Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Mijn eerste aanwinst (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=60088)

ErikvanBilsen 20-08-2010 22:29

Quote:
Originally Posted by Thijs.
Ziet er weer nice uit Erik vooral met die nieuwe constructie. Je kunt ook spuitbussen krijgen waar soort van stikstof inzit, iig bevriest de zooi waar je het opspuit. Misschien dat je daar eens mee kunt testen.

Danke, ga het eens proberen.

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Geen gewone brandblusser gebruiken. Daar komt meestal poeder uit en dan kun je auto bijna afschrijven. Als dit in aanraking komt met vocht, vormt zich zoutzuur en dat vreet een beetje.
Co2 is koolzuur blusser komt alleen witte damp uit die ook weer wegtrekt.
Maar idd pdoberen met een spuitbusje vriesspray kan ook.
Ik wilde alleen aangeven dat het makkelijker gaat als de bitumenlaag koud is, maar met warmstoken gaat het ook wel. Zag ik jou niet vanuit mij thuis rooksignalen geven :)

Zou heel goed kunnen, de garage was al snel gevuld met rook, dus toen maar gestopt. Ga van de week even proberen met vriesspray en rol ook eens de auto naar buiten, dan heb ik wat minder last van de rook.
En anders gewoon op de manier met de staalborstel op de boormachine.
Als de kit er maar af is ben ik al blij.

caddy ron 20-08-2010 23:35

Je moet eens proberen zo'n dikke ijzerdraad borstel voor op de flex, gaat tien keer beter dan zo'n schijfje op de boormachine. Deze zijn gewoon verkrijgbaar bij de bouwmarkten, flex is veel krachtiger en dus gaat veel sneller alleen oppassen met de handjes en ogen.
Groetjes ron

Yellowbug 21-08-2010 07:49

Klopt,

Erik de ijzerdraadborstel haal ik altijd bij Frank C :cool: :cool: len op de doorgaande weg van Horn naar Heijthuyzen

caddy ron 21-08-2010 07:59

Ze zijn heavy die borstels en dus ook zeer voorzichtig zijn met je handen, altijd handschoenen aan, maar dan gaat het echt heel snel, maar het blijft een zooitje.
Succes,
Groetjes ron

ErikvanBilsen 21-08-2010 16:28

Dan ga ik dat ook eens proberen,
Ja Frank Coolen weet ik wel te liggen.
Bedankt voor de tip.

Erik.

ErikvanBilsen 21-08-2010 21:59

Zo vandaag nog even het linker binnenscherm voor het grootste gedeelte schoon gemaakt met de staalborstel op de boormachine.
Ging opzich redelijk goed,
Beetje roest eronder, maar wat wil je van een auto van deze leeftijd.
Verder nog wat foto's gemaakt van de roest tot nu toe.

Foto's:
Het linkerbinnenscherm:

Linkerachter wielkastrand:

Linkerachterdorpel + stukje wielkast:

Rechterachterdorpel binnenzijde:

Achterhoek:

Linkerbuitendorpel is ook iets minder maar heb er geen foto van zie ik.
Deze komt nog wel een keer.
Paar plekken die ik niet wist toen hij nog in elkaar zat maar dat heb je altijd wel.

ErikvanBilsen 30-08-2010 21:14

Zo de afgelopen week nog een aantal uurtjes aan de Golf gewerkt,
Zoals vanavond. Nu is het schoonmaken bijna klaar, wou het vanavond af krijgen maar door omstandigheden is dit niet gelukt, dus nog maar een keer tijd maken voor de reserve wielbak aan de onderkant af te maken en de motorruimte.

Vandaag een lasapparaat besteld dus hopenlijk heb ik die donderdag binnen.

Weer paar foto's:

GaryVW 30-08-2010 21:24

Jij bent goed bezig erik :thumbup:

knarfmk1 30-08-2010 22:08

Lekker werkie he! goed bezig

caddy ron 31-08-2010 08:56

Goed bezig Erik, je pakt hem tenminste goed aan.
Groetjes ron

Thijs. 31-08-2010 13:22

Hehe eindelijk issie kaal, jammer dat ik je niet kon helpen zondag :(

Ben benieuwd naar het las-apparaat :D

ErikvanBilsen 31-08-2010 14:20

Danke,

@ Thijs:

Het is een Cebora Bravo 155 geworden en zal naar alle waarschijnlijkheid donderdag arriveren.

ErikvanBilsen 31-08-2010 16:59

Weet iemand trouwens of en hoe de rubbers van de draagarmen los te halen zijn? Zodat de draagarm gestraald en gespoten kunnen worden en de rubbers vernieuwd kunnen worden.
En waarom zitten er aan de binnenzijde ter hoogte van de pedalen zo ontzettend veel gaten. Zal wel eens een foto maken en posten.

