![]() |
johan,
woow dat ziet er heel goed uit;)! ga zo door! gr bas |
Staat m heel goed ;)
|
Bedankt jongens :thumbup: ,
Eindelijk was mijn stoelbekleding bij ccb binnen! Na de nodige bakjes koffie en tips hoe je het beste een stoel kan bekleden zijn we weer huiswaards gekeert om gelijk aan de slag te gaan met de stoelen. Als eerste ben ik maar begonnen met de rugleuning, de nieuwe vulling met een laagje folie er om Vervolgens de hoes voor driekwart omkeren en er om schuiven, voorzichtig de gaten knippen voor de hooftsteun en dan de rest er omtrekken toen dit allemaal strak zat ben ik begonnen met de hooftsteun wat eigenlijk het zelfde werkt als de rugleuning Bij het zitting heb ik er een extra stuk schuim onder gedaan om het leer wat strakker te krijgen Daarna de nieuwe vulling er over met weer een laagje folie leer mooi strak trekken en klaar :) Inmiddels heb ik de beide voorstoelen klaar en naar mijn idee aardig geslaagt :D Deze week ga ik verder met de bank en de hoedenplank, foto's volgen! ;) Johan. |
mooi werk johan
:thumbup: |
X2!!
|
Bedankt jongens!
Bekleding is inmiddels helemaal klaar en zit al in de auto, ik kan alleen nog geen foto's maken omdat er op dit moment een hottub project voor de garagedeur staat Zodra dat op zijn plek is zal ik wat foto's maken.. Johan. |
Hier zijn ze dan, de foto's :D
|
Wat een prachtig interieur weer!
Heel mooi opgeknapt, daar ben je vast trots op. Leuk topic om te volgen, keep it up . |
Goed gelukt dat interieur zo te zien!
|
Mooi interieur hoor!
|
Mooie reportage en 't ziet er perfect uit.
Ben zelf ook met m'n Karmann Ghia uit 65 bezig. Kan je me zeggen welk interieur en deurpanelen je besteld hebt (kleur, type en merk). En of je er tevreden mee bent ? |
Prachtig Johan!
@karmannghia: Als je wil heb ik ook nog een adresje voor je mbt je bekleding en deurpanelen :thumbup: |
Johan, ziet er weer goed uit;)
kan je een foto van de kofferbak maken ben wel benieuwd hoe je de vorm in de bekleding heb gekregen van de wielranden?! |
Quote:
Bedankt Karmannghia :) Stoelbekleding en deurpanelen zijn allemaal van TMI en in de kleur "off white 015" met basket weave in het midden. Opzich ben ik er aardig tevreden over, wel heb ik extra vulling onder het zitvlak gedaan om het wat een strakker uiterlijk te geven en vergeet niet extra leer te bestellen voor de hoedenplank en de zijkanten en achterkant van het bankje Wil je het zelf gaan bekleden? of ga je het laten doen? |
Quote:
Bedankt kerel! :thumbup: Quote:
Thanks Bas :) bedoel je de bekleding in het motorruim?? Johan. |
Na lange stilte is het nu tijd voor een grote update :D
De karmann heeft een dinitrol behandeling gehad eerste foto is de voorste wielkast, de ronde vorm is de koplamp-pot De tweede is van de bodemplaat.. (foto's zijn snel gemaakt met een mobieltje) ![]() ![]() Deze nos blaupunkt autoradio type wolfsburg uit 1970 maakte bij het testen sluiting wat eerst wel een schrik was :eek: maar zo heb ik me laten vertellen dat het wel vaker voorkomt dat door de ouderdom de "potten" kunnen gaan lekken dus heb ik laten maken ergens in Zeeland en werkt nu weer prima. Omdat ik toch nog een vrij groot stuk leer van de bekleding overhad, hebben we de kinderstoel voor mijn zoon ook maar gelijk mee bekleed.. Het dakrekje is inmiddels ook klaar, ik heb bij verschillende firma's gevraagt of ze ook de klemmen los konden leveren maar helaas...nu kwam ik bij toeval een vrouw tegen die een orgineel vw dakrek op haar kever had en heb haar het probleem uitgelegt en gevraagt of ze het erg vond als ik een keer langs mocht komen om van die klemmen foto's te maken en het een en ander op te meten wat ze gelukkig geen probleem vond :thumbup: ![]() Vandaag was de grote dag !! afspraak om 7:45 uur bij het RDW Gister alles al klaar gezet voor vertrek, auto op de kar laatste puntjes nog even controleren, papieren klaar leggen nog zenuwachtig rondjes lopen door huis en maar vroeg naar bed met het gevolg dat ik vandaag twee uren voor de wekker al aan de koffie zat :screwy: De karmann mocht gelukkig vrij vroeg al naar binnen om een beetje warm te worden waarbij de karmann veel bekijks trok en zowat iedereen even stiekem in de karmann gluurde Gelukkig slaagde de karmann met vlag en wimpel en met de complimenten van de keurmeester stonden we na een uur weer buiten!! Nu is het wachten op het kenteken en dan kan ik de platen laten maken en de karmann laten taxeren voor de verzekering. En dan eindelijk rijden met dat ding! :D Groet Johan. |
Netjes!
