Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Auto RDW om laten keuren (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44831)

haraldgolf1 24-10-2013 19:54

dan maak je zelf een verkoopbon van een (fictieve) sloop

tjaap, een bon maken is geen probleem maar hoe zit het dan met een kenteken?

Sven-GTI 24-10-2013 21:01

Quote:
Originally Posted by giuliettaevo
Je motorvermogen hoeft niet eens toe te nemen voor een herkeuring... Als je een motor met een andere motorcode monteert dien je officieel om te keuren ongeacht verandering in vermogen.

RDW hanteert in principe de motorcode als leidend voor het vermogen. maar de meeste keurmeesters accepteren een vermogenuitdraai ook wel, vooral al er een aanzienlijk verschil in zit met de originele opgave.

Andere keurmeester is waarschijnlijk de oplossing. RDW zegt een moderne, goede organisatie te zijn maar uniformiteit tussen de verschillende keurstations en zelfs keurmeesters is vaak ver te zoeken. :screwy:

Andere motorcode is allemaal geen probleem, heb al genoeg auto's omgekeerd. Maar mijn auto heeft het originele blok, alleen een compressor waardoor het vermogen bijna 90% is toegenomen. Normaal moet je je auto dus opnieuw laten keuren door het RDW.

Maar ik ben benieuwd, moet binnenkort met de auto van m'n broer naar het RDW. Deze is van VR6 naar een 1.8T AUQ gegaan, deze is ook al bij JD op de bank geweest. Dus neem de vermogensuitdraai mee, kijken wat ze er dit keer van zeggen.

MK2-VRT 25-10-2013 09:03

Je eigen motor met compressor op kenteken krijgen zal flink wat geld kosten..Hetzelfde met de turbo op de bmw ( 325 ), als ik dat op kenteken wou hebben, waren de kosten hoog omdat de originele motor aangepast is geworden.

Geen idee wie de regels doet verzinnen, maar heb hem toen gelaten voor wat het was..

Kosten waren volgens hun ergens rond de 1000 euro..

ewcaddymk1 25-10-2013 09:06

dat geld toch alleen voor auto's jonger dan 1996 :confused:

ewcaddymk1 25-10-2013 09:08

http://www.tdiclub.nl/ftopic58175-0-asc-105.html

Kevert 25-10-2013 10:21

Hmm ik vraag me af of ik dan bij ombouw ook moet laten zien waar het motorblok vandaan komt als ik het op kenteken ga laten zetten?
Heb een 1.8 8v uit de auto van een vriend die al een tijdje geleden naar de sloop is gegaan, daar heb ik natuulijk geen gegevens van bewaard behalve dat we weten welk kenteken die auto had.
Dat onderblok is geboort naar 1.9L , andere zuigers, heb een cilinderkop van een passat dus er is weinig nog origineel, zijn allemaal delen van andere blokken en zelfbouw/aanpassing.
Moet ik dan ook een fictieve bon maken ofzo :confused: ....golf is van 92 , origineel pf op kenteken nu maar er klopt niets van verder natuurlijk als je het kenteken aanhoud van de sloper :tongue:

MK2-VRT 25-10-2013 12:09

Vanaf 98 of nieuwer Ewcaddy..

@Kevert,

Heb ook niet altijd de papieren ervan gehad met omkeuren, maar dat is geen probleem, ze schrijven de motorcode met nummer op, gaan het even 'controleren' en dan is het ook goed.

Ieder station of keurmeester zal zijn 'eigen' regels wel hanteren, hetzelfde als het vermogen op het kenteken zetten, heb ik al een paar keer gevraagt, maar was niet mogelijk..:S

ewcaddymk1 25-10-2013 12:43

ze vroegen bij mijn tdi of ik het kenteken ook had..eeeeeh nee. want deze is van een kennis van het broertje van een maat van me geweest.

Okey ook goed :thumbup:

Style 25-10-2013 12:47

Dan maar naar het hoge noorden rijden om hem te laten keuren :D

PaulusB 14-12-2013 09:11

Ik had mijn Corrado VR6 omgebouwd naar turbo. Ik had een vermogens uitdraai van TVS en alle bonnen erbij. Ben naar het rdw gegaan in denbosch met een afspraak. Ik was na 30 min daar en stond al weer buiten met vermogen etc op kenteken. Zolang als alles netjes en goed gebouwd word is er niks aan de hand. Geluid van de uitlaat viel ook binnen de norm.

nickvangelder 21-12-2013 15:13

Quote:
Originally Posted by PaulusB
Ik had mijn Corrado VR6 omgebouwd naar turbo. Ik had een vermogens uitdraai van TVS en alle bonnen erbij. Ben naar het rdw gegaan in denbosch met een afspraak. Ik was na 30 min daar en stond al weer buiten met vermogen etc op kenteken. Zolang als alles netjes en goed gebouwd word is er niks aan de hand. Geluid van de uitlaat viel ook binnen de norm.

mag ik vragen wat het je koste?

Bluepower 21-12-2013 17:13

Quote:
Originally Posted by nickvangelder
mag ik vragen wat het je koste?

Bedoel je de turbo-ombouw, of de herkeuring? Het laatste zal 53 euro hebben gekost...

nickvangelder 22-12-2013 15:53

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Bedoel je de turbo-ombouw, of de herkeuring? Het laatste zal 53 euro hebben gekost...

ja dat laatste. best netjes

stn1 30-05-2014 09:27

Ik vroeg dat ook twee keer aan de rdw en twee keer kreeg ik te horen dat er bij alleen een vermogenstoename een uitgebreide test op weggedrag, geluid en remmen gedaan moest worden op het testcircuit in Lelystad. Kosten tegen de 1000€.... Zou het vermogen graag geregistreerd hebben bij zoveel meer vermogen maar weer 1000€... Plus evt m'n uitlaat extra moeten aanpassen nee dat is me te gek. Plannetje maar even opgeborgen..

