Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Project Bolf TDI R-line (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57703)

De Limburger 03-10-2009 20:45

Echt heel mooi man, ben eens benieuwd.
Veel succes..
Gr Ronnie

ErwinZ 03-10-2009 23:13

Zo, die velgen staan wel echt dik zeg!

Gijs 03-10-2009 23:30

Quote:
Originally Posted by mk1diesel
nope, 5x112

Kun je ze beter aan mij geven voor onder m'n Passat ;)
Dikke wielen!

René 06-10-2009 16:05

Niels:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=60454

mk1diesel 06-10-2009 22:49

Quote:
Originally Posted by René

zal er even over na denken, kan namelijk voor dat geld ook 2 nieuwe op maat laten maken ;)

mk1diesel 06-10-2009 22:49

Quote:
Originally Posted by ErwinZ
Zo, die velgen staan wel echt dik zeg!

thnx :D

mk1diesel 06-10-2009 22:50

Quote:
Originally Posted by Gijs
Kun je ze beter aan mij geven voor onder m'n Passat ;)
Dikke wielen!

wat wel niet allemaal kan :D :D

chris 06-10-2009 22:52

Of je kijkt even op www.carfantasy.nl ,kosten de adapters rond de 100€ per 2 in diverse maten..

willemsgti 07-10-2009 07:31

laat maar gewoon nieuwe maken dan weet je zekers dat het goed is

mk1diesel 07-10-2009 18:01

Quote:
Originally Posted by chris
Of je kijkt even op www.carfantasy.nl ,kosten de adapters rond de 100€ per 2 in diverse maten..

zou kunnen, maar ik laat toch liever een setje op maat maken door een bedrijf die veel in de racerij zit ;)

mk1diesel 07-10-2009 18:03

Quote:
Originally Posted by willemsgti
laat maar gewoon nieuwe maken dan weet je zekers dat het goed is

idd willem, eerst maar 2 (kunnen we ze binnenkort even passen) en later nog 2 erbij laten maken

chris 07-10-2009 22:47

Twijfel je aan de kwaliteit van de FK adapters? (met Tüv)...

mk1diesel 07-10-2009 23:57

Quote:
Originally Posted by chris
Twijfel je aan de kwaliteit van de FK adapters? (met Tüv)...

yup

die adapters zet je met bouten/imbussen vast aan de remmen en de wielen zet je ook vast met bouten. daardoor zal in de loop der tijd (bij gebruik, dus los en vast zetten) het schroefdraad in de adapters slecht/lam worden

de adapters die ik ga monteren die zet je ook met bouten/imbussen aan de remmen vast. maar in deze adapters komen draadeinden en dan kan ik de wielen met moeren vast zetten

als hier dus schroefdraad lam wordt kan ik er zo een nieuwe draadeind in zetten. ook krijg ik bij de set extra bouten, moeren en draadeinden dus zit ik ook niet met het probleem dat als ik iets kapot heb dat ik ontzettend lang naar losse delen moet zoeken (die de meeste fabrikanten niet eens los leveren)

vandaar mijn keuze

nog een reden is dat als ik er wat mee heb dat ik maar een kwartier hoef te rijden om bij de leverancier te komen (die 6 dagen per week geopend is en waar ik s'avonds ook terecht kan) in tegenstelling tegen de vele online shops waarbij het opgestuurd moet worden ed. ;)

Mice 08-10-2009 08:15

H&R adapters zet je ook vast met imbus bouten en de wielen dan weer met bouten in de adapter. Rij er nu 2 jaar mee, geeft geen kick. Als je er maar normaal mee om gaat.

Even by the way, beerta is voor mij niet een wereldafstand, hoe groot acht je de kans dat ik een keer zo'n helios mag komen passen om te kijken hoe het staat onder de bora? :D

mk1diesel 10-10-2009 19:53

Quote:
Originally Posted by Mice
hoe groot acht je de kans dat ik een keer zo'n helios mag komen passen om te kijken hoe het staat onder de bora? :D

hier heb je een foto van de wielen onder een bora :D

mk1diesel 10-10-2009 19:54

aangezien leer toch wel een beetje koud aanvoelt :D moest de stoelverwarming maar snel aangesloten worden

dus opzoek naar de kabels, schakelaars had ik al evenals de stoelverwarming in de stoelen

gelukkig wist ik in duitsland nog een bora op de sloop met stoelverwarming (kwamen mijn schakelaars en mijn bora luchtroosters ook uit) dus daar heb ik maandag de hele interieur kabelboom uitgehaald.

zo lag hij er gister middag nog bij

na 2 uur uitzoeken alle draden van de stoelverwarming eruit gehaald

aangezien ik uit die bora ook mijn luchtrooster had heb ik de kabelboom om die verlichting aan te sluiten ook maar even uitgezocht

daarna heb ik alles opnieuw ingetaped zoals het origineel ook hoort
(heb alleen de stoelverwarming kabel op de foto)

en vanmiddag heb ik na het werk de 2 kabelbomen ingebouwd
en heb nu lekker stoelverwarming :D :D

ook heb ik vanavond mijn leren armsteun nog ingebouwd

Gijs 10-10-2009 20:40

LOL! Zie ik eerst zo'n dikke kabelboom liggen, daarna wat je uiteindelijk nodig hebt... 4 draadjes :tongue:
Maar gelukkig geen half werk :thumbup:

Richard 10-10-2009 20:53

Quote:
yup

die adapters zet je met bouten/imbussen vast aan de remmen en de wielen zet je ook vast met bouten. daardoor zal in de loop der tijd (bij gebruik, dus los en vast zetten) het schroefdraad in de adapters slecht/lam worden

de adapters die ik ga monteren die zet je ook met bouten/imbussen aan de remmen vast. maar in deze adapters komen draadeinden en dan kan ik de wielen met moeren vast zetten

als hier dus schroefdraad lam wordt kan ik er zo een nieuwe draadeind in zetten. ook krijg ik bij de set extra bouten, moeren en draadeinden dus zit ik ook niet met het probleem dat als ik iets kapot heb dat ik ontzettend lang naar losse delen moet zoeken (die de meeste fabrikanten niet eens los leveren)

vandaar mijn keuze

nog een reden is dat als ik er wat mee heb dat ik maar een kwartier hoef te rijden om bij de leverancier te komen (die 6 dagen per week geopend is en waar ik s'avonds ook terecht kan) in tegenstelling tegen de vele online shops waarbij het opgestuurd moet worden ed. ;)

zo'n setje ook gehad.. was er niet echt over te spreken

mk1diesel 16-10-2009 20:03

vandaag ondanks het weer toch maar even de bolf gewassen en direct maar even een paar foto's geschoten tussen de buien door

zullen voor dit jaar de laatste foto's zijn met de zomer wielen, wil vd week de winterwielen gaan monteren

de foto's

als het goed is kan ik vd week mijn adapters ook ophalen en kan ik eindelijk m'n helios velgen gaan passen :D :D

Mloes 16-10-2009 20:47

Quote:

zo lag hij er gister middag nog bij

:( Ooeeee, als dit uit mijn auto komt, kan ik soms wat nerveus worden

maar ik zie dat het jou alweer gelukt is! Super hoor! :thumbup:

Enne... hij staat mooi op de foto! Echt een vette bak!

All times are GMT +1. The time now is 20:45.