![]() |
Corrado g60
De corrado g60 heb ik zondag ochtend opgehaalt.
Moet wel nog het een en ander aan gebeuren, maar dat komt wel goed. Het eerste wat er gaat gebeuren is de kat (heb ik) en midden demper (heb ik niet) er terug onder. Is nu toch wel een beetje heel erg kwa geluid, ze horen me 3 straten verderop al aankomen. De supersprint uitlaat die gladersite aanbied, die heeft tuv maar hoe is het geluid, daarvan niet te hard? Dacht laat ik het luchtfilter eens controleren, kwam ik tot de ontdekking dat er gewoon een soort spons materiaal inzat met een doorlaat van heb ik jou daar. :eek: Dus de glader gaat binnenkort nog open om te kijken wat de schade is. had nog een luchtfilterbak liggen met een kn filter voor een corrado g60. dus eerst het kn filter maar is gereinigd en opnieuw ingeolied en geplaatst. Zal van de week een drukmeter bestellen en aansluiten slangetje is al aangesloten en naar binnen getrokken door de voorgaande eigenaar. verder zou de corrado motorisch standaard zijn, maar dat moet ik nog even controleren. Natuurlijk zit er op een auto van 1989 wat rotterij, bij de wielkasten achter zit er wat rotterij op de dorpel. rechter spatbord voor, op het dak en naast het tankdopje zit wat oppervlakkige roest. Interieur is netjes, moet alleen goed uitgezogen worden en schoongemaakt worden om de muffe sigarettenlucht eruit te halen. Ook het mfa schermpje moet ik nog vervangen een getal is vaag, donorteller heb ik erbij. En het grootlicht lampje moet ik nog nakijken waarom die het niet doet. Verder ben ik opzoek naar een setje goede knipperlicht glaasjes en mistlampen en een goede middendemper. Maar het rijd goed zon corrado g60, ben benieuwd wat zijn 200 kilo lichtere broertje gaat doen (scirocco 2) met de snelle chip en kleinere poelie. |
Vandaag 2 nieuwe achterbandjes, in een zat een snee in tot op het staaldraad.
Zal morgen wat fotos plaatsen van de corrado. Moet ook nog 4 schijven en blokken wisselen, moeten de bouten van de klauwen nog op moment getrokken worden of gewoon goed vasttrekken? |
Nou, vandaag geen tijd gehad voor de fotos die maak ik morgen.
Morgen ook verder met de voorremmen controleren, en linksachter nog even deze loopt nog een beetje aan. Van de week de voorbanden laten balanceren de plakloodjes zijn pleite. Iemand nog een stuk donordorpel over voor links en rechts achter wielkast. |
Intussen drukmetertje even aangesloten, had al een vaag vermoeden.
de druk is max 0,3 bar in de 3de versnelling. moet dus de lader controleren, heb nog en andere liggen. De poelie overzetten en de lader en dan is kijken wat ie doet. Daar ga ik morgen mee verder, vandaag effe geen zin meer. ![]() ![]() ![]() |
Zo net de originele achterlichten gemonteerd, had ik een tijdje geleden op de sloop gehaald.
gladers gewisselt, op degen die eraf kwam zat een 68mm poulie. en die gaf maar 0,3 bar druk meer, die is dus overleden, zit allemaal alu slijpsel in doordat die idioot er een spons met een doorlaat van de grand canyon in had gedaan ipv een ori of kn filter :screwy: . Ga hem vanmiddag demonteren en kijken oftie nog te redden is. De andere geeft 0,8 bar druk in zen 3, welke druk hoort erbij een 68mm poulie? |
nou, glader geopend.
verdringer ingelopen en zwaar bekrast. een laderhelft daar is een van de dichtlijsten en de groef waar de dichtlijst inzit is compleet weg. Dus opzoek naar een andere glader voor het scirocco project ![]() ![]() ![]() |
als de timing niet goed staat,dan krijg jij de lader niet gedraait.Mocht hij wel gedraait hebben,dan liggen er grote stukken alu. los in de lader
|
Oke, weer wat geleerd.
