Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Audi (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=212)
-   -   Audi A4 b5 1.8 20v 1999 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=100453)

FalleNk810i 29-05-2012 14:10

Mijn Audi A4 b5 1.8 turbo 20v 1999 CAI
 
Ik nu eindelijk ook een B5 aangeschaft, mijn 2de auto en wat een heerlijke bak :D

Helaas was vorige week het stuurhuis kapot gegaan maar deze heb ik inmiddels vervangen (kut klus)
















En dit is mn eerste auto, voor degene die dat nog niet wisten.. :screwy: :tongue:



FalleNk810i 29-05-2012 15:15

Is er hier trouwens iemand die een Driem kan vervangen bij dit soort type auto's en mij daarmee wilt helpen?
Ik kan het wel, alleen vertrouw ik het nooit zo met die timing van alles, zeker omdat deze nogal wat riemen en rollen en dergelijke heeft.

Tegen vergoeding uiteraard, maar het is een fijner idee om het samen met iemand te doen die precies weet wat hij doet.

sampo11 30-05-2012 11:44

Weet niet waar je vandaan komt?

FalleNk810i 30-05-2012 12:06

Ik kom uit Lekkerkerk, in de buurt van Rotterdam!

gbgolf2 01-06-2012 19:50

he,,

leuke auto! alleen nog plat gooien dat ding:) over je dbriem kun je zelf wel alleen het makkelijkste is dat je de hele voorfront er voor weghaald kun je er zo bij stelt niks voor! makkelijkste kun je een dbriem niet vervangen!

over mijn eigen audi staat alles op een laag pitje en niet veel nieuwtjes om te posten of wat ben meer met me golf 1 bezig die omgebouwd is na abf motor!

sampo11 03-06-2012 06:25

als je een foto maakt voor je alle rollen en riem eraf haalt dan is dat een stuk makkelijker! Weet je zo waar alles zat.

FalleNk810i 04-06-2012 07:58

Volgens mij heb ik iemand gevonden die het wel samen met mij wil vervangen, dus dat moet dan wel goedkomen :)

Helemaal platgooien gaat niet gebeuren, moet elke dag een veerpont op en af en bij sommige waterstanden is die hoek aardig schuin helaas.

FalleNk810i 08-08-2012 18:17

Hele tijd niks gepost hier, maar intussen aardig wat gedaan.
Zelf de distributieriem helemaal vervangen incl spanners etc.

Auto laten detailen:



























Nieuwe velgen gekocht:




























Nu nog een stukje omlaag en de velgen opknappen.

En tot slot nog een nieuwe APK!

FalleNk810i 20-09-2012 19:31














Nu nog een stukje zakken :D

sixpack 20-09-2012 20:14

Nice ! :cool: :thumbup:

FalleNk810i 20-09-2012 20:26

Thanks!

Ben even aan de slag gegaan met photoshop, is de eerste keer dat ik dat gebruik dus niet op de kwaliteit letten :P

Origineel:




Verlaagd:




Origineel:




Verlaagd:



Dokter D 20-09-2012 20:33

Mooie wagen!
De photoshop zegt genoeg dacht ik zo :thumbup:

Audi1981 23-09-2012 17:31

Mooie wagen idd, maar haal ff een andere deur ;)

FalleNk810i 23-09-2012 18:22

Thanks mannen!

Deur wordt komende maand gefixed net als de strips ;)

FalleNk810i 06-01-2013 20:23

Tijd geen mods gehad, maar in de kerstvakantie toch aan het sleutelen toegekomen!

Omdat ik aardig genoeg had van de deuk in het bestuurdersportier heb ik besloten om de deur te vervangen in plaats van het te laten repareren.
Op deze manier heb ik wat te doen en bespaar ik mijzelf wat geld.

Paar foto's van tijdens het vervangen van de deur:









Ook heb ik een schroefset opgehaald, waarvan ik het monteren hiervan voor het voorjaar had gepland, maar omdat ik al lekker op weg was met sleutelen ook maar besloten om deze te monteren.

