Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Nieuws en actualiteiten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Kilometerheffing verdeelt Kabinet (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=62056)

Melvin 19-11-2009 17:14

Ze beginnen ook eerst met de vrachtwagens, alwaar het door technische problemen drastisch is uitgesteld! Hoe het er nu mee zit bij vrachtwagens weet ik niet eerlijk gezegd, volgens mij alsnog niet ingevoerd!

breadfan83 19-11-2009 17:32

Quote:
Originally Posted by MellyVille
@Arne, hoezo heeft hij zelf geen oplossing? Meer wegen, is al eens onderzoek naar geweest en dat is de oplossing... meer asfalt, en dat hoeft geloof ik maar 0,3% meer te zijn of was het nou 0,03% van de nederlandse grond die geasfalteerd moest worden om wegen te verbreden en aan te leggen zodat het fileprobleem opgelost wordt!?

Kortom, hij heeft wel de oplossing, alleen de overheid verdient daar niks mee... Ondertussen hebben ze het zover dat iedereen naar moeilijke oplossingen zoekt en de simpele (meer asfalt) compleet over het hoofd ziet! Goed gespeeld!

Daar is het kwartje van Kok voor, de wegenbelasting en de belastingen op de brandstof, maar die bestaan hier in Nederland gelukkig niet, toch?

starsky 20-11-2009 07:40

Quote:
Originally Posted by Jesse
ja, makkelijker praten dan doen zeg maar

Gewoon op paar fora oproepen doen ;)

Pedaalemmer 20-11-2009 08:03

als protest iedereen de auto 1 dag laten staan...

breadfan83 20-11-2009 08:12

Zal de baas waarderen...

Edward 20-11-2009 08:35

taliban ff huren voor bommetje op kabinet

rrrrrrrrrrrai ai ai ai.....BAM!

breadfan83 20-11-2009 08:57

Net op het journaal: leasemaatschappijen en werkgevers willen graag de gegevens inzien die het kastje verzamelt, om zo tot een beter beeld van de klant te komen, en zo samen met de klant aan een optimalisering van het leasecontract en het autogebruik te komen.

Dure woorden voor: als je één kilometer rijdt die de werkgever geen inkomsten oplevert, kan ie dat natrekken en je de rekening sturen. Hoe dan ook, het gaat je NOG meer geld kosten...

Het begint al voor het überhaupt begonnen is. :(

Pedaalemmer 20-11-2009 09:33

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Net op het journaal: leasemaatschappijen en werkgevers willen graag de gegevens inzien die het kastje verzamelt, om zo tot een beter beeld van de klant te komen, en zo samen met de klant aan een optimalisering van het leasecontract en het autogebruik te komen.

Dure woorden voor: als je één kilometer rijdt die de werkgever geen inkomsten oplevert, kan ie dat natrekken en je de rekening sturen. Hoe dan ook, het gaat je NOG meer geld kosten...

Kijk jij naar het journaal :confused: :D

Arne 20-11-2009 09:56

Quote:

Ik vind het prima, hoef ik die k u t administratie niet meer bij te houden.

Pedaalemmer 20-11-2009 10:05

Quote:
Originally Posted by Arne

Maar als jij die kilomterheffing vergoed krijgt omdat je een auto van de zaak hebt, gaat de overheid dit zien als inkomen en deze ook weer belasten?

Is natuurlijk weer een uitgelezen kans om er weer een heffinkje bij in te voeren.

Arne 20-11-2009 12:15

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb een auto van de zaak, waar ik niet prive mee rijdt. Dan moet je elke rit bijhouden. Als er zo'n kastje inzit, kunnen ze het zo uitlezen en zien of ik alleen zakelijk rijd, en hoef ik die zooi niet bij te houden, soort blackbox idee dus.

Melvin 20-11-2009 12:17

Die kastjes zijn er toch al, om jou de administratie uit handen te nemen?

jetta mk1 '82 20-11-2009 12:24

nu kan arne nog een beetje sjoemelen en straks niet meer :D

gr. martijn

Arne 20-11-2009 12:25

Quote:
Originally Posted by MellyVille
Die kastjes zijn er toch al, om jou de administratie uit handen te nemen?

Ja, komt er denk ik sowieso in in mn volgende leaser.

breadfan83 20-11-2009 12:29

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Kijk jij naar het journaal :confused: :D

't Ging per ongeluk... :(

En nee, dat hoort mijn vriendin niet vaker. ;)

breadfan83 20-11-2009 12:32

Quote:

Ah leuk, als je werkgever dalijk ziet dat je auto anderhalf uur bij de concurrent heeft gestaan.

