Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Advertenties op MP, eBay of andere sites (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=108)
-   -   WAARSCHUWING! Opgelicht? op MP (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=43779)

Tjaap 02-01-2013 13:32

Zelf opgehaald ? Eigen schuld, geen enkel recht. Sorry maar dat is gewoon echt dom

Tuffel 02-01-2013 13:39

Wat je zegt, echt dom... Teveel vertrouwen in de mens van tegenwoordig. :)

Tnx voor het verplaatsen trouwens, wist niet waar ik dit bericht kwijt kon.

indewarre 02-01-2013 14:05

niet echt handig maar ze zijn wel te richten ik heb afgelopen zomer 2 stuks laten richten dit was bij weiden goed gebeurt koste me 130 euro voor beide velgen. Deze zagen er beduidend slechter uit na een ontmoeting met een gat in de berm.

Iv0 02-01-2013 16:32

Hoe gaat het gezegde ook alweer..? Iets met garantie en een deur..? :D

Sjaak_73 02-01-2013 16:38

Gaat overigens om Rudy Schenkeveld uit Alphen aan den Rijn, dit zijn zijn overige advertenties: http://www.marktplaats.nl/verkopers/1199292.html

Ik had verwacht dat autoliefhebbers onder elkaar wel wat netter met elkaar om zouden gaan, maar helaas is het tegenwoordig denk ik normaal om op deze manier met elkaar om te gaan.
Alvast bedankt voor jullie reacties![/QUOTE]

is idd iemand flink aan het beuken met een hamer geweest zo te zien om hem rechter te krijgen :shake:

ik moet zeggen dat met alle 2e hands velgen die ik voor dat ik voor mezelf begon ooit heb gekocht . er altijd wel iets mis was. pas nog een set gekocht vrij unieke velgen en ja hoor ook 3 van moeten laten richten :shake: . leek ook van een liefhebber :rolleyes:

mvg sjaak

johanv22 02-01-2013 17:57

Quote:
Originally Posted by Sjaak's Auto Service

Gaat overigens om Rudy Schenkeveld uit Alphen aan den Rijn, dit zijn zijn overige advertenties: http://www.marktplaats.nl/verkopers/1199292.html

Ik had verwacht dat autoliefhebbers onder elkaar wel wat netter met elkaar om zouden gaan, maar helaas is het tegenwoordig denk ik normaal om op deze manier met elkaar om te gaan.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Alsof je de velg recht zou krijgen met een hamer :screwy:

Style 02-01-2013 18:14

Hoe vervelend dan ook je stond er zelf bij toen je ze kocht.
Nooit iemand vertrouwen en zeker goed kijken wat je koop zeker als het maar 4 velgen zijn die je moet te controleren :rolleyes:
Gewoon laten richten en een gewaarschuwd mens telt voor 2 :thumbup:

gerwin88 02-01-2013 18:18

Tja je kunt je kunt natuurlijk genaaid worden door een verkoper,
Maar tegenwoordig wordt je soms net zo hard genaaid door bezorgers.

Had ook wat via mp gekocht, netjes verzonden met track&trace (via postnl).
Status staat op afgeleverd, helaas is er niets afgeleverd.
Ook niet bij buren die later door hun als aflever adres worden opgegeven.
En tja ze kunnen er natuurlijk niks aan doen, lekker pech dus..

Yellowbug 02-01-2013 18:23

Buiten de andere opmerkingen zou ik, zeker omdat ze opnieuw gelakt zijn, heeeeel goed kontroleren of er geen scheurtjes in de velgen zitten. Je weet namelijk niet waarom hij ze maar even mooi gespoten heeft. Er kan namelijk nog meer ellende onder zitten :eek:

Sven-GTI 02-01-2013 18:26

Je staat zeker wel in je recht. De is een geval van bedrog/dwaling.

De man heeft jou een product verkocht wat niet aan de omschrijving voldeed. Hij is verplicht de velgen terug te nemen en jou je geld terug te geven.

Hier heeft wettelijk nooit een overeenkomst plaatsgevonden aangezien de wil tot kopen er niet was geweest wanneer jij de gebreken zou hebben geweten.

