Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Jetta MK1 1983 1.3GL (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71229)

De Limburger 15-07-2010 21:59

Zo vandaag de wielen terug gekregen van Mark, waarvoor dank. Meteen thuis maar gaan sleutelen, eerst even uitgemeten of het ging passen met de verlaging voor, dit ging goed, maar toen ik achter de wielen er op had gezet, vond ik het niet mooi staan, toen heb ik besloten om achter toch maar iets te zakken. Nu ligt hij dus wel laag maar wel heel mooi, en de originele look blijft toch behouden.

Hier wat laat geschoten foto´s.
Jetta by night.

Ik ben echt tevreden, de banden zijn super, werkelijk super stil op de autosnelweg, en sturen doet die nu ook veel fijner. Heerlijk comfort nu. Het is net een nieuwe wagen.
Gr Ronnie

Thijs. 15-07-2010 22:47

Dit zijn de orginele velgen, toch ? Had nooit gedacht dat het zo mooi kon staan hoor!

De Limburger 15-07-2010 23:01

Ja dit zijn de originele velgen. Het staat in mijn ogen ook echt het mooiste, die BBS velgen waren mooi hoor, maar te woest, voor de kleine wagen.
Gr Ronnie

De Limburger 16-07-2010 13:06

Net de poetsspullen ontvangen nu is mijn verzameling compleet. Kan ik zaterdag nog wat poetsen en de ander delen ophalen van het interieur. Gr Ronnie

De Pul 16-07-2010 15:31

dit staat serieus vetter dan de bbsen:thumbup:

way to go ronnie!

Audilimburg 16-07-2010 15:35

Hij staat er erg netjes bij zo op de ori-velgen, maar met de BBS-en vond ik hem toch ook niet onaardig. Nu nog eens mooi poetsen met je nieuwe spullen en dan weer mooie foto's plaatsen.

1.8T 16-07-2010 15:38

Fantastisch mooi karretje zeg! Ik hoop dat de mijne straks ook zo mooi word, ik heb een compleet originele nederlandse Jetta 1.5 Automaat uit 05-1980. Deze staat op de nominatie om gerestaureerd te worden, wachten is nog op tijd en geld...

De Limburger 16-07-2010 23:35

Dank jullie, ik ga morgen even bij de stoffeerster de matten ophalen en dan de nieuwe accukabels monteren, zodat die lelijke blauwe kabels weer vernieuwd zijn. En dan ben ik toch bezig dan wordt de wagen meteen klaar gemaakt voor Zondag, de meeting in Duitsland. Eens kijken of de wagen daar ook in de smaak gaat vallen.
Ook probeer ik morgen even wat foto´s te maken. Dan kunnen jullie het totaal beeld zien.
Gr Ronnie

De Limburger 17-07-2010 11:44

Vandaag heb ik ook nog even een nieuwe rubber gekocht voor het slot in de achterklep. Deze succes was helemaal droog en kapot. Nu dus straks de nieuwe monteren. Dat ziet er dan weer beter uit. Gr Ronnie

De Limburger 17-07-2010 17:23

Zo lekker veel kunnen doen vandaag:

Nieuwe rubber van het achterklepslot vervangen,
De nieuwe dubbel zo dikke kabels op de startmotor en massa gemonteerd waardoor het in mijn ogen lijkt alsof de wagen beter start.
Nieuwe deksels geplaatst op de stalen velgen, aangezien die andere gedeukt waren, en ook nog eens een gebruikt knipperlicht gekregen waar geen ster in zit. Die zit er nu ook op, maar binnenkort krijg ik twee hele nieuwe van Ruud's VW Shop i.v.m. het lichte kleurverschil.
Daarna de wagen gewassen en wat simpele foto's gemaakt op de oprit.

Foto's:

En dit is mijn custom gemaakte wc-rol hoedje.. van bruin leer en een mooi borduursel van de stoffeerster.

