![]() |
Golf mk1 beetje aanpakken
Zoals sommige misschien al gelezen hebben in het voorstel topic heb ik vorige week mijn eerste Golf mk1 gekocht(tevens ook mijn eerste volkswagen ooit).
Nu gingen we er natuurlijk vanuit dat er nog verschillende dingen gedaan moesten worden aan de auto en met name de roestplekjes. Hiermee willen we gaan beginnen. Zodoende hebben we eens rond gekeken naar de mogelijkheden om de roest te behandelen met spul zoals, fertan, noverox etc. Hier zijn echter de meningen over verschillend. Zijn er hier mensen ervaring met dit spul? Aangezien dit mijn eerste auto is waar ik zoveel mogelijk zelf aan wil gaan doen is mijn vraag ook, wat is de beste manier om de roest aan te pakken? Waar het nog te redden is natuurlijk. Opschuren, fertan/noverox erover, laten drogen, nogmaals erover, laten drogen, opschuren, primer, lak? En met welke korrel opschuren? Alvast bedankt voor de reacties. Hieronder een paar foto's van de plekjes die aangepakt moeten worden Dorpel ![]() Links achter ![]() Rechts voor ![]() Nog wel meer plekjes te vinden maar nu even geen foto's van. Zo staat de golf er nu bij. Rode velgen met 'whitewalls' eraf en golf 3 staal erop. Dit zal nog gaan veranderen naar verbreedstaal maar eerst andere dingen aanpakken. ![]() |
De dorpel en het schermrandje achter beneden moet zowiezo gelast worden.
Alsvolgt: - Roestgat ruim uitslijpen - niewe plaat erin maken - aflassen - gladslijpen - zinkspray - bitume steenslagspray - kleur Andere plekken; - kaal slijpen/schuren - zinkspray - epoxy grondverf - kleur Dit gaat vaak en lang goed. Roestomvormers heb ik zelf weinig ervaring mee. Als je een roestig deel weghaalt, is het ook echt weg. En vaak zie je dat als je het niet goed of ruim weghaalt, dat het altijd zo weer terug is. |
Thanks voor je reactie.
Het lassen gingen ik laten doen. Dorpel en achter is idd niet meer te redden met een beetje schuren. :shake: Dat zou in principe voldoende moeten zijn? Ik hoorde maar steeds meer over die roestomvormers maar nog geen ervaring meer vandaar de vraag. Naja dan laten we die roestomvormers anders wel achterwegen en gewoon aan de slag gaan. Wel weer ff wachten tot het weer beter word. |
Vandaag de kever wieldoppen(25cm niet de kleintjes) binnen gekregen
![]() Deze willen we gaan monteren op 14 inch golf 3 staal of op 13 inch staal. Nog even kijken wat mooier staat. Beste manier om ze te monteren lijkt mij met de orginele klemmen erop lassen. Als iemand hier een beter idee over heeft hoor ik het graag. CL frontlip ook in bestelling. |
Ondanks we de VW kever doppen op verbreedstaal gingen zetten toch een setje velgen gehaald.
![]() Volgens de verkoper ongebruikt setje orgineel uit 1987. Sticker zit er nog op dat ze oorspronkelijk voor een Opel Ascona bedoeld zijn, met datum. Je ziet ook geen sporen dat er uberhaupt ooit een band opgelegen heeft of een bout ingezeten heeft. In ieder geval zjin ze kaarsrecht. Nog wel even poetsen en misschien stukjes polijsten/bijwerken en dan zien ze er weer top uit. |
Zo zien de slechte stukjes eruit.
![]() Dit ziet eruit als ingevreten zooi wat je niet zonder schuren weg krijgt. Opschuren met een hoge korrel, blanke lak en dan polijsten de beste oplossing? |
Domme vraag misschien, maar hoe zit het logo Golf vast achter op een golf mk1 uit 82? Ik lees dingen over pinnetjes bij een mk2 en geplakt bij mk3. Lijkt me dat deze geplakt zit maar om even zeker te weten toch even hier vragen!
|
mk1+ mk2 is met pinnetjes. mk3 is geplakt. daarom is die van mij vrij van logo`s
|
Thanks,
Is chantal thuis? |
uhm thuis in hulsberg wel denk ik, niet thuis in heerlen. wat moet je nou weer bij me dumpen dan?
|
ik heb korrel 1500... ik denk ik drop 2 velgen af en dan heb je wat te doen:P
|
als je die oxidatie er met korrel 1500 uit wil gaan schuren dan ben je wel een paar weken bezig denk ik. je kan het beste eerst met afbijt de blanke lak eraf halen en dan met 180 of 280 o.i.d. beginnen met schuren tot ALLE oxidatie eruit is en dan daarna iedere keer een fijnere korrel nemen (wel de gehele velg doen) tot je bij korrel 2000 of 2500 bent en dan polijsten.
is niet zomaar even snel gebeurd maar wel het beste resultaat. succes! |
Ja, er is al geschuurd met een minder fijne korrel. Ze zijn er al vrijwel uit. Nu telkens wat minder grof gaan idd. We hebben de tijd maar ik heb nu misschien een leuk adres gevonden voor velgen reparatie. Eens bellen wat het kost dan hoeven we misschien zelf niet te prutsen.
|
ff voor de duidelijkheid, mijn adres is niet dat adres. t is maar dat je t weet. :D
|
Als je je roest zo aanpakt zoals ik zei is gewoon goed. En heb je geen roestvorming nodig. Hoe meer roest blijft zitten, hoe eerder het terugkomt.
verder goed bezig :thumbup: |
We hebben vanaf zaterdag 3 weken vrij. Geen vakantie geboekt dus tijd zat om aan de auto te werken. Zal hier af en toe een update plaatsen van het resultaat.
