Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Foto van me auto.... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7061)

rallyegolf driver 17-09-2005 14:34

Even voor het idee:

heeft de R32 motor ( 3.2 liter v6 24v) dezelfde ophangpunten als de 2.8 / 2.9 vr6 12v?

Zo ja, dan lijkt het me geen kunst om dit motorblok erin te lepelen. Daarna krijg je het verhaal van de inlaat naar de andere kant etc, maar ik heb het over de motorsteunen.
Dat er een 6-bak aanhangt is ook redelijk makkelijk te overbruggen, je moet de baksteun aanpassen. Aandrijfassen verhaal is ook een puzzelstukje, maar is zonder custom-made assen te realiseren, werd me verteld.

Ik weet namelijk wel dat de aluminium carterpan van de eerdere modellen V6 zonder dat oliepompgedoe bijvoorbeeld zo op het onderblok van de VR6 12V geschroefd kunnen worden (tip voor de temperatuur-probleem-mensen!!)

vwbullit 17-09-2005 18:52

maar wat denk je van de kabelboom.
zonder orginele sleutel, transponder tellerklok e.d loopt ie niet hoor.

inlepelen is denk ik niet het meeste werk de elektronika weer wel.

rallyegolf driver 17-09-2005 22:05

Quote:
Originally Posted by vwbullit

Dat is inderdaad zeker niet gemakkelijk. Ik bedoelde met erin lepelen ook daadwerkelijk het blok erin lepelen....

vwbullit 18-09-2005 17:14

ja ik vat hem .

Maar zie maar is zoon blokje te krijgen dat is ook een uitdaging op zich.

M.I.V.W 18-09-2005 21:43

Quote:
Originally Posted by rallyegolf driver
Even voor het idee:

heeft de R32 motor ( 3.2 liter v6 24v) dezelfde ophangpunten als de 2.8 / 2.9 vr6 12v?

Zo ja, dan lijkt het me geen kunst om dit motorblok erin te lepelen. Daarna krijg je het verhaal van de inlaat naar de andere kant etc, maar ik heb het over de motorsteunen.
Dat er een 6-bak aanhangt is ook redelijk makkelijk te overbruggen, je moet de baksteun aanpassen. Aandrijfassen verhaal is ook een puzzelstukje, maar is zonder custom-made assen te realiseren, werd me verteld.

Ik weet namelijk wel dat de aluminium carterpan van de eerdere modellen V6 zonder dat oliepompgedoe bijvoorbeeld zo op het onderblok van de VR6 12V geschroefd kunnen worden (tip voor de temperatuur-probleem-mensen!!)

Als je de motor aan een vr6 bak hangt kan je hem er zo inlepelen ja,maar met deze 6 bak ging dat verhaal niet meer op .
De hele motor ligt nu een stuk verder naar voren dus originele steunen kun je wel vergeten.
Alle motor steunen zijn custom made en de aandrijfassen moet je ook laten maken ,er is geen andere as die past,het 4motion gedeelte is van de bak gehaald en dan zijn de assen veel te kort,Ron is er een tijdje mee bezig geweest en als hij zegt dat die assen niet bestaan ,dan geloof ik hem op zijn woord.

M.I.V.W 18-09-2005 21:47

Quote:
Originally Posted by vwbullit

Elektra was niet het grootste probleem,de complete golf 4 kabel boom ligt erin dus alles corospondeert met elkaar,er moest alleen een nieuwe sleutel worden ingeleerd en hij liep.

vwbullit 18-09-2005 23:25

bedoelde meer het werk... dan probleem.

pirelli 23-09-2005 23:08

uitlaatsysteem was ook klote om er onder te krijgen , alles van de vierer R32 moest eronder anders liep ie niet echt lekker, interieur en dash kwam er binnenkort in, had ik vernomen van de eigenaar.

MelG60 24-09-2005 09:34

Als je er een 2wd 02M aan zou hangen zou je de flenzen over kunnen zetten en dan kom je wel weg met normale assen.

vwleusden 29-11-2005 20:39

We waren 2 weken terug bij Ron in Ede en hij zei dat deze R32 nog niet aan de praat was !

OakgreenVR6 29-11-2005 20:53

Wat moest jij bij Ron dan ?

vwleusden 29-11-2005 20:57

Wim heeft voor zijn kever een toerenteller en een km-teller gehaald van een Porsche :D zitten overigens ook al in de kever. Toerenteller is groter dan de km-teller en ziet er echt mooi uit.

OakgreenVR6 29-11-2005 21:30

D I K

paultje 29-11-2005 21:30

die foto met die kenteken is niet zo handig!

maar verders echt super!!.. lekker niets van aan de buitenkant te zien :tongue:

OakgreenVR6 29-11-2005 21:31

Waarom is dat niet handig ?

paultje 29-11-2005 21:38

potentieel interessante auto's kunnen beter geen kenteken hebben in het openbaar.. als ge begrijpt wat ik bedoel ;)

Edward 29-11-2005 22:08

wat denk je van: mensen moeten van ander mans spul afblijven? Tis maar een wilde gedachte...

Lennart 29-11-2005 22:09

Dat is een te vaak gevoerde discussie die nergens toe leidt :iamwithst

Edward 29-11-2005 22:13

helemaal waar, terug bij topic dan! De R32....

pirelli 03-12-2005 00:19

Quote:
Originally Posted by paultje
potentieel interessante auto's kunnen beter geen kenteken hebben in het openbaar.. als ge begrijpt wat ik bedoel ;)

Moeten ze wel van heel goeie huizen komen als ze deze weg willen halen, er zitten meer startblokkeringen op dan een XC90 :tongue:

All times are GMT +1. The time now is 04:28.