![]() |
Topic even doorgelezen, toffe bak! Plannen klinken ook goed..
|
Erg mooie auto! Keurig gebouwd!
Ben jij laatst bij mij geweest voor die KR motor en Scirocco inlaat? Complimenten met je Golf 1! :thumbup: |
thx!
Hoi Roy, ja klopt! Jou G60 stond er anders ook niet misselijk bij :) Laat maar weten als je nog afstand wil doen van het bochtje, je weet wat ik bedoel ;) |
Zag van de week een druppeltje olie onder de auto dus maar even controleren. Lichte lekkage bij carterpakking, heb de boutjes opnieuw op nm gezet. Heb al een nieuwe pakking liggen mocht het probleem blijven.
Verder zag ik dat de binnenste homokineet van de korte aandrijfas lek was. Deze kineet had ik wel van een nieuwe hoes voorzien dus geen vertrouwen meer in de kineet. Geen zin om te klootzakken, dus as compleet vervangen met een nieuwe; ![]() ![]() |
Net weer even een stuk doorgelezen. Wat een heerlijke build en bron van inspiratie.
Binnenkort de mijne maar weer eens uit het stof gaan halen en gaan bouwen |
Zo even mijn topic, updaten.
Paar foto's nog van DubInn Arnhem. Leuke meeting, iets te hard naar toe geknald, de boetes liggen inmiddels op de mat :screwy: Vanaf deze maand definitief binnen, komt weer naar buiten met mooi weer in maart. ![]() ![]() Wil mijn IC traject netter en de accu achter hebben. Mogelijk ga ik deze winter ook stuurbekrachtiging inbouwen, dan wil ik het stuurbekrachtigingsreservoir ter hoogte van de accu hebben. Begonnen met demonteren accu en buizen; ![]() Ik ga een 50mm2 plus kabel gebruiken uit een BMW 3 serie. Origineel BMW dus; ![]() Voor komt een kleine plus terminal, tevens origineel BMW. Hier komt een beschermklepje op dan zie je niks geen aansluitingen; ![]() Ik heb een afsluitbare accubak gekocht voor de accu. De accubak kwam met twee 12 volt stopcontacten (10A afgezekerd) en een accu tester. Ik heb 1 stopcontact opgeofferd en daar een hoofstroomschakelaar met sleutel gemonteerd. Deze afgezekerd met een 200A MegaFuse. Alles gemonteerd aan de binnenkant van het deksel dus niks van in het zicht; ![]() Compleet plaatje; ![]() Even spanning testen accu :tongue: ; ![]() Binnenkort mee verder. Tweede project is mijn A/F meter inbouwen. Ook kwam ik er van de zomer achter dat een boost meter ook wel handig is. Maar ja waar laat je twee extra 52mm meters. Ik heb een JOM houder gekocht en deze omgedraaid gemonteerd in de middenconsole; ![]() to be continuedz |
Ziet er netjes uit die extra meters!
|
Ja, met eigenlijk zo'n lelijke TJOENING accessoire voor het dashboard, lijkt het nu toch net origineel. En makkelijk te terug te draaien naar origneel als het nodig is.
Heb die meters A/F en boost ook wel nodig, is toch info die je mist en een extra controle als er is een slang afschiet. |
Hé ja, zie nu pas hoe je dat hebt gefixed. Goed bedacht en nette oplossing!
Vind extra meters bovenin dash op de plaats vd radio ook altijd mooi staan. En nog beter in t zicht ook. |
asbak deruit..is precies een DIN opening..daar had ik in mijn laatste GTI ook 3 meters zitten...
