Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   1980 golf mk1 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=64029)

Mice 24-01-2024 12:03

Weer iets verder...

De tank zat er vlot onder met de nieuwe ophangbanden van Werk34. Mooi Rvs materiaal met rubber strippen.
Sluit ik de slang aan tussen de vulhals en de tank, beetje kracht erop, knap knap, weg banden... :mad: :mad: Weg € 40,-

Mooie rotzooi dus van Werk34, ook de rubber slang tussen de vulhals en de tank is 3 keer niks. Diameter aansluitingen zijn 40mm en de slang is binnendiameter 36mm. Hele stugge slang dus die krijg je er nooit om. Uiteindelijk gefrustreerd dat ding weggeflikkerd en een nieuwe 40mm besteld.

Maargoed, de tank hang nu met de oude banden. Ziet er niet zo netjes uit maar functioneert wel :cool:

Het ziet er allemaal wat roestig uit maar hij is nog verbazend hard.

Ik heb ook de vulhals met alle aanbouwdelen vervangen. Ook nog even het klepje uit de oude tank overgezet. De vulhals paste ook niet lekker dus ik ben geen fan meer van Werk34.

Maargoed, nu nog even het afgeknapte draadeind van de achteras uitboren en draad tappen en dan kan hij weer op de wielen en kan ik verder met de brandstofleidingen.

daNpy 24-01-2024 12:12

Oei dat is jammer. RVS breekt overigens niet heel makkelijk, volgens mij is het vrij taai?
Kun je de huidige banden niet netjes maken (stralen en spuiten)?

Mice 24-01-2024 12:57

Quote:
Originally Posted by daNpy
Kun je de huidige banden niet netjes maken (stralen en spuiten)?

Ja dat doe ik later nog. Eerst even technisch klaar en apk erop ;) Dan pak ik stukje voor stukje aan.

Mice 24-01-2024 13:03

Zit nu alleen nog even te twijfelen wat ik met de brandstofleiding moet doen.
De aanvoer is staalomvlochten leiding, dus op zich kan hij wel onder de auto door.
De vraag is alleen nog even hoe ik dat ga vastzetten...
Retour is een gewone rubber leiding dus die is wat kwetsbaarder.
Of toch door de auto? :confused:

Nog ff puzzelen dus.

daNpy 24-01-2024 13:06

Zijn het origineel niet hardplastic leidingen? Die kun je volgens mij ook gewoon vervangen en in de originele clips monteren. Dat lijkt me het veiligste.

The Skinnmeister 24-01-2024 14:21

Wel jammer van de kwaliteit van Werk34, heb er zelf geen ervaring mee.... Zijn die brandstofleidingen idd niet van hard plastic? Bij een type 2 wel iig. Anders zou ik ze binnendoor leggen, rubber is wel gevoeliger voor steenslag lijkt me.

Mice 24-01-2024 14:52

Misschien is binnendoor sowieso wel veiliger, ik ga eens even goed kijken als hij weer op z'n wielen staat.

yuli 24-01-2024 16:10

Orgineel zijn de brandstofleidingen onder de auto stalen leidingen. Het stuk tussen pomp en accumulator waren gevlochten leidingen. maar van tank naar pomp was weer rubber. Nogal een mix dus. Vanaf golf 2 / Corrado was het allemaal kunstof.

Maar je kan inderdaad nu leggen wat je wil.

Jou ervaring bij werk34 kun je 1 op 1 bij andere webshops ook oplopenen. Het ligt echt aan de type producten die ze goedkoop inkopen en duur verkopen. Kwaliteitscontrole wordt nog nauwelijk gedaan. Het erge is dat ook gebeurd in de aftermarket automaterialen. Kwaliteit is heel bedroevend aan het worden..

RobertVoorst 24-01-2024 16:10

Quote:
Oei dat is jammer. RVS breekt overigens niet heel makkelijk, volgens mij is het vrij taai?

RVS is in de regel inderdaad vrij taai. Maar als je zo'n enorm scherpe hoek gaat zetten zoals ze in die tankbanden doen, krijg je door de tensie-compressie zone (rondom de buiglijn) zoveel scheuren dat het vrijwel niet meer aan elkaar hangt.

Mice 24-01-2024 20:01

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
RVS is in de regel inderdaad vrij taai. Maar als je zo'n enorm scherpe hoek gaat zetten zoals ze in die tankbanden doen, krijg je door de tensie-compressie zone (rondom de buiglijn) zoveel scheuren dat het vrijwel niet meer aan elkaar hangt.

Ik zit er aan te denken ze even te laten lassen door mijn schoonvader. Zouden ze dan sterk genoeg zijn? :confused:

RobertVoorst 24-01-2024 20:28

Quote:
Originally Posted by Mice
Ik zit er aan te denken ze even te laten lassen door mijn schoonvader. Zouden ze dan sterk genoeg zijn? :confused:

MIG of TIG? Als ze beste man een beetje kan lassen dan moet dat in ieder geval sterker zijn dan die scherpe zetting!

