Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Nieuws en actualiteiten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Kilometerheffing verdeelt Kabinet (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=62056)

Edward 18-11-2009 12:13

ja beetje wel ja........

EelcoB 18-11-2009 12:49

Is hier geen algemeen meldpunt voor?

Domi 18-11-2009 12:50

Heel triest verhaal. Maar voor velen zal dit de waarheid zijn en overkomt het hun.
Ik denk trouwens dat heel veel mensen hier last van krijgen.

Het kabinet zeker weer niet :rolleyes: Wij betalen toch voor hun km/s.

Area51 18-11-2009 13:07

http://www.berekenkilometerprijs.nl/

Quote:
Bereken de kilometerheffing
De kilometerheffing is een feit. AutoDisk heeft zich ingezet om zo snel en zo goed mogelijk een inschatting te maken van de kilometerprijs zoals die ingevoerd gaat worden in 2014. Niets is zeker en de waarden die u uitrekent zijn gebaseerd op een aantal aannames:

Aanname 1. De kilometerheffing wordt een feit.
Aanname 2. De berekening van de heffing wordt overgenomen uit het huidige wetsvoorstel door de tweede kamer.
Aanname 3. De kilometerprijs is naar verwachting in 2018 ca. 220% hoger dan in 2014.
Aanname 4. De spitsheffing in 2018 wordt 11 cent per kilometer.

U kunt de berekeningen op deze site beschouwen als een goede indicatie van wat er in de toekomst gaat gebeuren. Rechten kunt u er natuurlijk niet aan ontlenen, daarvoor is de situatie nog te onzeker. U zult zien dat nagenoeg altijd de kilometerprijs hoger uit zal vallen dan wat u nu betaalt aan motorrijtuigenbelasting. U moet echter zelf in gedachte houden dat u op termijn minder kosten kwijt bent aan de aanschaf van een auto. Hoe nieuwer u auto’s koopt, hoe groter uw voordeel zal worden. Hoe ouder u auto’s koopt, hoe groter uw nadeel zal zijn.

Het wordt nog erger dan ik al dacht ...

Domi 18-11-2009 13:09

Hoe ouder u auto’s koopt, hoe groter uw nadeel zal zijn.

:eek: :screwy:

Dirk 18-11-2009 13:10

Het gaat allemaal om centjes (tekort) aanvullen in de staatskas, dus of ze de kilometerbelasting nu wel of niet doorvoeren betalen gaan we allemaal toch, of het nu links of rechtsom is.
Als je je daar druk om maakt moet je die energie gebruiken (=duurzaam) om er iets mee te doen.....
Ga bijv. een verzoek voor een volksstemming indienen en genoeg zieltjes/stemmen bijelkaar krijgen om de kilometerheffing weg te stemmen! Leuk een referendum!

Dan sta je waarschijnlijk wel bij een volgende GEKOZEN volksvertegenwoordiging (kabinet) weer te protesteren tegen iets anders waarvoor je extra voor gaat betalen.

Allemaal lekker emigreren naar een ander land want daar is het gras natuurlijk altijd groener!

---------------------------------------------------------------------------------
Stel:
dit systeem komt er en ik moet van Breda naar Maastricht dan ga ik met mijn enorm zwaar vervuilende LPG G3 voertuig nu dus meer betalen.
Maar dan kan ik toch gewoon over België rijden en daar goedkoper tanken wat wel langer duurt en dus milieuverontreinigender is maar aangezien we daar in NL dan geen last van hebben is het een stuk goedkoper! Krom eigenlijk maar ik ga het straks graag doen de frieten in Bels zijn zooo lekker en dan kan ik gelijk wat illegaal vuurwerk voor een spotprijs meenemen. :screwy:

evilnyntje 18-11-2009 13:50

Klinkt wel struisvogelpolitiek achtig Dirk, kort samengevat dus niks doen en het maar laten gebeuren?

VWJYI 18-11-2009 13:59

leuk die heffing... Net even gekeken wat de auto van mijn vrouw moest gaan kosten mocht ze er dan nog in rijden... We gaan dus van 31 euro wegenbelasting nu naar 112 euro per maand voor de km heffing.... gelukkig word het maar een beetje duurder :screwy: :screwy: :mad: :eek:

Van hier naar mijn werk is 20 km... Wij wonen gelukkig aan de grens dus dan word het 10km in nl en 10km via belgie. Dan kom ik met mijn eigen auto gelukkig net zo duur uit als de wegenbelasting per maand.

