Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Koerspiloot's Westfalia T1 Panelvan (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25968)

koerspiloot 24-12-2007 11:25

Quote:
Originally Posted by FGizmoS
WOOOW super werk gewoon!! Je woont in bissegem? Ik ben er bijna elke dag en de enige golfjes 1 dat ik er ken is die grijze zonder achterruiten maar met platen en natuurlijk mijn cabbie dat er regelmatig staat:-d. Je werkt zeker sneller dan ik moet ik erbij vermelden. Ik ging 2 weken geleden mijn motor uithalen maar zit er nu nog steeds in met dat koude weer.
Veel succes nog met je projecten. En hopelijk spot ik je nog wel eens.
Groeten

die golf 1 staat idd tussen bissegem/wevelgem... Ik woon wel aan de andere kant van bissegem. mijn golfje komt momenteel zoveel de baan niet meer op omdat ik het te druk heb met de bus

see ya en merci voort complimentje!

koerspiloot 25-12-2007 16:45

eergisteren stond de bus op het eerste weihnachtentreffen! er was wel wa moeite geweest om haar daar te krijgen, maar het was het zeker en vast waard!

hier ng eens een fotoke

morgen gaan de werken verder aan de kabelboom + schakelstang + remmen... Ik hoop eind januari de baan op te kunnen :)

vanaf morgen dus meer updates over de werken!

vwcrewcab 26-12-2007 10:25

Gaaf dat hij al een treffen heeft mee mogen maken!

RubenD 26-12-2007 15:38

Ik zou die foto dus echt wel volgend jaar als kerstkaart gaan gebruiken. Mooi man, veel plezier ermee.

koerspiloot 06-01-2008 12:50

tligt hier idd wel wa stil laatste tijd, qua buswerken dan toch... Ik houd me momenteel meer bezig met de inrichtinge van mijn garage ;) voorbereidende werken voor het andwieren enz... Kheb mij een tafelke gemaakt voor plamuur en lakwerk

vandaag ben ik begonnen met de neus vooraan , de neus begon vooraan heeeel lichtjes te roesten(wa vliegroest) van vroeger, maar da kon ik zo nie laten.

Dus lak afbijten, alles mooi blank zetten, lasjes ng wa afwerken me den dremel en nu kan ik beginnen met onderaan met de spotstraler en tin de neus weer heel strak te zetn.

Ne mens moet iets doen é, de kabelboom is ng steeds in de maak, maar z'is al voor den elft klaar

vwcrewcab 06-01-2008 14:32

Die tafel is echt ideaal!
Lekker afplak papier bij de hand!

koerspiloot 06-01-2008 19:33

vandaag kreeg ik er weer zin in ! :D En ja, dan ben ik uiteindelijk maar begonnen met de klapdeuren te herstellen ...

De klapdeurtjes onderaan waren een regelrechte golfplaat en zaten vol gaten (door de vorige eigenaar geboord en met plamuur dichtgesmeerd :( )

Ik had deze zomer al 2 nieuwe panelen besteld in Engeland, nu was het tijd voor de reparatie dus !

Het is mss op foto niet zo goed te zien, maar de onderkant is wel degelijk vol plamuur (en tgaat hier niet om 2mm plamuur, maar om 2cm :( )

Outerskin verwijderd. Nu kan ik ook mooi het binnenkader opnieuw oplappen langs onderen, want daar heeft de roest ook zijn werk gedaan

:o

Er moest een uitsparing gemaakt worden ter hoogte van het scharnier...
Dus dan maar den dremel nemen

En vooraleer ik de plaat aflas, moet ze natuurlijk es gepast worden om te zien of alles mooi aansluit, en jawel! :D

Morgen dus verder het binnenframe aflassen en daarna kan ik de outerskin aflassen. Daarna ng de andere klapdeur onder handen nemen!

vwcrewcab 06-01-2008 20:56

Binnenframe is dus ook nog gelukt om weer netjes te krijgen!
Mooi werk!!!

