![]() |
Quote:
Jazeker, gaaf hoor Rick! |
Lekkere dof Rick!
Quote:
Jup.. Zuid-Afrika is een fotogeniek land :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Heerlijke foto's!
|
Echt vet! Herlijke foto's!
Ben 25 jaar geleden :eek: ook in Afrika geweest in Botswana enz in het wild. Te gek! |
Gister op stage een pleitwedstrijd bijgewoond, hieronder een paar foto's met de bijbehorende EXIF data; sluitertijd, diafragma en ISO snelheid:
![]() - 1/200 - f/1.4 - ISO 1600 ![]() - 1/80 - f/2.2 - ISO 1250 ![]() - 1/200 - f/2.0 - ISO 4000 ![]() - 1/600 - f/1.6 - ISO 3200 ![]() - 1/200 - f1.6 - ISO 3200 |
Mooie pica's Rick, Allemaal met de 35mm?
2e is met een kleiner diafragma zie ik, Laatste met een groter toch? Heb je er wat instellingen bij? Hoe bevalt de FullFrame overstap je zo? |
Bedankt Herm, is inderdaad allemaal met de 35mm gedaan. Maar full-frame, heerlijk gewoon! Echt het geld meer dan waard geweest.
Foto's zijn trouwens allemaal zonder flitser gemaakt, gewoon een ISO waarden van rond de 1250 gepakt, dit terwijl het vrij donker was binnen. Ideaal! Wat meer info over de foto's ga ik ga ik straks plaatsen! :thumbup: |
Zo mooi hoor!! Lijken wel studio opnames!
|
Dat valt ook wel weer mee. :)
|
Quote:
Ja idd Rick. Heb je ze nog wel nagewerkt of gewoon omgezet naar jpeg? |
Quote:
Zijn wel nabewerkt, met name de witbalans erg bij moeten stellen. Het licht in de kantine was vrij geel. Heb trouwens de EXIF data erbij geplaatst. :thumbup: Maar bedankt! :D |
Ja ik vind het echt hoor, vooral foto 1 en 3.!
Ik ben gewoon gestopt met binnen foto's maken, altijd waardeloos. (En dan stond er iemand naast me met een iphone en die had nog een betere foto als ik) |
Deze kwam ik nog tegen :)
Nog een van mijn kat Herby: ![]() 130712HS_Herby_lui_002.jpg by Just Herm, on Flickr ISO100 | 50mm | f/2.8 | 1/200s Camera: Canon 550D Lens: Canon 50mm f/1.4 Filter: nvt Software: Adobe Lightroom 5 |
Guys, ik ben ook overstag. Full frame wordt de volgende stap.
Het wordt een Canon 5D mk2 |
Nice! Heb je hem toch nog snel verkocht opzich?!
|
vandaag weer een foto bewerkt
5 foto's uit de hand geschoten en aan elkaar geplakt ![]() groot formaat http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-EFM4ORWK.jpg hier nog een andere, ook in las vegas en ook uit de hand, dit keer 7 foto's http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-UFJVNZRF.jpg ligt een beetje aan het formaat van je scherm of je ze mooi kunt openen :D |
Gaaf zeg Bas, en dan ook nog uit de hand :wow: :wow:
Bij die andere zie je het een beetje waar je ze aan elkaar hebt gemaakt in de lucht, kan dit door vignettering in je objectief komen? Mooi werk hoor! Ben je nu in Vegas dan? |
Hey herm,
Ja daar zal het voor een groot deel aan liggen, stom daar heb ik eigenlijk nooit aan gedacht. Nu ik sinds kort in RAW schiet (ook door dit topic) kan ik dat mooi uitzetten. Maar die lucht was erg ingewikkeld door al die wolken en de regen dat het misschien evengoed nog wel iets zichtbaar is Ik ben al weer een maandje terug. Weinig tijd gehad/gemaakt om de foto's te bewerken |
ik heb ook nog wat
![]() ![]() ![]() |
ohja mijn moeders VW mag ook niet ontbreken
![]() |
Afgelopen dinsdag wat foto's gemaakt met Bryan van BSPhotographics
Check hem op: BSPhotographics | facebook BSPhotographics | flickr Het was een opdracht voor school, en een zeer geslaagde! ![]() VW-3 by BSPhotographics, on Flickr ![]() VW-6 by BSPhotographics, on Flickr ![]() VW-7 by BSPhotographics, on Flickr ![]() VW-2 by BSPhotographics, on Flickr ![]() VW-8 by BSPhotographics, on Flickr En ja, hij heeft me zelfs aan het werk gezet :D Camera: Canon 5D mk2 Lens: 17-40mm L f/4.0 | Canon 50mm f/1.4 . |
Weer mooie platen mannen !!
