![]() |
ja weet ik niet richard.
Laat hem gewoon boren naar 1900. intercooler heb ik al van sprinter injectoren zoek ik nog. maar die 276 graden is dus niet wild?? komt uit een 1800 8v gti. maar mel reageerd niet. over die spuiters |
dit riekt al naar leuk
|
ok..kop mechanisch maken had ik ook...enkel ik had een iets te scherpe nokstok..308 graad.. een goede vriend van mij heeft net zijn blok laten bouwen..ook mechanisch 298 graad nok.. andere injectoren..ralley ic..chip op maat [JD]..mischien getande riem [ had ik ook en hij vond dat geluid zooo mooi..:D:D:D] geflowde inlaat..grotere kleppen..geflowde lader.. kom je op een hele leuke dagelijks rijdbare!! motor..en voor de rest alles nieuw
als :rolleyes: ik ooit weer voor een g60 zou gaan zou ik voor deze opzet gaan.. dan moet je toch wel op een 250 pk uitkomen |
Quote:
Een GTI nokkenas, is anders dan een G60 nokkenas. Tenzij je veel in je uitlaatpoort wilt spoelen... Niet verstandig dus. Verder zijn er weer veel mensen die de klok hebben horen luiden maar die klepel.... |
ooh had ik niet eens gelezen..idd.. een gti nok is voor een atmo en niet voor een g60..dus wel ff op letten..
|
andré jij werkt in je nieuwe motor met een 298 graad toch?
hoeveel lift heeft die..12,5? inlaat uitlaat 40/36? en gebruikje je ook een aangepast inlaatspruitstuk? |
Quote:
Nee. Komt van VWmotorsport, is een holle as met gekrompen titanium nokken. Verdere details geef ik niet vrij. Ben het onderhand een beetje beu dat je overal info in de meest mooie verhalen ziet opduiken. Een hoogprestatie G60 is een lastig dingetje omdat er moeilijk goede onderdelen voor te krijgen zijn. MelG60 is er bijvoorbeeld ingeslaagd om een hoog vermogen uit de G60 te halen, maar wil nog nog verder.....dan komen er veel dingen om de hoek kijken. En veel info daaromheen ligt niet voor het oprapen, en zijn alleen bij tuners en eigenaren voorhanden die zelf z´n motor hebben gebouwd. Er rijden ook lui met een stevige G60 motor die zelf de interne onderdelen nooit hebben gezien... Ik kom er nu achter dat ik heel veel kleine details in de motor heb en moet stoppen om die rest pk´s te vinden. Met soms grote inversteringen. Mijn motor draait nu op een inloop programma van JD. Voordat deze helemaal klaar is om naar JD te gaan voor een laatste chip moet er nog al wat dingen aan gebeurden. En aan de auto heb ik nog een modificatie llijst... Maar ik weet wel, mocht ik het weer opnieuw moeten doen......deed ik het niet weer. Dan ging ik voor 20VT. |
aah de oude opzet van de rallye vw g60 ga je bouwen dus... soort gelijk als ED zijn oude blokje.. ga je ook met een getande riem rijden net zoals ed?
maar goed..hoef niet alles te weten.. is ook leuker voor jezelf.. succes ermee! hopelijk loopt het na de inloopprogramma zoals je gehoopt had en zien wij je wel op de sprints.. |
Quote:
Wist u dat de VWmotorsport golf Rallye maar 260 pk had. En in de rallye een verbruik had van 1 op 2. |
260pk wist ik wel... was toch in een golf 2 casco in wit en blauw..niet in een golf rallye casco..
ach verbruik 1 op 2... vw betaalde toch? :D en je hoeft geen u te zeggen hoor, je bent een stukje ouder dan mij dré..incl een stel kinders..:D |
Quote:
![]() Echt een Rallye. De Golf2 G60 4x4 is een prototype auto die soms in het wolfsburg museum te vinden valt. |
oude hans weijs rallye... leuk!
|
Quote:
daarom had er mijn twijfels al over. maar is wel handig als je soms advies van anderen krijgt. En ja er zijn veel gasten die weten nog niet eens wat een waterpomp is. Komen ze met een pompje voor een aquarium aan bij wijze van. Maar neem toch het programma van roma met nokkenstok chip en poulie. |
gelukkig bent ik niet zo een ijzer vreter die wilt bulken van de power.
Als ie loopt met de dingetjes die er nu op zitten ben ik een tevree mensch! |
ik ook niet maar beetje vermogen is wel lekker.
Anders had ik het ook niet zo moeten aanpakken en gewoon een 16 klepper of mijn 2 liter en in gooien. |
een redelijk verse 20VT lijkt mij het betrouwbaarst. Alleen nog wat aan de kant van de dikke knaken.
|
ja dat zeer zeker maar zoals ik het nu doe zijn het ook dikke knakenMaar daar zijn hobbies voor .
ik moest nog een foto van steuntje maken maar heb jij al wat van jou baksteun gehoord??? |
kiek jij ff die steun. Die bestelde steun is in back order bij PON en zelfs niet meer in duitsland verkrijgbaar momenteel. Ik ben al via ebay klanten aan het uitzoeken wie er nog een op de plank heeft liggen. Ziet er niet goed uit. Als het goed is krijg ik 1 dezer dagen antwoord van een auto sloper in duitsland....hopelijk.
|
Volgens mij gaat er wel eens iets mis met mailen op dit forum? Ik heb geen reactie meer van jouw gekregen bullit.. mail me anders: melchior_w@hotmail.com
De spreiding van atmo nokkenassen maakt het vaak onmogelijk om ze voor geblazen motoren te gebruiken, sommige zijn wel geschikt. Ik heb het laatst met een 296 graden nokkenas gereden hoeveel vermogen er toen uitkwam weet ik niet iig meer dan 276 pk met de oude 268/276 nokkenas. Enige probleem was dat de kop hydro was en niet geneg toeren aankon, nieuwe kop word iig mechanisch met alles lichtgewicht erin. De truc om met een G-lader veel vermogen te maken is gewoon veel toeren draaien enige probleem is is dat een 8V veel werk nodig heeft om hoog in toeren ook echt efficient te zijn.... Dus maybe word het een 16VG60 lijkt me ook wel eens leuk :) |
Quote:
hahahah jij maakt het spannend. ZOu wel gaaf zijn een 16 v g60. Maar heb nu deze. maar goed blok word opgeboord naar 1900 kop wil ik bewerkt hebben eigenlijk grotere kleppen niet mechanisch kopje of is dat een must. Welke nok dan gebruiken Wil hem niet tunen eerst inrijden en daarna die chip aanpassen. Wilde wel met de bijbehorende nok gaan rijden of is dat niet slim. Of zeg je hou die kop maar orgineel en alleen de in en uitkaat bewerken. Hoef geen 300 pk hoor. 299 is ook genoeg hahahh nee hoor geintje Wil wel beetje vermogen maar moet wel betrouwbaar blijven. Mijn idee was en of is nog steeds. Blok klaar laten maken g lader reviseren met de hoog vermogen lijsten en zo, daarna inrijden wel met de nok. daarna de grotere injectoren erop knallen en de chip op max power en andere poelie. ik ben niet super thuis op de g60 gebeuren dus alle advies is welkom. volgens jou en ja ik doe jou een mail sturen heb al wel 5 x gedaan of zo. gaat indd wat mis. |
All times are GMT +1. The time now is 04:47. |