Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   "The Little Red Rooster" (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=4781)

LRR 06-10-2005 21:24

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
kijk nou geloven we het pas natuurlijk ;)

:D :D :D :D

Big_Mac_Mark 06-10-2005 22:09

Quote:
Originally Posted by Little Red Rooster
:D :D :D :D

:rock:

[jaloers_op_een_originele_einzer_gti]

ach man, die in mekaar gebakken auto is vast van de buurman!

[/jaloers_op_een_originele_einzer_gti]

:D

Pedaalemmer 06-10-2005 22:18

gheghe bij mij staat bij handelsbenaming precie hetzelfde..

Laswerk zelf gedaan? Ben benieuwd naar het eindresultaat ik neem aan dat hij weer rood word?

LRR 07-10-2005 07:45

Quote:
Originally Posted by ForumFreak
gheghe bij mij staat bij handelsbenaming precie hetzelfde..

Laswerk zelf gedaan? Ben benieuwd naar het eindresultaat ik neem aan dat hij weer rood word?

Zekers Freaky.......... marsrood moet het zijn he !!!!!

Yep, laswerk voor 90% zelf gedaan.......de rest met 2 man. Ik hoop hem voor de kerst weer gespoten en al thuis te hebben, zodat ik me in week 52 even volledig kan uitleven op het begin van de "wederopbouw" !!!!

Grtz.............. LRR

Ps: ben ook superbenieuwd hoe het allemaal gaat aflopen !!!!!

Henk_Pigo 07-10-2005 08:40

Kijk, dat Marsrood maakt hem natuurlijk helemaal af ;)

Ziet er goed uit Fred, gaat vast wel goed komen!!

Lieuwe 07-10-2005 17:57

Marsrood is the best :woowoo:

Pedaalemmer 07-10-2005 17:59

Voor Marsrood kunnen ze wel een hele fanclub oprichten zo te zien :p

LRR 07-10-2005 18:02

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Voor Marsrood kunnen ze wel een hele fanclub oprichten zo te zien :p

BRILJANT IDEE !!!!!!!!!!!!!!!!!

LRR 16-10-2005 11:08

Dacht ik dat ik van al dat laswerk af was.................zucht..............zag ik nog een roestplekje aan de binnenkant van het voorspatbord. Ik was van plan om de voorste spatborden te laten zitten omdat ze er supermooi en strak op zaten, maar de spuiter had ze liever gedemonteerd i.v.m. het spuiten van het naadje bij de parafaan dus, de gasbrander "aangeslingerd" en de kit in de spatborden maar ff lekker opgewarmd en na het verwijderen van de schroeven de spatborden er maar afgehaald.

Zie hier:

Hier en daar wat opliggende roest, maar zeker niet veel:

En nog een paar plekjes waar we nog even aan moeten "braden":

Al met al viel "de schade" dus mee. Morgenavond gelijk maar even een paar nieuwe stukjes inlassen bij de parafaan, en onder in het spatbord........en dan is het laswerk toch echt af !!!!!!!!!!!!!!

Dat betekend dus: Einde Fase 1

Tot zover voor nu.......................tot de volgende update !!!

Grtz............... LRR

René 16-10-2005 13:58

valt toch nog mee Fred... meestal zijn de binnenspatborden aan de voorkant gaar, maar die van jou zien er strak uit!!

succes ermee!

(ps, slim van je om ze toch maar ff los te nemen ;))

LRR 27-10-2005 11:25

Ff een update-je !!

Weer wat parts gescoord deze week:

Heb van Chrisjuh "A-Säulen Abdeckung" gekocht:

En van Rickyrick een Supersprint systeem:

Heren, via deze weg nogmaals hartelijk dank voor de "handel" !!!!!

Het laswerk aan de spatborden is zo goed als afgerond. Dus volgende week kan de motor eruit, en kan de carrosserie voorbereid worden voor de spuiter. Ga over een week de GTI van m'n maat dan bekijken, en als die netjes gespoten is dan heb ik m'n spuiter ook gevonden.

Tot zover eerst maar weer............

Grtz............... LRR

Rickyrick 28-10-2005 17:16

:eek: wat een mooi piepke!

Succes, kijk uit naar foto's!!!! ;)

61 RagTop 30-10-2005 11:53

is echt een rete gaaf projectje!

bn benieuwd hoe die wordt

LRR 30-10-2005 12:03

Quote:
Originally Posted by ventastic
is echt een rete gaaf projectje!

bn benieuwd hoe die wordt

Thanx...........ik ben ook benieuwd hoe hij straks terug gaat komen van de spuiter !!! Hoop hem met 2 a 3 weekjes weg te brengen !!!! En dan maar snel weer opbouwen............

