![]() |
Quote:
zou het niet zo kunnen zijn dat jou verhouding van benzine/lucht niet klopt? of zeg daar iets heel stoms.. |
Die klopt inderdaad niet, want er komt niet genoeg benzine meer wanneer er meer vraag naar is. Misschien nog wel de moeite waard om te zeggen, met de afstellingen van carb zoals hij nu staat, is er nog mee gereden, toen liep hij perfect.
|
Quote:
hmm.. dan kan het daar ook niet echt aan liggen nee :tongue: |
Misschien eens proberen met een electrisch pompje?
|
Quote:
maar hij loopt wel goed als hij stationair draait? en hij krijgt pas te weinig wanneer je gas geeft dan? want dan zou je bijna denken dat of de pomp te weinig L/U levert, maar je kunt ook niet meten ofdat hij misschien ook te weinig lucht pakt wanneer je gas geeft.. want dan zou er misschien wel eens ergens iets klem kunnen zitten... (is maar een idee he ;) ) maar omdat je zei dat je nog niet geprobeert hebt om de carb af te stellen, misschien kun je dat eens proberen? |
Quote:
Ja, nee, niet echt nee. Wij zitten hier wel nog sterk aan vuil in de carb te denken, omdat hij eens is droog gelopen. Daarna heeft hij nog goed gelopen, en er zit een filter tussen, maar misschien is er toch iets van vuil in de carburateur gekomen. Dat de vlotternaald dichtzit of iets dergelijks. Maar ja, Dan moet hij open en een pakkingset is ook weer niet goedkoop. Quote:
Ik heb er alleen van een GTI liggen, en die pompen veel te hard. Ik wil ook eigenlijk doordacht iets doen, iets dat logisch is. De pomp die er nu op zit moet goed zijn, vervangen is niet logisch. Ik heb straks de sproeiers nog eens doorgeblazen, dat is iets logisch. Zitten ze dicht, dan komt er geen mengsel. Maar dat was het dus ook niet... Aan de andere kant, je moet ook dingen gaan uitsluiten. (daar citeer ik Peter even) Quote:
Stationair loopt hij behoorlijk netjes, niet perfect, maar de ellende begint pas bij belasting, wanneer er meer vraag is naar benzine. Het mechanische van de carburateur heb ik wel afgesteld, daarna heeft hij ook nog perfect gelopen. CO-waarde heb ik echter de apparatuur niet voor, dus daar ben ik vanaf gebleven. Maar nogmaals, met de afstelling zoals ze nu is, heeft het blok nog perfect gelopen. |
Heb het met mijn 83er eens gehad, universeel pompje van de wegenwacht ertussen en lopen als een tiet. Gewoon na het filter onder de motorkap ertussen.
|
Ja, op zich, maar het is niet de manier, al werkt het tijdelijk, ik wil het er niet definitief tussen hebben. De mechanische pomp zou gewoon moeten werken. (En dat doet hij ook, ofschoon daar ga ik vanuit)
|
Quote:
Dat begrijp ik, maar als je dan wel genoeg peut krijgt weet je dat de mechanische het te moeilijk heeft en dat je het in de aanvoer moet zoeken. |
Ondanks het probleem met de Scirocco was het leuk vanmiddag Rik leuk om je eens te ontmoeten.
En bedankt natuurlijk voor de 4 nette missende sierlijstjes, voor alle leuke info. Moet wel bekennen dat ik me nog even achter me oren gekrabbeld heb om trend mijn 1977 interieur :rolleyes: |
Quote:
Je hebt wel gelijk ja, ik ga eens kijken of ik niet ergens een passend pompje heb liggen. Die van een GTI is te sterk, maar misschien heb ik nog wat anders. Quote:
Was leuk Peter, weer een gezicht bij een naam. :D En dat interieur, tja, zie maar een keer. Ik heb ook nog wel leuke kuipjes staan eventueel, of anders toch een keer iets met de scirocco stoelen fabrieken... |
Ben ieder geval weer een stuk wijzer geworden over de Scirocco stoelen en het tittendashboard ;) en uiteraard de deur rubbers voor de kabel door voer ;)
|
[QUOTE=Barn171]Woensdag is "mijn" keuringsstation weer open, dus daar gaan we 's ochtends vroeg staan als het allemaal goed gaat. Moet eigenlijk nog even de linker ashoes vervangen zag ik straks, maar dat moet morgen tussendoor nog wel even lukken. Voor de rest nog even een busje tectyl leegspuiten op een occasioneel bruin plekje en het zou theorethisch gezien goed kunnen komen...
