![]() |
Quote:
FC Groningen. Ik vind het een mooie auto, en Jarno is er heel goed mee bezig. Het word echt wat moois zo. En sorry Vento Vice, maar het is niet jou auto meer he? |
Quote:
AAaaauuuuuu!!! @#%&$ !!! |
Technische update
:mad: Niet blij.
Thermostaat vervangen; Boutje breekt,uitboren wil niet lukken. Dus waterpomp vervangen.. Alles goed en wel,werkt de stuurbekrachting niet meer! :mad: Ik wil dit niet aan jullie onthouden,en dit topic gaat over mijn auto en wil gewoon eerlijk zijn ook als het tegenzit om wat voor reden dan ook. Ik laat het dan natuurlijk ook graag weten als het betreffend probleem opgelost is! :thumbup: |
Quote:
Als je de waterpomp hebt vervangen en je stuurbekrachtiging werkt vervolgens niet meer, zit de v-snaar er dan wel goed omheen??? (dat kleine v-snaartje, eenvoudig te spannen) |
Quote:
Hoezo? :rolleyes: Die zit om de poelie van de stuurbrachtiger en die draait vrolijk mee. Heb iig geen ciculatie van de olie want dat is goed te zien in het reservoir. ;) Kan de snaar verkeerd zitten dan? Ben erg benieuwd want dit rijdt voor geen meter! :mad: Bij voorbaat dank! |
Heb je die niet los gehad dan bij het wisselen vanb de waterpomp?
andere reden kan zijn dat je een lekkage hebt op een slang maar dan zou je olie moeten zien liggen. [LINK:] http://link.marktplaats.nl/407098603 |
Quote:
Die is zeker wel los geweest,maar ik doe niet niks maar ook niet alles,dus hoe kan ik zien dat die snaar goed of fout zit? Als er een slang lekt moet ik toch ook een lager niveau in het reservoir constateren? |
Gaat niet goed met de Golf. :(
Nadat de waterpomp vervangen is voor een andere doet de stuurbekrachting het niet meer en dat om de thermostaat te vervangen omdat de meter niet goed uit de hoek kwam en het KVS verlies. Maar nog steeds KVS verlies. :mad: Reden: Als de motor goed warm is en ik sta stil en laat de motor stationair draaien gaat ie simpelweg aan de kook en het KVS komt uit het reservoir,aan de zijkant van het potje. Is dat normaal? De fan slaat ook niet aan dus die zou ik moeten doormeten. Nu is de vraag wanneer slaat de fan aan? Is de motor echt te warm na nog geen 10km of is de fan stuk,temperatuursensor in de radiateur stuk of zelfs de koppakking lek? :confused: Ik rijd dan ook zo weinig mogelijk op dit moment. Om verdere schade te voorkomen aan b.v het stuurhuis. Komt iemand dit bekend voor of weet meer en heeft enige suggesties,laat maar weten! |
Quote:
Als ik dit zo lees,en je KVS komt uit de overdruk van je KVS reservoir.....denk ik persoonlijk....hoe jammer ook voor jouw aan een lekke koppakking! Vin moet aanslaan bij bedrijfswarme motor na +- 5 a 10 min stationair,je zou de temp sensor nog eens kunnen vervangen en of doormeten,maar vrees het ergste,echter is een koppakking van een 8v GTI motor van jou F&I goed te doen hoor! Succes,en ik hoop dat jet meevalt,en een sensor oid is Jarno! :thumbup: |
Die overdruk en kv verlies is bij mij ook een bekend fenomeen.
Hoop dat het bij jou iets anders is dan de koppakking. Ruik je ook een apart zoet luchtje onder de kap? En de onderkant van de oliedop al gezien? |
Ja, ik ken dit probleem wel maar dat is toen verholpen met een nieuwe waterpomp.