Tuffel 02-01-2013 18:31

Tnx voor alle reacties! Zoals al gezegt, een gewaarschuwd mens telt voor 2 en ik heb bij deze een mooie waarschuwing gehad. Denk dat ik de velg goed ga controleren / laten richten.

@ Sven, ik heb de velgen contant betaald en de advertentie bestaat ook niet meer, ik denk dat het erg moeilijk te bewijzen wordt op deze manier.

sixpack 02-01-2013 19:11

Nou lekker dan.. Igg suc6 met de afwikkeling!

Marcel_VW 02-01-2013 22:20

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI

De man heeft jou een product verkocht wat niet aan de omschrijving voldeed. Hij is verplicht de velgen terug te nemen en jou je geld terug te geven.

Hier heeft wettelijk nooit een overeenkomst plaatsgevonden aangezien de wil tot kopen er niet was geweest wanneer jij de gebreken zou hebben geweten.

een koper moet zelf ook de aangeboden waar bekijken. Dit was met even rustig elke velg apart bekijken te zien geweest...

Was het een bedrijf stond je misschien nog wat sterker maar dit is naar ik begrijp een particulier en gevalletje 'pech gehad' denk ik.

Style 03-01-2013 08:11

Wat wel niet zo netjes is ,is dat de verkoper niet meer reageert zet je wel aan het denken.

Hennuh 03-01-2013 13:19

Quote:
Originally Posted by gerwin88
Tja je kunt je kunt natuurlijk genaaid worden door een verkoper,
Maar tegenwoordig wordt je soms net zo hard genaaid door bezorgers.

Had ook wat via mp gekocht, netjes verzonden met track&trace (via postnl).
Status staat op afgeleverd, helaas is er niets afgeleverd.
Ook niet bij buren die later door hun als aflever adres worden opgegeven.
En tja ze kunnen er natuurlijk niks aan doen, lekker pech dus..

Toch kun je diegene van wie je het hebt gekocht in gebreke stellen.
Hij is verantwoordelijk voor het verzonden pakket niet post NL.
En hij mag het met ze gaan oplossen.

Ik had vanlaatst ook iets met post NL, pakket was niet te vinden op Track&Trace, en was ook niet aangekomen.
Klantenservice gebeld, pakket bleek bij een vestiging van post nl in de buurt te liggen, gast had geen bonnetje ontvangen door de brievenbus :screwy:

gerwin88 03-01-2013 13:27

Quote:
Originally Posted by Hennuh

Ik had vanlaatst ook iets met post NL, pakket was niet te vinden op Track&Trace, en was ook niet aangekomen.
Klantenservice gebeld, pakket bleek bij een vestiging van post nl in de buurt te liggen, gast had geen bonnetje ontvangen door de brievenbus :screwy:

Dat denk ik toch niet.
De verkoper heeft netjes het pakket op de bus gedaan.
Hij heeft daar ook een bewijs met track&trace van gekregen.
Pakket is op de site van PostNL ook gewoon zichtbaar, en staat op status van afgeleverd wat dus niet zo is.
Dus m.i. is dit absoluut niet de schuld van de verkopende partij.

Hennuh 03-01-2013 13:33

kijk hier maar even.

http://www.rechtswinkel.nl/antwoord...nder-heeft.html

En anders even googlen kom je op dezelfde antwoorden uit.
Niet leuk voor de verzender maar zo werkt het wel helaas.

brabomk1g60 03-01-2013 19:04

PostNL.........

Breek me de bek niet open wat een kansloos bedrijf is dat toch.....
3,5 week spullen kwijt zijn die naar mij verzonden waren en dan terugvinden (ergens in een busje of pand) en dan doodleuk terug sturen naar de verzender...... :screwy:
Nou mag de verzender weer opnieuw gaan versturen (bij ander bedrijf) en hij vraagt er nix extra's voor, dan mag je toch blij zijn dat er nog fatsoenlijke mensen rondlopen :)
Maar bij PostNL mogen ze van mij aan het gas allemaal! :mad:

Marcel_VW 03-01-2013 20:12

Quote:

kan je als koper proberen ja. Alleen als ik (als verkoper zijnde) met de koper afspreek dat het verzonden wordt met standaard pakket, dus onverzekerd, en ik heb mijn bewijs van verzending is het toch echt PostNL's probleem en dat van de koper en niet dat van mij ;) Hoe lullig het ook is.