Gr Ronnie

De Limburger 18-07-2010 22:55

Vandaag dus naar Haiger geweest een super mooi Duits treffen, waar genoeg wagens waren met een hoge kwaliteit.
Ook weer een prijsje mogen meenemen, deze keer de 1ste plek bij Jetta1&2.
Waar ik heel blij mee ben. Het was echt een super dag.

Foto's van vandaag in Haiger:

Trotse pauw !!

5 prijzen met de hele groep.

De dag was toppie

Gr Ronnie

breadfan83 18-07-2010 22:58

Proficiat Ronnie!

Enne, niet meer te veel sporten hè kearl. Toen je de laatste keer hier was je de helft van mij, nu ga je me bijna voorbij man! :D

De Limburger 18-07-2010 23:06

Hahaha dat is de kunst he, 4 dagen in de week 1.5u trainen en alleen nog maar eten en rusten dan wil het goed gaan ja.. Nog een paar kilo te gaan voor mijn ideaal gewicht.
Dus nog even doorgaan hahahaha.. Moeten ons binnenkort weer eens treffen Chris ik wil die bak van je eens bewonderen.

Gr Ronnie

breadfan83 18-07-2010 23:10

Quote:
Originally Posted by De Limburger
Hahaha dat is de kunst he, 4 dagen in de week 1.5u trainen en alleen nog maar eten en rusten dan wil het goed gaan ja.. Nog een paar kilo te gaan voor mijn ideaal gewicht.
Dus nog even doorgaan hahahaha.. Moeten ons binnenkort weer eens treffen Chris ik wil die bak van je eens bewonderen.

Gr Ronnie

PB me effe je nummer, heb 't geloof ik niet meer. Spreken we voor komende week effe wat af. ;)

Zit zo'n beetje elke dag aan de patat (horeca-werk hè), dus qua gewicht zitten we goed op weg zeg maar. :D Ben sinds vorige maand ergens ook weer begonnen met fanatiek sporten, eens zien wanneer ik daarmee weer op het oude pad terug ben. :thumbup:

De Limburger 18-07-2010 23:37

Je hebt je PB.

Volgende week zondag gaan we naar dit treffen in Duitsland.
http://www.vw-freunde-niederrhein.com/html/home.html
104km rijden vanaf Nieuwstadt
Dit moet ook een mooie zijn. Kijken dat we weer met een leuke groep op kunnen rijden.
Gr Ronnie

richard-polo 19-07-2010 08:20

Heb je een prijs gewonnen en dan sta je er zo gespannen bij :tongue:
lijkt mij een ontspannen momentje ;)

gefeliciteerd met je prijs..

De Limburger 19-07-2010 14:03

Hahaha dank je. Zeker ben je op zo'n moment een beetje gespannen. Maar het is wel leuk om waardering van anderen te krijgen. Gr Ronnie

Oldskool_Ivo 19-07-2010 15:47

Quote:
Volgende week zondag gaan we naar dit treffen in Duitsland.
http://www.vw-freunde-niederrhein.com/html/home.html
104km rijden vanaf Nieuwstadt
Dit moet ook een mooie zijn. Kijken dat we weer met een leuke groep op kunnen rijden.
Gr Ronnie

zal ff kijken of wij ook meerijden aangezien we na Tomorroland gaan en nog proficiat met je cupje van gisteren :thumbup:

De Limburger 19-07-2010 20:43

Oke laat wel even op tijd iets weten, dan weten we hoe laat we moeten vertrekken, dan kunnen jullie weer aansluiten vanaf dat tankstation daar bij jullie.
Gr Ronnie

Mister Cool 19-07-2010 20:51

Gefeliciteerd met je prijs kerel! Staat super die originele wieltjes!

De Limburger 19-07-2010 21:04

Dank je Marco.
Ben er ook echt blij mee, en eigenlijk kan ik nu niet veel meer doen, als even sparen voor een paar delen in chromé te laten maken monteren.
Zoals:

Bobine houder
Motorkap stang
Olie vuldop
Afdek kap accu
Slot en slotvanger
Motorkap steunen
Deur sloten en slotvangers

Dat zijn de dingen die ik nog in chromé wil hebben, en die zullen er binnenkort ook op zitten ook.