Melvin 18-11-2009 14:01

Quote:
Originally Posted by Dirk
Dan sta je waarschijnlijk wel bij een volgende GEKOZEN volksvertegenwoordiging (kabinet) weer te protesteren tegen iets anders waarvoor je extra voor gaat betalen.

Niet doen alsof iedereen hier zelf voor gekozen heeft met de vorige verkiezingen... Dat is echt zo'n onzin!

starsky 18-11-2009 14:11

Quote:
Originally Posted by EelcoB
Ik moet maar niet te vaak dit topic doorlezen, word ik alleen maar opstandig van :redface: ....

Ik ook.. :rolleyes:

Dirk 18-11-2009 15:42

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Klinkt wel struisvogelpolitiek achtig Dirk, kort samengevat dus niks doen en het maar laten gebeuren?

Juist niet je kop in het zand steken maar er wat mee doen als je er nu heel erg mee zit en dit niet laten gebeuren, dus niet alleen boe-roepen maar daadwerkelijk actie!

Even een tenentrapper dan, we zijn in NL altijd heel goed in dingen afzeiken en hard boe-roepen maar een stap maken naar daadwerkelijk grootschalige actie blijft jammergenoeg meestal uit. (ik sluit mijzelf zeker niet uit)

Quote:
Originally Posted by MellyVille
Niet doen alsof iedereen hier zelf voor gekozen heeft met de vorige verkiezingen... Dat is echt zo'n onzin!

Net zoals je reactie inderdaad!
Ik zeg dus niets over "iedereen hier" en de "vorige verkiezingen".
Niet aan stemmingmakerij doen want daar heb ik geen hulp bij nodig. :)

Melvin 18-11-2009 16:03

Ik snap niet wat je bedoelt maar als je wil zeggen dat we hier zelf voor gekozen hebben (omdat ze het officieel nou eenmaal democratie noemen) dan heb je het goed mis...

Dirk 18-11-2009 16:51

Als je mij niet snapt moet je het ook niet proberen te snappen en zeggen dat ik het mis heb........ Want misschien bedoel ik wel wat anders dan dat jij denkt te begrijpen, snap je?! :screwy:

breadfan83 18-11-2009 17:25

Als ik op mijn bankrekening kijk en ik zie dat er niks meer op staat, kan ik twee dingen doen:
meer verdienen
minder uitgeven

Als de overheid in haar kas kijkt en ze ziet dat er niks meer in zit, kunnen ze één ding doen:
meer verdienen

De optie van "minder uitgeven" lijkt in dat verdomde vocabulair van Den Haag niet te bestaan. Minder onzinnige rommel kopen met de centen van de belastingbetaler die je vertegenwoordigd wil ook wel eens helpen.

Het Financiëel Dagblad van afgelopen dinsdag schrijft het volgende:

"Minder files, minder verkeersdoden en lagere lasten voor de meeste automobilisten. De invoering van de kilometerprijs moet legio voordelen geven voor iedereen. Maar wat betekent de invoering concreet voor de automobilist?"

Minder files? Mensen zullen toch naar hun werk moeten lijkt me. Nja, met die stijgende werkeloosheid zijn de files dalijk vanzelf opgelost.
Minder verkeersdoden? Hoe moet ik dat zien? Moet je voor je gaat rijden effe de schakelaar omzetten naar "rijden onder invloed" als je wat gedronken hebt, waardoor de kosten per kilometer twee keer zo hoog worden? Minder verkeersdoden, yeah right.
Lagere lasten voor de meeste automobilisten? Er komen belastingen voor de niet-automobilisten, waardoor zelfs de mensen zonder auto voor de deur meer moeten gaan betalen. De bestuurders van oldtimers worden genaaid omdat hun belastingvrijstelling weg valt, en de eigenaren van andere op leeftijd gekomen auto's gaan ook meer betalen. We hebben daarnaast al aardig wat rekenvoorbeelden gezien van zelfs nieuwe auto's die per km genaaid worden, zelfs nu met de lagere km-kosten bij de invoering van het systeem! Dus wie gaat er ook weer op vooruit??