De velgen waren helaas naafmaat 56.6 dus daar moet ik 57.1 van laten maken. 20euro per velg daarvoor een beetje redelijke prijs? Had iemand gevonden en die vroeg zich 20 a 25 per velg. |
kever doppen op verbreed staal lijkt me wel mooi! heb je daar een voorbeeldfoto van?
|
Quote:
is volgens mij wel redelijk ik heb dat ook wel eens laten doen en dat was toen wel iets voordeliger, 15euro per velg. |
Quote:
Nee, nog niet. Ik ga ze waarschijnlijk eerst monteren op me standaard 13inch velgen. Je hebt die platte VW kever doppen en die echte bollen. Ik heb die platte. De 25cm, ook heb je de 17cm. Maja zo gauw ik ze erop heb zitten zal ik een foto neerzetten. |
![]() Dit is met die bollen keverwiel doppen. Deze vind ik eigenlijk iets mooier. |
![]() ![]() Nog een mooie plek om aan te pakken. Ziet er goed krokant uit. In de kofferbak achter de tankdop. |
''gerepareerd' met glasvezel matjes, dat belooft weinig goeds :eek: Succes!
|
Jup, daar was ik ook al bang voor.
|
:screwy: pffffffffffffff
|
komt de negatieveling :P
|
hahahaha :D
(positieve modus aan) ach dat poetsen we er wel uit (positieve modus uit) |
Haha zo positief hoeft het nu ook alweer niet maar om hem dan maar daardoor weg te doen is meteen het uiterste.
Kon me moeilijk voorstellen dat een vw liefhebber het zo ver laat komen en zo oplost. Maja, we gaan er deze week maar eens naar laten kijken en wat het gaat kosten. |
De MSW velgen gaan de verkoop in. Ga het geld gebruiken om eerst andere dingen aan te pakken wat belangrijker zijn.
Mocht iemand er interesse in hebben hoor ik het wel. Naafmaat is 56.6 |
Nou, we zijn bij de lokale beuner langs geweest en met het volgende resultaat.
Beide dorpels moeten vervangen worden. Die plek in de kofferbak blijkt niet zo erg te zijn als verwacht. Als ik de dorpels zelf zou leveren wat zou me dat ongeveer moeten kosten? Hij gaf me een prijsopgave van 400euro voor beide dorpels. Mits ik de dorpels zelf lever. Lijkt me een nette prijs. |
![]() ![]() Volgens garage beide niet meer te redden zonder inlassen van een wielrand. http://www.euro-autoparts.nl/websho...tens te%20deel dat bv. |
Stickers van stickerdump ook binnen en erop geplakt.
![]() Bandjes voor de MSW velgen ook binnen 175/50/14 ![]() |
MSW velgen eronder!
![]() |
mooi hoor :thumbup:
en die sticker van back to the eighties :D |
Ze glanzende mooi in t zonlicht.
|
Gisteren setje snowflakes gaan ophalen voor een habbekrats.
Geen idee wat daar echt de plannen mee zijn, waren eigenlijk te goedkoop om te laten liggen. Zitten ondertussen ook weer op c2's te bieden, kijken of ik daar nog wat leuks/goedkoops te vinden is. Die zijn net zoals de ATS Cups mooi onder beide, de golf 1 en golf 2. |
haha was je niet aan het sparen voor het laswerk.
Velgen zien er wel super uit! |
Haha, neuh dat sparen hoef ik er niet echt voor maar er is ondertussen ook alweer een golf 2 gti bij gekomen.
Reden waarom eigenlijk het laswerk nog niet gedaan is is omdat ik niet echt de juiste persoon vind die het voor een leuke prijs wil doen. Dan is de prijs niet eens zo'n probleem maar meer de juiste persoon. Geen zin om prutswerk geleverd te krijgen en ik vertrouw automonteurs sowieso niet zo heel snel. Ik ga zelf altijd naar een garage waar mijn hele familie tot mijn opa toe zijn auto's altijd bracht. Die konden elkaar ook in een meer persoonlijke sfeer. Deze kunnen helaas de las werkzaamheden niet verrichten voor mij. Het is altijd veel duurder dan vooraf afgesproken en ook al zou je het dan niet willen, kan je niet anders omdat alles al eraf ligt en/of uitgeslepen is of wat dan ook. Geen zin om dadelijk ergens een afspraak te maken, van zeg, 750euro voor bepaalde dingen en dan paar daagjes later telefoon krijgen, ja word toch 1500euro heb nog meer gevonden. Er zal altijd wel iets meer gevonden worden maar om die 'controle' daar zo uit handen te geven heb ik wat moeite mee vooral als het een onbekende is. Maja we zullen wel zien hoe dat loopt. |
All times are GMT +1. The time now is 16:42. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.