eigenlijk grappig..ik heb ooit een GTI gehad met kenteken JD-38-SV..helaas kwam ik s'morgens een keer buiten om naar het werk te rijden...maar geen Golfke meer...exit ..wieberen ,pleite.. NOOOIt meer iets van terug gezien... |
Voor het zicht is het beter ja maar wilde de radio en de asbak behouden. Aan de asbak ben ik niet gehecht maar het 12volt punt voor de mobiele brigade naast me wel. :)
Heb even tijdje updates gespaard. Even af en toe een half uurtje s'avonds, sleutelen op me sloffen. Geen zin, licht uit deur dicht, klaar. Kennis van me heeft een tweede lambda aansluiting voor de A/F in RVS gelast. Lambda hangt hier los; Verder met het accu naar achterbak project. Derde gat gemaakt voor de plus kabel. De mof is origineel VW; Route bepalen; Plus terminal positie bepalen; Dag accubak; Nieuwe terminal gekocht met kapjes bij de BMW dealer is van een E36; Vastgezet, kabel ingetaped. Let op kabel binders zijn orgineel VW. De corrado variant dus met vervangbare tieraps. Even checken met kapje erop. Nu de voorstoelen eruit zijn, gelijk een probleem oplossen. Een eigenaar in het verleden heeft letterlijk aan poten gezaagd. Terug op de verkeerde positie gelast. Hij zat vervolgens een stuk lager op een vaste positie want verstellen was vrijwel onmogelijk. Twee stoelframes laten coaten; Leuning los; Zitting los; Wangen los; Omg; Hendel overgezet; Ondertussen de bekleding gewassen, 30 graden fijne was :) . Even wachten op wat interieur crammetjes en terug opbouwen. |
Dat ziet er goed uit,heb je misschien wat onderdeelnrs van die terminal?
ik wil de accu in de golf 2 ook naar achteren zetten. |
Mooie updates weer.
Heb je in je uitlaat lijn wel of geen flexibel stuk zitten? Daar zijn de meningen ook nogal over verdeeld.... |
Wil mijn stoelen ook wel wassen.. Maar kan die hoes er zo makkelijk af? Zitten deze niet genaaid?
|
@gti_power
A.u.b. Let op, je hebt nog twee nummers nodig voor de kapjes. Die kun je hier opzoeken http://nl.bmwfans.info/parts-catalog. Alles bij elkaar is het 30 Euro geloof ik dus valt mee! ![]() ![]() @Christiaan Bedankt! Ik heb alleen die ronde pakking die op zijn plek wordt gehouden met veren tussen spaghetti en voorpijp, verder geen flex stuk. Als het gaat over het scheuren. Mijn ervaring is dat het blok in mijn setup met shore 65 motorrubbers en de a1 crossmember nauwelijks kantelt. Het laagste punt van de spaghetti schaaft soms de weg, bij het nemen van drempers dat vind ik een groter probleem. Zit er aan te denken toch een paar milimeter omhoog te schroeven. @Mark Is niet moeilijk, wel wat werk! Bekleding zit vast met interieur crammetjes (zie foto hieronder, zorg dat je ze nieuw hebt 100 stuks, 5 euro ofzo). Kwestie van voorzichtig loshalen, wijst zich zelf. De zitting is een hoes en de wangen zijn tevens elk ook een hoes. Schuimdelen zitten meestal vast maar kun je voorzichtig lostrekken. Mocht deze slecht zijn kun je ze gelijk vervangen. Alle hoezen hebben achter een rand van karton achtig materiaal (6mm dik) daarmee zitten de hoezen geklemd achter de rand van de zitting. Deze moet je loshalen van de bekleding als je de bekleding wil wassen want daar blijft meestal niks van over. Als vervanger kun je bij de Hornbach vilt matten halen deze zijn ook 6mm dik die kun je er terug innaaien na het wassen. Probeer zoveel mogelijk metalen stangen uit de hoezen te halen als je gaat wassen. Zorg dat je de hoezen elk in een wasnetje stopt. Niet te warm wassen 30 graden is genoeg. Zal vanavond een foto maken van het resultaat kwam er als nieuw uit! ![]() |
Mooie updates, netjes gedaan met die accu en bekabeling!
|
hartelijk bedankt kerel.
|
@yuli bedankt voor de info! Klinkt als een mooi werkje om bij slecht weer te doen :D
|
Hierbij de beloofde plaatjes bij de praatjes :D
De zitting is nu klaar. Nieuw gepoedercoate frames, nieuwe crammetjes en bekleding gewassen. Schuim was bij deze stoelen in prima conditie maar dat komt dat deze in het verleden al is vervangen is geweest. Vaak is dit namelijk ingezakt of zo droog dat het vergaat / kruimelt. ![]() ![]() Moet je het verschil nu zien met de rugleuning :redface: Nog even over na denken, hoe ik deze ook zo netjes ga krijgen.. ![]() ![]() ![]() Verder kan ik met trots motorruimte 2.0 presenteren :thumbup: ![]() ![]() Onlangs tijdens een gesprek met een vriend kwamen we er gaande weg achter , dat ik inmiddels mijn golf nu bijna W64 spec heb opgebouwd. Op de dubbele verstralers, velgen en tellerunit na. De dubbele verstralers had ik orgineel maar past nu niet meer icm met de IC dus dat komt niet terug in, velgen interesseren me niet zo. Maar de tellerunit van een '83'er gti en of pirelli model ontbreekte nog in mijn collectie en heb ik onlangs kunnen bemachtigen. Deze ga inbouwen voor komend seizoen. Spaar ze allemaal (links sportline, rechts de teller uit een Pirelli, deze komt ook uit een pirelli maar zat ook in de laatste GTI); ![]() Tevens de gewone GTI teller die ik laatst had ingebouwd om te kijken of deze goed heb gereviseerd; ![]() |
Quote:
Mooi geworden hoor!! #jaloers! |
:spankit:
|
ziet er echt mooi en opgeruimd uit..
