Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Project Racelook (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16104)

Racelook 06-09-2006 11:36

Gisteravond vanaf 7 tot 10 bezig geweest met het klaarzetten van alles en het stralen van diverse onderdelen. Het nieuwe straalpistool werkte helaas niet meteen naar behoren. Dus het duurde ff voordat we echt konden beginnen met stralen (compressor met opbrengst: 4m3 per min). Erna nog ff deze delen in EP gekwast.

Wiebrand

jppiggen 06-09-2006 17:43

wat voor straalpistool gebruik je eigenlijk nu?
en welk straalmiddel gebruik je? gewoon van de cranenbroek of toch wat duurder spul.
ben benieuwd naar je ervaringen want ik heb nu zelf ook een straalcabine en pistool met een duur dun goedje erin. Ben eigenlijk op zoek naar een manier om de body van mn karmann te stralen in een eigenbouw tent/straalcabine.
ik heb gelezen dat jij ook op die manier je bodem gestraald heb

succes met t laswerk

groeten j-p

Racelook 06-09-2006 22:44

Quote:
Originally Posted by jppiggen
wat voor straalpistool gebruik je eigenlijk nu?
en welk straalmiddel gebruik je? gewoon van de cranenbroek of toch wat duurder spul.
ben benieuwd naar je ervaringen want ik heb nu zelf ook een straalcabine en pistool met een duur dun goedje erin. Ben eigenlijk op zoek naar een manier om de body van mn karmann te stralen in een eigenbouw tent/straalcabine.
ik heb gelezen dat jij ook op die manier je bodem gestraald heb

succes met t laswerk

groeten j-p

Ik gebruik een straalpistool van van cranenbroek. De oude die ik had was ook van Van Cranenbroek alleen deze had een dunne slang en nozzle en straalde dus goed. Nu heb ik een andere, wederom bij Van Crananebroek, gekocht en deze gebruikt 9 mm i.d. aanzuigslang/buis en om een of andere reden straalde deze lange tijd niet net zo goed als de oude. Slang wat ingekort en nog wat gerommeld met wat nozzles en nu straalt hij redelijk weer. Is genoeg om wat onderdeeltjes te stralen. Maar voor hele auto werkt het net te klote en te langzaam.
Een straalmachine van Boels huren is dan een veel betere keuze. Maar let op kost best (zeer) veel geld. En let op dat je een compressor moet hebben met een minimaal hoeveelheid m3 per min. Bij boels weten ze wel de minimale vermogen die je nodig hebt (en kan je er ook bij huren) ik heb hem via een andere weg "gehuurd" en gebruikte een beetje overdone 10m3 per min compressorke.

Straalmiddel is inderdaad straalgrit van Van Cranenbroek. Is helemaal niks mis mee, zolang je maar van de grote vlakken van dak, deur, etc. af blijft.

Voor fotos van eigen straalhok zie foto's op keversite.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/my_photos.php?id=1998

Wiebrand

DeNB3rt 07-09-2006 11:04

je pakt het echt grondig aan kerel! heb je pics al es zitten bekijken op keversite, echt superr!

vwcrewcab 07-09-2006 16:31

Quote:
Originally Posted by Racelook
Straalmiddel is inderdaad straalgrit van Van Cranenbroek. Is helemaal niks mis mee, zolang je maar van de grote vlakken van dak, deur, etc. af blijft.
Wiebrand

Is dat altijd het geval bij stralen, of alleen omdat jou compressor zo groot is?!

jppiggen 07-09-2006 17:14

compressor is geen probleem, want werkt nu ook met mn straalcabine en is een enorm ding.

ben alleen bang dat ik mn straalpistool vergal als ik daar die grote korels van de cranenbroek in gooi in plats van t fijne poeder nu
vandaar dat ik t vraag.
gebruik je gewoon dat simpele ding van 6.95 of zoiets om te stralen?
Ik heb inmiddels begrepen dat t goedje wat nu in mn straalcabine zit zon 6,- de kilo kost en aangezien er toch wel een 50-80kg in zit

groet j-p

Racelook 07-09-2006 19:11

@DeNB3rt; Dank je

@vwcrewcab; Is bij veel stralers wel het geval. Maar is zeer erg afhankelijk hoeveel ervaring ze hebben met auto's en welk straalproduct ze gebruiken. Met glasparel en walnootschalen blijkt het wel te gaan, maar hoe het allemaal precies zit weet ik niet (daarvoor moet je bij stralers navraag doen).

@jpiggen; jep gebruik dat straalpistool van 6,95 voor onderdelen te stralen. Voor auto heb ik straalmachine van boels gebruikt. Ik zou inderdaad niet het straalpistool van de kast voor het "groffere" straalwerk van je auto gebruiken. Je nozzle slijt er goed van.

Als er nog vragen zijn, stel ze maar.

Wiebrand

Racelook 13-09-2006 22:15

Zo vanavond ff weer gas gegeven.

Na 1,5 uur slijpen, boren, kloppen en lassen ziet het er nu zo uit.

Wiebrand

maniacmark 17-09-2006 11:23

sodeju, dat ziet dr echt fantastisch uit

Gijs 17-09-2006 18:13

Zo dan, goed werk hoor :)!

Timmetje20 17-09-2006 19:14

:woowoo: Keep on going! ;)

vwmk2driver 30-09-2006 16:05

dat ziet er allemaal super uit

hou hem al een tijdje in de gaten en zal het blijven doen..

Racelook 30-09-2006 19:38

Dank je

Heb ondertussen de afgelopen weken al de lasnaden valkgeslepen. Maar heb helaas niet zo veel tijd rond deze periode (mais).

Timmetje20 03-10-2006 19:41

Aah dat mais heb je nou ja wel een keer van het land ;)

Racelook 05-10-2006 12:07

Gisteren een plaatje tpv zijruitje erin gelast.

Wiebrand

classic line 05-10-2006 17:27

hoeveel zakken straal grit zijn er bij jou doorheen gegaan
ik ga ook stralen maar heb geen idee hoeveel zakken
ik moet gaan halen

gr mike

Racelook 05-10-2006 23:26

ALs ik me het goed herrinner 10 tot 15 zakken voor alles.

alextromp55 06-10-2006 06:51

is dat dan met of zonder recycling van het zand?

Racelook 07-10-2006 19:14

Met, meestal kan je het wel 2 tot 3 keer gebruiken. Maar "vers" grit werkt altijd het snelste.

Wiebrand

lowghia 07-10-2006 19:46

goed bezig racer! :thumbup:
ben erg benieuwd naar het eind resultaat!

All times are GMT +1. The time now is 05:21.