Ook de afspraak voor de achterbank te bekleden is ook al gemaakt, dus dat is ook al geregeld.
En ik ga over een paar dagen beginnen aan de reiskoffer met audio erin. Zodat ik toch ook een mp3tje kan luisteren onderweg, want alleen radio dat is het ook niet helemaal.
En zo blijft de originele radio tenminste intact.
Door die kleinigheidjes blijf ik wel lekker bezig.
Gr Ronnie

Vains 22-07-2010 01:34

Gefeliciteerd met de prijs kerel!
De originele wielen staan hem ook gaaf, nooit gedacht dat jij weer voor origineel zou gaan :D

De Limburger 22-07-2010 08:58

@vains: Ja eigenlijk is je vader daaraan schult hij heeft gewoon gelijk zo is de wagen gewoon veel mooier. En natuurlijk meer waard. Hahaha. Gr Ronnie en Enjoy Florida!

johan8vplus 22-07-2010 09:28

topic even door gelezen
zeer nette originele jetta,..

De Limburger 22-07-2010 12:01

Dank je Johan. Gr Ronnie

erik_jetta 22-07-2010 13:54

Jetta ziet er ineens een stuk vetter uit!

En ronnie...kijk uit dat je niet zoals synthol man word;)

http://www.youtube.com/watch?v=gVKjXuYzBjo

De Limburger 22-07-2010 14:34

Maak je daar maar niet druk over. Ik ben namelijk iemand die dus wel nog een gezond verstand heeft om te weten dat die rotzooi pas echt slecht is voor de gezondheid. Gr Ronnie

Alberto 22-07-2010 14:48

Quote:
Maak je daar maar niet druk over. Ik ben namelijk iemand die dus wel nog een gezond verstand heeft om te weten dat die rotzooi pas echt slecht is voor de gezondheid. Gr Ronnie

niet alleen voor de gezond heid Ronnie ...
het lichaam gaat er ook aan kapot . weet er alles van ;)

De Limburger 25-07-2010 18:50

Zo vandaag met onze VAG Groep, weer een duits treffen meegepakt in Kamp-Lintfort, net over de grens bij Venlo.
Waar we weer een 5tal prijzen hebben mee kunnen nemen, waaronder ik zelf ook (weer) met de Jetta, deze keer weer een 2de plek, maar de 1ste plaats bleef wel in de groep. Die ging naar een vriend van me met de Rode ex jetta van Misha.
Het was een mooie meeting, alleen het weer was iets minder.
Foto's zullen nog volgen.
Gr Ronnie

De Limburger 25-07-2010 21:38

Foto..
Mijn vriendin en ik heel blij hahaha..

Jetta op de rode loper...

Tsja..

De winnaars

Gr Ronnie

Alberto 25-07-2010 21:45

hoe groot is die prijzen kast van jou man :D
dikke prima :thumbup:

Misha 25-07-2010 21:51

Quote:
Zo vandaag met onze VAG Groep, weer een duits treffen meegepakt in Kamp-Lintfort, net over de grens bij Venlo.
Waar we weer een 5tal prijzen hebben mee kunnen nemen, waaronder ik zelf ook (weer) met de Jetta, deze keer weer een 2de plek, maar de 1ste plaats bleef wel in de groep. Die ging naar een vriend van me met de Rode ex jetta van Misha.
Het was een mooie meeting, alleen het weer was iets minder.
Foto's zullen nog volgen.
Gr Ronnie

Als je prijzen wil moet je bij de oosterburen zijn heb ik al wel in de gaten :tongue:

Proficiat in ieder geval Ronnie!