Mag jij gaan uitleggen dat het niet om een solliciatie of het doorgeven van jaarcijfers oid. ging.

Pedaalemmer 20-11-2009 12:34

Quote:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb een auto van de zaak, waar ik niet prive mee rijdt. Dan moet je elke rit bijhouden. Als er zo'n kastje inzit, kunnen ze het zo uitlezen en zien of ik alleen zakelijk rijd, en hoef ik die zooi niet bij te houden, soort blackbox idee dus.

Aaah dat is iets anders, je hebt wel mensen die hem ook prive rijden.
Blackboxen zijn er inderdaad al.

Edward 20-11-2009 13:21

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Aaah dat is iets anders, je hebt wel mensen die hem ook prive rijden.
Blackboxen zijn er inderdaad al.

Big Brother is watching you!!

- Realtime overzicht van uw medewerkers op de ‘Google Map’
niet meer ff wippen in de baas zijn tijd dus :shake:

Ik zeg: privacy-wet!

Area51 21-11-2009 09:13

Quote:
Originally Posted by Edward
Ik zeg: privacy-wet!

En daarom hebben ze nu deze site in de lucht gebracht :thumbup:

http://www.redonzeprivacy.nl/

Wij-be 21-11-2009 12:33

goede site heb de petitie ook gelijk maar ff getekend :thumbup:

Domi 21-11-2009 12:52

Bedankt!

Je bent de 295e persoon die deze petitie ondertekend heeft

Getekend :thumbup:

Op naar de 17milj. :D

Miata 21-11-2009 13:21

Bedankt!

Je bent de 315e persoon die deze petitie ondertekend heeft.

20 mensen in een half uurtje, gaat goed :D

Arne 21-11-2009 14:36

Quote:
Ah leuk, als je werkgever dalijk ziet dat je auto anderhalf uur bij de concurrent heeft gestaan.

Mag jij gaan uitleggen dat het niet om een solliciatie of het doorgeven van jaarcijfers oid. ging.

Jij kent mn baas niet :P

Sethenor 21-11-2009 16:16

Je bent de 427e persoon die deze petitie ondertekend heeft.

Edward 21-11-2009 17:02

Je bent de 452e persoon die deze petitie ondertekend heeft

Melvin 21-11-2009 17:35

Wow vanochtend was ik nog 174... Gaat snel zat!

Oudelut 21-11-2009 21:12

Quote:
Originally Posted by Area51
Hieronder een brief van internetkundige lezer Friso Gosliga.

Haha, laat dat nou mijn buurman zijn?! ;)

Hij hing vanmiddag nog uit het raam: "Hee buurman, is die Passat van jou van vóór 1 januari 1987?"

"Ja, buurman, net als mijn andere Passat, mijn 2 Polo's en 2 Derby's..." :D

Overigens, je kunt het eens zijn of niet, maar ik proef hier wel een erg hoog "wij/zij"-gehalte... Het moge duidelijk zijn dat de huidige situatie niet vol te houden is, en in mijn ogen gaat elke maatregel wel bij iemand pijn doen.
Dat er beleid wordt gevoerd om meer auto's van de weg áf te krijgen is volgens mij ook voor niemand een verrassing, en laten we eerlijk zijn: in iedere file foeteren we wel eens op iemand die daar op dat moment niet had hoeven of mogen zijn?! :rolleyes:

Oudelut 21-11-2009 21:27

Quote:
Niemand durft het woord neger, moslim, turk, marokkaan, zwart, allochtoon, etc meer in de mond te nemen, omdat ie dan met Hitler vergeleken wordt.

Ach, ik mag al jaren en jaren niet roepen dat Limburgers luie domme papzakken zijn met een groot Calimero-complex, omdat er onvoldoende voor ze gezorgd wordt. Of dat Noord-Hollanders het ware boeren-achterland vormen en dat niet zien vanwege de arrogante plank voor hun kop. Wat is het verschil?

Oudelut 21-11-2009 21:30

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Dat Wilders nu volledig op de kilometerheffing hamert is naar mijn mening weer een bevestiging van zijn strategie. Ik ben erg benieuwd als deze man in het kabinet komt, of hij ook zijn woorden omzet in daden. ;) Als je al voor een plaats als Venlo geen geschikte kandidaten kan vinden, geeft al aan dat dat niet al te soepel gaat.

