Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   MK1 Cabbie van Ikkeuh (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27206)

breadfan83 18-11-2007 19:02

't Schiet al goed op.
Waarom maak je het motorruim niet dezelfde kleur als de rest van de tuut?

Kevin20v 18-11-2007 19:07

In eerste instantie wordt alleen de motorruimte matzwart, de rest van de delen zijn nog redelijk netjes... (is anderhalf jaar geleden allemaal los geweest en of vervangen)

Ik wil sowieso eerst de auto door de keuring hebben, en dan lekker gaan tuffen komende zomer.
Trekken we dan volgende winter de boel nog eens uit elkaar maken we hem dan helemaal strak en clean!
Mag deze loods maar voor een beperkte tijd gebruiken! :(

@ Chris: dan moet ik de ruimte helemaal gaan rollen, heb daar weinig zin in en tijd voor...

@ Erik: waar zie jij een subframe en stuurbekrachtiging zitten dan? :D

Trouwens onvoorstelbaar hoe weinig roest er aan de 24 jaar oude body zit :|

Gijs 18-11-2007 19:20

Woei, het is gelukt zie ik :D De 20vt had je ook al op de plank liggen toch? :D
Btw, zit er nu 15" verbreed staal onder?

rogek 18-11-2007 19:21

jaja... het wordt nog eens wat :D

Melvin 18-11-2007 19:26

Zo Kevin, goed werk! Had je me daarom gebeld vandaag? Ik had nog terug gebeld maar kreeg geen gehoor!

Is dus niet best geweest met het oude blok? Moet zeggen dat ik me er wel heel schuldig over voel, maar aan de andere kant kan ik er natuurlijk ook weinig aan doen... Nog steeds vind ik dat Bolku toen super service heeft verleend en hij kan er wss ook niks aan doen, dingen gaan nu eenmaal stuk, maar dit is wel heel vervelend zo! Zeker omdat het dan bij jou gebeurt, denk je ook iets fatsoenlijks te kopen zeg!

Nja, iig, het schiet goed op dus zo, en matzwarte motorruimte vind ik een goed idee, kan je lekker altijd zo laten joh, blok ook helemaal matzwart of dat niet?

Nou, succes he!

Kevin20v 18-11-2007 19:39

@ Gijs: nope de 20vt moet nog opgehaald worden, maar daar komt een telefoontje over wanneer ik langs mag komen. ( het verbreed staal is trouwens 14" )

@ Rogek: :D

@ Melly: Nope had gebeld vanwege de remmerij wat het nou precies was, we stonden erover te discussiƫren vanwege het geventileerde schijfje..
Precies toen jij me belde viel de telefoon uit, batterij leeg!

Wat het blok betreft, tja kun jij ook niets aan doen, had gehoopt dat het blok beter was, maar uiteindelijk stond het sowieso al in de planning er wat snels van te maken alleen dan niet zo vroeg!
Bolku zal best super service verleend hebben, maar het is eigenlijk niet normaal dat zoiets na 6000km stuk gaat op zo'n manier, olie liep er echt uit...
Heb echt nooit abnormaal gereden met de cab, het blijft toch een oude auto en die behandel je sowieso al een stuk rustiger!

Uiteindelijk wordt de wagen er alleen maar beter van! :D
De matzwarte motorruimte zal stukken mooier uitzien, de huidige kleur van de motorruimte bestaat uit meerdere kleurtjes en dat staat toch iets minder haha.

Blok blijft in eerste instantie ook zoals het is, volgend jaar wordt het waarschijnlijk helemaal matzwart! Een typegoedkeuring gaat bij mij nou eenmaal voor looks :screwy: :D

LinnieTDI 18-11-2007 21:25

:tongue: Yes het schiet op!! :tongue:

Gijs 18-11-2007 22:08

Quote:
Originally Posted by LinnieTDI
:tongue: Yes het schiet op!! :tongue:

Wat zul jij komende zomer over de snelweg vliegen zonder dak :cool:

Kevin20v 20-11-2007 15:08

@ Gijs: Bij 235km/h met het dak open schijnen de deurpanelen te gaan klapperen :D

Vandaag nog maar even met de RDW gebeld, iedereen roept dat bij de rdw keuring je geen adapters voor de remklauwen mag gebruiken.
De vriendelijke meneer van de RDW wist me te vertellen dat het wel degelijk mag, mits dat het deugdelijk bevestigd is!

breadfan83 20-11-2007 15:14

Mooi mooi. Beetje duckttape doet wonderen, moeten ze daar bij de RDW maar eens opletten! :D

Kevin20v 20-11-2007 16:13

precies :D Ongeloofelijk hoeveel je kunt met ducktape bij zo'n ombouw :D

Pedaalemmer 20-11-2007 16:49

Kijk dat schiet al aardig op. word een mooi projectje!