De schroefset:






Ik heb helaas geen foto's van de montage, helemaal vergeten.

De audi staat nog niet laag, maar dit komt van het voorjaar wel als de 18 inch velgen er weer onder zitten. Dan kan ik alles gelijk goed afstellen.

NU:



OUD:



Het rijd in ieder geval een stuk sportiever!

sixpack 06-01-2013 20:54

Ziet er al een stuk beter uit !

Maar heb je hem niet uit laten lijnen nadat je de schroefset geplaatst hebt?
das beter met de normale (lagere) rijhoogte waarop je straks gaat rijden.

FalleNk810i 06-01-2013 21:06

Quote:
Originally Posted by sixpack
Ziet er al een stuk beter uit !

Maar heb je hem niet uit laten lijnen nadat je de schroefset geplaatst hebt?
das beter met de normale (lagere) rijhoogte waarop je straks gaat rijden.


Thanks!

Nee, nog niet laten doen. Rijhoogte is immers ook niet zoveel veranderd dat dat direct noodzakelijk is vind ik.
Als ik in het voorjaar de def. rijhoogte heb dan komt dat uiteraard wel goed!

FalleNk810i 07-04-2013 22:17

Na al die maanden vol met kou, sneeuw en pekel heb ik vorige week toch besloten om dit weekend mijn winterset te verwisselen voor de zomerset.
Ook heb ik gelijk de chromen spiegelkappen geplaatst dus ik ben weer erg blij met het resultaat.

De voorkant heb ik 2cm naar beneden gegooit omdat deze hoger stond als achteren, wat dus geen gezicht is.
Als ik rondom nergens problemen heb op de pont die ik elke dag moet gebruiken i.v.m. woon werk verkeer zal de B5 nog een stukje omlaag gaan.
Maar voorlopig is dit al best netjes lijkt mij











PuttenMKII 08-04-2013 08:02

toch wel een knappe wagen zo! :thumbup:

Audi1981 08-04-2013 11:29

Staat super, moet niet lager zijn hoor :thumbup:

FalleNk810i 08-04-2013 22:21

Thanks mannen!
Ben er ook best trots op zo haha :)

sampo11 09-04-2013 11:37

wel ff uit laten lijnen :)
verlagen heeft veel effect op de sporing bij dit type!
Zou zonde zijn van je banden..

FalleNk810i 08-10-2013 09:45

Zo staat ze er inmiddels bij :cool:





feffe 09-10-2013 10:39

super! velgen staan mooi

FalleNk810i 11-10-2013 11:57

Thanks man!

lowrider23 11-10-2013 13:14

De A4 straalt echt klasse uit zo! :thumbup:

golfje_295.000 11-10-2013 13:42

die is echt opgeknapt! mooi man

FalleNk810i 14-10-2013 07:11

Thanks mannen!

FalleNk810i 21-01-2014 11:15

Een tijd geleden heeft een maat van mij een K&N CAI gemonteerd op zijn golf 5 gti, zeker in combinatie met zijn RVS uitlaat klinkt dat super.
Dus al snel had ik het idee om ook een K&N filter bij mijn b5 te monteren. Minpuntje is dat het luchtfilter naast het meest warme punt van de auto geplaatst is dus daar moest een oplossing voor gemaakt worden.

Op internet veel voorbeelden gevonden van mensen die zelf een hitteschild gemaakt hadden van een stalen plaat. Gelukkig hadden we nog een stuk plaat liggen en zijn we aan de slag gegaan.

Before.



Alles gedemonteerd.



Plaat zetten.







Pas maken.







Bevestigen op originele bevestigingspunten of passend maken zonder extra gaten o.i.d. te boren.





Met alu tape bekleden zodat hitte gereflecteerd wordt.





Stalen plaat in kleur gespoten met hittebestendige verf, rubber rand over de randen geplaatst voor een nette afwerking.