:iamwithst
Net zoals je kon voelen aankomen dat-ie zou zeggen dat Balkenende maar meteen moest aftreden en nieuwe verkiezingen uit moest schrijven toen hij geen President van Europa werd... Zo doorzichtig, kortzichtig, en vooral precies datgene wat in iedere kroeg wordt gezegd en wat dus stemmen oplevert. Vandaar dus het predikaat populistisch, maar het lukt 'm wel?! :screwy: Zegt iets over het gemiddelde intelligentieniveau van onze samenleving, ben ik bang? :redface:

breadfan83 22-11-2009 00:10

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Ach, ik mag al jaren en jaren niet roepen dat Limburgers luie domme papzakken zijn met een groot Calimero-complex, omdat er onvoldoende voor ze gezorgd wordt. Of dat Noord-Hollanders het ware boeren-achterland vormen en dat niet zien vanwege de arrogante plank voor hun kop. Wat is het verschil?

Ik ken geen enkele Limburger die je op je bek slaat als je "hey, Limbo!" naar hem roept. Andere groepen daarentegen... ;)

Volgens mij kan ik nog steeds Zeeuwse bolussen kopen bij de bakker, of Limburgse vlaai. Negerzoenen zijn echter nergens meer te krijgen.

Domme papzak, of boeren achterlander met een plank voor je kop, zal bij niemand echt goed vallen, Limburger / Hollander of wat anders.

Maar dat is helemaal niet waar het om gaat. D'r wordt gezegd dat Wilders maar overal tegen is, maar nooit eens met een oplossing komt. Door twee standpunten van hem te combineren kun je tot een oplossing voor een deel van het probleem komen.

Of het nou een Turk, Zuid-Afrikaan, Belg of Wit-Rus is, maakt niet uit... als je hierheen komt, pas je je aan aan onze wetgeving, zoek je een baan en leer je de taal. Doe je dat, ben je welkom, doe je dat niet, ga je maar weer terug naar huis. Dat scheelt Nederland en de Nederlander heel wat geld aan uitkeringen, en d'r zullen ook heel wat auto's van de weg gaan.

En dat heeft m.i. met racisme totaal niks te maken, en lost wel al een (klein of groot) deel van het probleem op.

De Pul 22-11-2009 04:20

nr 905:thumbup:

@chris,:goodpost:

Miata 22-11-2009 11:49

Ik zag deze laatst op geenstijl voorbij komen, en vond m op zich wel goed bedacht :D
Quote:
Goedemorgen chief, met Gerrit, ik kom een paar weken niet.

Gerrit, jongen, wat is er aan de hand, ben je ziek?

Nee, Hij doet ‘t niet.

Wat een ramp Gerrit, je weet hoe de procedure is?

Ja, ik heb Ze al gebeld maar alle Medewerkers waren in gesprek en de wachttijd bedroeg meer dan 5 minuten. En melden via internet gaat nu ook niet, ik denk dat de server er uit ligt.

Ja, dan zit er nog maar één ding op, en dat is niet zo best.

Ik weet het. Ik heb het electronische enkelbandje al omgedaan en geactiveerd. We wachten nu maar op de bevestiging. Soms bellen ze maar ik hoor dat zo’n telefoontje niet rechtsgeldig is dus ik hoop dat ze een mailtje sturen en dan de bevestiging per post.

Dus je hebt de kinderen ook niet naar school kunnen brengen?

Nee, ik heb de school al proberen te bellen maar daar was ook een wachttijd van meer dan 10 minuten. Ik denk dat er vandaag meer mensen een probleem hebben.

Hoe houden de kinderen zich bij dit drama?

We doen al het mogelijke om ze gerust te stellen. Maar ze kennen natuurlijk het verhaal van de buurman die door het kapotte kastje nu zes jaar moet brommen en waarvan het huis is verkocht voor de boete. Zijn vrouw zit ook al een half jaar in voorarrest omdat zij namens haar man het enkelbandje had omgedaan en de kinderen zitten nu tijdelijk in een opvangcentrum. Gelukkig hadden ze daar die lege gevangenissen nog voor. En dat allemaal net voor Sinterklaas, dus de blagen zijn er niet blij mee. Ze zitten nu angstig te sidderen op hun kamertje. Het positieve is dat ze nu een keer stil zijn.

Hoe is het met je vrouw?

Nou, die had vorige week hetzelfde probleem en ze is nu dus al bijna een week met een enkelbandje aan huis gekluisterd. Dat mens is werkelijk chagrijnig. Ze vertelde dat die hele vrouwenemancipatie weer terug bij af is. Vroeger werden ze met een ketting aan het keukenblok of aan het bed, naar keuze, vastgemaakt en nu zitten ze geketend aan een electronisch enkelbandje.

Ja, wat een gedoe allemaal, maar ja, het is voor het milieu of tegen de files of zo, dus zal het wel ergens goed voor zijn. Wat denk je, ben je er volgende week weer?