MK2-VRT 30-05-2014 16:33

Simpel, alles tot en met '97 kost je net geen 6 tientjes, vanaf '98 richting de 1000 euro..

Sven-GTI 30-05-2014 17:13

Klopt helemaal!

Alleen zit er per RDW nogal verschil in keurmeesters. Zo krijg ik het in Roosendaal niet voor elkaar om m'n auto te laten keuren met meer vermogen op kenteken.

Ze nemen daar geen genoegen met een vermogensuitdraai van JDengineering...

Terwijl bij sommige RDW stations het geen probleem is om meer vermogen op papier te krijgen.....

stn1 30-05-2014 17:38

Ok.. Mijn auto is uit 1986 en had dat ook aangegeven.

Sven-GTI 29-07-2014 11:13

Vorige week geweest om de mk3 cabrio om te laten keuren naar een 1.8T.

Auto helemaal door de keur, alles perfect op 1 ding na. Ze willen perse een bon zien waar de motor vandaan komt met daarop zoveel mogelijk info. Dus over de auto waar die uitkomt etc. Het liefst nog met kenteken en chassisnummer uit de oude auto erbij.

Het blok komt wel eerlijk uit een sloopauto, alleen is er van die auto niks meer over. Gewoon oud ijzer..

Dus nu even kijken hoe ik dat ga oplossen...

Pewi Vwteam 29-07-2014 14:09

Chassis nummer staat toch in de ecu kun je uitlezen das geen probleem.

Sven-GTI 29-07-2014 16:33

Ohw serieus? Nog helemaal niet bij stilgestaan.

Ook met VCDS of een ander programma?

Sven-GTI 18-08-2014 10:19

Lekkere slimmeriken bij het RDW...

De auto om laten keuren naar 1.8T dit keer met papieren erbij. Er is door de keurmeester nog eens extra genoteerd dat het om een 1.8T AUQ 132kw 180PK ging.

Paar dagen later krijg ik m'n kentekenbewijs binnen... 165KW, 225pk BAM motorcode ....

Lekkere idioten daar. Ik bellen daarover en krijg vervolgens als antwoord:
Ja meneer, dan moet u even een afspraak maken voor een nieuwe keuring!

Je snapt dat ik natuurlijk behoorlijk kwaad was en daar niet mee akkoord ging, zij hebben immers die fout gemaakt en niet ik. Wordt vervolgd...

René 18-08-2014 10:22

Waar heb je die 1.8T in liggen dan Sven? :)

Dokter D 18-08-2014 14:51

BAM, chippie er in en klaar :d

Sven-GTI 18-08-2014 16:19

Het is geregeld nu! :thumbup:

@Rene, blok zit in de mk3 cabrio van m'n broer :thumbup:

De motorcode is weggehaald, die stond eerst op het pasje vermeld. De pk's mochten ze laten staan, want deze komen beter overeen :D Het is dan een AUQ maar na een bezoek aan JD wel met 255pk :thumbup:

René 21-08-2014 18:45

Nice! Topic? :D

Sven-GTI 21-08-2014 21:05

Zal ik binnenkort weleens aanmaken :D

Hoogstwaarschijnlijk wordt het ook een 4 motion :thumbup:

Scully 02-12-2014 19:44

Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie, stel ik de vraag maar gewoon hier. :D
Ik heb een Polo 9N3 uit 2006 met een 1.4 TDI. Stel nu, ik wil hier een 1.9 TDI in hebben met de bedoeling om er zo'n 200 pk uit te halen, wat komt er dan bij kijken om het op kenteken te krijgen? Het liefst zou ik er dan een ARL motor in hangen, maar die is origineel niet in de Polo geleverd volgens mij, wel zijn er 130 pk versies in de Polo geleverd. Wat is dan de beste basis om het op papier zo makkelijk en goedkoop mogelijk voor elkaar te krijgen?

Oudelut 02-12-2014 23:21

2006? Dan is het bij >20% vermogenswinst een keuring in Lelystad.

Scully 03-12-2014 06:40

Daar was ik al bang voor? Geldt dit ook als er een motor in komt die standaard in deze auto is geleverd?

Oudelut 03-12-2014 10:13

Yep. Vermogenswinst t.o.v. kenteken is het uitgangspunt, dat in combinatie met bouwjaar. Te jong voor een eenvoudige wijze. Enige workaround is in stapjes van net onder de 20% vermogenswinst om te bouwen en te keuren, maar misschien blijven ze wel uitgaan van het oorspronkelijke vermogen om de vermogenswinst te bepalen.
Bel de RDW, of beter nog: ga langs bij een keuringstation...Ze willen best meedenken.

Scully 05-12-2014 16:32

Tja, het originele vermogen is 70 pk, dus dat schiet niet op. Misschien is het nog wel interessant om te kijken wat dit allemaal gaat kosten, het zou ook mee kunnen vallen. Het alternatief is een kijken naar een andere auto, en dat kost meestal ook wel een paar duizend euro. De auto die ik nu heb, bevalt op zich heel goed, alleen motorisch staat het mij niet aan.

Lucasmolen 01-08-2017 15:28

Ik heb gisteren een AFN 1.9 TDI motor gekocht van iemand, maar de donor gegevens zijn niet meer bekend (jaren geleden gesloopt, daarna illegaal in een andere auto rondgereden). Welke getallen wordt naar gekeken op het blok zelf bij het omkeuren? Zou ik eventueel een andere cilinderkop/onderblok kunnen halen met de daarbij horende autogegevens voor het omkeuren? Hoe kan ik dit het beste regelen?

All times are GMT +1. The time now is 09:53.