Hennuh 03-01-2013 21:06

Gelukkig is mijn verzonden pakket alsnog terecht gekomen, opgehaald door de de koper bij een Post nl punt.
Maar heb er wel van geleerd, voortaan een verzekerd pakket of nog liever ophalen!

M1974 03-01-2013 22:05

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI

Dit klopt wel, alleen kost het zo ontzettend veel tijd, energie en geld om je gelijk te halen, dat je beter je verlies kunt nemen en in het vervolg beter opletten.

Tuffel 06-01-2013 17:27

Even terugkomend op de velgen. Wilde ze net eens even passen, blijkt het ook nog eens 5x112 te zijn ipv 5x100. Terwijl de verkoper glashard tegen me zei dat het 5x100 was. (Letterlijk: 'ze komen niet onder mijn Skoda vandaan maar onder die Golf daar, die is van m'n vrouw. (was een Golf 4)) Iemand nog interesse in een setje wielen? Inmiddels niet meer krom en lek ;)

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...-225-40r18.html

Daar overigens de advertentie, staat dus duidelijk Golf 4 en 5x100 in...

Zestienkleppen 06-01-2013 18:50

CAP - Henri Tersteeg

Opgelet: mocht je een keer op zoek zijn naar een motorblok of versnellingsbak, let dan op voor CAP uit Apeldoorn, hij adverteert veel op Marktplaats http://www.marktplaats.nl/verkopers/13931572.html

Helaas heb ik deze fout vorige winter gemaakt, je krijgt keurig het motorblok thuisbezorgd, maar bij nadere inspectie is het helemaal gaar. Over Henri Tersteeg zijn meerdere verhalen te vinden op internet.

Je krijgt keurig een factuur, alleen op de naam van een ander bedrijf, dat bij navraag zijn vorige werkgever was. Dit was de reactie:

Quote:
We hebben even in ons factuur systeem gekeken en uw factuurnummer is niet bij ons bekend,

Volgens mij heeft u zaken gedaan met Henri Tersteeg van C.A.P

De motor is niet geleverd uit onze voorraad dus u kunt het beste even contact opnemen met Henri Tersteeg.

Ik bleek niet de enige te zijn, maar contact krijgen met dhr Tersteeg was niet meer mogelijk. Dus wees gewaarschuwd, ik was bijna 800 euro lichter.

Style 06-01-2013 19:11

Quote:
Originally Posted by Tuffel
Even terugkomend op de velgen. Wilde ze net eens even passen, blijkt het ook nog eens 5x112 te zijn ipv 5x100. Terwijl de verkoper glashard tegen me zei dat het 5x100 was. (Letterlijk: 'ze komen niet onder mijn Skoda vandaan maar onder die Golf daar, die is van m'n vrouw. (was een Golf 4)) Iemand nog interesse in een setje wielen? Inmiddels niet meer krom en lek ;)

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...-225-40r18.html

Daar overigens de advertentie, staat dus duidelijk Golf 4 en 5x100 in...

Dat is wel heel zuur vriend maar je zei toch dat je was wezen kijken.
Zou ze gewoon terug brengen en mocht hij geen interesse hebben en jij ook niet meer kunnen ze altijd nog bij hem door het raam :D

Sjaak_73 07-01-2013 10:00

dat er nog mensen zijn die zo zaken doen. het is bijna niet te geloven

hoor ik het wel meer om mij heen. zelfs van bedrijven die ook nieuwe velgen verkopen. en dan zwart zonder bon 2e hands krom verkopen. ik zal geen namen noemen hier. :shake:

mensen komen dan daarna nadat ze alle ellende van kromme velgen hebben gehad.bij een ander, bij mij gewoon nieuw kopen en ik zet ze ook onder de auto zodat we beide weten dat de steek en et waarde goed is.

