![]() |
Quote:
Als de wielkasten zijn uitgerold dan zal ik het tape verwijderen en ben benieuwd hoe het zal staan.... Voorkant dan iets laten zakken nog en kijken voor een oplossing voor de achterzijde om die nog te laten zakken... Spuiten heb ik meerdere opties maar laat het door een goede vriend deze x doen die net zijn eigen caddy ook helemaal heeft gecleaned en gespoten. Andere spuiter dan waar ik mijn Golf3 heb laten spuiten.... |
Knap project weer Henk.
Hoe is het eigenlijk met de gezondheid ? Mag ook per pm hoor om er geen medisch topic van te maken ;) Groet, Marco |
Gister de voorste wielkasten uitgerold en heb het schroefset daardoor 58mm kunnen laten zakken op de laagste stand.
Helaas is er bij een wielkast een deuk in het scherm gekomen en een gedeelte van de omgerolde rand gescheurd waardoor de sterkte een beetje weg is... Geen probleem verder want de wielkasten worden helemaal vanuit binnenuit gelast en strak gemaakt verder. De voorkant ligt nu precies vlak met de wielkastranden en buitenrand van de velg en bijna gelijk aan de achterzijde. De voorzijde is kwa laagte perfect,alleen de achterzijde mag nog wel 4cm zakken. Hierdoor heb ik besloten om nog eens verlaagde/geperste achterste bladveren aan te schaffen en deze te gaan monteren op de omgedraaide achteras ipv de orriginele,waardoor deze 4 tot 6 cm nog eens zal gaan moeten zakken hopelijk. De velgen zijn ontdaan van hun tape,en moet heel eerlijk zeggen dat ze perfect gelukt zijn en helamaal strax in de verf zijn gespoten. Heb besloten om toch de fluoriserende oranje wheel striping te laten zitten....en vind het eigenlijks best wel mooi geworden als geheel. Vanmiddag naar de spuiter en plaatwerker afspraak maken om eerst alle 4 wielkasten strak te maken en ontdoen van de deukjes en scheurtjes. Ook gelijk het vw logo op de achterklep dicht laten lassen en ruiterwisser gat dichtmaken... Daarna trek ik de hele caddy kaal en haal de zij-lijsten ook van de zijkant vandaan. Intussen druk bezig aan het zoeken voor een leuke vw daily voor erbij,maar kan helaas nog nix geschikts vinden.... Bij deze de foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
:thumbup:
|
ziet er goed uit man !!
Gr. Martijn |
Kost wat schilders tape maar dan heb je ook wat :D
|
goed bezig henk!
|
kinky wielen zo:thumbup:
|
Bij deze vanavond bezig om mijn voor en achterbumper te demonteren....
Ivm aanschaf andere woning eerst besloten om niet meer gelijk de hele auto te spuiten. Morgen gaat hij naar mijn spuiter en plaatwerker waar ik ook mijn golf3 heb gedaan... De wielkasten worden strak gemaakt en verstevigd.. De 2 complete zijkanten van de caddy worden geheel gespoten..... Hopelijk dit weekend alles klaar....... Foto's zullen volgen van de vorderingen... Wat betreft de verlaging van de achterkant het volgende...! Heb besloten om het op een andere manier te gaan doen ipv verlaagde achterbladveren,en ga de achteras opvullen met 60mm aluminium/rvs blokken en langere beugels... En behoud gewoon mijn hoogteverstelbare achterassysteem om de 20mm in hoogte te verstellen... Ik ga nu 16inch rijden en lig nu ook al een dikke 20 tot 25mm vanaf de grond en heb geen schroefdraad meer over... Heb de voorkant met 58mm verlaagd door de wielkasten te hebben uitgerold....en de achterkant staat op max nu.. |
Gisteravond de Caddy gedeeltelijk gestript voor de spuiter en vanmorgen weggebracht.....
Misschien aankomend weekend klaar of anders begin volgende week... Over 2 week wordt de achterkant nog eens 6cm verlaagd zo goed het nu lijkt.... ![]() ![]() ![]() |
Die gerolde wielkast randen zijn goed gelukt maakt hem een stuk aggresiever!
|
Zo bij deze weer een update.
Afgelopen dinsdagmiddag de caddy terug opgehaad van de spuiter...... Ben super tevreden hoe de wielkasten zijn geworden...alles loopt mooi in 1 lijn mee met de boog van de wielkastrand. Rondom staan de velgen nu bijna vlak met de buitenkant van de wielkastranden. De voorkant van de caddy staat nu op max laag en geen schroefdraad meer over.Doordat de wielkasten voor zijn omgerold kon hij 60mm extra zakken en heeft de voorzijde een bredere/stoerdere look gekregen. Nu de wielkasten voor perfect zijn gevuld vind ik persoonlijk in de achterkant te veel wielkastruimte zitten.. Daardoor volgende week 60mm extra verlaging achter creeeren.Dat zal wel iets te veel van het goede worden,en zal denk ik met de gatverstelling 20mm hoger moeten zetten zodat achter in zijn geheel 40mm nog eens zal zakken vergeleken hoe hij er nu bij staat.... Gister de gehele caddy weer rustig aan opgebouwd.....zijlijsten daklijsten bumpers etc... Enige wat ik vanadaag even moet aanpassen zijn de voorste binnenste wielkuipranden omdat deze nu aanslijten en op de band liggen omdat de ronding anders is geworden en 2 ophangpunten verwijderd zijn. Hopelijk als de achterkant verlaagd is en het totaalplaatje klaar is,ben ik zeer tevreden en heb ik gelukkig geen gedonder meer met aanlopen van banden in de wielkasten... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
:thumbup: :thumbup:
|
nice :thumbup:
|
Die omgerolde wielkasten staan um goed! ziet er erg goed uit!
|
Thanx...
Zal binnenkort even fotos maken van de caddy en golf3 naast elkaar in winterslaap modus..... Verder zijn beide wagens klaar en geen veranderingen eerst meer ivm aanschaf andere woning waar veel aan gebeuren moet en de spaarcentjes dan op zijn. Tevens gaat misschien de mk3 20VT in de verkoop voor de liefhebbers omdat we graag wat anders willen waar we wel gewoon mee kunnen rijden dagelijks. |
Quote:
jammer dat de mk3 weggaat... Maar komt vast dan weer leuke daily voor terug neem ik aan ;) |
Vandaag de beide wagens even van hun kleden ontdaan en uit hun winterslaap gehaald.
Tevens gelijk wat foto's gemaakt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
zeeeeeer mooi auto`s henk
supeeeeeeeer dik |
Superdikke caddy zeg!
|
All times are GMT +1. The time now is 17:59. |