Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Project: Bergrenner (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=48052)

egon 02-03-2009 08:38

Quote:
Originally Posted by Tjaap
ik zag vandaag zowel de rocco als 50 wegrijden.. welke zat knedel in? heb ik er ook een gezicht bij.

in de rocco.
met dat ongeschoren koppie :D :D

knedel16vweber 04-03-2009 08:17

@ tjaap: ik stond samen met egon te doneren bij de vf stand,remember:) met zwart petje...

egon 04-03-2009 08:55

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
@ tjaap: ik stond samen met egon te doneren bij de vf stand,remember:) met zwart petje...

en nog steeds met dat ongeschoren kopie... :D :D

Tjaap 04-03-2009 09:14

ah, bingo..

Chriskee. 12-03-2009 12:07

Echt een mooi ding!

Ben benieuwd hoe die straks in de lak staat.
Zal vast en zeker mooi worden!

:D

knedel16vweber 14-03-2009 19:40

zo... vandaag weer aan de hobby geweest :thumbup:

ben begonnen met het lasapparaat en er ook mee geindigd...

het achterscerm schiet al op maar ben er halverwegen mee gestopt ivm ergernissen. als ik dan nog eraan verder ga word het helemaal niks :redface:

dan maar wat oppervlakkig lassen het doorlassen van de neus!

het is een heel karwei..., dacht dat doen we wel effe :screwy:

ach hier wat foto`s:

alle overtollige gaten in het motor ruim ook dicht gelast.

wegens drukke werkweken en tussendoor auto`s van andere heb ik een stuk minder aan de golf kunnen doen maar als er tijd is ben ik er weer aan te vinden :thumbup:

tot zover...

egon 14-03-2009 20:16

zozo knedel het is je dus toch weer gelukt om eraan te beginnen
hou ons nou wel ff op de hoogte met je project he!!!!
succes ermee

Golf_MKI 22-03-2009 19:46

heel knap project!! :thumbup: :thumbup:

Ga je ook echte races mee rijden? of enkel de vrije sessie's?

knedel16vweber 22-03-2009 19:51

ik dacht in eerste instantie vrije sessie`s maar als het financieel gaat wil ik een seizoen "kw berg-cup" mee rijden! dat lijkt me echt super!

knedel16vweber 07-04-2009 19:38

even een beroerde mededeling :( :( :(

de crisis heeft ook mij getroffen :(

ik moet mijn overuren inleveren voor vrije dagen voor als we even zonder werk komen te zitten :mad:
dwz. dat ik die ook niet uitbetaald krijg en ik het moet doen met het normale loon zonder overuren.
mijn overuren waren dit project en dus MOET ik het even stop leggen tot het weer allemaal een beetje loopt op de zaak.
ik heb dan nog wel mijn hobby projectjes maar daar zijn de kosten allemaal niet zo hoog ;)
zodra er vorderingen zijn meld ik me weer :thumbup:
groet frank...

De Limburger 07-04-2009 19:50

Zonde..

knedel16vweber 07-04-2009 19:54

ik weet het ronnie maar met alleen mijn 'kale' loon kom ik er niet aan toe helaas dan moet ik toch ook voor mijn gezin kiezen he ;) maar KLAAR komt ie dat is zeker!

De Limburger 07-04-2009 20:09

zeker veel succes ermeedenk dat we allemaal een beetje geraakt zijn door de crissis.

De Pul 07-04-2009 21:50

jammer maar helaas heeft bijna iedereen tegenwoordig hiermee te maken....
merk het bij ons op de zaak ook maar heb gelukkig zelf klussen en handeltjes zat om mijn avonden te vullen:D:D

vond het al wel erg rustig rond dit project,maar we wachten rustig af.....

Wim. 07-04-2009 22:01

Gelukig is het niet zo erg dat je hem moet verkopen! :)
Dat zou pas zonde zijn! Hoop ook voor je dat het snel weer goed mag gaan!

roog909 20-04-2009 20:29

wat een kick ass topic is dit, heel vet om zo ff door te lezen. Die bergrennen golfjes zijn dope! Ik vraag me ten zeerste af wat voor blokken daar wel niet inzitten als je ze voorbij ziet bleren op youtube. Weet jij dat toevallig? Veel succes met je project en fok de recessie zullen we maar zeggen. ;)

Wim. 20-04-2009 22:07

Als je een beetje zoekt, zie je dat ze daar met bijvoorbeeld een 1600 16v rijden met bijna 250pk ongeblazen! :cool: en 'ruim 10.000 RPM's! :D

Ik hoop voor je dat het project snel weer mag vorderen!

Jel Golf 2 GTI 21-04-2009 06:51

Dit ga ik zeker blijven volgen :thumbup:

Superproject :thumbup:

Grtz Jel

Emiel 21-04-2009 07:19

Quote:
Originally Posted by De Limburger
zeker veel succes ermeedenk dat we allemaal een beetje geraakt zijn door de crissis.

Al was het alleen al omdat we door de crisis vertraging oplopen bij het volgen van dit project...

knedel16vweber 21-04-2009 16:32

tof jongens :thumbup:
klaar komt ie zeker alleen loopt het allemaal wat uit :(

in mei komt het vakantie geld (hoop ik) dan komen er weer een set webers bij.
en de rest moet helaas naar andere dingen...
alleen de lak laat even op zich wachten helaas.

egon 21-04-2009 17:54

laat maar komen dat vakantie geld kunnen die webers ook de deur uit die beginnen me aardig in de weg te liggen :D :D :D

het word idd wel eens tijd dat in een bezem door mijn garage ga halen..