controleer eerst of de thermostaat wel opent of dat de warmte voor de thermostaat blijft. Prik anders de oude door/stuk en zet die erin terug. de waterpomp moet dan het kvs gaan circuleren. Na een minuut of 10 moet de vin aan slaan net boven de 90 graden. of de waterpomp is niet goed of de thermostaat. alleen in het slechtste geval is de kop lek maar dat gebeurd niet zomaar. succes met uitvinden..... |
Quote:
...zeker met de wetenschap dat je metertje vóórdat je met je 'klusjes' begon juist helemaal links bleef staan... dat staat recht tegenover het koken, wat je nu hebt! Voel eens aan de slangen van en naar de radiator, worden deze niet warm, dan gaat de thermostaat idd niet open en wordt je kvs dus ook niet afgekoeld. Maar dat je fan niet (meer) aanslaat, dat moet haast wel een sensor zijn... Heb je die oude thermostaat nog? Voordat je Dr.Golf's trucje uithaalt, kun je hem nog even testen door hem in een oud pannetje op het vuur te zetten met een thermometer erbij. Gewoon langzaam aan de kook brengen en intussen natuurlijk wel in de gaten houden of ie iets doet bij ca. 90 graden. ;) Dit kun je trouwens ook nog met die 'nieuwe' doen, om dingen uit te sluiten... (ook nieuwe 'dingen' zijn niet altijd heel...) Sterkte ermee! PS: Gek dat er KVS bij het reservoir aan de zijkant eruit komt, mss een scheurtje in het plastic van het reservoir wat alleen een beetje open gaat staan bij meer druk ? |
Quote:
Zwak punt van VW , bolletjes willen wel eens lek gaan :( |
Was het maar waar,een scheurtje in de zijkant. Zou een hoop kosten schelen.
Dit lijkt wel origineel :( ![]() Het lijkt erop dat het KVS uit die 2 gaten stroomt. iemand enig idee waar die voor dienen? De dop dient toch ook als overdrukventiel en bij teveel druk behoort overtollig KVS door een slang naar voren naar de radiateur te gaan om daar stoom af te blazen. Naja,dat is niet het geval. Tempmeter blijft mooi in het midden dus van aan de kook raken is geen sprake. Vandaar dat de fan ook niet in actie komt denk ik. Of is zo'n scheurtje in het kunstof moeilijk te zien.. :rolleyes: Hierbij nog wat pic's van de waterpomp revisie. ![]() ![]() ![]() ![]() Beetje jammer dat daardoor de stuurbekrachtiging weg is gevallen. Ik hou jullie op de hoogte van enige vorderingen. |
Quote:
Dat is je overdrukventiel Jarno. Bij mijn vorige Mk4 TDI kwam het daar ook uit.als ik rustig reed niks aan de hand,als ik de motor even goed ''gebruikte'' kwam de KVS daar ook uit,en het resultaat was toen een lekke koppakking! ik vrees het ergste voor je :( Echter is een koppakking vervangen bij deze motoren erg goed te doen,en niet al te duur als je zelf handige handjes hebt! Good luck!,sterkte en hou ons op de hoogte ;) :thumbup: gr; Guido |
Tempmeter blijft mooi in het midden dus van aan de kook raken is geen sprake. Vandaar dat de fan ook niet in actie komt denk ik.
Of is zo'n scheurtje in het kunstof moeilijk te zien.. Hé Jarno, ik zou eerst eens je auto 10 minuten stationair laten draaien met de dop van het reservoir af. hierdoor gaan alle luchtbellen uit je systeem die ontstaan kunnen zijn door het wisselen van de pomp en kvs. gewoon net zolang wachten tot je fan wel aanslaat. doordat je geen druk opbouwt omdat het reservoir open staat zal hij ook niet overstromen, het kan ook zijn dat je hem te ver gevuld hebt na het wisselen. uiteindelijk als je hem hebt laten draaien en de fan is aan geweest kan je de auto uitzetten en even wachten. mocht je een lekke kop hebben moet er nu iets van olie te ontdekken zijn in je reservoir of als ie de andere kant op lekt zal je auto een flinke pluim licht grijze rook geven als je hem weer start. Ps : bij een lekke kop loopt de temp meter vaak heen en weer en een lek bollteje zie je niks van merk je alleen aan het lekken. succes... |
Quote:
Oke,daar kan ik wat mee! Supertip :thumbup: Ik ga precies doen wat beschreven staat en laat weten wat de uitslag daarvan is. Thnx! |
hoop dat 't probleempje snel opgelost is, dikke F&I ! :thumbup:
|
Quote:
Thnx man! :thumbup: |
Quote:
