![]() |
nog hulp nodig met leren lassen of gaat het al goed? :thumbup:
|
Ben door werk en andere gezellige bezigheden nog niet echt aan het lassen toe gekomen.
Heb een avondje geoefend, en moet zeggen dat ik het niet tegen vond vallen! Gaat wel goed komen, en anders weet ik je te vinden! |
Het project loopt weer enigzins vertraging op...
Zoals jullie weten heeft de daily kever een brandje gehad, en heb ik daarna de motor "opnieuw" op moeten bouwen. Helaas heb ik daarbij een stotersteng pijpje niet helemaal lekker geplaatst waardoor deze nu olie lekt. En natuurlijk kom je daar pas achter als het blok er al weer inzit, en kan je niet meer lekker bij die pijpjes omdat de cilinderkop er dan vanaf moet en daar voor het blok eruit moet... Natuurlijk wil ik dit z.s.m. oplossen, maar ja, ik moet ook op en neer naar het werk. Dus oplossing gezocht, en gevonden! Binnen kort gaat het dan toch echt gebeuren, het blok van de daily gaat er weer uit, om de lekkage op te lossen. Onder tussen zal ik me dan verplaatsen in een Golf 2. De golf heb ik over genomen van Peter een team maatje, de golf ging anders richting sloop en dat is natuurlijk ook zonde! De golf heeft nog APK tot eind februari, wat me mooi even de tijd geeft om tijdens de pekel periode de kever binnen te zetten en het een en ander aan te pakken! ![]() |
Ah, het is geen ekver :(
Haha, mooie winter-ride!! Enne succes met de laatste puntjes voor de kever, komt vast weer helemaal goed. |
richting sloop:eek: hij ziet er nog zo goed uit?
|
Klopt, vindt ik dus ook.
Er is een wiellager defect, maar daar is inmiddels al een ander voor in huis. Van het weekend even kijken hoe hij er verder aan toe is, maar ik heb het idee dat het nog best een goed golfje is! Zonde dus om naar de sloop te brengen, wie weet een leuk project voor mijn vriendin.... :thumbup: |
Hoewel het hand werk aan het project momenteel een beetje stil ligt, gaat het zoeken naar onderdelen gewoon door!
Via dit prachtige forum een set stoelen gevonden waar ik al lang naar op zoek was! De stoelen komen uit een Simca 1000 rally, en staan nu op een vw polo rail. Zal het onderstel dus iets aan moeten passen, maar dat is geen probleem. ![]() De eene stoel ziet er een beetje scheef uit.... maar dat komt om dat deze helemaal rechtop staat. Want het mooie van deze kuipen: de rug leuning kan gewoon versteld worden! Van: ![]() Naar: ![]() Nog eentje: ![]() Ben er lang naar op zoek geweest, en ben erg blij dat ik ze heb kunnen kopen! Tuurlijk zit er hier en daar een gebruiksspoor, maar dat is niet erg. T.Z.T worden ze toch opnieuw bekleed omdat ik het interieur in het (AUDI TT) camel bruin wil hebben. De opzet van de stoel zal het zelfde blijven, een kleur, midden baan geperforeerd leer, zij en achter kanten glad leer. |
Mooie stoelen Andre!
|
zekers, mooie stoelen.
En beters dat ze verstelbaar zijn. Altijd leuk om originele onderdelen van verschillende plekken en autos bij elkaar te zoeken en matchen! |
Na veel te lang niets te hebben gedaan, mezelf voor genomen deze zomer weer een paar flinke
stappen voorwaarts te zetten met "project Rocky". De bedoeling is om de carrosorie uiterlijk eind van de zomer weer op de bodem te hebben staan. Niet dat deze dan klaar is, maar wel zover dat ik de rest af kan lassen terwijl ze op de bodem staat. (bevalt dat niet, dan is ze er ook zo weer af getild.) Als Dave klaar is met zijn "cas" kan ik zijn stelling lenen, hierin kan de cas gehangen worden, waarna deze om zijn lengte as kan draaien en je dus overal erg goed bij kan! Dave is echter nog niet zover, dus tot die tijd, voorbereiden en kleine dingen doen. Vandaag eerst "verstevigings balkjes in de deur opening gelast. Dit om te voorkomen dat de cas door knikt als de deuren eruit zijn en straks de kokerbalken. Als dir namelijk gebeurd krijg je de deur er nooit meer echt lekker in... Daarna een deur gedemonteerd, en vervolgens weer even "lekker" verder gegaan met het verwijderen van de oude laklaag... ![]() ![]() ![]() Morgen ook nog vrij, eens zien wat ik dan kan doen... |
Ah.... hier ook nog niet vermeld...
