![]() |
verder had ik een nieuw expansievat besteld, maar toen ik deze in het bevestiging frame wouw schuiven, kwam ik erachter dat het bevestiging punt totaal 5 mm smaller is dan de orginele... iemand een oplossing?... op ene of andere manier iets tussen expansievat en bevestiging frame klemmen ofzo?...
|
Quote:
Olie en koelvloeistof is gewoon goed, je kunt het oliefilter vullen maar is niet nodig. |
je moet wel even de rubber seal van de filter insmeren met een vingertje olie.
|
oke top! ja dat wist ik idd! en evt klein beetje aantrekken, maar dat is eigelijk niet nodig tog? verder bog een vraagje, ik had gehoord dat ik evt ook op tijd kon zetten via vliegwiel ofzo, die zou dan op de o,moeten staan? correct me if im wrong.. maar de krukaspoulie staat op tijd, maar als,ik in t gat kijk thv versnellingsbank, staat dat pijltje niet op een o...
|
Staat zuiger 1 (naast distributieriem) in BDP? (helemaal boven aan in het "Bovenste Dode Punt")?
|
ja staat helemaal bovenin, heb ik nog gekeken voor ik de cilinderkop erop had gezet ;)
|
Oke .
Als nokkenwiel kerf binnenzijde evenwijdig aan de kop staat en de buitenste aan de pijl kleppendeksel. En, rotor naar cil 1 precies op het merkpuntje op het ontstekingshuis wijst. dan moet ie lopen :thumbup: |
oke, ja de rotor wijst wel schuin naar links boven, weet zo niet waar dat merktekentje zit, (in het rotor huis, of op het deel wat op het blok zit) zal het morgen eens kijken, maar de rest staat goed iig :)
|
In het ontstekingshuis zit een klein inhammetje, deze zal wel ong naar het midden van de rotor wijzen. Als je de ontsteking verdraaid zodat deze in het midden staat heb je de basis setting.
|
zo, vandaag zover gekomen, tot het moment van starten.
eerste keer duurde iets langer voor dat ie aansloeg, en nog tikkende kleppen. maar dat lijkt me logisch, gezien de motor n tijd zonder olie heeft gestaan! maar nu is het volgende aan de hand, waardoor de motor niet goed blijft lopen: als ik mijn auto op het contact zet, brand mijn accu lampje (zoals gewoonlijk) maar ook brand het blauwe lampje van het grootlicht heel zwakjes, en zougouw ik start, wordt ook het tijd klokje blank. ik denk dus ergens een massa probleempje, maar zou zo niet weten wat of waar... graag jullie hulp ;) |
Grapje.... was een massa kabeltje vergeten.
hij start nu meteen, toerental gaat wel meteen richting de 2000 en zakt dan rustig weer terug, alleen blijft de motor nog niet vlekkeloos lopen, en zag ergens rook vandaan komen,en hoorde wat geratel maar heb nog niet de kans gehad om de motor draaiend te houden en te kijken waar het vandaan komt... Edit: net het probleem van de rook/het geratel gevonden: distributie riem klapperde, en stond dus net niet strak genoeg. dus even wat strakker gezet, en het geluid is weg. nu lijkt het alleen nog of de motor niet helemaal lekker op alle 4 de cilinders loopt... |
Even een stuk warm gaan rijden. En dan kijken of hij beter loopt. :thumbup:
|
Stel ook even je ontsteking goed af, of laat het ergens doen als je er zelf geen gereedschap voor hebt..
|
oke, thx voor de tips. ik moet eerst nog even een koelwater slangetje vervangen, voordat ik ermee kan gaan rijden. dan zal ik daarna ergens mijn ontsteking opnieuw af laten stellen, daar heb ik zelf namelijk geen gereedschap voor
|
ik ben nu opzoek naar de koelslangen, vanaf waterpomp(huis) (een rechte en een met 3 aansluitingen, die ook onder op de voorste waterflens van de cilinder kop aansluit. en de kronkel van de oliekoeler.
iemand enig idee waar ik deze kan krijgen... |
Bij de Dealer? :thumbup:
|
oke, ja ik heb ze inmiddels wel al gevonden op de duitse site van volkswarenhaus... dus denk dat ik ze daar ga bestellen ;) :) en anders via de dealer is ook nog een optie idd. thx
|
Anders had je die slang ook van een golf 2 td, of en golf 3 diesel, sdi of een tdi af kunnen halen (op de sloop)
|
updatje:
de nodige koelvloeistof slangen vervangen. alles weer aangesloten, en auto weer eens gestart, starte probleemloos, alleen loopt dus nog niet helemaal lekker, maar ik wouw hem laten lopen tot de fan aansloeg, maar mn koelwater kookt weer/nogsteeds over. en tot mijn verbazing, zag ik dat de versnellingsbakolie lekt, door de aandrijfas die toen is losgeschoten :shake: ik word er nu voort n beetje misselijk van.... reeds vervangen: -waterpomp -koppakking -rad.fan sensor |
Heb je hem warm laten lopen met de dop van het koelvloeistofreservoir ??
thermostaat gaat wel open ?? |
All times are GMT +1. The time now is 15:34. |