K&N filter monteren en klaar.





Resultaat; wat meer afblaasgeluid bij het overschakelen maar geen herrie. Je hoort het alleen als je wat ''agressiever'' rijd.

Volgende klus wordt het zelf maken van RVS turbo tot middendemper systeem en daarna chippen :cool:

VW Johs 21-01-2014 22:07

Netje gedaan zo .

Ron mk1 22-01-2014 00:07

Leuke oplossing zo , iets waar ik ook maar eens naar moet gaan kijken.
Wat meer geluid erbij mag wel van mij...:)

Ps. Wat heb je met de benz wielen gedaan ? ;)

riendert 22-01-2014 11:07

Onwijs nette auto geworden. Met het luchtfilter ook netjes opgelost zeg!

FalleNk810i 26-01-2014 20:32

Thanks @all :D

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Leuke oplossing zo , iets waar ik ook maar eens naar moet gaan kijken.
Wat meer geluid erbij mag wel van mij...:)

Ps. Wat heb je met de benz wielen gedaan ? ;)


Die liggen nog bij mij in de schuur ;)

Ron mk1 26-01-2014 21:14

Ok , duidelijk :)

Dinsdag ga ik een setje 18 inch oettinger velgen ophalen.
Zal een stuk beter staan dan de 17 inch nu ;)

FalleNk810i 26-01-2014 21:43

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Ok , duidelijk :)

Dinsdag ga ik een setje 18 inch oettinger velgen ophalen.
Zal een stuk beter staan dan de 17 inch nu ;)


ja zeker! 17 inch is wel erg klein voor zo'n auto ja.

FalleNk810i 26-01-2014 22:26

Rvs
 
Afgelopen zaterdag heb ik samen met een maat van me, een custom RVS uitlaat gemaakt. Uiteraard wat foto's gemaakt.

De originele catalysator welke direct achter de turbo is geplaatst moest eerst gedemonteerd worden samen met de originele downpipe.





Stuk 3 inch pijp met de flens, het begin van de uitlaat.









Wat bochtenwerk om de downpipe mooi naar de onderkant van de Audi te geleiden.
Het eerste gedeelte noemen ze ook wel een testpipe, deze is 3 inch, hierna komt de downpipe welke 2,5 inch is.









De werkplaats, zonder brug is dit echt niet te doen.







Flexibele deel van de uitlaat.





En het laatste stuk pijp met verloop naar de originele uitlaat diameter.







Complete op maat gemaakte RVS test- en downpipe, nog bij elkaar gehouden door hechtlassen.





Hierna begonnen met het compleet aflassen van de uitlaat.









Finished product.









Voor de oplettende kijker, er zit inderdaad nog een lambdamoer op gelast, deze had ik niet op tijd binnen en wordt aan het einde van de week erop gelast en dan komende zaterdag het hele spul monteren.

Ron mk1 26-01-2014 22:33

Ontzettend netjes gemaakt , vakwerk!!
De flens die nu rechtstreeks op de turbo zit , is die zo te bestellen of heb je die op maat laten maken?
Hoe ga je dat met je jaarlijkse apk doen zonder kat?
Of is hij van voor 1995?

FalleNk810i 26-01-2014 22:44

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Ontzettend netjes gemaakt , vakwerk!!
De flens die nu rechtstreeks op de turbo zit , is die zo te bestellen of heb je die op maat laten maken?
Hoe ga je dat met je jaarlijkse apk doen zonder kat?
Of is hij van voor 1995?


Thanks! :cool:
Zelf gemaakt :thumbup:
Voor de APK ga ik gewoon wisselen, kost even wat tijd maar ach he hobby :D

Lieuwe 27-01-2014 11:26

Mooi gemaakt die uitlaat, knap laswerk. Auto ziet er ook goed uit :)

LRR 27-01-2014 13:31

Netjes hoor !!

Knappe Audi ook trouwens.


All times are GMT +1. The time now is 02:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.