De Limburger 25-07-2010 21:57

Ja daar wordt tenminste in mijn ogen wel juist gekeken en beoordeeld, daar lopen ze elke wagen gewoon vanaf 10:00u af en bekijken hem van top tot teen, en vragen ook naar alles. En er worden punten uitgedeeld aan alle aanpassingen of originaliteit. Wat in mijn ogen het beste is..Die beoordelingen hier in Nederland en zo zijn meestal waardeloos in mijn ogen dan tenminste.
Maar dat is mijn mening.
Gr Ronnie

Thijs. 25-07-2010 21:59

Damn Ronnie, ik zou maar eens voor een kast gaan kijken voor al die prijzen. Maar je hebt het ook niet meer dan verdient.

Misha 25-07-2010 22:02

Quote:
Ja daar wordt tenminste in mijn ogen wel juist gekeken en beoordeeld, daar lopen ze elke wagen gewoon vanaf 10:00u af en bekijken hem van top tot teen, en vragen ook naar alles. En er worden punten uitgedeeld aan alle aanpassingen of originaliteit. Wat in mijn ogen het beste is..Die beoordelingen hier in Nederland en zo zijn meestal waardeloos in mijn ogen dan tenminste.
Maar dat is mijn mening.
Gr Ronnie

Ja daarom doe ik ook nooit mee of besteed ik er geen aandacht aan.. dat is toch altijd gebitch, eigenlijk om niks :)

Maareh, ga je nou ook nog eens effe een keer een reguliere meet pakken anders kan ik nooit meer buurte mè jouw :D

De Limburger 25-07-2010 22:03

Volgende meeting is in Mulheim (DE) http://www.vw-society-muelheim.de/ waar we weer met de hele bubs heen gaan.
Ook daar zal het weer gezellig worden en vooral lachuh..
Gr Ronnie

De Limburger 26-07-2010 18:43

Nog een foto ontvangen van OldskoolIvo

Bedankt..
Gr Ronnie

FunkyF 26-07-2010 20:53

ik had de 1e keer Ivo z'n spiegelreflex in mijn handen en meteen zo'n foto.....estebleef! :)

De Limburger 26-07-2010 22:07

Hahaha frank, ja je bent een toppertje.

Net via het forum twee chrome rabbit repro spiegels gekocht, dus de eerste delen chroom werk zijn binnen.
Nu nog enkele delen bestellen voor onder de motorkap en de deur sloten. En dan ben ik daar ook klaar mee.

Dit zijn de spiegels.

Ook kwam ik er een tijdje geleden achter dat ik ergens een olie lekkage heb, nu heb ik dus een lek aan de ontsteking, het zelfde probleem als een 16v ook vaker heeft dat het asje van de ontsteking speling heeft waardoor de olie er langs kan lopen.
Maar ik heb al een nieuwe ontsteking liggen, ik moet alleen nog even de nieuwe contactpuntjes monteren. En de ontsteking schoon maken.
Als dat gedaan is dan is die lekkage ook weer verholpen.
Gr Ronnie

De Limburger 27-07-2010 09:02

Zo de spiegels gaan vandaag op de post, zodat ze morgen binnen komen op het werk, dan kan ik die mooi even monteren voor het weekend, want dan hebben we weer een treffen. Hebben we toch weer iets nieuws op de wagen hahaha..

Gisteravond was ik naar huis aan het rijden van mijn vriendin naar thuis, zag ik ineens in de spiegel erg verdacht gelijkende koplampen, en dat wagentje stuiterde net zo hard als die van mij. Bij het stoplicht kwam mijn vermoeden uit, een andere Jetta I reed achter me aan, en die draaide het raampje open, hij had me schijnbaar al vaker gezien en hij wilde perse de wagen eens van dichtbij kunnen bekijken. Dus even gestopt om te babbelen en toen weer verder. Die van hem was best net op wat plekjes na, maar wel een 1.6ltr en vijfdeurs. De wagen reed richting Urmond, een leuk ding om te zien.

Gr Ronnie
Leuk om zo weer andere vw-rijders te ontmoeten.

All times are GMT +1. The time now is 05:25.