Weer een mooie ghia de weg op! |
Dank voor je reactie voor de kleuren en merk interieur.
Heb je ook je hemeltje in deze kleur laten doen, lijkt me namelijk mooi om dat dan ook in exact hetzelfde tintje te hebben. Alles via CCB besteld of zelf rechtstreeks bij TMI ? Je hebt er mooi werk van gemaakt, petje af ! |
Gefeliciteerd.. Kenteken blijft toch de kers op de taart.
|
Bedankt jongens!
Quote:
Het hemeltje is standaard wit dus witter dan de bekleding... meschien dat het wel kan hoor dat weet ik niet maar dan zal je de zonnekleppen ook moeten laten bekleden wil je alles één kleur hebben die zijn immers de zelfde kleur als het standaard witte hemeltje... Gewoon even contact opnemen met ccb hun kunnen je er wel meer over vertellen denk ik :thumbup: Johan. |
Oke Johan, merci ik ga er actie op ondernemen.
Vic. |
Heb je het hout fineer opnieuw gedaan van het dashboard?
Hij is echt super!!Ga zaterdag de mijne ophalen!!!Maar niet zo mooi als de jouwe hoor... |
Hoi karretje, ja het fineer heb ik inderdaad opnieuw gedaan
Kost ongeveer 120,- is van en de pasvorm is redelijk, ik heb het vast gelijmd met bizon-tix Ik ben nu wel erg benieuwd naar jou karmann, heb je al foto's? Nog even een fototje van mijn karmann met kenteken.. |
Hallo Johan,
Ok dat is wel mooi het fineer is helemaal kapot dus moet zeker gemaakt worden..waar heb je dat gekocht als ik zo vrij mag zijn? Ik heb nog geen foto van de auto,als het zover is zal ik zeker een foto plaatsen! Super om zo een mooie klassieker in zo,n staat te zien petje af! :thumbup: |
Bedankt Karretje!
Mijn fineer heb ik gekocht bij Neufer maar ze zijn ook te koop bij www.luchtgekoeldewebwinkel.nl Groet Johan. |
mooie ghia heb je
:thumbup: |
Jemig zie nu de foto's pas, die is echt mooi geworden zeg!
|
Thanks!
Ik ben zelf ook wel aardig tevreden :) Nog even een fototje van afgelopen zondag |
Oh wat is ie mooi geworden;)!!!