Grtz.................. LRR

LRR 31-10-2005 23:47

Quote:
Originally Posted by skywalker
Daar gaat m'n kratje... :D
Welke spuiter is het, dan kan ik hem misschien nog saboteren. :tongue:

Geintje dude. Hopelijk is het allemaal in één keer super strak en prima voor elkaar!
Maar het blijft altijd spannend.

He Luuk,

Ik ken m'n spuiter tot op dit moment zelf nog niet eens :D :D :D Dus saboteren zal je niet meevallen !!!!

Ik hoop ook dat ie in 1 keer goed in de lak komt..........is altijd maar weer ff afwachten. Ik ga over een week een MK1 GTI van "zijn hand" bekijken...........so wish me luck :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Heb nu dus ook de spatborden gerestaureerd ondertussen. € 143 per spatbord is toch net niet Low Budget meer vond ik zelf.........dus ff wat uurtjes erin gestoken..........en weer de nodige euro's uitgespaard (daar kan ik nu blij van worden he !!!!).

Morgenavond nog ff "eindcontrole" wat betreft het laswerk.......en kijken of ik niks overgeslagen heb. Dan nog ff het één en ander bijslijpen, en vervolgens over naar Fase 1B : Uitbouw van het motorblok !!!!!!

Ik zal nog ff wat foto's posten van m'n spatbordjes, en dan weer volop aan de bak met het blok !!!!

Tot zover eerst maar weer ff.................

Grtz.................. LRR

René 01-11-2005 00:39

kijk es aan! gaat de goeie kant op!!
enne.... goeie tip van die uutloat ofnie ;) :D

chrisjuh 01-11-2005 00:50

Quote:
Originally Posted by Little Red Rooster
Ff een update-je !!

Weer wat parts gescoord deze week:

Heb van Chrisjuh "A-Säulen Abdeckung" gekocht:

En van Rickyrick een Supersprint systeem:

Heren, via deze weg nogmaals hartelijk dank voor de "handel" !!!!!

Het laswerk aan de spatborden is zo goed als afgerond. Dus volgende week kan de motor eruit, en kan de carrosserie voorbereid worden voor de spuiter. Ga over een week de GTI van m'n maat dan bekijken, en als die netjes gespoten is dan heb ik m'n spuiter ook gevonden.

Tot zover eerst maar weer............

Grtz............... LRR

Veel plezier ermee Fred! :)

Rutger 01-11-2005 08:34

goed bezig! ik zal binnenkort ook even een topic starten over mijn marsrode lx waar ik mee bezig ben nu :D

LRR 01-11-2005 08:36

Quote:
Originally Posted by chrisjuh
Veel plezier ermee Fred! :)

Zal zeker lukken Chris !!!!!!!!!!

LRR 01-11-2005 08:40

Quote:
Originally Posted by René
enne.... goeie tip van die uutloat ofnie ;) :D

Ja ja, Ik zal je nog een keer weer redden voor de APK kerel !!! ;) ;)

En het gaat de goeie kant op, inderdaad !!!!!!

Grtz............... LRR

Marcus BBS 20-11-2005 15:10

Hey little red rooster!!

Heb eindelijk jouw pics hier gevonden! Dit wordt een ontzettend roeg ding!!!

Wanneer komen die roege BBSen?? Hoe kan ik je overtuigen dat die RSen toch vrij wild zijn?? heheheeheh. Ik spreek je!

marf_16v 20-11-2005 16:39

Goed beeezug!! :D
Mooi uitlaatsysteempje ook ;)
Suc7!

LRR 21-11-2005 13:42

Quote:
Originally Posted by Marcus BBS
Wanneer komen die roege BBSen?? Hoe kan ik je overtuigen dat die RSen toch vrij wild zijn?? heheheeheh. Ik spreek je!

Krijg een dezer dagen nog mail over een setje wielen.........volgens de uitleg van een leek (tussenpersoon), kon ik er uit opmaken dat het iets in de geest van BBS moet zijn................dus ff afwachten maar !!!!

Ik spreek je !!!!!!!

Thanx voor de reactie, en stel je zelf eens ff voor hier (met je rijke GTI history).

Grtz.............. LRR

LRR 21-11-2005 13:44

Quote:
Originally Posted by marf_16v
Goed beeezug!! :D

Dank u...............ik doe m'n best !!!!

Quote:
Originally Posted by marf_16v
Mooi uitlaatsysteempje ook ;)

Dit is de "one and only" he voor een MK1 !!!!