(En Peter, je hebt mail!) Is idd diamant zilver, zelfde modeljaar als de jouwe. Eigenlijk een keer wat foto's samen maken, lekker contrast tussen de jouwe en de mijne, haha! Als je wat meetings langkomt met dat ding gaat dat wel lukke. Zag dat MIVW ieder geval gunstig uitkwam voor mij dan. de dag erna ga ik voor 3weken naar de US. Daar ga ik zeker naartoe. maar vast nog wel meer. En het probleem al opgelost? nog vorderinge |
Lees dat het een 1.6 FP is , weet jij waar je lagerschalen en zuigerveren kunt vinden? en kunt krijgen?
|
Quote:
Bij elk revisiebedrijf, of eBay oid. Lagerschalen zijn in principe val elke 1.6 en 1.8 hetzelfde. Zuigerveren kun je ook overal krijgen, let hierbij wel op met monteren door eerst de slotspeling goed te maken, dit doen niet veel waardoor het niet veel zin heeft om ze nieuw te monteren. |
Die schalen en veren kun je vrij gemakkelijk aan komen. Ik heb ze bij een revisiebedrijf weg. Dat scheelt serieus in de prijs omdat je "dichter bij" de fabriek zit. Bij mij bleken er niet de juiste zuigers in te zitten, die van een FT, geen idee wat er fout is gegaan, maar wel goed meten voordat je ze afrekent!
Met de grijze zijn geen vorderingen helaas. Hij staat aan de kant, weet echt niet meer waar ik moet zoeken. Denk dat het in de de carb ligt, dat er toch ergens vuil in is gekomen. Alle rest is goed of vervangen, daar kan het gewoon niet aan liggen. Waarschijnlijk wordt het dus een revisieset voor de carburateur, maar dat duurt nog een weekje of wat, er zitten weer examens en hers aan te komen, aan dat gaat toch even voor... |
Vandaag nog maar eens aan de wagen gegaan. Gisteren nog een keer direct uit een kan gestart, was geen verschil met starten uit de tank. Aanvoer aan de carburateur nog eens los genomen en gestart uit de kan, daarna uit de tank. Geen verschil in opbrengst.
Dus dan verder zien, plugjes uit de vlotterkamers gedraaid en ja, die van de 2de trap liep gutsend leeg, maar die van de 1ste trap stond helemaal droog. Ik blij, want dan moest het eigenlijk wel de vlotternaald zijn die vast hing. Vanochtend vol goede moed weer begonnen. Carb eraf en uit elkaar, pakking heel gebleven ook nog. Bovenste helft ultrasone gereinigd, onderste helft maar laten zitten i.v.m. de pakkingen. Meteen nog wat andere kleine dingetjes hersteld waar ik ook goed bij kon. Alle sproeiers en kanalen doorgeblazen en terug in elkaar gedraaid en gemonteerd. Hij startte direct, en liep ook meteen weer door naar 3000 toeren. Ai, zelfde probleem als eerst weer dus, maar wel goede hoop dat het eigenlijke probleem verholpen was. Handmatig de automatische choke eraf gezet en hij liep meteen weer netjes stationair. Prima, choke is dus gaar, dat is wel op te lossen. De motor daarom warm laten lopen zodat de choke eraf staat en een stukje gaan rijden. Was al meteen duidelijk. Honk-Bonk en we konden weer duwen. G*dv*rd*mme wat een teringbende. Alsof de duivel ermee speelt. Het enige dat ik nog kan proberen is de oude pomp terug zetten. Die lelt de hele olie wel weer vol benzine, maar dan weet ik in ieder geval of m'n nieuwe juist is. Of heeft iemand anders nog een idee? |
Wat een drama Rik ,pakking setje nog niet binnen om de carb helemaal uit elkaar te halen ?
Zitten als het goed is ook vlotternaalden bij tenminste bij mij revisie setje voor de 1B3 wel. |
Het enige is toch dat die vlotternaald waar je het over hebt weer blijft hangen dat zou het toch moeten zijn je krijgt er wat van aan je hart :screwy:
|
Wat een drama, ja zeg dat Peter, zeg dat. Ik ben er goed ziek van.