Nou, dat weet ik niet. De overbuurman zit al 2 maanden thuis aan het bandje, want je moet wachten op een bevestiging. En Ze hebben het erg druk. dus reken er maar niet op.

Jammer, Gerrit, je was altijd zo’n toegewijde vent. We zullen je missen. Ik zal nog een weekje wachten en als het dan nog niet beter is zullen we je ontslaan wegens onrechtmatig verzuim, dat begrijp je. Je moet je dan wel aansluiten bij zo’n stichting, kastjesleed.nl dacht ik, die namens jou een claim kan indienen. Succes verder en sterkte.

Bedankt chief en tot ziens.

Heb m al aan 2 lui laten zien maar die snapten het helaas niet helemaal :redface:

cees 2.0 22-11-2009 12:46

Ook even getekend nummer: 1149

Melvin 22-11-2009 16:32

Haha, absurdistisch, maar grappig :D

breadfan83 22-11-2009 19:48

Die nieuwe film, 2012, had het geloof ik wel bij het rechte end: de wereld vergaat in 2012, alleen niet door natuurrampen, maar door dat kastje.

Goed stukje hierboven!

Oudelut 22-11-2009 20:59

Quote:
Of het nou een Turk, Zuid-Afrikaan, Belg of Wit-Rus is, maakt niet uit... als je hierheen komt, pas je je aan aan onze wetgeving, zoek je een baan en leer je de taal. Doe je dat, ben je welkom, doe je dat niet, ga je maar weer terug naar huis. Dat scheelt Nederland en de Nederlander heel wat geld aan uitkeringen, en d'r zullen ook heel wat auto's van de weg gaan.

Hiermee beweer je dat het merendeel van de uitkeringstrekkers van buitenlandse afkomst is? Kun je dat statistisch onderbouwen? Want ik denk dat je je wel eens behoorlijk kunt vergissen...

Tiki Madness 22-11-2009 21:08

Quote:
Hiermee beweer je dat het merendeel van de uitkeringstrekkers van buitenlandse afkomst is? Kun je dat statistisch onderbouwen? Want ik denk dat je je wel eens behoorlijk kunt vergissen...

Nee dat beweert hij niet(kan het niet vinden in zijn post)maar is waarschijnlijk wel zo ja.

Ze hadden hier het zelfde moeten doen als in zwitserland 2 maanden geen werk en je kunt vertrekken.

Back on topic

Michael

breadfan83 22-11-2009 23:02

Quote:

Waar zeg ik dat dan?

Ik zeg dat als je hierheen komt, vrijwillig, en weigert je aan te passen, weigert je aan de regels te houden, een baan te zoeken en de taal te leren, dit blijkbaar niet jouw land is. Nederland is in dat geval beter af zonder jou.

Integreer je, ben je van harte welkom.

Doe je dat niet, bespaar je Nederland en de Nederlander weer een uitkering. En gezien toch bijna iedereen met een uitkering geld genoeg heeft voor een auto, bespaar je de welwillende Nederlanders ook weer een plekje op de weg.

Belastingbetaler blij, staatskas blij, automobilist blij, milieu blij, welwillende emigrant blij.
Daarnaast, Wilders blij, Bos blij, Balkenende blij, Eurlings blij.

Verschil tussen allochtone werkeloze en autochtone, is dat die allochtoon vrijwillig gekozen heeft voor Nederland. Hij laat alles bewust achter, en kiest bewust voor Nederland, en kiest er vervolgens bewust voor zich niet aan te passen aan het land waar ie bewust voor gekozen heeft.

En statistieken... 93% van de mannelijke emigranten is na 4 jaar in Nederland nog steeds werkeloos. Voor de vrouwen geldt een percentage van 96%. Dat zei tenminste het CBS vorig jaar, maar wat weten die ook van statistieken hè. ;)

Area51 23-11-2009 13:19

Goed, dit gaat weer lekker off topic :( :mad:

Voor degene die serieus op de hoogte willen blijven raad ik het volgende forum aan;

driving-fun.nl > REDONZEPRIVACY.NL

breadfan83 23-11-2009 13:30

Quote:
Originally Posted by Area51
Goed, dit gaat weer lekker off topic :( :mad:

Voor degene die serieus op de hoogte willen blijven raad ik het volgende forum aan;

driving-fun.nl > REDONZEPRIVACY.NL

Daar gaat het tenminste wel on-topic. Een chip die wordt toegedient bij de griepprik... :rolleyes:

Ik combineer twee standpunten van Wilders, om een deel van het file-probleem op te lossen en extra uitgaven voor de burger en Den Haag te voorkomen. Daar ging het toch om? Files en centen.

All times are GMT +1. The time now is 18:52.