Grtz............. LRR

LRR 22-11-2005 20:34

Zo, ff weer een update:

Ben druk bezig geweest om de de motor "kaal" te maken, omdat de motorruimte toch gespoten moet worden en de motor er dus uit moet.

Hier ff wat pica's van het begin:

En hier even de tussenstand tot afgelopen zaterdag:

Zoals jullie kunnen zien zijn alle slangen en alle bekabeling reeds gedemonteerd. Heb de "stromerij" wel ff nauwkeurig gedaan, want uiteindelijk moet het toch ook nog een keer aangesloten worden en is het de bedoeling dat de motor het weer gaat doen, uiteraard !!! :D :D :D :D

Verder nog even weer wat onderdelen gescoord:

De lampen kon ik ff lekker Low Budget van een collega overnemen, die z'n Mk1 al weer een tijdje terug verkocht had (rijdt gelukkig nog wel steeds VW ;) )

En hieronder mijn nieuwe zetels:

Komt uit een Corrado, en zal in de volgende winter voorzien worden van een nieuw stofje. De staat is nog heel behoorlijk, maar de kleur is een beetje blauw-achtig, en dat past niet echt geweldig bij het Marsrood, dus vandaar !!

En nu nog ff lekker OFF-Topic (Ti's uiteindelijk mijn eigen thread :tongue: ):

Een kadootje van mijn vrouw:

Nice uurwerkje............of what ???????

Nou dit was het even weer.............kort maar krachtig............ik ga gauw weer verder met mijn motorruimte, en ik hou jullie zoals gewoonlijk weer op de hoogte van de progressie die geboekt gaat worden !!!!!!!!

Grtz................. LRR

Moroder 22-11-2005 21:00

Hee Knoalster vriend :D

Zait er goud uut ja :hug:, daar krijg je wel een knuffel voor.
Zo goed doe je je best.

En ff offtopic,

die klok mag er wel wezen, had mijn vrouwtje maar zoveel smaak over Golfjes :tongue:

Mzzzll

LRR 22-11-2005 22:20

Quote:
Originally Posted by Moroder
Hee Knoalster vriend :D

Zait er goud uut ja :hug:, daar krijg je wel een knuffel voor.
Zo goed doe je je best.

En ff offtopic,

die klok mag er wel wezen, had mijn vrouwtje maar zoveel smaak over Golfjes :tongue:

Mzzzll

Dank u dank u !!!

En mijn vrouw staat gelukkig vierkant achter mij en m'n project (hoewel ze een MK1 niet mooi vind :( :( ................wacht maar tot ie gespoten en weer opgebouwd is :D :D )

Grtz............... LRR

Moroder 22-11-2005 22:30

Nou mijn vriendin die vindt em niet lelijk hoor, maar heb dr nog nooit horen zeggen van wauw wat een mooie auto!

Mja als ie gespoten is zal et wel wat zijn ja ;)

Ltrr

Isard 23-11-2005 09:29

Mooi projectje hoor. Ik geloof trouwens dat vrouwen een ingebouwd mechanisme hebben tegen geldverspilling

Isard 23-11-2005 09:32

:D Sorry, iets te snel gedrukt...

Het moest zijn:
Ze hebben een ingebouwd mechanisme tegen geldverspilling. En daar verschillen de meningen tussen man en vrouw nog wel eens over. Mijn vrouw begint ook altijd te piepen als ik weer over een GTI of cabrio begin. Ze was net blij dat mijn Corrado eruit is. Ze weten gewoon dat "even opknappen" gelijk staat aan "even een paar duizend euro erin pompen." :D

Desondanks komt er toch wel een MK1 cabrio binnenkort. :chair:

LRR 23-11-2005 10:49

Quote:
Originally Posted by Isard
Desondanks komt er toch wel een MK1 cabrio binnenkort. :chair:

Ik ben trots op je Isard. Ik moet zeggen dat mijn vrouw qua budget er niet zo'n probleem van maakt hoor, alleen wil ik dat zelf niet. Het moet allemaal Low Budget.......maaarrrrrrrr uiteraard wel goed !!! Ik doe zoveel mogelijk zelf al het werk aan de auto, dus dat spaart ook weer geld uit, en is voor mij ook nog eens leerzaam. Laat ik het zo zeggen, er wordt niet overbodig veel ingepompt. Dat "upgraden" kan in de loop van de jaren nog wel (ik ben toch wel van plan om de GTI minimaal 10 jaar te houden of zo).

Thanx voor de complimenten

Grtz............ LRR

Isard 23-11-2005 10:57

Mijn vrouw wil zelf ook wel een cabrio. Dat scheelt. Alleen weet ze hoe het gaat. Even een ander blok, nieuwe kap, roest wegwerken, etc. en je bent weer een klein fortuintje verder.

