![]() |
laswerk ziet er toch goed uit voor iemand die net begint zeker, misschien heb ik niet goed gelezen maar over het laswerk zou ik niet direct primer doen maar menie of zinkspray, als het maar tijdelijk is dan is het geen probleem.
Ga zo door. Groetjes ron |
Quote:
Ja had de primer er eigenlijk alleen opgedaan om te zien hoe strak het erin zat. De Golf moet toch nog een keer naar de straler voor nog alles licht over te doen en meteen erna epoxy erop. |
Ziet er allemaal netjes uit,
Je pakt het goed aan allemaal! ga zo door ;) |
Danke,
We doen ons best he. |
Mooi project Erik. Wordt allemaal netjes gedaan.
|
Ik dacht het al Eric :thumbup:
Groetjes ron |
Zo vandaag de binnenwielkastrand op maat gemaakt en gehecht,
Alleen moet 1 deel er nog uit en nog iets aangepast worden. Op de 2de foto is het te zien. Foto's: ![]() Hieronder zie je het, ineens komt er een knik. Dus dit moet nog even aangepast worden maar dat komt allemaal wel goed. ![]() Ook zijn vandaag de ATSen verkocht. Hier is een setje verbreed staal voor terug gekomen wat binnenkort de verkoop in gaat: ![]() ![]() Dit was het weer voor vandaag. |
Zo vandaag de knik uit de binnenrand gehaald.
Daarna de buitenrand op maat gemaakt. Daarna alles gehecht en toen de binnenrand begonnen met aflassen. Daarna de buitenrand afgelast. En toen nog ff de las weggeslepen maar nog niet afgemaakt. Wat foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
doe je netjes!
gaat ook best vlot hier:thumbup: |
Danke,
Ja probeer er zoveel mogelijk tijd in te steken. |
Quote:
doe je goed :thumbup: ziet er goed uit man. dat moet wel goed komen :) |
Zo hier is de las ook weggeslepen:
![]() Quote:
Danke |
je gaat ook goed vooruit! en het werkt ook zo handig als alles van de auto is!en de auto een beetje op hoogte is!
|
Gaat goed zo Erik :thumbup:
Ga zo door. |
dit is je eerste resto-project toch?
respect hoor,vind het errug netjes allemaal:thumbup: |
@ Erik_Jetta: Ja werkt zeker handig, hoef je geer rare fratsen uit te halen om aan de binnenkant van de wielkastrand te komen of straks aan de dorpels
@ Yellowbug: Danke @ De Pul: Danke, dit is inderdaad mijn eerste project. |
Zo maar weer eens een update plaatsen,
Te weinig gedaan door drukte, maar vandaag even tijd dus meteen gebruik van maken. 2 Weken geleden: De binnenrand aan de binnenzijde gelijk gehouden en op maat gemaakt en erin gehecht. Daarna de buitenrand met griptangen erop bevestigd en geconstateerd dat de pasvorm van de binnenrand aardig slecht was. Dus een stuk ingeslepen en daarna een stuk plaat ertussen gezet. Foto: ![]() Vandaag: Zo Ralph is vandaag langs geweest om de nodige tips en adviezen te geven. Deze hebben nu al geholpen en zullen nog wel meer van pas komen Vandaag de buitenrand op maat gemaakt, maar deze wou er niet goed genoeg in dus eerst de binnenrand eruit gehaald en de buitenrand beetje aangepast en erin gelast. Daarna de binnenrand er weer in gehecht, maar dit is nog niet af. Foto's: ![]() ![]() ![]() Ik had helaas aan de eerste wielkastrand helaas te veel weggeslepen, dus er waren weer wat kleine gaatjes zichtbaar die ik dicht wou lassen maar toen branden ik er snel doorheen. Dus spanning iets omlaag en verder gegaan met dicht lassen. Hier ook een fototje van: ![]() |
Ziet er alweer een stukkie beter uit. Het lassen gaat je steeds beter af en ervaring kun je alleen krijgen door het zelf doen. En wat de tips van ralph betreft, die heb ik gisteren ook gekregen toen ik met de rode 1500automaat bij hem langs ben geweest. Ik moet ook een achterwielrand binnen/buiten deels vervangen. Ik heb mezelf ook getrakteerd op een lasapparaat en eerdaags gaat het voor mij ook beginnen. Kan ik mooi oefenen op de rode en als ik het gevoel een beetje heb, ga ik aan de slag met de blauwe vijfdeurs :tongue:
Ga vooral zo door :thumbup: |
Danke,
Ja lassen gaat inderdaad steeds beter, En had ook zoiets van eerst alles zelf proberen zou het echt niet lukken dan maar iemand erbij halen, naders leet je het nooit he. En tips zijn natuurlijk altijd handig en zeer bruikbaar. En ja leren doe je ook door het eens fout te doen. Heb je ook een topic van jouw rode? Ben er wel benieuwd naar. |
Quote:
Je moet maar denken, door schade en schande wordt je vanzelf wijzer (als het maar niet te veel geld gaat kosten) En waarom het wiel zelf uitvinden als anderen het al hebben gedaan voor je ;) En nee, van de rode heb ik nog geen topic, want dat is de "tijdelijke" vervanger van de cabrio van mijn zoon. Maar zoals het er naar gaat uitzien, wordt het een blijvertje. Topic komt als ik er mee ga beginnen. ik heb alleen niet zo'n mooie hobbyruimte als jij. ik mag onder de carport staan (dus ik hoop dat het niet te snel écht koud gaat worden :cry: ) |
Zo vandaag weer een dik uurtje aan de Golf kunnen besteden,
Dus wat beginnende roest aangepakt. Na het uitslijpen ervan viel het mee maar aan de buitenkant zaten putjes dus wou het zekere voor het onzerkere nemen en dus maar 2 plaatjes ingelast. Foto's: ![]() ![]() ![]() De andere kant: ![]() ![]() Die heb ik nog niet weggeslepen. |
Gaat de goede kant op hier en je hebt de vaart erin. Morgen ook maar weer eens kijken of ik iets gedaan krijg. Het werkt wel motiverend als je ziet dat anderen ook lekker bezig zijn, dus blijven updaten aub :D
|
Ja hier was het ook 3 weken rustig, maar heb nu weer de motivatie om eraan te werken als ik maar 1 uurtje de tijd heb.
En die had ik verloren toen het even niet helemaal wou lukken. |
Zo vandaag weer wat gelast aan de auto.
De binnenwielkastrand zit erin. Alleen moet van de hele rand de las nog weggeslepen worden. Meteen een verstop stukje roest aangepakt, namelijk op de plaats waar de draagarm bevestigd word. Foto's: Wegens de slechte pasvorm van de binnenrand iets moeten foetelen ![]() Hier zat dus wat roest verstopt: ![]() ![]() Daarna las weggeslepen het daarna de weer een stuk plaat erover zoals het zat: ![]() ![]() Helaas is het plaatje iets omhoog getrokken door het lassen maar als de draagarm bevestigd zit trek je hem toch weer tegen het andere plaatwerk aan. Alleen ben ik het denken om het plaatje op de bovenstaande foto rondom af te lassen omdat er zo vocht tussen kan. Maarja zat orgineel niet zo dus daarom twijfel ik. |
Zo vandaag weer even wat kunnen doen,
Het 2de punt waar de draagarm bevestigd word heb ik een klein plaatje ingezet. Daarna wat puntlassen doorboren en een stuk binnendorpel eruit halen, van buiten zag je bijna niks eraan alleen zaten er wat kleine putjes in waar roest weggestraald was, dus wou geen risico nemen. Ook zie je op 1 van de foto's dat er een deuk in de buiten dorpel zit, dus denk eraan om de buitenrand ook te vernieuwen en de rest van het plaatwerk even te stralen. En nog het plaatje tussen de reservewielkast en het achterpaneel eruit gehaald. Wat foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Zo vandaag bezig gegaan met de eerst A-Stijlhoek.
Nu heb ik een groot gedeelte al uitgeslepen en heb over het laatste stukje een vraag. Hoe word het plaatwerk uit het afwateringsgootje eruit gehaald. Want zover ik zo kan zien moet ik dan een stukje van mijn gootje inslijpen klopt dit? Foto's ter verduidelijkheid: ![]() ![]() ![]() B.v.d. |
Kik even op de laatste pagina van het topic van Audilimburg, die heeft dat ook pas gedaan.
link |
Ja heb inmiddels al contact met hem gehad via PM.
|
Zo vandaag wat lesuitval dus de ideale kans om weer wat werk te verrichten.