Volgende punt dat wordt aangehaald is, wanneer iedereen zijn kastje krijgt. Het gaat namelijk niet lukken alle miljoenen auto's in Nederland tegelijkertijd van zo'n kastje te voorzien. Dus "wie bepaalt wanneer een automobilist aan de beurt is...? Het lot!"

"Het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat op basis van de cijfers in het kenteken loten (LOTEN!!!!) welke automobilisten een kastje moeten inbouwen. Dat zal gaan met een groep van onveveer 100.000 automobilisten per keer, en de bedoeling is dat iedere keer geen oververtegenwoordiging is van een bepaalde groep. Het kan dus zijn dat iemand al snel een kastje krijgt, terwijl zijn buurman pas twee jaar later aan de beurt is."

De auto-industrie ligt al keihard op z'n gat, en door het afschaffen van de BPM gaan waarschijnlijk veel burgers de koop van een nieuwe auto uitstellen om die BPM zo te besparen. Ongeveer een kwart van de aankoopprijs van een nieuwe auto bestaat immers uit BPM. Voor een auto van 30.000 euro zit je dan toch al op 7.500 euro besparing. Gevolg is dat de auto-industrie dalijk in Nederland een jaar of twee / drie nagenoeg geen omzet meer kent.

Nog een punt dat volgens mij niet eerder voorbij is gekomen, is dat ook buitenlanders hier in Nederland moeten betalen voor het gebruik van 't wegennet. Hoe de overheid dat precies wil gaan realiseren is nog niet bekend, maar dat het er gaat komen staat nu al vast. Oldtimers daarentegen komen waarschijnlijk toch buiten het systeem te vallen, en hoeven toch geen belasting te betalen. Vind ik het wel heel toevallig dat er onlangs is besloten auto's van rond '87 niet meer onder de noemer oldtimer door te laten gaan, zodat die alsnog binnen het nog in te voeren systeem komen te vallen.

Melvin 18-11-2009 17:48

Quote:
Originally Posted by Dirk
Als je mij niet snapt moet je het ook niet proberen te snappen en zeggen dat ik het mis heb........ Want misschien bedoel ik wel wat anders dan dat jij denkt te begrijpen, snap je?! :screwy:

Of je legt uit wat je wel bedoelt en reageert op mijn reactie ipv alleen op de zinsnede 'ik snap niet wat je bedoelt'....

Maar er hoeft hier niemand persoonlijk te worden aangevallen...

jeroenmk1 18-11-2009 20:21

wat nog leuker is ze zien straks ook of jij daadwerkelijk degene was die daar door rood is gereden of die elke avond naar de hoeren gaat want dat kunnen ze lekker allemaal checke daar :screwy:

en dan nog wat voor de mensen die weinig auto rijden is het straks heel aantrekelijk om er een auto bij te kopen want wat kost dat nou straks en hoe zit het dan met de wijken die hellemaal niet op gebouwd zijn op 2 auto's per gezin krijg je dat weer

en hoe zit het als je nou in het buitenland rijdt ik wist het dan wel als ik in venlo woonde en ik moest naar groningen dan gaat toch iedereen ff over duitsland

breadfan83 18-11-2009 21:01

@Jeroen: Duitsland gaat waarschijnlijk ook zoiets invoeren. België's voorstel voor een dergelijk systeem is pas geleden nog afgewezen omdat het niet binnen de Europese regels past.

Een Nederlander betaalt dalijk geen aanschafbelasting meer, en moet dus op de Nederlandse wegen die km-heffing gaan betalen. Als er echter een buitenlander hierheen komt vanuit een land waar ze WEL nog die aanschafbelasting hebebn, moet die dus dubbel betalen als ie op ons wegennet zo'n km-heffing vignet moet betalen.

Volgens de Europese commisie kreeg je zo dus discriminatie van EU-landen onderling, en is daardoor een streep door hetzelfde voorstel van de Belgen gegaan. Hopelijk gaat dat met Nederland dalijk net zo, maar als Balkenellende dalijk in Brussel zit, wat ik ook nog wel zie gebeuren, denk ik dat ie daar wel zijn bek gaat opentrekken om ervoor te zorgen dat we dit door de strot gedrukt krijgen.