Ach, veel geld kost het op een gegeven moment toch wel... Ik doe ook alles zelf, maar geld uitgeven moet altijd. :mad:
Ik ben benieuwd hoe hij er straks uitziet.

LRR 23-11-2005 11:19

Ja, inderdaad. Ik ben ook benieuwd hoe die erbij staat als hij gespoten is. En ja, geld kost het altijd !! Maar dat weet je van tevoren, dus dat scheelt :D :D

Maar als het maar niet allemaal op 1 hoop komt dan doet het ook niet zo'n pijn op de bank-rekening !!

Nou, we gaan gewoon rustig door en zien wel waar we uitkomen........taxatie zal wel aan te raden zijn straks, denk ik !!!

Grtz............. LRR

robertjan007 23-11-2005 12:17

Hee lrr!! Taxatie zal ik zeker wel doen ja!! Voor hetzelfde geld issie zo weer weg en geen centjes...

LRR 23-11-2005 13:12

Quote:
Originally Posted by robertjan007
Hee lrr!! Taxatie zal ik zeker wel doen ja!! Voor hetzelfde geld issie zo weer weg en geen centjes...

Ja, die gedachte was bij mij ook al ff opgegaan !!! Thanx anyway !!!

Grtz.............. LRR

steven16v 29-11-2005 13:27

Ziet er allemaal goed uit. Hoe staat het nou met de GTI? En het originele blok komt er weer in? Gereviseerd of niet?

LRR 29-11-2005 14:15

Quote:
Originally Posted by steven16v
Ziet er allemaal goed uit. Hoe staat het nou met de GTI? En het originele blok komt er weer in? Gereviseerd of niet?

Situatie is momenteel zo dat ik vanavond ff de aandrijfassen loshaal en zo, en dat dan de motor eruit kan. De motor (origineel 112 pk 1.8 DX) is voor ± 5000 km geleden reeds gereviseerd (incl. versnellingsbak). Dus dat scheelt weer in de kosten !!! Het blok moet zoals je op de foto's kunt zien "optisch" wel even gereviseerd worden ;) . Ik hoop dat ik de GTI voor de kerst nog even bij de spuiter kan brengen, zodat ik hem ergens in Januari weer gespoten kan halen. Dan ga ik ondertussen de motor even aanpakken zodat ik direkt weer kan opbouwen als de GTI terug is. Dat ik maar wel op tijd klaar ben voor het komende seizoen natuurlijk !!!!

Het zal trouwens even in etappes gaan. Aangezien we thuis de keuken ook nog verbouwen/uitbreiden, ontbreekt de tijd een klein beetje.
Moet nog een setje wielen hebben voor komend seizoen want mijn ATS look-a-likes moeten nog een polijstbeurt hebben en dat ga ik voor het komende seizoen denk ik ook niet redden. Het interieur zal pas volgende winter aangepakt worden, dus ga ik mijn Corrado stoelen er eerst zo even inzetten, om vervolgens in de komende winter de achterbank passend te maken en alles opnieuw te laten stofferen !!

Eerst maar even een jaartje cruisen en kijken of hij technisch verder helemaal okee is, en dan heb ik gelijk weer 2 klussen voor de aankomende winter !! Ben ik weer van de straat in ieder geval !!

Zal ff wat foto's posten zodra de motor eruit is, want de motorruimte is ook niet geheel rood (lees: roestbruin-metallic) meer.

Ik hou jullie weer op de hoogte !!!

Grtz............ LRR

LRR 13-12-2005 19:51

Even weer de stand van zaken doornemen:

Zo was de situatie dus:

En zo is tie nu !!!!!!! Tadaaaa !!!!!

Ben even lekker aan het prutsen geweest en heb het blok er alleen en zonder takel uit gekregen !!!!! Hoezo low budget !!! ;) ;) ;)

Ga deze week nog even beginnen om de motorruimte schoon te maken en te schuren, zodat de auto naar de spuitert kan.

En dan is de DX aan de beurt:

Ziet er dus niet echt fris meer uit van buiten (van binnen gelukkig nog wel).

Dus dat wordt ook nog ff schuren en spuiten etc.

Nou dit is even weer de actuele stand, op naar de volgende update !!!!

Grtz............... LRR

marf_16v 13-12-2005 23:09

Kijk aan weer goed bezig geweest!! Laat het spulleke maar mooi blinge :tongue:

René 13-12-2005 23:15

goed bezig!!

blokje ziet er nog best netjes uit!

All times are GMT +1. The time now is 11:13.