busje 07-01-2008 12:14

heb hier zoals velen blijkbaar in stilte het project aan het volgen geweest, gewoon ongelooflijk, RESPECT. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
geen geknoei, alles perfect afgewerkt en met het gepaste materiaal, getuigt toch van kennis van zaken. Doe zo verder,man, je levert echt knap werk af, je project zal nog lang het onderwerp zijn van vele gesprekken in het luchtgekoelde wereldje.
om als "leek" zoiets durven aan te pakken, daar moet je doorzettingsvermogen, inzicht en moed voor hebben, en blijkbaar beschik je over al deze gaven.
Kijk er al vast naar uit om in 2008 je samen met je bus te mogen ontmoeten op de één of andere meeting.
Knap werk alvast en van hieruit veel succes gewenst met de verdere afwerking, we blijven dit project volgen, we kunnen er allen maar van leren.
Keep on the good work. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

koerspiloot 30-01-2008 22:26

Eindelijk! T'is zo ver, ik ga ng es nen laatste stand van zaken posten

De laswerken zijn deze middag weer van start gegaan.

De linker laaddeur was ditmaal aan de beurt... De onderste 5 cm van het binnenkader was volledig rot, dus hier moest ik weer een plaatje voor maken ( ik was er toch wel een eindje zoet mee)
Na het stralen:

Bushorror!!!

Aan de slag: een plaatje plooien over de hele lengte en zorgen voor de ronding aan de hoekjes.

Lasjes afgeslepen :D

En es het buitenpaneel ertegen! Dit staat klaar om morgen af te lassen: yeeeeha ;)

Ondertussen ben ik ook grondig bezig met het dak blank te zetten om dit daarna strak te zetten (plaatstelijk) en daarna definitief in grondverf te zetten.

Ondertussen ook nog een goeie 67er kofferklep aangeschaft. :)

Aangezien het slotje niet volledig hetzelfde is van 67 en 65(bouwjaar van mijn bus) Ik zal dus een nieuw slotplaatje moetn maken en inlassen.

Ook ben ik al bezig met het strakzetten van de beide doglegs en Bpilaar. Deze zijn bijna klaar, daarna loop ik de hele bus af

vwcrewcab 30-01-2008 22:32

Uiteraard weer een mooi stukje vakwerk wat je met de deur hebt gedaan?!
Heb je zelf een zetbank staan, mooie vouwtjes namelijk!

koerspiloot 30-01-2008 22:35

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Uiteraard weer een mooi stukje vakwerk wat je met de deur hebt gedaan?!
Heb je zelf een zetbank staan, mooie vouwtjes namelijk!

ikzelf heb niets van materiaal, enkel een hamer,beitel en een kleine bankschroef...

De rest is handwerk :D

vwcrewcab 31-01-2008 08:05

Quote:
Originally Posted by koerspiloot
ikzelf heb niets van materiaal, enkel een hamer,beitel en een kleine bankschroef...

De rest is handwerk :D

Kikc-ass

Lomax 31-01-2008 08:27

Indrukwekkend hoor :thumbup:

hajee 31-01-2008 12:42

ziet er keurig uit!
complimenten...

koerspiloot 08-02-2008 20:15

voila ze, wederom elke dag van de week verder gewerkt aan de bus... want ik heb een streefdatum in mijn hoofd :D

Vandaag ben ik begonnen met de hoofd-kabelboom onder de bus te steken. Hier volgt een klein verslagske ...

Aangezien de kabelboom door de chassisbalken zelf loopt, moest ik trachten deze erdoor te trekken . Wat op zich nie simpel was, want er zit wa bochtwerk op die plaatsen.
Eerst en vooral vooraan:
via een kabel kon ik van de ene naar andere kant geraken, met wat miserie...

De kabelboom goed intapen zodat de aparte klemmen/aftakkingen niet beschadigd geraakten tijdens het doorvoeren.
En gaan!

Alles was goe gelukt, daarna nog naar de cabine via de achterkant van neus
Enkele zijn reeds aangesloten aan plongkast, maar kmoet er mij voor de rest ng wa verder in verdiepen :)

Het achterste gedeelte van de kabelboom, eveneens intapen

en voila, deze zit ook op zijn plaats, doorgetrokken

Ng een "sfeer"foto van de kabelboom middenin

En ja, ik heb ng een extra set laaddeurtjes op de kop kunnen tikken :D Zonder laswerk(wel wat plamuurwerk en zandstralen onderaan, maar ze zijn anders kerngezond) Mijn andere deurtjes worden ook ng volledig herdaan, zodat ik wa reserve heb ;)

Ziezo, ng een totaalbeeld hoe ze er nu bijstaat

Eergisteren ben ik dan ook ng 9 meter remleiding gaan halen, deze ga ik morgen op maat snijden en plooien , zodat ik er kopstukjes kan laten oppersen. Ik ga het via deze manier doen, aangezien dat de piraat-remleidingen totaal nie op maat gemaakt zijn...