Probleem wordt dalijk dus dat opeens alle EU-landen mee gaan doen, en we tig van die kastjes op en onder ons dashboard krijgen, die we allemaal in de gaten moeten houden, en die ons allemaal bakken met geld kosten, om in elk land getraceerd te kunnen worden.
De afzonderlijke landen willen namelijk niet eens er over nadenken het systeem van de buren over te nemen. Ieder land is er van overtuigd dat zij het beste systeem hebben, en dat de rest zich maar moet aanpassen. Gevolg, niemand past zich aan, behalve de burgers.

Geweldig, die samenhorigheid in de EU.
Dalijk al helemaal als we weer gedeeltelijk gesloten grenzen krijgen door dit geweldige systeem. ;)

Jesse 18-11-2009 21:02

en dat gaan ze trouwens ook gebruiken, was vandaag een nieuwsitem

daarnaast word er ook nog eens gebruik gemaakt van een buitenlands systeem, besluit de amerikaanse overheid het signaal even terug te schroeven of sowieso uit te zetten, is heel nederland plotseling crimineel, met strafbladen, celstraffen en extreem hoge boetes :screwy:

tijd om die grote bek eens in daden om te zetten, op naar het binnenhof

jeroenmk1 18-11-2009 21:40

mooi is dat :shake: idd op naar het binnenhof

Jesse 18-11-2009 21:45

http://www.kilometerheffing-nee.nl/

hier is alvast een petitie

voor een demonstratie zijn er toch wel tegen de 100 mensen nodig

starsky 18-11-2009 22:09

Quote:
Originally Posted by Jesse
voor een demonstratie zijn er toch wel tegen de 100 mensen nodig

Lijkt me niet zo moeilijk toch? :rolleyes:

Jesse 18-11-2009 22:23

ja, makkelijker praten dan doen zeg maar

edit:

linkje met het burgerinitiatief

Area51 19-11-2009 08:20

Klassieker vrijstelling gaat waarschijnlijk de bult op :(

en heb je een hybride auto mag je ook gewoon km heffing gaan betalen.

"Nee hoor, groene auto's blijven goedkoop hoor" ... zei de regering ..

Hoppa drie jaar later moet je gewoon weer Bukken :ass:

Quote:
Originally Posted by Jesse
linkje met het burgerinitiatief

Thanks, ga hem zo ff invullen :thumbup:

zuivere311 19-11-2009 09:27

Hopelijk gaan ze nog wat meer druk uitoefenen.

Duitsers__Doe_km-heffing_niet

Renegade 19-11-2009 10:37

:D ik ben nummer 1650

Area51 19-11-2009 11:11

Mooi stuk tekst ...

http://www.vrijspreker.nl/wp/2009/1...-de-antwoorden/

Melvin 19-11-2009 11:22

Waar staat dat klassiekervrijstelling verdwijnt? Ik heb dat nog nergens definitief gezien!

Area51 19-11-2009 11:29

Is nog niet definitief Melly, maar hou er maar vast rekening mee ...

Quote:
De Milieubeweging schijnt te willen dat Oldtimers ook gaan betalen omdat die natuurlijk allemaal energielabel G hebben, maar alsnog:
"Het ministerie van Verkeer en Waterstaat wil geen heffing voor oldtimers omdat het denkt dat in 2018 - als de kilometerheffing geheel moet zijn ingevoerd - er niet zo meer veel auto's van voor 1987 op de weg zijn. Die wagens zijn dan 30 jaar oud. Bovendien is het lastig de moderne apparatuur in te bouwen, zegt het ministerie." (RTL nieuws)

Reken maar dat de millieu beweging alles op alles gaat zetten om vóór de verkiezingen van 2011 (maar ik hoop op eerder) hun zin door te drijven. Nu hebben ze nog enigzins 'grip' op dit kabinet, als de 'millieumaffia/Groen linksen' straks op moeten zouten gaat het ze niet meer lukken.

Area51 19-11-2009 13:16

Timing van Geert is perfect !!

Quote:
Geert Wilders opent meldpunt tegen kilometerheffing
woensdag 18 november 2009
De Partij voor de Vrijheid is fel tegenstander van de invoering van de kilometerheffing.