Mice 25-01-2024 10:50

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
MIG of TIG? Als ze beste man een beetje kan lassen dan moet dat in ieder geval sterker zijn dan die scherpe zetting!

Dat laat ik aan hem over, hij heeft alle certificaten en is lasinstructeur.
Dus dat komt vast goed ;)

steven16v 25-01-2024 11:58

Quote:
Originally Posted by yuli
Jou ervaring bij werk34 kun je 1 op 1 bij andere webshops ook oplopenen. Het ligt echt aan de type producten die ze goedkoop inkopen en duur verkopen. Kwaliteitscontrole wordt nog nauwelijk gedaan. Het erge is dat ook gebeurd in de aftermarket automaterialen. Kwaliteit is heel bedroevend aan het worden..

Inderdaad. Aftermarket spul is echt bedroevend slecht. Ik weet dat uit ervaring met met Swallowtail golf 1. :shake:

Wanneer je kan (geld technisch) en wanneer het verkrijgbaar is altijd voor origineel VW gaan. Bespaard je veel frustraties. :)

Mice 25-01-2024 13:26

Nou inderdaad, dat is wel het beste.
Het gaat wel hard met het hobbybudget zo :eek:

Binnenkort moet ik ook met de remmen aan de slag.
Dus net weer van alles besteld:
- Revisiesets voor de remklauwen.
- Nieuwe glijbussen/boutenset.
- Zimmermann Z-coat geboorde schijven.
- Brembo remblokken.
- Nieuwe originele sleutel.
- Wat klein materiaal, bouten/plaatjes/moeren/afdekkapjes e.d.

En nog wat gereedschap van HBM. Kwaliteit van hun is ook niet altijd om
over naar huis te schrijven maar voor éénmalig of zelden gebruik goed genoeg.

Loopt altijd uit de hand op een één of andere manier :rolleyes:
Maargoed, moet toch verder hè ;) :drive:

daNpy 25-01-2024 13:47

Kun je van wat kapot is van Werk34 niet gewoon je geld terug vragen?

Mice 25-01-2024 15:02

Quote:
Kun je van wat kapot is van Werk34 niet gewoon je geld terug vragen?

Waarschijnlijk wel, maar dan moet ik ook weer nieuwe bestellen en zit ik denk ik weer met hetzelfde probleem. Als ik ze even laat lassen zijn ze sterker
hoop ik en heb ik alsnog rvs banden :thumbup:

Mice 29-01-2024 17:28

Van't weekend helaas niets kunnen doen maar vanmiddag viel er een afspraak uit, dus mooi even tijd om aan de golf te werken.

Tank zit er weer onder met de gelaste rvs banden. Rvs is toch mooier,
kijken hoelang ze het vol gaan houden ;)

De achteras zit er weer onder met nieuwe remslangen, dus hij staat weer op z'n wielen. :thumbup:

Binnenkort weer verder als ik tijd heb.

Mice 30-01-2024 17:09

Goodies! :) :)

Nieuwe Sport-Z gecoate schijven van Zimmermann.
Remblokken van Brembo
Revisiesets voor de remklauwen en nieuwe bussensets.

:cool:

Mice 01-02-2024 08:53

Ik kwam met opruimen van mijn mailbox nog wat foto's tegen van de aankoop destijds... Voordat hij matzwart gerold is :eek: :eek:

Frankengolfie :tongue:

Mice 05-02-2024 19:49

Kon vanmiddag gelukkig even tijd vinden om nog wat te klooien.

Brandstofpomp eronder:

Toch besloten de brandstofleidingen binnendoor te doen, past mooi aan
de bijrijderskant langs de dorpel :thumbup:

Nu alleen nog even uitzoeken hoe ik ze vast ga zetten.

The Skinnmeister 06-02-2024 08:54

Netjes, lekker bezig!!

Mice 06-02-2024 11:05

Zit me nu een beetje op uitlaten te oriënteren maar daar is nogal keuze in zeg... :confused:

Ik wil sowieso RVS want dat is de spaghetti ook, en ik wil een S-rohr eindstuk.

Nu had ik deze gezien:
https://www.gm-carsolution.de/volks...-S-Rohr-60.html

Maar die is zonder gutachten oftewel zonder goedkeuring voor Tüv.
Maar daar hebben wij in NL niets mee te maken natuurlijk.

Een set met gutachten is een stuk duurder, bijvoorbeeld:
https://www.gm-carsolution.de/volks...mit-S-Rohr.html

Maar hij moet ook weer niet (te) veel lawaai maken.

Iemand een goed advies en/of adres voor een uitlaatsysteem?

Mice 08-02-2024 21:20

Vandaag nog ff wat kunnen doen.

Brandstofleidingen binnendoor gelegd en vastgezet.

Door het schutbord:

Dus eigenlijk zou hij binnenkort kunnen draaien, denk ik :D

Zou hij even kunnen lopen zonder koelvloeistof? Ik moet het koelsysteem nog spoelen namelijk, er zit allemaal rotzooi in. Of zal ik hem eerst met water laten lopen en later uitspoelen? :confused: Iemand daar ervaring mee?

