![]() |
Quote:
Hallo Steven, Hij staat momenteel in de stalling zodra ik tijd heb zal ik eens foto's maken. |
Hier wat foto's van mn huidige en ex-Swallowtails..
Van de 1e geen foto (digitaal) dat was de 84-HX-16 die ik reed in 1994. In 2006 de 53-FA-56 In 2008 de 21-FP-88 En vanaf 2008 t/m....de 40-FZ-36 ![]() ![]() De 40-FZ-36 en de 21-FP-88 naast elkaar. |
Hey Chris wat is er eigenlijk met die 84-HX-16 van je gebeurt.
Ik meen me te herinneren dat ie in een ongeval betrokken was, klopt dit? En misschien leuk om wat foto's in te scannen :thumbup: Edit: Die teledials vind ik echt super vet onder je huidige auto. |
Die 84-HX-16 was in 1994 al zo rot als wat...heb er 4 weken mee gereden (had die ingeruild voor 250 GULDEN) De distributieriem brak toen een vriend ermee uit de bocht was gevlogen op een bouwterrein (je bent 18 en je doet 'stoer' :))
De oude eigenaar kon wel wat onderdelen gebruiken,en daarna is de auto gebruikt als kippenhok....is mij verteld..Papieren zijn toen naar de RDW gegaan iig.. |
Ah op die manier, moet je nagaan dat ie toen al zo verrot was, dat je nu blij mag zijn als je nog een goed exemplaar hebt :D
|
Quote:
Deze is sinds vorig jaar oktober van mij. Is nog zo;n beetje in dezelfde staat als op deze foto's, behalve wielen en dakrek. Leuk forum dit, kwam er terecht door het kenteken op google in te tikken. |
Grappig:)
Ik heb hem denk 2 maanden gehad,de voorschermen waren rot,en heb er toen 2 nieuwe originele opgezet. Die BBS-en waren er alleen even onder om te passen,en het dakrek kreeg ik er bij de koop bij...maar vond het niks. Verkocht de Golf in juli 2006 ofzo...met die 13" staal eronder. |
@timmmk1
Je kunt beter hier de foto's uploaden want dat imageschack is 3 x niks. ![]() ![]() |
coming soon mijn ex mk1 een gele van 19 jan 75,,,weer terug in de schuur,,,
|
Ben benieuwd naar de foto's van jou Carbreaker!
Kan hier wel foto's van mijn swallowtail's posten maar ja die hebben jullie nu wel een keer gezien denk ik :tongue: |
![]() ik heb er ook nog 1tje, moet altijd nog eens een keertje klaar gemaakt worden. hier en daar wat laswerk, op de bumpers na is de auto helemaal compleet, alle plaatdelen die benodigd zijn, zijn er ook bij, origineel vag :) zal er nog wel niet van komen, maar hij staat nu mooi droog, en niet meer buiten. |
Quote:
Apart kleurtje had ik nog niet eerder gezien. Misschien nog wat meer foto'tjes? |
auto was origineel vipergrun, is door de jaren heen in een andere kleur gespoten.
meer foto´s heb ik niet. auto staat ergens in een loods 15 km van mijn huis. kom er ook heel weinig. (ga er van uit dat ie er nog staat) haha ;) |
Quote:
Hoop dat je de foto's zo hebt! Want heb nog steeds intresse! Mvg |
Het zal wel niet de groene zijn neem ik aan!
|
swallowtail
He allemaal
Zag dat jullie druk bezig waren een topic te maken over swallowtails. Dat er nog zo veel zijn! had ik niet verwacht. Vanavond had ik Branko nog aan de lijn over wat vragen en handel. We raakten aan de praat over wel of niet swallowtail. Mijn auto is op kenteken afgegeven 02-01-1976 maar alle opties, dus andere ophanging voor stuurhuis, alleen schuifknoppen voor de kachel, deurbekleding met schuine strepen stamt wel van een swallowtail af. Voor het gemak heb ik even wat foto's bijgesloten. Inmiddels rij ik niet meer met ATS maar met met 15 inch van audi(eerste en laatste foto).taartschep is inmiddels ook vervangen voor cl lipje.Het kenteken kb-16-zb stond eerst op de auto maar deze is nu vervangen voor 26-hr-39 via historisch kenteken register. misschien dat jullie nog iets meer over mijn wel/niet swallowtail weten? alvast bedankt! m vr gr martijn ![]() |
Ik heb tegenwoordig een topic :): http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94059
|
@mkI1976..