Dit onzalige plan van CDA-Minister Eurlings is de zoveelste manier van het kabinet om de hardwerkende burger geld uit de zak te kloppen. Daarom opent de PVV nu een meldpunt tegen de kilometerheffing. Wij willen weten wat u vindt van deze zoveelste lastenverzwaring.

Mail uw reactie daarom naar: geenkilometerheffing@pvv.nl
Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken.

PVV-Kamerlid Richard de Mos zal Minister Eurlings volgende week tijdens het debat hierover in de Tweede Kamer met de ingezonden reacties confronteren.

PVV-leider Wilders vindt plan onzinnig en niet haalbaar

AMSTERDAM – De PVV start vandaag op haar site een meldpunt tegen de kilometerheffing. Partijleider Geert Wilders wil de zorgen en klachten die daarop gemeld worden, bundelen en volgende week aan minister Eurlings (Verkeer) aanbieden.

„Het laten doorgaan van de kilometerheffing is de slechtste beslissing die Eurlings in zijn carrière genomen heeft’’, aldus Wilders. De PVV is dan ook een van de partijen die het voorstel van tafel wil.

Er is volgens de PVV-voorman geen draagvlak voor de heffing. ,,Dat zie je terug in de reacties en enquêtes.’’ Daarnaast kost de invoering miljoenen. ,,We kunnen dat geld nu wel beter gebruiken.’’ Bovendien lost het de files niet op. ,,Het kabinet wil in 2020 terug naar het aantal auto’s dat we in 1992 hadden. Datis onhaalbaar en onzinnig.” Alleen het aanleggen van nieuwe wegen is een echte oplossing, vindt hij. ,,Mensen staan niet voor hun plezier in de file, maar gaan naar hun werk om hun brood te verdienen. Je moet ze daarom faciliteren en niet pesten.’’

Ook kan de auto zo makkelijk een nieuwe melkkoe worden. Dat de prijs, eerst 3 cent, oplopend tot gemiddeld 6,7 per kilometer, in een wet wordt vastgelegd, maakt op Wilders weinig indruk. ,,De overheid kun je met dit soort dingen niet vertrouwen. Als er straks ineens 35 miljard euro per jaar nodig is, heb je kans dat een volgend kabinet de kilometerprijs laat oplopen tot 15 of 20 cent.’’

Oneerlijk vindt hij het ook dat alle belastingen straks in de kilometerprijs verwerkt zitten. Mensen met weinig geld die tweedehandsauto’s kopen, krijgen zo te maken met de aankoopbelasting BPM die nu alleen op nieuwe auto’s zit. Om nog maar te zwijgen over het ’spionagekastje’ dat iedereen in zijn auto krijgt, somt hij op. ,,Mensen willen niet dat het politbureau in de Trêveszaal kan weten waar ze heengaan.’’

Bron: Spits, 19 november 2009

Klik hier om het bericht te lezen op ElsevierFiscaal.nl
Klik hier om her bericht te lezen op Refdag.nl

Melvin 19-11-2009 13:20

Woehoew, Wilders for president (op basis van wat hierboven staat iig!)

breadfan83 19-11-2009 13:20

Toch op de juiste gestemd. :D

Quote:
Originally Posted by MellyVille
Woehoew, Wilders for president (op basis van wat hierboven staat iig!)

Op basis van heel veel zaken. De enige die in Den Haag zijn mond eens durft open te trekken. Dat niet alles even diplomatisch er uit komt is een tweede, maar hij verschuilt zich niet net als Mister Potter achter zijn partijgenoten.

martiepartie 19-11-2009 13:53

Juist, heel veel roepen en vooral heel veel roepen over ' oplossingen' die toch nooit doorgevoerd gaan worden is nuttig. :rolleyes:

Ik geloof dat Wilders flink wat kostbare vergadertijd heeft opgeeist met zijn dubieuze plannen/stellingen. :shake:

Dat Wilders nu volledig op de kilometerheffing hamert is naar mijn mening weer een bevestiging van zijn strategie. Ik ben erg benieuwd als deze man in het kabinet komt, of hij ook zijn woorden omzet in daden. ;) Als je al voor een plaats als Venlo geen geschikte kandidaten kan vinden, geeft al aan dat dat niet al te soepel gaat.

