Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   motorfiets carbs ombouw -> probleempjes (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=40792)

riendert 28-04-2009 18:24

Quote:
Originally Posted by serge pot
te veel druk . je moet een pomp hebben met max 0,15 bar .niet die van 0,3 die je nu hebt

oke bedankt voor de duidelijkheid alleen nu kan ik weer aan een andere pomp :shake:

riendert 28-04-2009 19:37

Oke ik heb dus een probleem: ik heb nu twee pompen geprobeert. Met beide pompen loopt de boel over.

wat raden jullie aan - benzine druk regelaar ertussen (duur)

- Weer een pomp kopen (ook duur)\

En als jullie een goed adress weten voor de pomp laat het a.u.b even weten.

RubenD 28-04-2009 20:23

Aan een pomp kun je niks afstellen, een drukregelaar kun je juist wel druk mee afstellen.

Zet er op die drukregelaar dan een retourleiding aangesloten voor je overdruk? Of hoe zit dat, niet dat je straks je pomp aan barrels "perst".

Niles 03-05-2009 19:51

Quote:
Originally Posted by riendert
Oke ik heb dus een probleem: ik heb nu twee pompen geprobeert. Met beide pompen loopt de boel over.

wat raden jullie aan - benzine druk regelaar ertussen (duur)

- Weer een pomp kopen (ook duur)\

En als jullie een goed adress weten voor de pomp laat het a.u.b even weten.

Weet je zeker dat de vlotternaalden goed schoon zijn? deze zijn namelijk wel heel gevoelig. En het vlotterniveau moet ook goed zijn.

Groeten Niels

riendert 08-05-2009 19:07

Quote:
Originally Posted by Niles
Weet je zeker dat de vlotternaalden goed schoon zijn? deze zijn namelijk wel heel gevoelig. En het vlotterniveau moet ook goed zijn.

Groeten Niels

Hallo niels,

ja de naaalden zijn brandschoon. En het vlotterniveau is een vaste stand. Dus is niet te verstellen. Ik ben een beetje einde raad.

Kan dit het zijn?:
De motor waar de carb's vanaf komen heeft origineel geen brandstofpomp. Nu lijkt het mij dat de carburateurs anders in elkaar zitten wat berteft de vlotters. Als het gewoon met een vacuumkraan werkt hoeven de vlotters niet heel sterk te zijn om de benzine tegen te houden. Bij een pomp zit er meer druk achter dus dacht ik dat het er misschien langs word geperst???????

serge pot 10-05-2009 14:12

hang er eens een fles boven op 1meter hoogte gevuld met benzine . stromen de carbs nog over ,echt wel vlotternaasld probleem

Gertjan 10-05-2009 15:29

Ik had er eerst ook een brandstofpomp op aangesloten die veel te veel druk leverde.
Toen heb ik er gewoon 1 van een motorfiets gemonteerd, die helemaal niet zoveel druk geeft en stopt zogauw de vlotterbakken vol zitten.

riendert 10-05-2009 17:09

bedankt voor de reacties :thumbup: ik ga het proberen.

riendert 14-05-2009 10:49

probleem opgelost :thumbup:

sander_beer 14-05-2009 16:50

Quote:
Originally Posted by riendert
probleem opgelost :thumbup:

en wat was t probleem ?
is wel makkelijk voor als nog iemand dat probleem heeft en natuurlijk de zoekfunktie gebruikt

serge pot 14-05-2009 18:39

aanvoer en retour zaten verkeerd?

jellehier 15-05-2009 18:32

ik heb volgens mij ergens gelezen dat een nz motor alleen de carbs en spruitstuk moeten

en dat de pomp en een t of y stukje genoeg zijn
dus de aanvoer van de pomp en de retour naar de tank aan het y stukje en aan de laatste aansluiting de carbs

klopt dit?

serge pot 15-05-2009 18:36

Quote:
Originally Posted by jellehier
ik heb volgens mij ergens gelezen dat een nz motor alleen de carbs en spruitstuk moeten

dus de aanvoer van de pomp en de retour naar de tank aan het y stukje en aan de laatste aansluiting de carbs

klopt dit?

lees eens op het 86c register onder kopje techniek het topic motorfiets carbs :thumbup:

jellehier 15-05-2009 18:53

Quote:
lees eens op het 86c register onder kopje techniek het topic motorfiets carbs :thumbup:

das niet echt een antwoord he

en ik denk dat ik heb geprobeert dat superlange en onduidelijke topic te lezen maar kan zijn dat ik me vergis..

maar ik ga het nog eens proberen

serge pot 15-05-2009 19:26

Quote:
Originally Posted by jellehier

klopt dit?

voor zover idd . injectie overboord mikken . benzine pomp via contact laten lopen . originele ontsteking laten zitten . nz nokkenas bij oud ijzer gooien (de meest waardeloze nokkenas samen met die van de g40 )en vervangen naar een nader te kiezen exemplaar

jellehier 15-05-2009 19:40

ok dus met orinele nok kan je niet nog ff blijven rijden?

wat is de slimste zet om met een nz wat winst te hebben..

en is het mogenlijk dat de nokkenas van mn vriendin beter is?

ze rijd in een 2f met een monopoint 1300 aav? kan

ik bedoel als ik haar afscheep met mijn nz en zelf de aav gebruiks is dat beter?

serge pot 15-05-2009 19:53

elke nokkenas is beter dan die van een nz .heb er hier nog wel 1 van een abu liggen . is 204 graden met 10mm lift

riendert 16-05-2009 09:34

Quote:
aanvoer en retour zaten verkeerd?

inderdaad :redface:

milan 10-08-2009 20:49

hoi,ik vraag me af wat is probleem met 100 lit/uur pomp en een druk regelaar?

riendert 11-08-2009 16:44

de 100lt uur pomp, stopt niet met pompen als de vlotters afsluiten.

All times are GMT +1. The time now is 04:28.