Heb de zijkant van de waterbak er een groot gedeelte eruit geslepen, dit stuk zal er ook weer terug ingelast gaan worden. Daarna het stuk plaat wat tussen de binnenkant en waterbak inzit wat rot was eruit geslepen en een nieuw stuk eringezet. Was een redelijk lastig stuk aangezien er veel bochten inzatten. Het is niet exact hetzelfde geworden maar dit gedeelte zit niet in het zicht dus maakt het niet zo zeer uit. Foto's: ![]() ![]() ![]() |
Heb jij ondertussen al niet een hele nieuwe carrosserie ineengezet :p GOED WERK!
|
Zo vandaag weer een aantal uurtjes aan de Golf gewerkt, zit momenteel op 101 uur die ik eraan heb besteed.
Heb vandaag aan beide A-Stijlhoeken gewerkt. Aan de bestuurderkant zit alle plaat erweer in behalve de A-Stijlhoek zelf. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aan de andere zijde ben ik begonnen de A-Stijl eraf te halen en er zat redelijk wat roest onder, ![]() ![]() Daarna nog meer weggeslepen en hier een 2 tal plaatjes al erin gelast, ![]() ![]() Daarna voor het grootste stuk ook 1 plaatje op maat gemaakt en erin gelast, ![]() Nu moet ik aan de passagierskant alleen nog aan zijkant van de waterbak een plaatje op maat maken en erin lassen, en daarna kunnen bijde A-Stijl hoeken erop. Quote:
Haha nee valt wel mee, Vooral wat kleine plaatjes en moet nog redelijk wat laswerk. |
Gaat helemaal goedkomen met deze golf1!
|
nou Erik, ik moet zeggen dat je zeer goed bezig bent. Is net of ik mijn eerste auto weer beleef, zo ben ik namelijk ook begonnen. Alles moet een eerste keer zijn en je moet het gewoon proberen. Deze auto is in goede handen.
Ga zo door. Groet Ron |
Goed bezig Erik, de reparatiedelen van Kneepkens passen redelijk. Ik heb deze een keer gebruikt. Heb wel vaker "gebruikte" A-stijl hoeken geplaatst. Met een beetje geduld krijg je de nieuwe er ook wel netjes is.
Als je in dit tempo door gaat kun je hem met kerstmis naar de spuiter brengen !! |
Bedankt allemaal voor de reacties,
@ Ralph: De planning was om hem aan het einde van het jaar bij de spuiter sting, maar ben bang dat ik dat niet ga halen. Moet namelijk nog voor bij de zijkante van het front, De RA, LA en LV dorpel, Rechterachterhoek, Reserve wielbak, Klein plaatje aan het binnenscherm en En bij de vulhals nog redelijk stukje. En dan nog de A-Stijlhoeken af maken. Dus nog werk genoeg. Als hij maar in Mei klaar is ben ik blij. |
Wat een werk he?? Maar je goed bezig.. :thumbup:
En neem de tijd ervoor, je kunt er nu nog goed bij ;) oke? Succes verder!! |
Ja inderdaad, in het laswerk zit meer tijd dan ik had verwacht,
Maar vind het leuk werk om te doen dus we gaan vrolijk door. |
Zo vandaag weer wat kunnen doen,
Heb de voorbereiding voor de A-Stijlhoek aan de passagierskant nu ook klaar. ![]() ![]() Daarna nog 1 klein plaatje aan het binnenscherm RV gelast, daar zatten paar kleine gaatjes, daarna nog een rot stukje aan de bovenkant van het front gelast. ![]() |
Als je foto 1 ziet in het begin, zou je toch niet verwachten dat hij zoveel rottigheid had.
Zoek je nog een rechter achterdeur (bijrijderskant)? heb er nog 1 in perfecte staan zonder roest! succes, ziet er al goed uit. |
Net werk man. Het gaat de goede kant op zo en knap dat je het allemaal zo aandurft. Die a-stijlen durfde ik zelf niet aan te beginnen dus daar heb ik iemand voor om hulp gevraagd. Bij mij waren ze echter nog rotter, ook aan de binnenkant, dus er is een heel stuk uitgegaan. Ben dus toch blij dat ik daar niet zelf alleen aan ben begonnen.
Naar welke spuiter ga je de auto brengen? Ik zoek ook nog een goede voor een mooie prijs in de buurt. |
All times are GMT +1. The time now is 11:19. |