Ondertussen heb ik ook de "nieuwe" benzine dop voor het project gescoord. Deze zal op de origineele plek komen te zitten, dus boven het rechter spatbord. het is een dop geworden van een 66er Dodge Charger: ![]() Wel wordt deze eerst van een nieuwe chroomlaag voorzien, en wil ik graag het wapen van wolfsburg erin gegraveerd hebben... |
Vandaag, wederom, een doorstartje gemaakt met het project...
Om te zorgen dat ik er weer mee verder kan, vandaag de garage maar eens opgeruimd! Bodem en cas staan weer ieder in hun eigen deel, zodat ik weer lekker de ruimte heb! Ook de vitrine kast heeft een ander plaatsje gekregen, zodat ik nu tijdens het klussen af en toe kan kijken waar ik ook alweer mee bezig ben! ![]() ![]() ![]() Vanavond of morgen de bodem en cas even schoonmaken, en dan kunnen we weer verder! |
Gisteren en vandaag weer een paar verloren uurtjes bezig geweest.
Het antenne gat zit dicht! Mijn eerste laswerk aan de cas, EN daarmee de eerste modificatie aan de cas... Tuurlijk ben ik er langer mee bezig geweest dan iemand met meer las ervaring, maar ik ben er tevreden mee! |
Quote:
En daar gaat het om, zelf doen leer je het meeste van en is het leukste! (vind ik dan :thumbup: ) succes nog! |
Fabricando fit faber.
Oefening baart kunst. :thumbup: |
Thanx! even een plaatje van het gat wat geen gat meer is:
![]() En ook vandaag weer lekker verder geknutseld! Omdat ik straks een lange klep ga zetten, heb ik natuurlijk ook een frontplaat nodig van een lange klep. Dus vandaag: ![]() ![]() ![]() Nieuwe plaat staat er nog los voor, omdat ik een beetje aan het twijfellen ben gegaan... De bandenbak is toch slechter dan ik verwacht had, ook de bumpersteun rechts voor is niet meer al te best... Nu kan ik hier natuurlijk wat herstelwerk aan gaan doen en plaatjes in lassen. Ik kan ook de binnenzijde van de bandenbak en de bumpersteun vervangen. En ik kan natuurlijk de complete bandenbak vervangen. (zeg maar het complete front) ![]() Keuze's, keuze's, keuze's... maar gelukkig heb ik tijd om er over na te denken! (niet te lang...) |
Als je t aan mij zou vragen zou ik de complete bandenbak vervangen. Dan weet je tenminste zeker dat de roest uit de front is.. :thumbup:
|
Ja, das helemaal waar.
maar het lijkt me zo eng om de complete voorkant eraf te slijpen... Kwee nie, voelt een beetje onnatuurlijk. |
Ik zou ook de hele neus vervangen, anders hangt het stuk dadelijk aan elkaar met allemaal verschillende stukjes.
