Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Meetings data (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   ***essen 2006*** (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25894)

Beetlefreak 07-12-2006 22:26

Quote:
Originally Posted by Lennart
Toch aardig gelukt zo te zien! Klasse! :thumbup:

Wij gaan zondag heen ;)

Thnx! ISO iets omhoog en beetje middelen hier en daar. Sluiter van 1/15 - 1/80 ongeveer.
Moet ze ook nog een beetje nabewerken, deze zijn nog maagd :D

Jullie zouden toch ook afgelopen maandag??? Zondag is idd koopjes dag, ff scoren voor de Jet??
Ben benieuwd wat voor kiekjes je thuis brengt, denk dat je 50mm f1.8(?) wel heel erg goed van pas komt ;)

IIG veel plezier.

Christiaan 07-12-2006 22:34

TTF 08-12-2006 06:25

wij gaan zo die kant op .. eens kijken of ze nog wat leuks in de aanbieding hebben in essen :D

Beetlefreak 08-12-2006 08:06

Quote:
Originally Posted by Sponze®
Nou kevergek, de foto's zien er anders super uit hoor :thumbup:

Heb je een statief meegenomen of zo? Ziet er super uit!

Nope, alles uit de hand gedaan. Voor een statief is het veel te druk en kom je nooit weer weg.
Een 1-poot statief zou wel kunnen maar heb ik niet.
Sluitersnelheden van 1/15 - 1/80 ongeveer, van de 150 zijn de foto's op de vorige pagina toch wel de meest fraaie :)

g-men 08-12-2006 09:04

Morgen gaan we in de golf 1, iemand nog iets nieuws of je winterbanden moet hebben? Laatste wat ik hoorde was dat je pas onder een bepaalde temp winterbanden moet hebben.

Zelfs tijdens een politiecontrole wist de agent het me niet te vertellen?

Racelook 08-12-2006 12:35

Heb je in Duitsland nog niet nodig. Alleen wordt je zowiezo voor 50% aansprakelijk gesteld bij een ongeluk ook al zou het niet jouw schuld zijn. (vorige week gehoord van garagehouder, dus of dit 100% klopt weet ik niet)

Wiebrand

RubenD 08-12-2006 12:50

Dat van de winterbanden is toch pas vanaf 1 januari? Niet dat ik er wat mee kan, helaas nog geen geld voor winterbanden. Anders had ik ze nu wel gehad. Ga dan ook niet naar Essen. In Nederland zijn winterbanden ook beter!

Melvin 08-12-2006 14:44

kun je daar in die hal eigenlijk pinnen ofzo? of daar ergens buiten of iets?

want stel dat ik bijv. een schroefsetje koop, of 2, dat wordt dan best een gesjouw met veel geld, en daarna met een flinke doos... hoe doe ik dat het best?

Lennart 08-12-2006 15:32

Gewoon pak geld mee nemen ;)

Christiaan 08-12-2006 18:01

Niet bij alle, maar bij een hoop stands kun je of pinnen, of met je creditcard betalen....

Jurgen Santana 08-12-2006 18:05

Quote:
Originally Posted by Racelook
Heb je in Duitsland nog niet nodig. Alleen wordt je zowiezo voor 50% aansprakelijk gesteld bij een ongeluk ook al zou het niet jouw schuld zijn. (vorige week gehoord van garagehouder, dus of dit 100% klopt weet ik niet)

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Geen algehele verplichting. Vanaf mei 2006 moeten auto’s in winterse omstandigheden beschikken over een winteruitrusting. Onder die winteruitrusting vallen met name winterbanden en voldoende ruitensproeiervloeistof.Het niet gebruiken van winterbanden kan leiden tot (mede)aansprakelijkheid bij ongevallen omdat de bestuurder van een auto op (zomer)banden minder goed kan reageren op onverwachte situaties. Immers zonder winterbanden is er in winterse omstandigheden minder grip en een langere remweg.
Als er winterbanden gemonteerd zijn, dan moet men zich houden aan de voorgeschreven maximum snelheid van de band. Indien deze snelheid lager is dan die van de auto, moet deze maximum snelheid met een voor de bestuurder zichtbare sticker worden aangegeven.
De boete op het rijden met ongeschikte banden is €20; in geval van gevaarzetting of hinder is de boete €40 en 1 strafpunt.

Nog maar een keertje. Ik ben ook naar Essen geweest en ben geen winterse omstandigheden tegengekomen...

hajee 08-12-2006 20:13

hier mijn foto's
altijd wel leuk om even naar toe te gaan,

Sponze® 08-12-2006 20:29

Quote:
Originally Posted by Edward
zaterdag? zondag? damnit, zijn jullie gek geworden? Dat zijn de drukste dagen, lef!

Ik hou van de drukte :D
Is al de 5e keer dat ik op zaterdag
heen ga, en bevalt me prima ;)

Sponze® 08-12-2006 20:32

Quote:
Originally Posted by MellyVille
kun je daar in die hal eigenlijk pinnen ofzo? of daar ergens buiten of iets?

want stel dat ik bijv. een schroefsetje koop, of 2, dat wordt dan best een gesjouw met veel geld, en daarna met een flinke doos... hoe doe ik dat het best?

Bij de ingang kun je ook pinnen, al is het wel buiten.
Als je dan gaat pinnen krijg je een polsbandje of loopt
er even iemand met je mee ;)

g-men 09-12-2006 21:41

Net terug, jammer genoeg geen gave vwtjes op de weg tegengekomen, in ieder geval niet uit NL. Iedereen heeft blijkbaar zomervaartuig ofzo. Wel hele dikke type 2 vlak bij Essen, gingen elkaar beetje kansloos overtroeven met de muziek.

In Essen leuke dingen gezien en gescoord voor type 1:
Gescoord: voorlampen, donker met kruis erg bruut. Midden demper vervanger van powersprint (onderdeel van supersprint) van RVS, en mattenset met 2 kleurig edition logo.

De bruutste wagen was een corrado met dubbele turbo en een top van 323km/u.

g-men 09-12-2006 21:44

O ja, boven in hallen 6.1 of zoiets stond een kraampje die allerlei onderdelen had zoals rode randjes van de grill en ook nog setjes met chromen lijsten voor in de raamrubbers. Deze waren 12 euro. Aangezien mensen er hier nog vaak nog vragen even deze mededeling

Lennart 11-12-2006 00:10

Zooo... last but not least! Was echt smoor druk! Je kon over de kopen lopen... maargoed, was wel weer cool :)

263 foto's geschoten... die komen tzt wel online ;)

hajee 11-12-2006 09:23

altijd wel leuk essen, staan ook wel mooie auto's

Lennart 11-12-2006 21:40

Erg mooie auto's :woowoo:

En tussen de bedrijven door kwamen er ook een paar 'normale' auto's voorbij :D

Staan nog wat fotootjes in m'n album ;)

RubenD 11-12-2006 22:36

Jammer die Audi TT, dat ziet er niet uit. Tis geen hummer (o.i.d.).

Maar mooie vrouwtjes daar, was die van jouw ook mee dan Lennart!?

All times are GMT +1. The time now is 08:53.