Maar da's allemaal voor morgen
Meer pics over aansluiting elektriek + remleidingen volgen dan!

Gijs 08-02-2008 23:30

Damn :eek:

Samurai 10-02-2008 19:48

Quote:
Originally Posted by Gijs
Damn :eek:

Zekers damn :tongue:

Ziet er erg goed uit Koerspiloot!

koerspiloot 11-02-2008 23:38

vandaag ben ik begonnen met de spanning uit kofferdeksel weg te werken...

Met de salomo en wa klopwerk

kleine movie:
http://www.youtube.com/watch?v=yxAppCgWO7g

Ohja, de bus schakelt ook sinds vanmiddag!!!!!!!!!!!!!! En de handrem werkt :D

tieske_jetta 13-02-2008 12:47

damn wat een mooi project!!! mijn complimenten!!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :D

koerspiloot 22-02-2008 20:16

en de einddatum voor de autokeuring komt wel heeeeeeeel dichtbij!!!

deze week heb ik mij beziggehouden met de remmerij af te stellen , de carbu es grondig te kuisen + schakelstang & pook afwerken...

Carbu es goe gekuisd

En daarna de laatste 2 dagen bezig geweest met de pook... Hier was wel wa miserie mee aangezien ik met zelfgemaakt vloerke zat, en er wat meet & paswerk aan was... Ik kon hem in achteruit zetten zonder de pook naar beneden te moetn duwen, nie goe dus!!!

Maar alles is schoon opgelost, ze schakelt voor nietske nu!
Morgen ng stuurhuis es bezien en laatste loodjes van elektrik afwerkn, en dan... Le moment supreme

de bus komt op haar wielen te staan en ik draai het contactslot over
WHIIIII!
Maar daar zal zeeeeer uitgebreid foto en videomateriaal van verschijnen,zijt daar maar zeker van

koerspiloot 23-02-2008 20:55

ben vandaag dan maar begonnen met de revisie van het stuurhuis, aangezien dit een van de laatste dingen is die ik ng moe doen voor ik naar keuring ga.

Es grondig gekuisd.

Er komen overal nieuwe rollementen en dichtingen in

Meer updates volgen

AD G60 24-02-2008 09:46

Ik ben beniweuwd, wel een filpmje van de eerste rit maken he :)!

koerspiloot 03-03-2008 17:02

WOEHAHAHAHAH
suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper

den bus rijdt!

daarjust een toerke gedaan, nie normaal , wa ne kick da geeft

Al die maanden, al die jaren, in 1 draai aant contactslot helemaal vergeten :D

Hohohoh,
ik kom zot

Ze rijd echt goe, schakelt goe, remt ng nie 100%, maar da is wel normaal dat ng nie alles van eerste ké just is é

We werken aan de defaults!

Kga es zien om beeldmateriaal op te plaatsen ;) Tuurlijk heb ik videos ook é

Tjaap 03-03-2008 17:11

SUPERR gefeliciteeeeeeeeeeeerd

jetta mk1 '82 03-03-2008 17:35

idd helemaal super !!

van harte kerel ;) !

gr. Martijn

vwcrewcab 03-03-2008 21:58

Awesome dude!!!!
Super vet dat hij eindelijk rijd.
Kom maar op met dat beeldmateriaal ;-)

koerspiloot 03-03-2008 22:48

okéééééééééééééééé, we zijn der

eindelijk zijn de videos opgeladen!