ik zou ze idd terug brengen. een verkeerde steek dat kan dus echt niet....

succes in elk geval

mvg sjaak

gerwin88 07-01-2013 19:14

Quote:
kijk hier maar even.

http://www.rechtswinkel.nl/antwoord...nder-heeft.html

En anders even googlen kom je op dezelfde antwoorden uit.
Niet leuk voor de verzender maar zo werkt het wel helaas.

hm oke, nja ik ga hem er niet voor aansprakelijk stellen.
vind persoonlijk niet dat hij wat verkeerd heeft gedaan.
postNL is degene die hier de boel een beetje naait:|

Jimm. 15-01-2013 22:59

Quote:
Originally Posted by Style
Hoe vervelend dan ook je stond er zelf bij toen je ze kocht.
Nooit iemand vertrouwen en zeker goed kijken wat je koop zeker als het maar 4 velgen zijn die je moet te controleren :rolleyes:
Gewoon laten richten en een gewaarschuwd mens telt voor 2 :thumbup:

Nou, ik heb ook een keer ff snel alle velgen gepast ... Kun je zeggen een hoop werk, maar als het om een duurdere set gaat en het voelt niet lekker, zijn die paar minuten extra ook niks meer! Maar dan zul je wel met een 2e iemand moeten gaan, zodat hij bij de verkoper kan blijven en je eigen velgen ofzo.

Achja.. Een velg van mij is gericht met een breekijzer, mooi ingesmeerd met vet, zoals de andere wielen ook uitzagen, dus ik zag de beschadiging pas nadat ik ging poetsen.. Lekker midden in het bed van ronal r8's.

En ohjaa, een tip van mij:
Als je twijfelt: LIGGEN LATEN!!!!

Een setje eta beta's, volgens de verkoper geheel schade vrij en 100% recht. Toen ik kwam zat er een klein deukje in de binnenkant. Na twijfeling, omdat de advertentie niet klopte, toch gegokt, en de banden die rondom zaten (die waren weer voor een vriend van me), die hadden een mooie noodstop gemaakt wat niet te zien was. Dus na een testrit de dag erna, begon vanaf 60km/u mijn stuur te bibberen.

Leuke is, is dat als je verhaal probeert te halen bij de verkoper, ze boos reageren... Zou het de 'crisis' zijn waardoor mensen elkaar bedriegen..

SpeedieD 15-01-2013 23:21

Jimm een hoop mensen zitten zo diep in financiele problemen dat ze dit als enige uitweg zien.

En je hebt natuurlijk de verstokte oplichters.

Jimm. 15-01-2013 23:50

Quote:
Originally Posted by SpeedieD
Jimm een hoop mensen zitten zo diep in financiele problemen dat ze dit als enige uitweg zien.

En je hebt natuurlijk de verstokte oplichters.

Tsjah, wat moet ik erop zeggen.. Gelijk heb je natuurlijk!

Gewoon goed opletten wat je koopt, voelt het niet lekker of klopt de advertentie niet helemaal, laten staan... Kan je een hoop geld besparen!

SpeedieD 15-01-2013 23:55

Inderdaad en altijd zelf gaan kijken en niet laten opsturen. Tenminste als je via speurders of marktplaats koopt. Van hier op het forum heb ik alleen maar positieve ervaringen.

Jimm. 16-01-2013 10:44

Quote:
Originally Posted by SpeedieD
Inderdaad en altijd zelf gaan kijken en niet laten opsturen. Tenminste als je via speurders of marktplaats koopt. Van hier op het forum heb ik alleen maar positieve ervaringen.

Ebay moet je anders ook mee oppassen hoor! Had daar een aantal jaren een PC gekocht van 700euro, pc helaas nooit gezien. En van ebay kreeg ik maar 150euro terug. Dus, een paypal accountje aanmaken is ook zo stom nog niet!!