ErikvanBilsen 31-08-2010 18:24

Hier een foto van de gatenkaas, gelukkig wel orgineel zo dus geen roest:

caddy ron 31-08-2010 20:30

Die draagarmen kun je beter nieuw bestellen zijn helemaal niet zo duur met fusee compleet meestal moet je er dan wel nieuwe rubbers inpersen, kost volgens mij nog minder dan ze te laten stralen en opnieuw spuiten. Meestal zijn ze al niet zo mooi meer door de roest.
Groetjes ron

ErikvanBilsen 31-08-2010 20:54

Quote:
Originally Posted by caddy ron
Die draagarmen kun je beter nieuw bestellen zijn helemaal niet zo duur met fusee compleet meestal moet je er dan wel nieuwe rubbers inpersen, kost volgens mij nog minder dan ze te laten stralen en opnieuw spuiten. Meestal zijn ze al niet zo mooi meer door de roest.
Groetjes ron

Ja stalen en spuiten kost me vrijwel niks,
Neef van mijn vader werkt bij een bedrijf die niks anders doen als spanden stralen en spuiten.
Maar ga eens kijken wat nieuwe kosten en of het dan te overwegen is.
En rubbers moeten dus geperst worden?

Erik.

Thijs. 31-08-2010 20:54

Quote:
Groetjes ron

Met een beetje geluk kunnen we voor een vriendenprijsje de draagarmen laten stralen en spuiten, denk dat het dus stukken goedkoper zal uitvallen dan nieuwe te kopen.

ErikvanBilsen 31-08-2010 20:55

Haha ik was je voor.

mischatdi 31-08-2010 21:37

op e-bay koop je een set draagarmen voor 23 euri nageltje nieuw:D

DennieMeister 31-08-2010 21:39

Quote:
Originally Posted by mischatdi

Bedankt voor de tip. Dan gaan mijnes bij 't grof vuil. :D

ErikvanBilsen 31-08-2010 21:43

Quote:

Dat zijn wel aantrekkelijke prijzen. incl. rubbers toevallig?
Ga binnenkort eens zoeken naar een setje,
Maar moeten toch wat beugeltje, achteras e.d. gestraald en opnieuw gespoten worden.

caddy ron 01-09-2010 09:40

Meestal zitten die dingen vol roest, als je ze laat stralen krijg je dus allemaal putjes erin, als je ze dan laat spuiten, dan ziet het er ook niet uit.
Je ziet ze dan niet als je de auto gewoon ziet, maar ik vind het altijd de puntjes op de i. Op zotiets niet bezuinigen en vooral niet als ze helemaal niet zo duur zijn.
Groetjes ron

ErikvanBilsen 01-09-2010 14:38

Dat is zeker waar,
Maar wist niet dat het er niet netjes uit kwam te zien.
Ik moet toch eens tijd gaan vrijmaken voor allemaal van die spulle via ebay te kopen.
Heb een leuk duits adresje waar de pakketjes terecht komen dus schilt ook een hoop in verzendkosten als je veel besteld.

caddy ron 01-09-2010 20:36

inderdaad kerel, succes.
Groetjes ron

Thijs. 01-09-2010 20:39

Quote:

Wow wist niet dat ze zo goedkoop waren. Dan is het overwegen naar nieuwe ook goed te doen.

En Erik we moeten toch bijna allemaal dezelfde onderdelen hebben, dus verzendkosten is dan ook / 2 :D

Yellowbug 01-09-2010 20:39

Quote:
Originally Posted by ErikvanBilsen
Dat is zeker waar,
Maar wist niet dat het er niet netjes uit kwam te zien.
Ik moet toch eens tijd gaan vrijmaken voor allemaal van die spulle via ebay te kopen.
Heb een leuk duits adresje waar de pakketjes terecht komen dus schilt ook een hoop in verzendkosten als je veel besteld.

Heb jij ook al zo'n adres net over de grens? ik ook :D

ErikvanBilsen 01-09-2010 21:37

Zo vandaag nog met DennieMeister wat van de laatste kitresten verwijderd, helaas nog niet 100% af maar wel weer een stukje verder. Er blijft stiekem meer kleine plekjes kit zitten dan je door hebt, en er gaat meer tijd in zitten dan je denk. Vooral aan de binnenzijde.

Ook heb ik vandaag nieuwe imitatie bumpers binnen gekregen, alleen ben ik nog aant overwegen om deze aan mijn ouders te geven voor hun cabrio en zelf voor orginele te gaan.

Vandaag iets betere foto's genomen:
Motorruimte:

Foto onvindbaar helaas

Onderkant:

Foto onvindbaar helaas

Binnenzijde:

Foto onvindbaar helaas

Quote:
Originally Posted by Thijs.
Wow wist niet dat ze zo goedkoop waren. Dan is het overwegen naar nieuwe ook goed te doen.

En Erik we moeten toch bijna allemaal dezelfde onderdelen hebben, dus verzendkosten is dan ook / 2 :D

Ja heb al meerder stetjes gezien van linker en rechter incl rubbers voor 56 euro. Maarja hoe zit het dan me de kwaliteit he?

Quote:
Heb jij ook al zo'n adres net over de grens? ik ook :D

Ja dat heb je al snel als je zo dicht op de grens woont he.