Gijs 20-11-2007 18:59

Quote:
Originally Posted by Kevin20v
precies :D Ongeloofelijk hoeveel je kunt met ducktape bij zo'n ombouw :D

Pur en kit, voor als ge het niet meer wit..
Ty-wraps werken ook altijd goed :)

RubenD 20-11-2007 19:20

Tja, pur zorgt er wel voor dat de dorpels weer netjes hard en strak lijken! :D

Kevin20v 20-11-2007 21:20

Quote:
Originally Posted by RubenD
Tja, pur zorgt er wel voor dat de dorpels weer netjes hard en strak lijken! :D

@ Gijs: die uitspraak kende ik nog niet haha :D

@ RubenD: misschien een goed idee voor dat hok van jou :D :D :D :D

;)

Kevin20v 26-11-2007 00:24

Nog een update:

Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met de draagarmen, heb ze helemaal geschuurd, goed gegrond, een aantal lagen lak gegeven en een setje Powerflex polyurethaan geplaatst!

Ik vind het toch wel gaaf om iedere keer weer wat vooruitgang te zien in zo'n (voor mij) groot project! Dus werk ik gestaag door en hoop ik heel snel het 20vt blok op te kunnen halen! :)

Melvin 26-11-2007 00:29

Kev, nu je daar toch mee bezig bent....zou je niet gelijk andere draagarmen monteren, die de 2 gaatjes hebben om de standaard (ofja, gti) stabistang te kunnen monteren?

(wil ik namelijk ook zo graag, dus lijkt me een goede tip voor jou!)

RubenD 26-11-2007 00:31

Nee, ik plaats binnenkort originele skirts. Dan zie je er ook niks meer van ;)

Gelukkig zijn mijn dorpels nog keihard! Maar die skirts komen er wel op...

Kevin20v 26-11-2007 00:33

@ Melly: Kijk dat was ik me dus ook aan het afvragen, wist niet zeker of die van een GTI anders waren...

@ Ruben: lol wist niet eens dat die niet strak waren joh, was maar een geintje :D

RubenD 26-11-2007 00:45

Volgens mij was het niet helemaal duidelijk. De eerste zin was een grap (;))

De tweede zin ging over de realiteit. De dorpels van de 16V zijn helemaal goed. Hij doet het trouwens ook weer (testje gedaan vrijdag, wat genieten zeg!).

Jeff 26-11-2007 08:16

Quote:
Originally Posted by MellyVille
Kev, nu je daar toch mee bezig bent....zou je niet gelijk andere draagarmen monteren, die de 2 gaatjes hebben om de standaard (ofja, gti) stabistang te kunnen monteren?

(wil ik namelijk ook zo graag, dus lijkt me een goede tip voor jou!)

Die kan je er later ook in boren. Heb ik ook gedaan.

Erik 26-11-2007 08:21

Of 2 nieuwe bestellen op ebay. Ben voor die van mij 33.90 kwijt voor de 2.

Kevin20v 26-11-2007 08:39

@ Ruben: Ohw joh, jij bent echt te slim voor me, ik volg het niet meer hoor hahaha :D ;)

@ Jeff en Ruben: Ik ga ze denk ik maar gewoon boren, ik heb mezelf een e-bay verbod gegeven heb de laatste paar dagen al teveel mooie spulletjes gewonnen hahaha

Melvin 26-11-2007 09:11

Nagoed ruben, laten we hier vooral over kevins auto gaan lullen!

Heb je de draagarmen al gevonden? Ik weet dat ze er zijn, en volgens mij std onder alle gti's zaten ze...

RubenD 26-11-2007 09:13

Ik merk het, moet je gelijk al weer corrigeren:

Quote:
@ Jeff en Ruben: Ik...

Moet dat niet dit zijn:

@ Jeff en Erik: Ik...

;)

Maar inderdaad, gewoon even gaatjes op de juiste plek boren. Anders is al je werk voor niks geweest!