Zo dan,precies gedaan wat hierboven beschreven staat. Motor stationair laten lopen zonder dop op reservoir. Na zo'n 10 minuten komt de KVS omhoog. ![]() Even later begint het te borrelen en zodanig dat het KVS overstroomt. ![]() Mooi z'n gang laten gaan en even later ging de fan aan en het KVS zakte. Op deze foto draait de fan. ![]() De slangen boven en beneden worden bloedheet en het KVS stroomt goed door in het reservoir. Ik ben wel wat KVS verloren bij het opborrelen en dat verklaart misschien het knipperen van het rode temperatuur lampje. Geeft dat de tempratuur of het KVS peil aan? Ik zal bij koude motor het KVS peil even controleren en zonodig bijvullen. De meter staat wel mooi in het midden en de uitlaatgassen zijn niet zichtbaar. ![]() Ik hou het in de gaten! Nu nog de stuurbekrachtiging fixen.. Dr.Golf bedankt voor je duidelijk uitleg en suggestie! :thumbup: |
Gelukkig maar niks aan de hand dus!!! :thumbup: (dacht ik wel, motor was goed bij rené ;) )
knipperend lampje geeft volgens mij alleen te laag niveau aan. fles meenemen als je gaat rijden en bijvullen wanneer nodig is. wbt je stuurbekrachtiging, je snaar moet er flink strak erop zitten, dus flink spannen met de bout onderop je kan een lek of kapot op je stuurhuis hebben of een pomp die niet werkt meer zit er niet op. als je motor draait en er iemand aan het stuur draait kan je horen of je pomp werkt(licht sissend geluid) :mad: als je pomp het doet maar niet bekrachtigd is je stuur huis stuk. als de pomp niet sist is die kapot.(vooral in de uiterste stand links of rechts hoor je de pomp. :eek: bij een lek zie je vanzelf waar de rommel zit. :shake: succes again!!! |
Quote:
Bij draaiende motor inderdaad aan het stuur gedraaid maar,er gebeurt niks! Geen geluid o.i.d.. :( Echt zwaar sturen zo. Wederom bedankt voor de tips! Daar ga ik zéker wat mee doen! :thumbup: |
Quote:
2e hands pomp zoeken of op de sloop. volgens mij hoeft ie niet specifiek golf 2 te zijn maar past die van meerdere modellen VAG |
Heb ik vast nog wel voor je liggen van een corrado mocht je interesse hebben kijk ik even voor je waar die ligt
|
Quote:
Hey Erwin,dat is interresant :D Zal eerst ff kijken waar het echt aan ligt. Het kan net zo goed een lekke slang zijn o.i.d. Morgenvroeg mee bezig,als ik een pompje nodig ben laat ik het je weten. Zal even kijken of ik je mob.nr nog heb. :D Thnx! |
Quote:
Het lampje blijft dus knipperen. Vandaag aantal km's gemaakt en het stoom komt onder de kap vandaan. Hij bouwt dus druk op blaast het via de overdrukventiel eruit. Ik blijf bijvullen op deze manier dus ik vrees het ergste. :( |
Quote:
ojee, klinkt niet best. :shake: mankeerde er al iets voordat je aan de waterpomp begon? is alles wel goed gegaan? sterkte, ik volg je verhaal en denk mee :thumbup: |
Quote:
Ja hoor,het was al zo voordat de waterpomp er vanaf is geweest. Dit was ook mede de reden om de thermostaat te vervangen.. Wat kost het ongeveer om een koppakking laten te vervangen bij een 1.8 pf blok? ik heb simpelweg de ervaring en middelen niet om het zelf te doen. En dan zit ik ook nog met de stuurbekrachtiging,dat zou een klep kunnen zijn die dicht blijft staan zodat er geen circulatie is van de STBvloeistof... Mooi kloten allemaal. :mad: |
Kop op!
Er is vast wel iemand in de omgeving die je kan/ wil helpen en anders in Fryslân; daar zitten veel forummers... Komt wel weer goed. |
really nice ice my friend... and i contact you if we have all planed for the route to the meeting... best regards from Germany
|
mooi kl5te jarno.....
als je niemand kan vinden die voor schappelijk geld die pakking gaat vervangen wil ik het ook wel doen. |
Quote:
ik ken hier in Haarlem een monteur die het voor 300 euro incl. alles doet. |
Quote:
Haarlem??? Nee man.. Er zijn hier in de buurt wel mensen die het kunnen. Maar wat is een normale prijs? Waar kan ik van uitgaan? Nieuwe pakking (eventueel vlakken) en uurloon. Wat kost me dat? Iemand ervaring mee of die het toevallig weet...? |
He Jarno,
Je kunt Roelof van RH Customshop eens proberen. Die is niet de goedkoopste, maar die doet het zeker wel goed !! Collega van me heeft daar z'n G60 ook al gehad, en was er dik tevreden over. Hij zit tegenwoordig in Musselkanaal/Valthermond geloof ik. Gr Fred |
Quote:
Bedankt voor de tip Fred, Ik zal eens informeren.. :thumbup: |
you're welcome !!
|
???
Hé Jarno,
hoe is het nu met je mkII F&i Gti ??? |
... ja, 't is al weer een maandje verder..., hoe is het nu met m'n ex?
|
Auto staat nog steeds stil. Om verdere schade te voorkomen wordt er niet meer in gereden..
Komt vast wel goed voor 1 mei hopelijk :rolleyes: |
Quote:
Je hebt iig al een ''streefdatum'' Jarno :D komt vast wel goed zo te horen ;) :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 11:20. |