|
Hallo Johan,
Ben van het weekend ook bezig geweest met de Karmann! Eerst de apk punten,knipperlichten deden het niet,na lang zoeken bleek 1 draad niet goed aangesloten te zijn en een relais moeten repareren. Nu was ik even aan het kijken voor de remlichten,die werken ook niet... Neem aan dat de schakelaar op de hoofdremcilinder zit?Maar hoe kom ik daar (gemakkelijk) bij.. vermoed een draadbreuk o.d. Niet teveel mooie foto,s plaatsen hoor dan ga ik hem ook helemaal restaureren en dat was niet de bedoeling!! :thumbup: Zal nog een keertje foto erbij plaatsen. |
Quote:
Hallo Karretje, De remlichtschakelaar zit idd op de hoofdremcilinder als je het linker voorwiel er afhaald kun je er bij komen. bepaalde uitvoeringen van de karmann ghia hebben een dubbele remlichtschakelaar dan zit er een klein rood lampje/knopje aan de linkerkant van je stuur met de letter B er op. Helemaal restaureren is best leuk hoor! :D ;) |
Nu de karmann al een jaar "klaar" is zijn er toch wat kleine dingetjes veranderd zoals de motor bijvoorbeeld. Ik had er een 1600 enkelpoorts in maar dat was niet je van het meer, dat wist ik wel maar ik had liever dat hij het nog een paar jaartjes langer zou volhouden dan wat hij nu heeft gedaan want naar zoveel kleine irritaties en dat hij de krukas keerring er tot drie keer had uitgewerkt terwijl ik de keeringen keurig volgens het boekje er in had gezet was naar het zoveelste plasje olie onder de karmann de maat vol! Er moest een nieuw motor komen en snel! Na wat telefoontjes plegen kon ik al snel een gereviseerde 1600 dubbelpoorts motor halen en dat verschil kon ik gelijk merken, veel meer compressie, vermogen en alles nieuw en schoon.
Ook de uitlaat wou ik anders hebben en het liefst rvs omdat de standaard uitlaat begon te roesten (mieren neuken, ik weet het ;)) dus werd het deze rvs uitlaat van flat4 ![]() ![]() Ik heb er ook een kort youtube filmpje van gemaakt omdat het geluid zo mooi is :rolleyes: : http://www.youtube.com/watch?v=GNaJ74_Iqd8 Ook heb ik zonwering bij achterraam gemonteerd, staat mooi bij het geheel en onze kleine man zit niet meer zo vol in de zon :thumbup: ![]() En na wat speurwerk kwam ik slotjes tegen voor mijn dakrek ![]() Ik hoop dat ik dit jaar wat meer meetings kan bijwonen dan afgelopen jaar Groet Johan. |
Ziet er mooi uit. Lekker uitlaatje idd :)
|
leuke ghia !!
maar haal aub dat dakrekje eraf ??? of zeg ik nu iets verkeerds ? |
Quote:
Hij was net terug van vakantie :D Kofferbak rekje vind ik idd wel beter passen op een Ghia. |
Quote:
Haha! nee hoor je zegt niks verkeerd :D Zo'n rekje op de motorklep is i.d.d. wat minder aanwezig maar daar rijd zo'n beetje iedere karmann mee rond niks verkeerd mee natuurlijk maar dat is juist de reden waarom ik niet een wil... als er allemaal de zelfde karmannetjes op een rij staan is ook wat saai niet waar?! ;) Groet Johan. |
Mag ik vragen waar je de dinitrol behandeling hebt laten doen?
|
Quote:
Dinitrol behandeling heb ik zelf gedaan wat opzich goed te doen is als je het juiste gereedschap hebt. Je kan spuiten krijgen die je rechtstreeks op het blik dinitrol kan schroeven maar ik heb het met een goede vloeistofspuit gedaan want met zo'n gamma dingetje lukt het niet kokers heb ik met ml van dinitrol behandeld met daarop een lage dunne slang van ongeveer 2 meter en een speciale sproeikop. Ik heb per kant 1 spuitbus gebruikt 4 blikken dinitrol is 95,80 euro 2 bussen ml is 25,90 euro Dus tel uit je winst! |
Mooi Karmann! Heb hem laatst stiekum even bij Friesland Kevers bewonderd... Hij stond zowat naast mijn Karmann cabrio... Auto ziet er echt netjes uit, en het uitlaatje is top :)
Mag ik vragen wie hem gespoten heeft? |
Bedankt frieser,
Mijn karmann is gespoten door alef vonk in heerenveen. Is die groene cabrio van jou? Groet Johan. |
All times are GMT +1. The time now is 06:16. |