Melvin 26-11-2007 09:14

Ow ik had pagina 10 nog niet gezien... shame on me!

Maar je kunt ze dus gewoon boren? VW kennende staat de plek waar je moet boren al aangegeven of dat niet?

Waar moeten ze komen Jeff en hoe groot moeten de gaten zijn?

Kevin20v 26-11-2007 09:24

@ Ruben: ah joh, het is niet netjes zo te laten merken dat je zo'n hoog IQ hebt :D

@ Melly: Had nog wat aanbiedingen bekeken, maar dan moet ik die oude rubbers er weer uit gaan persen (doe ik zelf met een werkbank) en dat is toch net iets teveel werk!

Ga inderdaad gewoon gaatjes boren en dan die stabi erop monteren! Vraag me alleen af of ik dan niet net als bij de mk4 problemen krijg als ik de auto wil verlagen?

Melvin 26-11-2007 09:34

Hoe bedoel je? Dat je dan niet lager kan als een bepaalde waarde?

Nu je het zegt... als ik mijn auto helemaal omlaag doe, dan neemt de draagarm in de laatste paar cm dat ik zak een extreme positie aan! Die verdraait ineens heel ernstig, totdat de draagarmen helemaal omhoog steken... Dat gaat niet meer lukken met zo'n stabi erop natuurlijk...

Kevin20v 26-11-2007 09:35

precies, nou zal die mk1 van mij niet super laag worden maar toch...

Bij mijn mk4 loopt de stabistang bovenlangs de aandrijfas, als je dus laag gaat loopt dat continu aan.

Melvin 26-11-2007 09:38

Ja, ik heb wel eens van dat probleem gehoord idd... Ik denk dat ik dus ook maar niet verder ga kijken naar die stabi's voor mezelf!

Ga je ook veerpootbruggen monteren Kevin?

Kevin20v 26-11-2007 09:41

Veerpootbrug alleen aan de voorkant he... achteren heeft vw al die dikke balk geplaatst dus dat zal weinig meer uitmaken.

Maar ik wacht er nog even mee aan de onderkant (voor) moet ik eerst even kijken hoe ik uitkom met de downpipe...
en aan de bovenkant komen topmounts dus daar moet ik even mee kijken hoe dat precies komt te zitten (ga niet voor niets een stel gaten boren)

RubenD 26-11-2007 12:40

De onderkant, vooraan. Die komt toch bij het voorste montagepunt van je draagarmen? Daar kan die downpipe nooit komen...

En daarnaast kun je dan nog de (originele) stabilisator monteren, of niet?

breadfan83 26-11-2007 13:11

Koop je dan ook gewoon een 1.3, dan zit je niet met die problemen van stabilisatorstangen en downpipes. :D

Kevin20v 26-11-2007 13:24

@ Ruben: Ik heb gelezen dat bij de inbouw van een G60 het daar al erg krap was...
Bij een 1.8T hangt het daar nog voller, dus ik wil eerst wachten totdat ik het blok erin heb hangen, zo'n originele stabilisator kan ik dan nog altijd ff in een paar minuutjes ertussen schroeven (mits er plaats is)

maar zoals ik al zeg ik weet het niet, maar uit voorzorg wacht ik er nog even mee

Gijs 26-11-2007 14:40

Quote:
dus ik wil eerst wachten totdat ik het blok erin heb hangen,

Hangt die er nog steeds niet in dan? :D

Kevin20v 27-11-2007 12:21

Heb vandaag contact gehad met Jarno, ze zijn nog bezig de startonderbreking eruit te programmeren en dan moeten er nog enkele kabeltjes losgehaald worden en dan kan ik het blok en aanverwante benodigde delen ophalen :D

Dus hopelijk volgende week ff met de Vito naar Jarno toe :rock:

breadfan83 27-11-2007 12:25

Quote:
Dus hopelijk volgende week ff met de Vito naar Jarno toe :rock:

Sloop daar gelijk de IC uit dan. :D

Kevin20v 27-11-2007 12:30

Die heb ik al van Gijs gekocht :D

Gijs 28-11-2007 19:01

Quote:
Die heb ik al van Gijs gekocht :D

Toch niet die prutser? :eek:

Kevin20v 28-11-2007 19:16

Ik koop alleen maar van prutsers dat weet je toch :D

All times are GMT +1. The time now is 09:20.