Neem aan dat die 2 kerfjes van de poelietjes loodrecht boven elkaar horen te staan? |
dat wel
|
vandaag de remklauwen voor de voorwielen overhaalt, binnenkort uitwissellen met de huidige.
remklauwen achter moet ik nog mee naar de garage om ze inelkaar te laten zetten ivm veer op spanning zetten en dan die rot circlip weer in de gleuf te plaatsen ben al 2 dagen bezig geweest maar zonder speciaal gereedschap lukt dit niet |
ondertussen weer wat gedaan
begon eergister met een benzinelucht in de auto, gelijk weer terug de oprit opgereden en de motor gestopt plus accu ontkoppelt. bleek dat de slang van de benzinedruksensor gescheurt was, hier gelijk een nieuwe opgezet. Vandaag een andere radiateur plus mist en knipperlichten binnen gekregen. De oude radiateur was lek en de lampen waren gebarsten. Dit hele zwikkie vandaag gemonteerd, ziet er weer een stuk beter uit. Zag gisteravond dat bij de bak in zijn achteruit zetten de mistlampen aangingen achter. Hier is even naar gekeken en alle stekkers van de achteruitrijlampen en mistlamp losgehaalt. Zat een hoop corrosie op, dus alle stekkers goed schoongemaakt en het probleem is weg Vanavond een middendemper ophalen plus wat andere dingen. dan is tie weer aardig compleet |
Hoe haal ik die intercooler los, moet hiervoor heel de bumper eraf of kan dat onderlangs zonder de bumper te verwijderen.
Aangezien ik mijn intercooler en pijpen inwendig moet reinigen ivm rotzooi in het luchttraject. |
nou intercooler pijpen zijn los en staan te weken in de dasty.
intercooler zelf, daar heb ik de stalen steun aan de achterzijde losgebout. maar nu zit ie nog ergens vast, kan de intercooler wel op en neer bewegen maar niet verwijderen. waar zit de intercooler nog meer gebout aan de bovenzijde, kan niks vinden. |
iemand die de gouden tip heeft op bovenstaande vraag ?
|
Goed bezig hoor! ;)
|
vandaag even naar het mooie brabant afgereisd om de laders na te laten kijken.
eentje is nog toppie, de andere was helaas overleden. maar inmiddels al een andere voor gevonden inmiddels een andere tankklep en middendemper gescoord, binnenkort maar eens monteren als de smeerput vrij is |
Zo je hebt het tempo er goed in zitten.
Wordt zo te merken weer een leuke wagen. :thumbup: Nog plannen van verlaging of velgen? |
Voorlopig blijft ie zo.
Eerst de rotte plekken verwijderen en de corrado mischien zijdeglans zwart spuiten of rollen t word een daily, dus ik ga er niet teveel geld in pompen. Mischien een cafe/polder racer ervan maken, aangezien we hier ook leuke landweggetjes hebben met weinig politie in de buurt. |
Ik heb vanaf vanavond een complete Corrado G60 staan om in onderdelen te verkopen dus als je nog wat nodig hebt mag je me graag bellen.
Twan 0639570098 |
Quote:
Die zwarte uit Dinxperlo? |
Ja
|
Quote:
Was best een interessante wagen, maar als jij hem al in het bezit hebt hoef ik niet meer te overwegen om te gaan kijken of het wat is om op te knappen. Is de carrosserie in goede staat? |
Ja wel aardig ok,
heb hem nog niet goed bekeken. G lader moet wel gereviseerd worden als je wat wilt. Je kunt hem altijd nog over nemen alles zit er nog op heb nog niks eraan gedaan. :) |
ben alleen nog opzoek naar plaatwerk rondom de tankopening en eindstukjes dorpels voor de achterwielen
|
Quote:
mail mij ff foto's van wat je precies nodig hebt dan komt dat goed. vw-classicline@hotmail.com |
Tijdens het spoelen van de ori ic erachter gekomen dat deze lek is, heb nu een aftermarket ic geinstalleerd
Moet alleen nog een 90graden stalen bocht lassen,dit hoop ik morgen af te krijgen. Hopelijk heeft het constructie bedrijf die diameter op voorraad. Dan de claxons even een ander plekje geven en het grilletje terugplaatsen. kan ik eindelijk weer rijden, en zo snel mogelijk de kat en tussendemper er terug tussen plaatsen. |
90 graden bocht is klaar, alleen de verf nog uitlaten harden.
claxon heeft ook een ander plekje gekregen, morgen grilletje terugzetten. en de slangklemmen installeren. |
Nou, zit er weer allemaal op gaat net.
