Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Mijn 90'er Golf VR6 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=4086)

OakgreenVR6 28-06-2005 18:50

Nee, kun je zo doen Ed. Ben je toevallig komende maandag overdag vrij ?

OakgreenVR6 28-06-2005 19:33

Hierbij enkele (verkleinde) foto's van het ochtendje uitlaat monteren :

Voordemper en middendemper hangen eronder, zoals het zou moeten zijn (Golf 3/Corrado manier),

einddemper hangt er nu ook achter, maar het geheel komt niet mooi uit, het hangt te laag en veel te ver naar het midden van de auto toe, dat word dus bijbuigen en aanpassen;

Steuntje aan de bocht van de middendemper gelast en originele steun stuk afgeslepen en zelf maar een steun eraan gelast. Nu kon de originele ophanging (Golf 3) dus ook weer vanonder de auto en terug de kofferbak in,

pijp tussen midden- en einddemper met de brander heetgemaakt en de einddemper zoveel mogelijk naar links (voor de kijker: rechts) buigen. Dit doet al een boel goed maken,

En zo hangt ie er nu ff bij, netjes, maar nog net niet in het midden van de bumper-uitsparing, dat pakken we dus de volgende keer wel weer aan, stukje buis tussenlassen. Nu dus op zoek naar een goede buis met een binnendiameter van 72 a 73mm... :rolleyes:

Edward 28-06-2005 19:46

nee piet, gisteren en vandaag was ik wel vrij.
in de avond ben ik der wel.

OakgreenVR6 28-06-2005 20:08

Quote:
Originally Posted by ForumFreak
ooooh pieter neem het aub een keer op want kben zo benieuwd naar het geluid!11

Ga ik voor je regelen! Komt wel een filmpje of geluidssample aan.

OakgreenVR6 28-06-2005 20:11

Quote:
Originally Posted by Go0s-Golf
Echt super netjes man!! Gele lampen staat best stoer en al helemaal apart :D Mag ik vragen wat die nieuw kosten :rolleyes:

Compleet 2e hands front (lampen+slotplaat+grille e.d.) op Ebay DLD gescoord, voor 350euro lag ie thuis 'op de deurmat' ;) Daarna nieuwe glazen (complete behuizingen eigenlijk) besteld, deze gele (Franse) glazen zijn net iets goeiekoper dan de gebruikelijke 'witte' glazen, zeg voor het gemak ff zo'n 130 euri p.s. (korting meegerekend). :)

OakgreenVR6 30-06-2005 12:14

Quote:
Originally Posted by Edward
nee piet, gisteren en vandaag was ik wel vrij.
in de avond ben ik der wel.

Kom ik dan wel ff langs, weet alleen nog niet of het met de VR6 zal zijn.

OakgreenVR6 03-07-2005 22:55

Kleine update:
Xenon zit er in, nog wel ff met het koplampafstelapparaat (leuk voor scrabble) netjes afstellen, wil natuurlijk niet dat ik de tegenliggers regelmatig op zesduizend Kandèla's ga trakteren hè ;)
Auto ook maar gelijk zaterdag eens ff lekker gepoetst en klaargemaakt voor de meeting van vandaag. En als finishing touch...de logo's op de achterzijde geplakt. Zie hier het resultaat:

Pedaalemmer 03-07-2005 23:09

Super!!!

Melvin 03-07-2005 23:19

gele koplampen en dan xenons :|.... waarom niet gewone lampen, of zelfs gele lampen ;)...

en vind het motorsport/sticker/logo idee niet geweldig...

vw_golf 03-07-2005 23:20

ziet er goed uit!!!
alleen de achterkant vind ik een beetje druk met drie logo's....

voor de rest, toppie auto!!!

Pedaalemmer 03-07-2005 23:28

mmm ik vind de logo`s niet zo storend :p

Matheo 04-07-2005 00:02

helemaal goed! mischien een beetje te creatief geweest op de achterkant. maar kan er wel mee door ;)

Zestienkleppen 04-07-2005 07:49

Ziet er heel erg goed uit Pieter, maar eerlijk is eerlijk, in het echt is ie mooier!

bobby-digital 04-07-2005 11:30

dude sweet, gele lampen zijn top,logos had ik achterwege gelaten, je moet wat voor de verbeelding overlaten he.......

OakgreenVR6 04-07-2005 11:50

Xenon is gewoon een must bij een Rallye front, de originele H2 lichtopbrengst is zo bizar slecht dat je het gewoon wel moet verbeteren, anders zie je haast geen hand voor ogen in het donker op de weg. En gele lampen is gewoon wat ik wilde, het is origineel VW (Hella) en wat mij betreft staat het echt prachtig bij de kleur van de auto.

Heb de logo's er dus zaterdagavond op geplakt, maar moet eerlijk zeggen dat ik er zondag een paar keer goed naar heb gekeken en wat gezegd wordt, het is toch wel een beetje druk zo op de achterkant. GTI zal sowieso blijven staan, het V6-logo (kadootje van een maat) heb ik er voor nu ff bij geplakt (het kan er zo weer af hoor) en met dat VW/// was ff een probeersel, moet nog zien hoelang dat blijft zitten ;)
Ach ja, je blijft er toch mee bezig he. Misschien volgend jaar een 'T' achterop bij plakken :p

oergolf 04-07-2005 19:01

Heej Pieter,

Het poetsen is je nog niet verleerd zo te zien :biggrin: Hij ziet er echt cool uit, alleen ik moet zeggen in het echt ziet hij er mooier uit. Hij lijkt op de foto's zo hoog op zijn poten te staan. Volgend jaar een GTTI :biggrin: :)

Maar puik werk. Ik heb er bewondering voor!!