Drify_mk1 29-04-2009 10:32

Gaaf project dit :thumbup: :thumbup:

ff weer sparen en dan er weer volgas tegenaan :D

knedel16vweber 29-04-2009 20:10

ja zekers! :D

MauSeR35 06-05-2009 21:20

Cool project idd, gaat vast weer goedkomen!

knedel16vweber 06-05-2009 21:22

ik heb volgende week weer wat laswerk in de planning staan :)

Vains 06-05-2009 21:25

Quote:
ik heb volgende week weer wat laswerk in de planning staan :)

Zo horen we het graag :thumbup:

knedel16vweber 17-05-2009 20:14

zoals jullie misschien al weten heb ik de scirocco te koop staan om de golf in leven te brengen!
Vandaag heb ik weer contact gehad met de spuiter om de hele auto te doen dat wil zeggen dat het stak maken en de lak uitbesteed word wat ik eerst zelf zou doen.
Morgen word er een afspaak gemaakt voor de totale kosten en wanneer het gaat gebeuren...
Dus mensen wie zoekt er nog een mooie scirocco mk1 ;)

Tot zover...

natascha 18-05-2009 13:17

verstandige keuze! Kun je dr na opslag ruimte aka woonkamer weer gebruiken waarvoor die eigenlijk is :p haha fijn om te horen dat de einser af gaat maken! :thumbup:

egon 18-05-2009 15:28

dan moet er maar weer eens een ritje naar oostrum gemaakt worden om de voorderingen te bekijken dus je kan binnenkort weer een bezoekje van me verwachten
gr egon

Tjaap 18-05-2009 21:17

even wat amerikaanse inspiratie voor je:

knedel16vweber 19-05-2009 05:27

tja jaap, wel erg racy
dash van die 2e is wel een leuk id voor mij...
De mijne word toch wel wat netter, iets meer show zeg maar ;)

knedel16vweber 31-05-2009 14:06

zo van de weerk zo goed als nieuwe 45mm dcoe Weber carbaurateurs gekocht voor de golf!
waarvoor egon bedankt!
ben ze nu licht aan het polijsten met de dremel zodat ze ook een beetje blinken!
om de putjes er uit te schuren is niet te doen maar het is maar dat het voor het ook mooi is.

foto`s volgen zsm ;)

groet frank

egon 31-05-2009 14:47

geen dank voor de webers ik had ze toch voor je aan de kant gehouden.
en dat polijsten is goed te doen hoor
gr.egon

knedel16vweber 02-06-2009 21:28

bij deze de foto`s...

zo gaan ze er ongeveer uitzien.
ik vind het prima, een weber mag best wel wat rouw zijn vind ik.

ook heb ik een spucknap stuur bemachtigd weet alleen nog niet of het er in komt?

nu ben ik nog opzoek naar een inlaatspruitstuk voor de webers...
wil wel een tuner merk, vw motorsport oid.
het vorige spruitstuk kwam van van kronenburg maar het leek nergens op.
als het spruitstuk gemonteerd zat had je in de flow een opstaande rand tussen het spruitstuk en de kop van ongeveer 3mm!
volgens speedcentre die mijn motors altijd afsteld kan dat gewoon lijden tot een vermogens verlies van minimaal 7 pk! en dat kunnen we nou net niet gebruiken :D

als je iets hebt liggen laat het me gerust weten!

groet frank.

golf16v 02-06-2009 21:33

Quote:
het vorige spruitstuk kwam van van kronenburg maar het leek nergens op.
als het spruitstuk gemonteerd zat had je in de flow een opstaande rand tussen het spruitstuk en de kop van ongeveer 3mm!
volgens speedcentre die mijn motors altijd afsteld kan dat gewoon lijden tot een vermogens verlies van minimaal 7 pk! en dat kunnen we nou net niet gebruiken :D

als je iets hebt liggen laat het me gerust weten!

groet frank.

dan had je waarschijnlijk het verkeerde inlaatspruitstuk

zijn verschillende diameters in he, je moet de juiste kiezen die bij diameter carburator hoor

als je 45ers webers wil monteren op spruitstuk voor 40ers, dan heb je al dat verschil van 2,5mm rondom

BeRt_16VT 02-06-2009 21:45

Quote:
Originally Posted by golf16v

zijn verschillende diameters in he, je moet de juiste kiezen die bij diameter carburator hoor

als je 45ers webers wil monteren op spruitstuk voor 40ers, dan heb je al dat verschil van 2,5mm rondom

het spruitstuk was echt voor 45er webers, deze heb ik toen gekocht en mee gereden maar aan de kop zat er veel verschil niet aan de weber kant.
was gewoon een heel slordig spruitstuk.

knedel16vweber 02-06-2009 21:49

Quote:
Originally Posted by golf16v

klopt! deze waren voor de 45mm. alleen was het inlaat kanaal te laag. het spruitstuk zou inprencipe in zn geheel 3 mm omhoog moeten ten opzichte van de kop. maar door de draadeindjes gaat dat natuurlijk niet. dus heb je onder in je kanaal een opstaande rand waar het benzine/lucht mengsel over struikeld zo gezegd.
en dat wil ik met de nieuwe motor dus voorkomen door simpelweg een duurder/beter spruitstuk te kopen.

edit : dank u bert :D

Erik 03-06-2009 16:57

Gelukkig ben je er weer mee bezig!
Mooi project man! :thumbup:

Edward 03-06-2009 17:11

Quote:
ook heb ik een spucknap stuur bemachtigd weet alleen nog niet of het er in komt?

dat is zeker wel een gers stuurtje ja.....

egon 03-06-2009 19:31

he knedel niet zo veel foto`s van je materiaal laten zien maar van de voorderingen van je project

All times are GMT +1. The time now is 04:24.