Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 1 tdi project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=55752)

Campion 30-07-2010 19:17

vind het er zeker met dat rode wel goedkoop uitzien, maar weet niet hoe het staat als de auto in kleur is

ik denk dat carbon zelf het mooiste is zijn vast wel afwerkstrips voor te krijgen

SHReK 30-07-2010 20:21

Hey..

Dit is kaasje..

Grtz SHReK

oettinger_18 30-07-2010 22:36

Als ik mijn mening mag geven vind ik het egt niet passen vind het maar lelijk

Audilimburg 30-07-2010 22:48

Gaaf project dit en zit zo te zien heel veel tijd en geld in ondertussen.
Alleen die diffuser vind ik niks en dat terwijl je er wel heel veel tijd in stopt. Maar goed, ik hoef het ook niet mooi te vinden, het is jouw auto.

De kleur vind ik echt super, maar lijkt wel bijzonder veel op Bahamablau Metallic. Maar dat kan ook door de foto's komen dat dit zo lijkt.

Larsv5 30-07-2010 23:08

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Gaaf project dit en zit zo te zien heel veel tijd en geld in ondertussen.
Alleen die diffuser vind ik niks en dat terwijl je er wel heel veel tijd in stopt. Maar goed, ik hoef het ook niet mooi te vinden, het is jouw auto.

De kleur vind ik echt super, maar lijkt wel bijzonder veel op Bahamablau Metallic. Maar dat kan ook door de foto's komen dat dit zo lijkt.

Ben het wel met hem eens, maar als het nodig is dan moet het maar..... :D

bjuriaan 31-07-2010 15:51

Als je het nu gewoon eerst zwart maakt kan je de diff altijd later nog rood doen ofzo. Zwart lijkt me het meest neutrale minst tuppeware achtig...

ronaroot 31-07-2010 16:23

En ook de kopse kanten met Carbon bekleden ?

peerke tdi 31-07-2010 17:27

Quote:
Originally Posted by bjuriaan
Als je het nu gewoon eerst zwart maakt kan je de diff altijd later nog rood doen ofzo. Zwart lijkt me het meest neutrale minst tuppeware achtig...

Ik maak het ook eerst zwart, kan het altijd nog een kleurtje geven.
Ik wou de meningen alleen maar even peilen :)
En de Diff. is gewoon een goede oplossing voor een paar dingen, dus niet een of ander idee van een snelle film of zo :screwy: ,Er is wel degelijk over na gedacht!
Het totaal plaatje zal er goed uit zien denk ik en dan zullen sommige meningen hopelijk bij draaien wat betreft de Diff.
Groete Peter!

andre0511 31-07-2010 17:41

Super project en die diff vind ik een orgineel idee.
Lekker functioneel,je zal er best wel wat van merken op snelheid.

Pewi Vwteam 31-07-2010 19:28

sorry je bouwt een mooie mk1 en dan ga je hem behangen met zo raar ding! sorry!!!

peerke tdi 01-08-2010 21:17

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
sorry je bouwt een mooie mk1 en dan ga je hem behangen met zo raar ding! sorry!!!

Tja het is niet echt een raar ding als je weet wat het is......... :shake:

ronaroot 01-08-2010 21:52

Quote:
Originally Posted by peerke tdi

precies, het is gewoon anders als "normaal" en dan vinden veel mensen het al snel "raar" ;)

Ik vindt het een dik project wat goed wordt aangepakt, ik wacht in ieder geval op je volgende update :thumbup:

peerke tdi 02-08-2010 20:49

Update!

De Koets staat inmiddels in de grondlak en ik ben begonnen met het strak maken van de kunststof delen. Hier de grondlak:

Scurts zijn eigenlijk mooi strak op een paar reparatie plekken na:

Paar gaatjes in de voor bumper van de kentekenplaat dicht gelast en nu strak maken:

Ook de achter bumper moet er aan geloven. Eerst nog hoekjes aan de rand gelast waar straks de diff. langs af loopt. daarna opgezet:

Dat was het weer even!
Snel meer :)
Groete Peter

Yellowbug 02-08-2010 21:26

Hoe heb je die gaatjes dichtgelast. Ik wil die gaatjes ook graag dicht hebben.

RubenD 02-08-2010 21:50

Normaal worden de zijkanten van carbonpanelen afgevuld met hars. Maar in dit geval zou ik voor blanke of zwarte kit gaan.

ronaroot 03-08-2010 08:34

Goeie vooruitgang :thumbup:

Hoe staat het eigenlijk met de motor ?
is deze al inbouw klaar, of moet je nog het e.e.a. aanpassen ?

Thomas 03-08-2010 09:25

Quote:

:goodpost:

Vind de diff. knap gemaakt en nog eens mooie ook.
Maar dat maakt uiteindelijk ook niet veel uit, het ding zal wel degelijk zijn nut gaan bewijzen.
Je zal niet de eerste zijn die met zo'n lichte kar de achterkant voelt omhoog komen.
Bert zwalve vertelde mij even geleden dat hij met zijn polo ook last had van een stijgende achterbumper boven de 200 :D
Ik neem aan dat hier toch een ietswat pittig motortje in komt te liggen dus je zal er vast en zeker geen spijt van krijgen dat je hebt doorgezet met het idee.
Ben je de diff. gaan bouwen op het oog of zijn er berekeningen aan te pas gekomen?

Verder vindt ik je manier van werken echt top, maniakaal afgewerkt :thumbup:

Als ik mocht kiezen ging ik voor het subtiele zwart voor de afwerking van de diff. Het is zo al een niet vaak voorkomend fenomeen zo'n diff. onder een golf dus hij zal zeker en vast al de nodig aandacht krijgen zonder opvallend kleurtje.

peerke tdi 04-08-2010 16:50

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Hoe heb je die gaatjes dichtgelast. Ik wil die gaatjes ook graag dicht hebben.

Ik neem aan dat je het over de gaatjes in de voor bumper hebt.
Deze heb ik dicht gelast met kunst stof lassen.
Als je het zelf wilt doen kun je het beste gewoon een groote soldeerbout gebruiken!

peerke tdi 04-08-2010 16:54

Quote:
Originally Posted by ronaroot
Goeie vooruitgang :thumbup:

Hoe staat het eigenlijk met de motor ?
is deze al inbouw klaar, of moet je nog het e.e.a. aanpassen ?

De motor heeft een nieuwe D.riem gehad, ook heb ik nieuwe gloeispialen gemontgeerd. olie+ filter is ook vervangen.

De motor staat inbouw klaar, alleen moet het in en uitlaatspruitstuk + turbo nog gemonteerd worden.
Dat kan nu niet omdat de motor nog op een bok staat.
Groete Peter!

ronaroot 04-08-2010 16:58

Quote:
De motor heeft een nieuwe D.riem gehad, ook heb ik nieuwe gloeispialen gemontgeerd. olie+ filter is ook vervangen.

De motor staat inbouw klaar, alleen moet het in en uitlaatspruitstuk + turbo nog gemonteerd worden.
Dat kan nu niet omdat de motor nog op een bok staat.
Groete Peter!

Dat scheelt inderdaad als die al een beurt heeft gehad, dan ben je daar al vanaf.
En met je motorsteunen, past dit een beetje ?

All times are GMT +1. The time now is 00:57.