Quote:
inderdaad kerel, succes.
Groetjes ron

Danke, maar ben niet bang dat het niet goed gaat komen.

caddy ron 02-09-2010 09:20

Kwaliteit is goed, ijzer is ijzer of ben je bang dat ze uitelkaar vallen, maak je niet druk spul is goed hoor imitatie.
groetjes ron

Yellowbug 02-09-2010 11:31

Quote:
Dat zijn wel aantrekkelijke prijzen. incl. rubbers toevallig?
Ga binnenkort eens zoeken naar een setje,
Maar moeten toch wat beugeltje, achteras e.d. gestraald en opnieuw gespoten worden.

Ik heb ze ook van ebay en liggen onder de cabrio. kwaliteit is goed. Ik weet niet meer precies wat ik voor een setje kwijt was, maar het was iig niet duur.

ErikvanBilsen 02-09-2010 21:24

Zo het lasapparaat is binnen,
Ben er zeer tevreden mee, paar lasjes gelegd en las erg fijn.
Heb een stuk van de oude schermen afgeslepen en er opnieuw opgelast voor te oefenen.

Quote:
Kwaliteit is goed, ijzer is ijzer of ben je bang dat ze uitelkaar vallen, maak je niet druk spul is goed hoor imitatie.
groetjes ron

Nee het ijzer zal wel in orde zijn, maar pasvorm enzo mss.
Weet het ook niet.

Quote:
Ik heb ze ook van ebay en liggen onder de cabrio. kwaliteit is goed. Ik weet niet meer precies wat ik voor een setje kwijt was, maar het was iig niet duur.

Ja ga ze gewoon bestellen, zal wel goed zijn.

papascal 02-09-2010 22:12

Goed bezig, volgens mij heb je de achte rotklosjes nu achter de rug of niet?

even een vraagje hoe heb je de hoekjes achter bij het reserve wiel gedaan? (onderkant, achteraan)
Of heb je daar de tektiel en zo laten zitten?

Ben zelf ook bezig met het kaalmaken van de onderkant, maar heb nog geen echte oplossing voor de hoekjes daar.

ErikvanBilsen 03-09-2010 15:15

Ja dat is eigelijk het enige wat nog niet 100% af is,
De plekken waar ik zo redelijk bij kon zijn gedaan,
Maar moet ook nog het stukje in het midden achter de reservie wielbak, waar het achterpaneel eraan vast zit, heb dit gedeeltelijk af.
Ik ben met de staalborsteltjes op de boormachine aan de slag gegaan,
Hier heb je veel soorten en maten in en zo kom je bij het grootste gedeelte erbij.

ErikvanBilsen 08-09-2010 19:21

Zo vandaag de inlasstukken opgehaald.
Nu kan ik meteen gaan lassen nadat de Golf gestraald is.

Pasvorm lijkt zo toch aardig goed.
Maar dat zien we wel tijdens het lassen.

GOLFMEISTER 09-09-2010 08:49

Hej Erik

Waar heb je dat onderste stuk plaatwerk vandaan, zeg maar het rechter binnen scherm ik heb alleen het randje gekocht maar hier zit dus niet het binnenste deel van de tankdop aan en bij jou wel.

Groeten

Jeroen

ErikvanBilsen 09-09-2010 09:25

Ik heb al het plaatwerk gehaald bij Kneepkens in Weert.
Dus lekker in de buurt, ja voor jouw net iets verder.

ErikvanBilsen 12-09-2010 18:53

Zo vanaf gisteren staat de Golf weer op de grond.
Moet de aller laatste kit in de motorruimte en binnenkant verwijderen en dan is na toch wat meer werk dan gedacht 99% van de kit eraf, de overige 1% is impossible.
Morgen even kijken wanneer de straler tijd heeft.

Yellowbug 12-09-2010 19:46

Quote:
Ik heb al het plaatwerk gehaald bij Kneepkens in Weert.
Dus lekker in de buurt, ja voor jouw net iets verder.

Is dat plaatwerk van een beetje kwaliteit? Is voor mij ook niet zo ver dan :tongue:

Goed bezig met de waggel Erik :thumbup:

Grtz Ronald

ErikvanBilsen 12-09-2010 20:05

Ja je kunt eens langskomen,
Dan kun je zelf kijken hoe je de kwaliteit vind.
Voor mij is het namelijk de eerste keer dat ik inlasstukken in de handen heb.
Ben dus maar op meningen van anderen af gegaan.

marcel #2 12-09-2010 22:54

Je pakt het goed aan !

Ik heb een vraagje, hoe heb je het aangepakt met de remklauwen en de Ats velgen?
Spacers gemonteerd en een stukje van de klauw afgehaald?

Succes verder met je project :thumbup:

ErikvanBilsen 13-09-2010 08:05

Danke,
Ja heb een 5mm spoorverbreder gemonteerd en een stukje van de remklauw afgehaald.
Niet de beste oplossing natuurlijk maarja gelukkig heb je veel vlees op je remklauw.

Erik.

All times are GMT +1. The time now is 23:52.