Weet iemand waar deze voor is? Ik kan het in Etka niet duidelijk vinden en het label is eraf :eek: Het is een e.o.a. sensor uit de kabelboom van de LMM en lambda.

vwjohnny 08-02-2024 21:46

Lijkt op een buitenlucht temp sensor

Mice 08-02-2024 21:51

Dat zou inderdaad maar zo eens kunnen.
Misschien kan ik het terugvinden in het schema.

Thanx!

vdWal. 09-02-2024 06:57

ik denk dat ik kwa uitlaat een beetje voor het zelfde was gegaan.

van simons heb je ook mooie setjes uitlaten maar of die een S-rohr hebben geen idee

Mice 09-02-2024 08:38

Heb net een Novus rvs uitlaat besteld, 60mm met S-rohr.
Ben benieuwd :cool:

Ook komt er als het goed is vandaag een K&N filter met adapter binnen. :rolleyes:

The Skinnmeister 09-02-2024 09:27

Quote:
Originally Posted by vwjohnny
Lijkt op een buitenlucht temp sensor

Da issie ook, zit in het voorscherm gemonteerd, ter hoogte van de bumpersteun. Meestal rechts, maar links heb ik ze ook al gezien.

Mice 09-02-2024 13:14

Thanx!

Ik weet niet of hij nodig is in deze setup maar ik zal er een mooi plekje voor zoeken. Weghalen kan altijd nog.

Dit is nog wel een dingetje...
Quote:
Zou hij even kunnen lopen zonder koelvloeistof? Ik moet het koelsysteem nog spoelen namelijk, er zit allemaal rotzooi in. Of zal ik hem eerst met water laten lopen en later uitspoelen? Iemand daar ervaring mee?

The Skinnmeister 09-02-2024 14:06

Quote:
Originally Posted by Mice
Thanx!

Ik weet niet of hij nodig is in deze setup maar ik zal er een mooi plekje voor zoeken. Weghalen kan altijd nog.

Dit is nog wel een dingetje...

Als je een teller hebt met MFA en natuurlijk de bijbehorende stuurkolomschakelaar, kun je de buitentemp aflezen, wel grappig vind ik. Er bestaat een coolant flush die je aan de koelvloeistof toevoegt, ff laten draaien en daarna aftappen. Weer opnieuw vullen en klaar, rotzooi en aanslag verwijderd.

Mice 09-02-2024 17:31

Ik heb geen MFA, dan kan hij er in principe uit denk ik.
Maar ik laat hem eerst wel ff zitten.

Thanx voor de tip van de flush.

Vanmiddag toch nog ff wat kunnen doen :cool:

- Brandstofpomp aangesloten.
- Radiateur vastgezet.
- Fan gemonteerd en aangesloten.
- Koelleiding afgedopt.
- Wat kabeltjes en leidingen weggewerkt, etc.

Ik moet de kabels van de brandstofpomp nog ff in de zekeringkast aansluiten en dan kan hij lopen, in theorie :)

daNpy 09-02-2024 17:55

De onderdelen van je koelsysteem kun je prima met de tuinslang uitspoelen. Maar je hebt alles al gemonteerd lees ik net.
Dan haal je kvs bij de Action, lekker goedkoop, en die flush die Skinnmeister aangeeft, om te spoelen.

Mice 10-02-2024 07:39

Ik ga er mee aan de slag thanx!

Mice 14-02-2024 13:30

Heb ik weer......

En....weer terugsturen.. :chair:

Mice 14-02-2024 13:39

De reactie op de mail vind ik dan wel weer humor :lmao:

Mk1_er 14-02-2024 13:42

Fijn dat ze laten weten dat ze hun eigen producten mooi vinden :D

vdWal. 14-02-2024 20:30

:D oeps

Mice 16-02-2024 19:29

Vanmiddag de auto proberen te starten maar hij slaat niet aan :confused: :(

Het brandstoffilter naast de motor zit vol, brandstofpomp loopt.
Deze maakt wel een boel lawaai trouwens, maar goed.

De bougies vonken.

Maar hij slaat niet aan. Ik heb er een bougie uitgedraaid maar die is droog.
Er komt mijns inziens dan geen brandstof in de cylinder.

Maar dan?? :confused:

Ik heb nog een paar losse draden bij de zekeringkast hangen met de kleuren:
paars/wit
groen
bruin/zwart
blauw/wit
grijs/wit

Deze gaan allemaal de motorkabelboom in. Enkele heb ik doorgemeten naar de ECU. Maar waar moeten ze dan op?

Ik heb ook nog een aansluiting aan de achterzijde op het gasklephuis waar volgens mij ook iets mist:

Ik ben nog niet echt op onderzoek uitgegaan maar als iemand tips heeft hoor ik het graag.

vagg freak 16-02-2024 20:00

Die rvs mantel om de brandstofslang is die slang ook gewapend

daNpy 17-02-2024 09:07

Voor je bedrading moet je even op a2resource kijken.

En die aansluiting op je gasklephuis ziet eruit als een vacuumslangetje dat mist (al best lang zo te zien :P)

All times are GMT +1. The time now is 14:36.