Carb is helemaal uiteen geweest, dat de vlotternaald nu weer vast hangt is praktisch onmogelijk. Complete pakkingset moet niet nodig zijn. De carb is gewoon goed, kan niet anders. Kanalen zijn schoon, sproeiers zijn schoon. Ik ga nog een paar dingen proberen; - Nog eens checken of de vlotterkamer(s) vol staan, alhoewel de oorzaak van leegstand nu ook best ergens anders kan liggen. - Oude pomp terug zetten. - Vlotter nog eens uit de tank om te checken dat er echt niks in ligt. Als het dan niet lukt kap ik er helemaal mee. Of ik druk hem in de hoek en laat hem gewoon staan, of hij gaat weg. Ben er helemaal klaar mee. |
Ja ik kan me er wel iets bij voorstellen maar ben bang zo ben ik als je hem in een hoek drukt dan staat hij er over een paar jaar nog.
Het moet toch te vinden zijn en een andere carburateur maar ja dat heb je waarschijnlijk ook al geprobeerd??? Ik vind het zo kloterig maar ja.......... :screwy: |
Een andere carburateur, tja, die 2b's liggen niet voor het oprapen helaas. Het moet ook eigenlijk iets kleins, iets logisch zijn, het kan niet zo groot zijn. Hij liep perfect dus het kan gewoon niets groots zijn. Ergens heb ik een stomme fout gemaakt, maar heb geen idee meer waar. Realiseerde me straks wel dat hij met deze nieuwe pomp nog niet goed gelopen heeft. Als dat het niet is, gaat hij toch echt aan de kant. Ik heb letterlijk alles gehad wat het kan zijn. Er is niks meer wat ik nog kan proberen. Er zijn nog genoeg andere projecten, dus al staat hij nog tien jaar stil, ik vermaak me wel. Dikke pech.
|
Ik heb niet je hele topic doorgenomen, maar is voetpakking geen mogelijke oorzaak? Als je zeker weet dat de carburateur goed is... Ontsteking ook 100 procent?
|
Nou, nou, je geeft 't toch nog niet op zeker. Ff terug naar 0 ('t begin) alles op een rijtje, simpel en logisch nadenken, dan moet je er toch uitkomen. Opzij zetten is wel 't gemakkelijkste om te doen.
|
Wegzetten is het makkelijkst, ja, je moest eens weten wat het me kost om dit los te laten. Het vreet aan je hoor. Het is me nog nooit overkomen dat ik iets niet kan oplossen, maar ik kom er echt niet uit. Terug naar 0, ook al zo vaak doorgesproken. Met pa erbij ook, samen weet je meestal net wat meer. Dan iedere keer nog wat kunnen verzinnen, maar nu echt niet meer. Logisch nadenken, precies wat wij ook tegen elkaar blijven zeggen. Iets doen dat logisch is, niet zomaar van alles gaan proberen. En toch loopt ij niet.
De voetpakking lek, hmm, lijkt me sterk, dan zo je valse lucht moeten horen, en dat is zeker niet het geval. Ontsteking ben ik niet aan geweest, en hij liep perfect, dus kan het ook niet zijn. Ik blijf er ook bij dat er een brandstof probleem is. Het filtertje vult maar voor een bodempje op en dat is gewoon echt te weinig. |
Pomp er tussenuit halen, rechstreeks een slang op de carb, die verbinden naar een fles met benzine die je pa zo hoog mogelijk houdt. Door de vloeistofkolom krijgt je carb dan genoeg peut aangeboden en merk je snel genoeg of het aan de pomp ligt of niet. Of je monteert eerst de oude pomp, die zal niet binnen een aantal seconden de hele boel onder de olie spetteren.
Weet uit ervaring (heb het zelf met de 2E3 in mijn polo gehad) dat je weken kan zoeken naar de oorzaak van slecht lopen van een motor. Heb er toen 2 carbs voor gereviseerd, maar kreeg ze niet goed werkend. Na lang, lang, lang doorzetten is het me uiteindelijk wel gelukt, maar heb nooit de specifieke oorzaak gevonden. Even laten rusten, en dan stug weer verder gaan :) |
Ontsteking zou het idd niet kunnen zijn als je zeker weet dat het een brandstof probleem is.