Het on natuurlijke gevoel kom je wel overheen. had hetzelfde probleem toen ik voor de eerste keer een chassiskop eraf haalde :thumbup: |
Omdat er in de toekomst waarschijnlijk toch een compleet nieuwe bandenbak op komt, vandaag niet verder gegaan
aan het front... Maar, ik heb ook niet compleet stil gezeten! De kever zal worden "terug gebouwd" naar een ouder type. Dit houdt in lange kleppen, liggende lampen, kleine achterlichten enz. Voor deze look zullen ook de "oortjes" achter de achterramen dicht moeten, een vroege kever heeft deze namelijk niet. Dus aan de gang! Het is echter niet een kwestie van simpel een plaatje erin, want om het "oortje" zitten een paar "vouwen" in de cas, en ook deze moeten verdwijnen. Daarbij is een plaatje er over heen lassen ook geen optie, want die ligt dan op de cas, en het moet natuurlijk wel een geheel worden. Dus eerst afgetekend wat ik weg wil hebben: ![]() Nu wilde ik hier een kartonnen mal van maken. Maar ja, als je er papier voor houdt, zie je lijnen niet meer. Dus een oude insteek map erbij gezocht, en de lijnen daarop overgetrokken, en het geheel uitgekinpt: ![]() Deze weer overgetrokken op karton, omdat dit wat dikker is en dus meer gelijk aan metaal: ![]() Daarna de delen die uit de cas weg moeten om het geheel "erin te laten vallen" eruit geslepen. ![]() Vervolgens de kartonnen mal nog eens gepast en deze uit metaal na gemaakt, van een motorkap die ik nog had liggen: ![]() Toen was het passen, meten, slijpen, nog wat bij slijpen tot het stukje metaal wat erin moet komen naar mijn zin was... Dit stukje metaal is er nu met een paar punten in gelast, en nu is het even wachten op de volgende vrije dagen om de boel af te lassen. |
Ziet er goed uit!
:thumbup: |
Heel netjes word toch vaak over het hoofd gezien die oortjes .
|
Gisteren vandaag niet stil gezeten!
Na het "oortje" afgelast te hebben, was het tijd voor het strak maken. Dun laagje plamuur, schuren, weer een dun laagje plamuur enz, enz. Maar het resultaat mag er zijn vindt ik zelf! Tuurlijk nog niet zo strak dat het gelijk spuit klaar is, maar das bewust. Er wordt nog genoeg gewerkt aan de cas, als alles klaar is wordt deze pas totaal strak en spuit klaar gemaakt. ![]() |
ziet er goed uit andre :thumbup:
|
Aan de andere zijde moet het "oortje" ook nog dicht, maar moet even nieuw lasdraad halen.
Toch niet helemaal stil gezeten... Tussen de bedrijven (en cartown) door de plaats voor de benzine dop bepaald. Vondt hem er in eerste instantie wat lomp uit zien, dus er maar even een spatbord aan gehangen en de klep er op gelegd. ![]() ![]() ![]() ![]() Het ziet er nu allemaal nog een beetje knullig uit... maar natuurlijk blijft het klepje waar hij nu op zit niet behouden. Oude opening wordt netjes dichtgelast voor de dop er devenitief op komt. Daarbij wordt de dop opnieuw verchroomt en komt er een gravering in. |
Goed bezig hoor, bent al aardig wat opgeschoten :thumbup:
|
leuke vorderingen!
|
ben benieuwd naar het eindresultaat.. :thumbup:
|
Quote:
Ik ook....! :D |
Het tweede oortje is inmiddels afgetekend, uitgeslepen, en het vervangend stuk metaal zit al met een aantal lassen op de plaats.
Maar helaas.... zou er vandaag mee verder gaan, maar na een stukje lassen kwam ik er achter dat het lasdraad op is... Niet getreurd, nog genoeg te doen, dus de slijptol ter hand genomen en begonnen met het verwijderen van de dorpel! De nieuwe dorpels heb ik al een tijdje liggen, maar ze willen er maar niet vanzelf onder, hoe dicht ik ze ook naast de kever leg... Ik heb besloten de dorpels er in een aantal stukken uit te slijpen, dit omdat het de eerste keer is dat ik dit doe, en ik het dus rustig aan en voorzichtig wil doen. vandaag het eerste deel eruit gekregen: Zo begon ik: ![]() Na even goed kijken, slijpen, kijken, slijpen is dit het resultaat: ![]() En hier het verschil tussen de oude en de nieuwe: ![]() Nu de rest er nog uit, de nieuwe erin en natuurlijk de rotte delen boven de dorpel vervangen! |
da was wel nodig zo te zien;)
Leuk dit zo zelf bij de hand te nemen. Leuk ook de foto's e.d. Doet me steeds meer inspireren zelf een moeilijker/groter project(je) op te pakken. Met enig geduld en wat kennis kun je best veel voor mekaar krijgen. Succes, ziet er goed uit:thumbup: |
netjes hoor en ook lekker bezig zo te zien !