Nog even bijvermelden, het geluid da ge hoort bij eerste filmke als ik achteruit rij ga rijden, is da van mijn koppelingspedaal :D Den arm van die pedaal schuurt ng wa tegen mijn laadvloer als ik ver indruk, dus moet da ng wa bijvijlen. Niets ergs dus, kzegget er liever bij op voorhand!

enjoy :D

http://www.youtube.com/watch?v=XaM5Zq9LvXc

http://www.youtube.com/watch?v=yPAXSxvZJ-M

Morgen meer !!!!!!!!!
Eerst gaan slapen, ik weet alvast waarover ik weer ga dromen ;)

er zijn wel ng wa kinderziektes... deze moetn eerst opgelost wordn. Ze lekt namelijk ng wa olie en remmen kunnen ng wa beter...

RubenD 04-03-2008 00:27

Super man, leuke filmpjes ook.

Tjaap 04-03-2008 00:42

hij is ook echt superstrak,... op de voordeur na dan

huinkroese 10-03-2008 14:55

Het beest leeft!
Man o man, zo lang bezig en dan kun je er gewoon mee rijden! Supervet!

Dus nu keuren en afwerken?

koerspiloot 10-03-2008 22:30

Quote:
Originally Posted by Tjaap
hij is ook echt superstrak,... op de voordeur na dan

die voordeur wordt ook ng opgelast :) maar voorlopig is dit genoeg voor keuring

ik wil eerst ff rijden :D

retro hans 11-03-2008 07:09

super!!

Eindeijk dan echt eer van je werk!super.

Gefeliciteerd!!

hajee 11-03-2008 07:54

echt netjes gedaan hoor!

Timmetje20 11-03-2008 10:51

Als je deze bus een keer op een meeting tegen komt kijk je er echt heel anders naar, echt top hoe je dit allemaal gedaan hebt! En de mooiste momenten met je bus moeten nog komen :D

koerspiloot 22-03-2008 11:29

woehoeeeeeeeeeeeee

de eerste movie is er :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=xC8BCiS84vw

Wahnsinn 04-04-2008 14:09

Kwam dit project nu pas tegen, RESPECT!

koerspiloot 29-04-2008 16:25

man man man

ge gaat da nie geloven, maar der is ng nen bus die de straat opmag!!!!

en deze keer ist de mijne, :lol: alle gekheid op een stokje zeg...

ff sfeerpic

ze straalt van geluk!

met zo'n bladje tusn de safaris :D

Er werd wederom weer moeilijk gedaan op de keuring, maar gelukkig hebben ze toch even een greintje goedwil getoond... Toen ik ze met 3 in de put zag staan, kwam ik wel al weer aardig, maar soit... De uitslag is deze keer positief, en da mag na 5 pogingen!!!

Heb al direct de verzekering in orde gebracht,
wel een tegenvaller: met dat het een ingevoerde wagen is, moet ik naar de DIV gaan als de douane aanwezig is... En da was nu wel net donderdag en dinsdag ochtend in kortrijk... Met het verlengde weekend int vooruitzicht kreeg ik het haast dat ik niet zou kunnen rijdn hé

Maar we gaan morgen es naar Brussel fietsen ze :D Daar mijn O-plak gaan afhalen zodat ik toch morgen kan rijdennnnnnnnnnnnnnnn en overmorgen, en over over morgen en .........

Het meetingseizoen kan beginnennnnnnnnnnnn

:wink:

Gijs 29-04-2008 17:19

Gefeliciteerd :D!! Ik ga hem komende zomer vast wel ergens zien ben ik bang :D

koerspiloot 15-06-2008 22:11

ow, precies een paar posten achter hier....

Anyway, ik ga gewoon weer wa verder , er zit wel een missend stuk in het project nu welke ik later wel zal posten!

dit weekend heb ik een donor stuk gevonden om het gat boven de motor toe te lassen

Zo was de toestand vroeger: slordig gat ingelast met een slechtpassend deksel erbij... BROL dus...

We gaan voor origineel!
Het donorstuk:

Deze word volgend weekend volledig ingelast. Wel eerst het moteurke en de naftetank deruit ;) want da zit toch iet wa te gevaarlijk dicht om daar boven te lassen é :crazy:

Daarnaast ben ik deze avond ook begonnen met het plamuren van de lange flank. Ng belange nie klaar, maar begint toch al iets van te komen

Fotos hiervan volgen na de laswerken!

All times are GMT +1. The time now is 22:46.