Arne 19-11-2009 13:59

Laat hem maar regeren de volgende termijn, valt ie snel genoeg door de mand. Hij trapt overal tegen aan maar heeft zelf ook geen oplossing.

breadfan83 19-11-2009 14:01

Och, niemand in de regering durft zijn bek toch meer open te trekken, omdat iedereen die een beetje anders denkt dan de algehele-knuffelgedachte, en het gedogen van alles en iedereen, van alle kanten wordt bedreigd.

Niemand durft het woord neger, moslim, turk, marokkaan, zwart, allochtoon, etc meer in de mond te nemen, omdat ie dan met Hitler vergeleken wordt. Iedere echte Nederlander moet zijn mond houden omdat we anders die "nieuwe Nederlanders" op hun te lange tenen trappen. Als ze hun best doen, een baan zoeken, zich aan de regels en wetten houden, en gewoon de taal leren, zijn ze van harte welkom. Je komt hier vrijwillig heen, pas je dan ook gewoon aan aub. Dat moet ik ook als ik ergens op bezoek ga.

De politici zijn onderhand zo doodsbang dat ze overal maar in mee gaan, en dan met zulke ideeën komen om nog een beetje wat te regeren te hebben. Ze roepen nog net niet naar hun mammie, maar ruggengraat tonen ze ook niet bepaald!

Arne 19-11-2009 14:03

Het ging over de kmheffing, niet over buitenlanders. Of krijgen die daar óók al de schuld van? :D

breadfan83 19-11-2009 14:06

Als de buitenlanders die zich weigeren aan te passen, terug worden gestuurd naar hun eigen land, spaart dat heel wat geld aan uitkeringen, en zijn er heel wat minder dikke Mercedessen en vervuilende tweedehands auto's op de weg. Het lost dus wel degelijk wat op lijkt me.

Ik heb het dus niet over immigranten die hier komen werken, een leven opbouwen en zich aanpassen aan hun nieuwe thuisland, maar puur over die lui die hierheen komen vanwege de fijne verzorgingsstaat, waarin je met niks-doen ook nog wel redelijk kunt rondkomen!

Kijk maar eens hoeveel werkeloze niet geïntegreerde immigranten we hier hebben, en hoeveel daarvan een auto hebben.

Area51 19-11-2009 14:08

Quote:
Originally Posted by Arne
Laat hem maar regeren de volgende termijn,

Precies, van mij mag hij het gaan proberen ..
Het huidige cluppie doofpotstoppers/zakkenvullers/links-lullen-rechts-vullen/lak-aan-regeerakkoord/bankwarmhouders bakt er tenslotte ook niks van.

Arne 19-11-2009 14:24

Ik verheug me er nu al op.

Melvin 19-11-2009 17:00

@Arne, hoezo heeft hij zelf geen oplossing? Meer wegen, is al eens onderzoek naar geweest en dat is de oplossing... meer asfalt, en dat hoeft geloof ik maar 0,3% meer te zijn of was het nou 0,03% van de nederlandse grond die geasfalteerd moest worden om wegen te verbreden en aan te leggen zodat het fileprobleem opgelost wordt!?

Kortom, hij heeft wel de oplossing, alleen de overheid verdient daar niks mee... Ondertussen hebben ze het zover dat iedereen naar moeilijke oplossingen zoekt en de simpele (meer asfalt) compleet over het hoofd ziet! Goed gespeeld!

Pedaalemmer 19-11-2009 17:10

Quote:
Originally Posted by martiepartie
... Als je al voor een plaats als Venlo geen geschikte kandidaten kan vinden, geeft al aan dat dat niet al te soepel gaat.

Dus een nieuwe partij moet het maar kunnen gelijk in elke gemeenteraad te stappen?? beetje onlogisch.
Tot nu toe heeft zijn schreeuwen meer bereikt dan jouw stem in de stembus.

Niet dat ik voor Wilders ben maar ik ben wel tegen lastenverzwaring op de verkeerde fronten.

Ik begrijp trouwens niet dat ze niet eerst met de vrachtwagens beginnen dan het auto park aan te pakken.

All times are GMT +1. The time now is 06:37.