|
Quote:
precies! het is voor mij ook allemaal de eerste keer, en tuurlijk loop je tegen dingen aan die je anders had moeten doen, of die makkelijker hadden gekund. Maar ik leer er heel veel van. precies zoals je zegt, rustig aan, geen haast, veel geduld en veel lezen. Alles is tenslotte al eens gedaan, en je kan denken dat kan ik beter, maar ik ben meer van, waarom het wiel opnieuw uitvinden? Veel lezen op diverse site's, niet bang zijn om advies te vragen aan mensen met verstand ervan en dan kom je een heel eind! Al blijft een slijptol in de kever zetten een raar gevoel... |
Quote:
Idd, net een andere neus op m'n amerikaanse Golf 1 cabriolet.toch gek. Heb dit trouwens met een lasser gedaan die dat vaker gedaan heeft. Vond dit toch ff teveel werk (druk) om erbij te doen. Wel veel meegeholpen en veel gevraagd:) Blijf dit zeker volgen. Veel succes!!! |
Van de week "oortje" nummer twee al dicht gemaakt:
![]() Ben er zelf niet geheel tevreden over, maar niet iets wat we met schuren, schuren en nog een beetje schuren niet op kunnen lossen, dus dat komt wel goed! Vandaag was een spannende dag voor mij! Een klusje waar ik al een jaar of 4 naar uit kijk, een point of no return zeg maar. Dorpel nummer een is eruit! Niet de meest moeilijke klus, maar spannend omdat dit een van de twee, zeg maar "ruggengraten" van een kever is. Vandaar ook de stangen in de deur opening, en een stang waar normaal de achterbank zit. Bij het verwijderen van een dorpel (ook wel kachelkanaal genoemd) haal je een heel stuk stevigheid uit de cas. Bij niet goed onder steunen kan het dus gebeuren dat de cas uit "vorm" springt. Met het blote oog bijna niet te zien, maar het probleem komt als je straks de deuren erin wil hangen en deze niet meer passen... Ik ga er maar even van uit dat alles goed is gegaan! Foto's zeggen meer: Van de week het voorste deel al verwijderd: ![]() En na een dag slijpen staat ze er nu zo bij: ![]() ![]() ![]() Aan de achterzijde de dorpel ruim weg geslepen, zodat er beter gekeken kan worden waar er "vlees" zit om de nieuwe dorpel aan vast te lassen. Dit lassen zal door Brian gebeuren, in het dagelijks leven lasser bij de firma Nooteboom trailers, dus dat zit wel goed! En de "oude" dorpel samen met de nieuwe: ![]() |
IK moet zeggen,
hier zit een goeie gas op!1 Ga zo door, en vooral veul foto's plaatsen.. Lekker plaatjes kieken |
Dank je! tja vakantie, dus kan lekker wat doen nu!
Foto's komen wel goed, ben wel van de plaatjes! |
Vandaag eerst maar eens de overgebleven resten van de oude dorpel verwijderd.
En rot klus omdat je er maar moeilijk bij kan. Daarna de nieuwe dorpel gepast. Nog wat meer weggeslepen, en nog eens gepast... Nieuwe dorpel pas nu bijna, maar nog niet helemaal. Dus van de week weer verder! |
Goed bezig :thumbup:
|
Vandaag de postbode op bezoek gehad...
Niet voor op de daily, maar voor op het project: ![]() Dubbele Dell-orto DRLA-36 carb's. |
All times are GMT +1. The time now is 04:36. |