Als de vlotterkamers nu vols staan zou je het wel uit kunnen sluiten dat de combinatie bobine ontsteking ook 100% is zou idd zeer toevallig zijn dat dit in de tussen tijd toevallig kapot is gegaan. Maar als je idd het traject tank pomp gecontroleerd heb en de filter ook nu goed vol zit. En de vlotterkamers ook dan is de pomp ook goed en dan moet het toch echt ergens anders zitten. Kan de frustratie heel goed voorstellen je heb er mee naar huis gereden ,en in 1x heb je dit. Normaal heb je het wel snel gevonden en en nu is het een gebed zonder einde :mad: |
Min of meer een klein doorbraakje.
We hebben de wagen dus vanuit een flacon (in de vorm van een koelvloeistof reservoir, werkt verrassend goed) gestart. Dan al eerst een probleempje met de benzine leidingen tegengekomen. Werkt met een Y splitsing, de lange poot vanuit de pomp, de andere twee naar de carburateur, respectievelijk de retour. Op die manier heeft hij ondanks een vernauwing in de retour de makkelijkste weg te kiezen, dat de retour bleek te zijn. Het Y-stuk gedraaid zodat de stroomrichting richting carb is, en hij voor de retour "terug" moet. Anyway, dat is nu in ieder geval beter. Maar, het probleem blijft min of meer gelijk. Hij start en slaat weer af, blijft nu wel wat langer lopen omdat de vlotterkamer vol komt te staan, maar zodra die leeg is, slaat hij af. Conclusie: probleem in de carb, moet gereviseerd worden. Wat ik me ook nog heb bedacht na overleg met een andere monteur, is het afstandsstuk achter de benzinepomp. Dat beïnvloed de slag van het pompje natuurlijk ook. Dat tezamen met de fout in de leidingen, kan dat verklaren waarom de vlotterkamer niet vol komt te staan. Dus, als iemand nog een zenith/pierburg/solex 2B(2) heeft liggen, laat maar weten. Deze heeft zijn beste tijd wel gehad blijkbaar... |
Ik (we) ben blij dat er eindelijk schot in zit en dat je het gevonden hebt en een andere carburateur moet toch te vinden zijn??? :thumbup:
|
Ik ben ook blij dat ik nu in ieder geval weet wat er aan de hand is. Het voelt nu niet meer als in het donker maar wat in het rond maaien zeg maar. Zo'n carburateur vinden is wel nog zo makkelijk niet, ze liggen niet overal te koop dus waarschijnlijk wordt het deze reviseren. Hopelijk dat hij dat reviseren nog waar is...
|
"Nieuwe" carb is onderweg, was niet goedkoop, maar op hoop van zegen loopt de wagen nu wel weer...
|
Quote:
nieuwe 2b5 ? wat is niet goedkoop ? |
Eenzelfde als de mijne, maar wat jonger. 2B gewoon. Hendels en circus is allemaal gelijk dus kan er zo op geschroefd worden. Niet goedkoop is duurder dan een groen biljet...
|
We hopen het voor je en anders komen we hem persoonlijk op eten met mayo :screwy:
|
Quote:
mijn nieuwe 2b5 koste 300€ :-) maar ik heb het mij nog een seconde beklaagd :) ... nieuwe in Engeland kost hij 1200€ ... dat vond ik wat overdreven ;) |
Hopen dat dat je verlossing is Rik :thumbup:
|
Ja zeg dat...
|
heel zachtjes......wel :thumbup:
|
Nou, de carb is binnen. Hij ziet er opzich heel goed uit, maar hij heeft al heel lang gelegen. Dat wil zeggen, de tweede klep en de choke zitten vast... Gezien er nog niet aan gerotzooid is, verwacht ik wel dat ik het gangbaar krijg. Gelukkig zijn alle leidingen wel afgedopt.
Deze week en maandag nog even herkansingen op school, dan volgende week dinsdag ga ik me er nog eens aan wagen. Ben benieuwd, maar heb er wel wat vertrouwen in. ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oeff, die gasklepassen zien er niet jofel uit. Zijn er geen rebuild kits te krijgen?
Ik help je hopen dat schoonmaken zal helpen. Flink in de cola laten weken, daarna met diesel spoelen. :) |
All times are GMT +1. The time now is 21:52. |