Helaas is mijn borg clipje van de copot sensor gesneuvelt, iets te ver verbogen en tijdens het terugbuigen brak tie. dus daar nog een nieuwe voor zien te vinden. De druk is gelijk een stukje hoger nu 0,9 bar, heb de ori luchtkoeler eens goed bekeken maar de lamellen waar de lucht doorheen moet zitten ook een eind dicht met shit. Vanavond effe een test rondje door de polder doen :D |
Testritje is goed bevallen.
Kwam nog een vw lt tegen met een groene corrado erop, zo te zien op slicks. Heb een vermoeden dat deze een daggie circuit erop had zitten Alleen zit ik nu met een knipperend rood ledje van de temperatuur indicatie. deze begint na 20 seconden nadat de motor is gestart te knipperen en stopt niet meer. temperatuur blijft gewoon goed 90 graden en de fan springt ook gewoon bij en af. Heb wel een ander kabelboompje (scirocco) gebruikt en deze aangepast voor de radiator fan. Heb hier een draad bij gemaakt voor de 2de trap, zoals de oude kapotte kabelboom was. Dit werkt ook gewoon goed, eerst komt de eerste trap en dan later de 2de bij. Wie o wie weet wat er fout kan zijn? Ik heb namelijk geen instructieboekje bij de corrado. mvg frank |
nah, het knipperend temperatuur ledje is vanzelf verdwenen.
heeft 2 dagen geknippert en was toen ineens weg :confused: . voor de rest werkt alles prima, heb er een week mee op en neer gependeld naar schiedam. maandag gaat de kat en ori middendemper er weer onder, ben ik koos demperloos af. :screwy: Ook 2 dagen last van een snel knipperend linkervoor knipperlicht, het lampje schoongemaakt (witte corrosie op het voetje) en opnieuw in de houder gedraait en alles functioneerd weer zoals het hoort. |
De kat en middendemper zit er weer onder, hoor nou alleen maar de glader brommen. :D
Vind de corrado toch wel redelijk zuinig, heb toch aardig doorgereden en een gem verbruik van 1 liter op 11,8 km |
Goed bezig hier hoor!
Verbruik is zeker niet slecht! |
Goed bezig idd! En die waardes heb ik ook, is wel te doen..
|
Al een tijdje weer met de middendemper en kat ertussen gereden, kan wel merken dat ik iets vermogen mis, maar mis de herrie niet.
Aangezien ik veel zeeland > rotterdam en vice versa op en neer rijd met de corrado, heb geen zin in boetes. |
ik had de kat leeggehaald,wel zelfde effect als kat vervanger ma ja dan zit ie tenminste eronder zogenaamd,merk je ook met dootrekken,maar ja dan moet weer vanalles los,goed bezig met knutselen
|
Ik heb nog een lege kat liggen, met de tijd die er eens tussen knutsellen.
Maar goed, voorlopig blijft het even zo. |
Probleem slecht optrekken is opgelost, zag vandaag dat me glader druk niet opliep zoals normaal.
Bleek dat het hefboompje die de retourklep bedient losgeschoten was. Gewrichtje weer in elkaar gedrukt en voila weer 0,6 bar druk. |
Wanneer kom je eens deze kant op om hem te showen ? :D
Ik heb nog steeds een kenteken liggen hier wat nog niet gescanned is. :$ |
Nou gister ben ik aangereden door een andere auto, de beste man zat handsfree te bellen en naar een boer te zwaaien die op het land bezig was.
daardoor is hij op mijn weghelft terecht gekomen. was al zover mogelijk naar rechts gegaan maar kon niet meer verder anders was ikzelf van de dijk afgevlogen. heb nog getoetert wat ervoor gezorgd heeft dat de schade beperkt bleef tot de linker voorzijde, hij trok hem nog een eind naar de rechter weghelft toe op het laatste moment. maar goed toch nog flinke schade, voorwielophanging naar de gallemiezen, spatbord, velg krom, subframe krom, stuurstang en aandrijf as krom zijn haaks omgezet. ikzelf reed al redelijk zacht denk 30 kmh, maar mijn tegenligger zat nog rond de 60kmh. dus was redelijk pissig, wat een sufkut zeg. maar goed we hebben alleen blikschade en zijn zelf nog heel dat is het voornaamste. ik heb er alleen een zere pols aanover gehouden, toch nog een klap van het stuur gehad. |
Oef! Dat is wat minder leuk nieuws! Ga je de corrado nog redden of is ie afgeschreven?
Miss wat foto's plaatsen? Succes! |
All times are GMT +1. The time now is 01:57. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.