ik heb dat wel eens anders gezien...het meeste werk zit in details..daar hebben sommigen geen zin in... |
Motor ruimte ziet er echt strak uit. Mooi werk!
|
Idd zeer fraaie motorruimte, netjes en niet overdreven gecleaned :thumbup:! Was t plan ook niet om de blauwe slangen te vervangen voor zwarte? Stoelbekleding is ook erg knap uit de was gekomen, rug ook nog uit elkaar?
|
Thx allen, ben er zelf ook erg blij mee! Het is fijn om s'ávonds gewoon even erbij te zitten, kapje open, kop koffie erbij en is even rustig kijken.
@Niels Die twee IC bochten zijn nu zwart, dat waren 3 blauwe bochten met vreemde knik toen de accu nog voorin stond. Voor het hele IC traject zijn het boven en onder nu zwarte slangen en water is blauw dat laat ik zo. Tevens de 180 graden bocht van de Rally mooie zwart en steekt mooi af tegen de lader. Persoonlijk vind ik het jammer dat ik eerst de IC buis moest inkorten en nu dus het ingekorte stuk weer moest laten lassen. Omdat het RVS is zie je nu een lasnaadje. Maar ik laat het even zo. Ook is het denk ik mooier als de veerpootbrug zwart is (dit kan nog), RVS lakken is echter weer zeer lastig. De rugleuning wil ik ook gaan aanpakken, moet alleen nog uitvogelen hoe dit zit volgens mij is dit namelijk niet zo makkelijk als de zitting.. Maar eerst moet ik de passagiersstoel frame nog omzetten en dan kijk ik gelijk naar de rugleuning. Ik ga komende tijd rustig de puntjes op de i zetten in het interieur voor het nieuwe seizoen. Op mijn verlanglijstje staat nog een ombouw naar stuurbekrachtiging. Ik wil dit mogelijk januari / februari gaan bestellen. Ik wil gaan voor een elektronische stuurbekrachting en niet voor de hydraulische. |
Ziet er netjes uit! Die stoel lijkt me wel samengesteld, grijze rug en groene zitting... Of misschien doet de foto dat.
|
De rug is ook groen maar inderdaad het verschil ik zo groot tussen schoon en vuil dat de rug nu wel grijs lijkt.
Weet jij hoe je de bekleding van de rug loshaalt Rik? |
Quote:
Rugkussen los maken. Aan de onderkant zitten stalen punten omgebogen, deze terug buigen dan kun je de voor- en achterkant over de punten halen en stroop je de hoes omhoog. Eigenlijk vrij eenvoudig hoor! |
:wuv: Mooie motor ruimte hoor....
|
Quote:
Lekker verhaal André, wat een gekloot om die hoofsteun geleiders los te krijgen!!! :) Is wel meer werk als de zitting maar het is redelijk logisch. Denk dat het goed gelukt is oordeel zelf maar; ![]() oude zitting; ![]() nieuwe zitting; ![]() Volledige stoel in netjes in de wasmachine, 40 graden fijne was :) ; ![]() Een kleine vergelijking tussen gewassen en oppervlakkig gereinigd; ![]() ![]() Opbouwen; ![]() ![]() Resultaat; ![]() ![]() Volgende week nog een rugleuning, en ik ga de achterbank ook maar doen :D O ja, vond een hoogpolig origineel tapijt op MP. Deze heeft mijn aftermarket flut taptijtje vervangen; ![]() Nog genoeg te doen, verveel me niet :D |
Top man, gaat net zo mooi worden als de motorruimte :thumbup:
|
Hahaha ja dat was ik vergeten te vertellen, maar de laatste keer dat ik een stoel uitelkaar heb gehaald is al enige tijd terug. Maar als je een pijpsleuteltje over de punten druk, pers je ze bijelkaar en druk je zo die kunststofhuls eruit.