SpeedieD 16-01-2013 13:26

Quote:
Originally Posted by Jimm.
Ebay moet je anders ook mee oppassen hoor! Had daar een aantal jaren een PC gekocht van 700euro, pc helaas nooit gezien. En van ebay kreeg ik maar 150euro terug. Dus, een paypal accountje aanmaken is ook zo stom nog niet!!

Daarom heb ik al een aantal jaren een Paypal account. Heb trouwens op Ebay nog nooit gezeik gehad over spullen die niet geleverd werden dan wel niet goed waren.

MartinGT 16-01-2013 14:22

http://www.opgeletopinternet.nl/ind...pic,4477.0.html

Ben opgelicht via een marktplaats gezocht advertentie. :(

Dus niet reageren als je iets aangeboden krijgt door rekening nummer: 676541305 / I Freze.

Jimm. 16-01-2013 14:45

https://www.mijnpolitie.nl/b/intern...l?serviceID=260

Misschien handig om dit eerst te checken? Zie dit ook pas net, via de link die jij stuurde!

SpeedieD 16-01-2013 14:55

Mijnpolitie.nl geeft niet altijd een melding ook al is er een oplichter aan het werk. Pas na drie aangiftes verschijnt er een melding.

Gezocht advertenties zijn altijd gevaarijk.

Beste tip die ik kan geven is emailadres en bankrekeningnummer googelen.
En als het te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook!

Zollie 16-01-2013 15:20

heb ook al een paar mooie reacties gehad op gezocht-advertenties. Ik verzoek dan altijd een foto van het onderdeel, en dat met een vreemd verzoek, of de het op de foto kunnen zetten samen met een fruitmand ofzo (een plaatje googelen kan ik ook!)

vaak blijft het stil, of je krijgt een keurige opsomming van scheldwoorden :)

Arnaud 17-01-2013 11:08

En weer een mailtje in de mailbox, na een bod te hebben gekregen van €1000 op een auto welke voor 900 te koop staat:

Quote:
Hi how much do you want to sell it to me?I will also want to know if
its still in good condition and i will like you to send me more
pictures if possible i want you to know that i will like to no the
last price for it and i will be paying you by PayPal after the payment
has been made i will contact my shipper to come for it at your home i
am doing that because i am on sea now(I am a marine Engineer (Heerema
Marine Contractors)so i can not come for the pick up myself

Zouden er werkelijk nog steeds mensen zijn die erin trappen?

SpeedieD 17-01-2013 11:44

Anaud ik denk het wel anders zouden ze er wel mee stoppen....

BMW320d19 17-01-2013 13:34

Hallo iedereen,

Ik ga het forum niet vervuilen met allerhande beschuldigingen.

Ik ben zelf op zijn zachtst gezegd onfair behandeld geworden door bovenstaande firma.
Ik lees talrijke verhalen op het internet. Ik zou graag de getuige-
nissen van andere slachtoffers verzamelen.

Ik snap dat het economische klimaat zowel voor de consument
als de handelaars moeilijk is. Maar dit is je reinste afzetterij.

Garantiebepalingen worden totaal niet nageleefd op de op het
eerste zicht niet merkbare kapotte of oude rommel die hij ver-
koopt.. Er wordt door deze handelaar gespot met andere on-
dernemers (die op deze manier ook in een slecht daglicht ge-
steld worden) en met het recht (de wet in het bijzonder).

Ik begrijp eveneens dat dit forum niet dient voor dergelijke za-
ken. Maar in het belang van zowel autoliefhebbers als brave
consumenten, zie ik dit als een geschikt medium.

Ik verwacht geen op het forum publiek gemaakte verwijten. Ik
wil gerust gepm'd worden. In alle discretie en sereniteit wil ik
de mogelijke problemen helpen oplossen. Wie belanghebbend is
en deze gedachte ondersteunt, mag mij steevast contacteren.
We verdienen allemaal een eerlijke behandeling.

Alvast bedankt iedereen.

WilcoGTI 17-01-2013 14:26

Moet je daar hiervoor nu een account aanmaken?

All times are GMT +1. The time now is 12:35.