Ik heb heel kort een soort gelijke auto gehad. Alle details van een Swallow, zoals: gladde motorkap,dashboard,kachel knopjes,naadloze dorpels enz...maar alleen niet het swallow achterpaneel. Auto was 100% origineel en schade vrij,dus niet later een ander achter paneel in gelast. Denk dat die van jouw hetzelfde verhaal is. Achterplaat en achterklep zijn niet 'swallow'. Je emblemen zijn zoals latere types,en op een swallow klep passen die niet zonder gaten te boren enz.. Ook een '76-er. |
oktober 1974 originele Belg
![]() ![]() |
Hey Martijn
Als de auto voor augustus 1975 gebouwt is ,Is een swallowtails. Als hij van september oktober 1975 is het geen swallowtails |
Kan iemand mij helpen aan achterste deurpanelen van een swallowtail
|
Quote:
Tim ik zou het even vragen bij onderdelen te koop, misschien Branko een pb sturen, die komt veel tegen en heeft af en toe wat te koop. |
Tim is gisteren nog bij me geweest ik kan hem voorlopig helaas niet helpen ;)
|
Heb er wel 1 gehad;
![]() |
Ik zou een 74/75 swallowtail hou van :(!
iemand ruilen me voor mijn Rabbit! |
sjee is t al weer zolang geleden dat ik em kocht maar vanavond staat ie weer op de stoep me 75 er de ,,,27 et 45 idd ET comes home
|
Quote:
Foto's? |
Quote:
Kom maar op met de pictures! Ik ben wel heel erg benieuwd :thumbup: |
hmm ja leuk geel autootje maar wat moet ik dr mee ,,staan dr al 5 waarvan dr 2 nog klaar moeten dis no 6 en dan alleen golf !,de rest tel ik nog nie
ik denk dak em maar te koop zet dat gesleep met die dinge |
Quote:
Jep Pim en daarna zo'n twee jaar van mij. Toen is hij zelfs nog voor de terugroepaktie van het dashboardkastje naar de VW Dealer geweest. Ik heb hem aan Monark hier van het forum verkocht. Ik denk dat hij hem nog wel heeft. Edit: Net even het kenteken 66-EL-26 opgezocht op de RDW site. en dat bestaat nog en is sinds ik hem verkocht heb niet weer overgeschreven. Deze swallowtail had trouwens een 1.5 motor, schrijfremmen voor, groen lederen interieur en twee buitenspiegels en de radio die op de aankooprekening stond zat er nog in. De aankooprekening van de eerste eigenaar zat er ook bij. Soms denk ik nog wel eens, had ik hem maar niet weg gedaan, maar als ik dan bedenk hoe ontzettend veel werk en vooral geld er nog aan dat ding besteed moest worden om hem terug in concoursstaat te brengen... |
Quote:
juli (produktiedatum)2014 komt hij weer nieuw tevoorschijn op zijn 40e verjaardag |
Quote:
|
Gaaf!
Ben je er al aan begonnen? |
Quote:
ja ik ben bezig maar heb ook nog wat andere dingen die ik eerst af moet maken dus het gaat niet zo snel. zal een dezer dagen wel even een paar fotos maken. gr pieter |
@M1974: Mee terug naar de dealer geweest voor terugroepactie? Wat een actie, hoe zat dat dan :)?
|
Quote:
Reclame aktie van PON in 2008 of 2009 In heel veel dagbladen (kranten) stond een advertentie. Dat Volkswagen Nederland alle golfjes van het bouwjaar 1974 terug naar de dealer riep voor een modificatie aan de sluiting van het dashboardkastje. Ter compensatie kreeg je een gratis kleine beurt. Ik heb de advertentie nog wel ergens online staan, maar krijg dat met de iPad niet geplakt op een forum. |
![]() :thumbup: |
![]() |
Hierbij wat Golfjes die jullie miss nog niet kenden , helaas niet bepaald origineel meer.
![]() Golf 1.1 van 6 September 1974 maar kenteken lijkt me ouder. De kleur hoord er niet op , Inarsilber kwam pas vanaf facelift 1978 , deze heeft dan wel weer stalen bumpers. ![]() Een Golf 1.1 van 9 Oktober 1974. Geen idee of deze omgekat is , de kleur lijkt me origineel van dat bouwjaar , en het lijkt dat er een oud type dashboard nog in zit. Misschien achterkant schade gehad? Voorschermen zijn ook al vervangen. Of gewoon omgekat? Staat in een havengebied in Amsterdam west Golf 1 1.1 40-EL-96 van 6 December 1974 met grote achterlichten geen foto aanwezig.. Valt me wel op dat dit nog allemaal 1100tjes zijn , je zou zeggen dat die zeldzamer zouden moeten weten dan 1500'tjes (automaat) ![]() Deze is in ieder geval omgekat... |
vorige maand een 74er gekocht, projectje komt er wel nog,
maar heeft wel geen chroom klinken maar zwarte, is een metalic blauwe, klopt dit? verder heeft hij alle details nog, |
All times are GMT +1. The time now is 15:24. |