Appeltje, eitje. :D |
Mooi resultaat die stoel :thumbup:
|
naar aanleiding van dit mooie resultaat dacht ik, dat kan ik ook. dus stoel uitelkaar, geen probleem, alleen idd zitten die plastic hoofdsteun houders een beetje klote vast.
maar alles los en in de wasmachine, maar die mooie petrol kleur heb ik niet terug gekregen, nog steeds grijs. :( |
@ height. Je hebt dit interieur toch in verschillende tinten? Grijs, grijs groen (zoals Yuli) en rood. Misschien heb jij wel de grijze variant. ;-)
|
Quote:
Zou niet moeten in m'n Pirelli, daar hoort de petrol kleur in. |
Quote:
Balen man, is het wat verkleurd door de zon? Maar dan zou het gevouwen gedeelte achter in de zitting nog wel moeten kleuren. Weet je dit van het uitpluizen van de optie codes van de sticker in de achterbak? Groen was alleen te bestellen bij Alpinweiss en Lhasagrun, maar dat hoefde dus niet. Ik zie regelmatige Pirelli's voorbij komen bij een vriend voor de handel en het merendeel hebben de grijze variant, dit is logisch want deze was de standaard voor elke kleur lak. Rood was bij elke kleur lak te bestellen was behalve bij Lhasagrun. Ik zie echter heel weinig late golf 1 gti's en ook het pirelli model met rood. Deze jongens hebben een leuke site; http://www.golf-pirelli.nl/de-golf-gti-pirelli/ |
Idd, meestal is t grijs en zelden groen. Grijs is natuurlijk lekker makkelijk vandaar zal t wel standaard zijn geweest destijds. Maar groen in Lhasa is natuurlijk wel t mooist! Verder valt mij op dat Franse GTI's vaak een rood interieur hebben. Althans in elk geval de GTI's die heden ten dage te koop worden aangeboden op leboncoin en dergelijke.
|
Nou, het is al eens gerepareerd, niet zo netjes. miste ook een veer uit de stoel. gelukkig heb ik nog wat spare parts. verder durf ik na jullie uitleg niet met zekerhied te zeggen of er idd petrol of grijs in moet. zal mn certificaat eens nakijken.
|
Zo het is alweer februari.. Laatste maandje en dan mogen we weer! Heb nu al zin in om wat te touren bij mooi weer en is wat meetings te doen.
Ben verder aan het gaan met het interieur. Wil alles netjes en naar mijn zin hebben. De achterbank moest er dus ook aan geloven, enerzijds bekleding wassen maar ook de achterplaat beschadingsvrij hebben; ![]() Achterplaat vol beschadigingen en schroefgaten; ![]() ![]() Ontdaan van folie en gaten geplamuurd en geschuurd; ![]() Vervangende folie online gevonden op 1001tafelkleden, bij een super aardige mevrouw besteld :) Structuur is 100% hetzelfde. Is nieuw nog wat glanzender maar wat doet 32 jaar UV? ![]() Plakken maar; ![]() Resultaat, de kofferbak mag weer open straks :cool: ; ![]() ![]() Vervolgens besloten om toch de hemel aan te pakken. Ik had geen zit om deze te vervangen voor een zwarte om twee redenen; 1. Als je het netjes wil doen is het echt een h*eren klus. Ruiten eruit enz.. 2. Mijn hemel is in zo'n nette en mooie conditie dat ik moeite ga hebben om dit origineel zo te vinden (niet aftermarket). Via mijn vrienden van de leerlooijer wat verf besteld (top zaak). Eerst uitgeprobeerd op een zonneklep. Eerst goed ontvet en voorbehandel met primer; ![]() Vrijwel de eerste keer had ik een dekkend geheel de tweede laag maakt het af; ![]() Ok, werkt nu de hemel; ![]() ![]() Ik ben zeer tevreden over het resultaat en het ging veel sneller dan ik had verwacht. De zonneklepjes heb ik gedaan met een sponsje. De hemel met een klein rollertje en de randjes met een penceeltje. Moet nog 1 rugleuning wassen en dan heb ik mijn stoelen klaar. Ik ben verder nog bezig met wielen projectje. Ben bezig met een set 15 inch (14 kan ik niks mee), P slot wielen projectje waar semi slicks op gaan. Dit wordt een fun setje met de campaign wielen look. |
All times are GMT +1. The time now is 07:01. |