DesertWind 04-07-2005 19:13

hey pieter,

ziet er goed uit man, heb je je deurpanelen er ook weer inzitten nu?
ik zou alleen die motorsport streep dingen weghalen en het VW logo (of zit dat ook half verzonken in die plaat?)
en dat GTi V6 mag best blijven zitten, maa rik weet niet of dit mooier is of als je het achter elkaar zou zetten.
en volgend jaar idd GTTi erop :p

groeten Marijn

VeeDubber 04-07-2005 21:57

dat het een V6 is horen ze toch wel Piet :D

Pedaalemmer 05-07-2005 07:53

Pieter geen foto`s van het interieur??

OakgreenVR6 05-07-2005 12:02

He nee, nog niet, is niet zoveel bijzonders hoor, hooguit het zwarte vollederen Corrado interieur (stoelen+achterbank) en het USA Corrado stuurwiel.

Pedaalemmer 05-07-2005 14:10

Quote:
Originally Posted by OakgreenVR6
He nee, nog niet, is niet zoveel bijzonders hoor, hooguit het zwarte vollederen Corrado interieur (stoelen+achterbank) en het USA Corrado stuurwiel.

:D

rallyegolf driver 25-07-2005 18:40

kijk hem toch eens trots erbij staan onze Piet!!!

Mooie foto en mooie auto, mag gezegd worden.

DesertWind 25-07-2005 18:56

@ rallye golf driver:

en terecht ;)

ingrob 25-07-2005 19:05

nu heb ik gelezen dat ALLE autos met xenon automatische koplamp hoogteverstelling en sproeiers moeten hebben.
ook de die later zijn ingebouwd.
hoe ga jij dit regelen?

Edward 25-07-2005 19:17

....ik moet maar eens langs in Kortenhoef geloof ik.

black_gti 25-07-2005 20:27

super ding geworden!!

Christiaan 25-07-2005 20:56

Quote:
Originally Posted by ingrob
nu heb ik gelezen dat ALLE autos met xenon automatische koplamp hoogteverstelling en sproeiers moeten hebben.
hoe ga jij dit regelen?

Bron?

ingrob 25-07-2005 21:09

volgens mij de krant van vorige week.
zal het eens opzoeken!?

ingrob 25-07-2005 21:18

kijk eens aan,een beetje snuffelen doet wonderen!(autoweekforum)

Vanaf 01 januari 2006 moeten auto's die achteraf zijn voorzien van Xenonlampen aan dezelfde eisen voldoen als auto's die hiermee standaard zijn uitgerust.
Tot 01-01-2006 geldt dus een overgangsregeling om eigenaars de kans te geven hun auto aan te (laten) passen.
Koplampwissers en automatische niveauregels moeten dus gewoon gemonteerd worden.
Er geldt geen vrijstelling als die Xenon-lampen voor die datum gemonteerd zijn.

Bron : Verkeer en Waterstaat
(http://www.verkeerenwaterstaat.nl/c...arch_srcID=2960

En nu maar hopen dat diegene die goedkoop Xenon lampensetjes achteraf gemonteerd hebben, de originele spullen nog hebben, om de auto terug om te bouwen.

OakgreenVR6 25-07-2005 21:46

Quote:
Originally Posted by rallyegolf driver
kijk hem toch eens trots erbij staan onze Piet!!!

Mooie foto en mooie auto, mag gezegd worden.

:D Zo aan de hangende zonnebril te zien stond ik toen net met Richard te praten. :)

Richard, je schoen is gespot! :biggrin:

OakgreenVR6 25-07-2005 21:50

Quote:
Originally Posted by ingrob
hoe ga jij dit regelen?

Voorlopig ga ik er niks aan doen, Xenon is haast een must in een Rallye front. De originele lichtopbrengst is gewoon bagger en met dat originele gele glas wat ik heb is het nog ietsje erger.
Daarentegen heb ik na de montage van m'n Xenon-verlichting de lampen echt superlaag afgesteld zodat ik zeker niet zomaar iemand ga verblinden. Als die nieuwe regels echt doorgaan: Voor de APK is het wel snel om te wisselen en we zullen zien wanneer oom agent mij aan de kant van de weg zet.

OakgreenVR6 25-07-2005 21:53

Quote:
Originally Posted by Edward
....ik moet maar eens langs in Kortenhoef geloof ik.

Hij staat hier niet...HELAAS! :frown: Stalling is hier schaars en ik ga ook geen 100euro per maand betalen voor een garagebox waar alleen mijn auto in kan en een stapeltje banden.

OakgreenVR6 09-08-2005 18:43

chrisjuh 09-08-2005 18:48

Jajaj hijs mooi Pieter! :)

Is ie nu klaar, en kun je weer gewoon de auto in, en niet door de 8terklep? :D

OakgreenVR6 09-08-2005 18:52

De rechterkant werkte dezelfde dag wel weer, stangetje was losgedraaid, zit nu met Locktiet vast :) Linkerkant moet ik nog steeds aansluiten :o

En klaar is hij nooit, komende winter is de motor aan de beurt. :tongue:

Pedaalemmer 10-08-2005 10:06

vr6 turbo?

OakgreenVR6 11-08-2005 08:00

Zou een leuke optie zijn ja :)

Maarten 11-08-2005 08:50

Quote:
Originally Posted by OakgreenVR6

Shiny :cool:

black_gti 11-08-2005 18:37

foto genomen aan kreek terneuzen??
mooi or

OakgreenVR6 11-08-2005 21:22

Ja, bij het haventje. Wist zo snel niet ff een andere plek in Terneuzen om de auto ff lekker neer te zetten en de zeedijk heb ik nu wel een beetje gezien eigenlijk. ;)

All times are GMT +1. The time now is 03:22.