|
Die ouwe kwam ook langs bij ons:
![]() |
Quote:
Leuk shot Rick! |
Quote:
Dank je wel Herm, heb nog meer foto's van het feest. Maar het blijven toch kinderen. :thumbup: |
Hunh, jullie pieten hadden toch blauwe huidskleur en vlekken,...
|
Iets met een klok en een klepel. :D
|
|
Ooh yeah! Join the full-frame club! Hahaha
Mooie aankoop Herm! |
Heerlijke foto's herm! en blijft ook een top werkplek :cool:
|
Ik heb ook een spiegelreflex camera nu :D
Lang getwijfeld tussen een Canon en een Nikon. Uiteindelijk een Nikon D5100 gekocht :thumbup: Geen slechte aankoop als eerste camere dacht ik zo, nu nog leren goed te fotograferen zonder 'automatisch e' functie :D Iemand trouwens nog tips van een goed boek om fotografie te leren? Er staan er genoeg op bol.com die gericht zijn op het type camera, maar geen idee waar ik moet beginnen :p |
Quote:
Goed bezig Sven! En zeker snel de "auto-stand" vergeten :) Aanraders: Tony Northrup Stunning Digital Photography Scott Kelby The Digital Photography Book Part 1, 2, 3, 4 The Adobe Photoshop Lightroom 5 Book for Digital Photographers Probeer ook eens een "oud" boek als je er een tegenkomt in een 2e hands winkel of rommelmarkt. Leer je veel uit, vooral basistechnieken. Die zijn nog steeds hetzelfde van ver voor het digitale tijdperk. Succes en posten die foto's, wij zijn benieuwd! |
Quote:
Yep, het moest er toch van komen... :D Quote:
Dankje John, een werkplek zal het altijd blijven. Het soort werk zal in de loop van de tijd toch echt gaan veranderen... |
Vandaag even op pad geweest met m'n nieuwe camera :D
Het is echt heel erg wennen met alle instellingen etc. ( ik loop daar rond met een hele handleiding etc. :D) Maar goed, de foto's zijn aardig gelukt vind ik zelf. Hieronder even een voorbeeld, na een beetje bewerken :thumbup: ![]() |
Vandaag naar de Motorshow in Essen geweest, paar eerste foto's:
![]() 131201HS_Motorshow_Essen_133.jpg by Just Herm, on Flickr ISO 1600 | 17mm | f/4.0 | 1/40s Camera: Canon 5D mk2 Lens: Canon 17-40mm f/4.0 Filter: nvt Software: Lightroom 5 ![]() 131201HS_Motorshow_Essen_063.jpg by Just Herm, on Flickr ISO 500 | 17mm | f/4.0 | 1/40s Camera: Canon 5D mk2 Lens: Canon 17-40mm f/4.0 Filter: nvt Software: Lightroom 5 ![]() 131201HS_Motorshow_Essen_064.jpg by Just Herm, on Flickr ISO 500 | 17mm | f/4.0 | 1/40s Camera: Canon 5D mk2 Lens: Canon 17-40mm f/4.0 Filter: nvt Software: Lightroom 5 |
Hoe bevalt de 17-40 Herm?
Net die rooie langs een kaars gezet: ![]() ISO 2000 | 35mm | f/1.4 | 1/50s Camera: Canon 6D Lens: Canon 35mm f/1.4 Filter: nvt Software: Lightroom 4 |
Quote:
ik voel iets aankomen wat met foto's te maken heeft :D wil niet teveel offtopic maar is het blok nou weer uit de corrado? |
Quote:
:rolleyes: |
Quote:
![]() Vind dit toch een zeer mooie foto Herm :thumbup: |
Quote:
Dankje, ik zal het aan Bryan doorgeven! |
All times are GMT +1. The time now is 18:08. |