![]() |
idd. tot nu toe blijft de golf nog.
|
ik heb wat ideeen om in het voorjaar de golf te gaan verlagen met een paar mooie wielen. nu heb ik al een beetje zitten kijken naar wat info, maar had nog wat vragen en ik hoop dat jullie die kunnen bantwoorden.
wat ik erg mooi vind is de verlaging zoals op de onderstaande foto: ![]() wielen een beetje in de wielkasten. nu lees ik diverse dingen zoals: -bij een grote verlaging de aandrijfassen tegen een draagbalk gaan lopen, zou dat ook het geval zijn bij een verlaging op de bovenstaande foto? -dat de aandrijassen niet recht mogen komen te staan omdat ze anders te lang zijn en geen speling meer hebben en zo kapot gaan. -of je doormiddel van een schroefset ook zo laag komt zonder aanpassingen of dat je bang moet zijn voor het bovenstaande genoemde? -ook had ik gelezen dat als je echt laag wil rijden de bumpstops moet verwijderen van de schroefset, wat zijn bumpstops? ik heb er niet al teveel verstand van, maar hoop de kennis nog te vergaren. alvast bedankt |
- bij de verlaging op bovenstaande foto kreeg IK wel problemen met de aandrijfassen, maar op de een of andere manier hebben sommige golfjes hier sneller last van als anderen!
- Als je echt laag wil met je schroefset zou je altijd nog de voorspanveer kunnen verwijderen (die kleine slappere veer) en een stukje van de bumpstops afhalen. Bumpstops zijn rubbers die om de zuigerstang zitten, die de ingaande slag beperken... |
@Melly: klopt, want bij de dikte van de aandrijfassen verschillen nogal bij golfjes...hoe dikker de motor des te dikker de aandrijfas dacht ik...
|
1600 en 1800 hebben inderdaad dikkere aandrijfassen, maar dat zal bij een 1600 diesel of 1500 benzine wel gelijk zijn.
vraag me af hoe laag je dan kan zonder aanpassingen. en hoe zal het gaan met de aandrijfas? |
Mooie auto!
Als je hem zat bent hoor ik het graag! |
had onder mijn golf een supersport-schroefset zitten, met nog 2,5 a 3cm draad over. Dit liep nergens aan, kon vrij sturen, en het "inveren" :rolleyes: ging ook :thumbup:
|
eindelijk de bumpers gemonteerd. staat erg goed, maar moet wel wennen, ik reed al 3 jaar rond met zwart gemaakte bumpers en origineel zijn ze grijs.
helemaal zwarte bumpers leek me ook mooi, maar dit is toch origineel. eerst zat er een trekaan aan, die is nu ook weg. ook was de uitlaat lek, dus heb ik een goede nieuwe standaard uitlaat aangepast, met een eindstukje van rond 50mm, bocht erin gemaakt en afgelast. was bang dat hij iets te schuin was, maar het valt nog wel mee. |
auto is onder voorbehoud verkocht. als alles goed wordt zaterdag de auto opgehaald door de nieuwe eigenaar.
na 3,5 jaar toch wat anders. waarschijnlijk iets luchtgekoeld, of een oudere golf 1. |
Quote:
Mag ik vragen wat ongeveer je prijs is geweest? Heb dezelfde auto, ben benieuwd naar de marktwaarde (ik doe m niet weg ofzo hoor). groeten! |
Mooie auto hoor! En hij zal zeker nog wel op het forum blijven.
Tot zaterdag iig! :D |
Ik zal er zeer zuinig op zijn.. :)
|
kan op slot, auto is al een tijdje geen bezit meer ;)
|
All times are GMT +1. The time now is 13:18. |