![]() |
golf 1 gti G60 / caddy 1.6D
Na een serieuze tijd op dit forum rond te zwerven vond ik het toch wel even tijd om m'n zeeeeer langzaam-aan projectje even te tonen.
In 2005 kocht ik me een golfje 1 gti, dat ding stond al van half jaren '90 in opslag. Is een '81er, zelfde bouwjaar als ik, en iedereen weet dat dit een prachtjaar was :rolleyes: de gti was vervanger van de (dacht ik) in 2002 aangekochte 1.6. Nu nog spijt dat ik dat karretje weg gedaan heb ![]() 250€ eurotjes lichter in de achterzak, en na een ritje van 100km kwam deze zo in m'n garage terecht ![]() ik ga hier niet alle foto's posten die ik er van gemaakt heb, maar hieronder de stappen die de auto ondertussen al heeft doorlopen. de reden dat ik nu post is omdat de auto eigenlijk een 2de boost heeft gekregen. Ik ben redelijk lang bezig geweest met verbouwingen aan het huis, auto heeft al die tijd geduldig blijven wachten. Ik ben er extreem blij voor dat ik niet in de verleiding ben gekomen om hem te verkopen (in onderdelen dan) of erger nog, te dumpen. Veel projecten sterven een stille dood en eindigen als "moet weg" advertentie op marktplaats of kapaza. genoeg geluld, foto's auto had deukje achter, uiteraard uitgehaald. Onmiddelijk maar de spatbordjes, benzinehals, voor -en achterplaat vervangen en/of hersteld ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() omdat ik niet zo graag plamuur gebruik, maar de hele boel vertint ![]() na het nodige schuurwerk klaar voor epoxy en grondverf ![]() ![]() ook de onderkant moet er aan geloven ![]() wielkassen zijn verbreed, komen achteraf wel de originele verbreders terug op, zal dus niet gezien worden. is enkel om de wielen weg te krijgen in de kassen ![]() dan maar zelf gelakt in de garage. best aardig gelukt... ![]() ![]() |
motorkap, kofferklep en alle onderdelen met dubbel plaatwerk volledig ontroest door de wonderen van de natuur(wetten)
![]() ![]() heel wat onderdelen gepoederlakt (stuur wordt nog vervangen) ![]() ![]() ![]() ![]() binnenkort wordt de buitenkant van de auto herspoten. |
in al die jaren natuurlijk wel wat goodies kunnen samensparen
htn wielen, liggen hier al veel te lang te stinken op zolder, zonde dat ze niet zouden rijden ![]() volledige uitlaat ![]() nieuw G60 blok. Wossner zuigers, schrick nokkenas en alle andere traditionele G60 tuning ![]() buitenkant moet terug zo goed als origineel dus de obligate gti-striping ![]() en zo bouwen we rustig verder, volgens budget en tijd. een deadline heb ik niet maar zou er toch graag nog eens in rijden voordat ik moet beginnen denken aan pensioen en prostaatproblemen :D |
Prachtig project. Mooi dat je het weer op hebt gepakt.
Hoe doe je dat met het ontroesten van dat dubbele plaatwerk? (Werkwijze en welke producten) |
i v m dat ontroesten
googel maar eens op "elektrolytisch ontroesten" eigenlijk heb je er niet veel voor nodig, behalve -lekvrije bak waar je je onderdelen in kan dompelen -vul je met water en soda (te vinden in grootwarenhuis dus) -stuk ijzer onderdompelen -de polen van een deftige batterijlader aansluiten, 1 op onderdeel, 1 op stuk ondergedompeld ijzeer -gassen maar (ook letterlijk, je maakt waterstof) super makkelijk en zeer effectief :cool: |
Heel erg mooi project dit , goed bezig ook qua opbouw .
|
wordt een dikke, vooral die wielen passen er super bij! :thumbup:
|
Goed bezig . Wordt weer een fraai golfje
|
gaaf project,lekker bezig zo!
|
mooi project, blijf hem volgen
|
Mooi project met de goede ingrediënten! Ga ik volgen.
Wat versta je precies onder traditionele g60 tuning? |
Quote:
Meesterlijk idee! Let wel op dat je bij dat bad niet rookt, geen vonken trekt (schakelaars vonken ook!), en goed ventileert. Er komt nl. zowel zuurstof als waterstof vrij, en samen vormt dat knalgas, en dat heet niet voor niets zo! PS. : Op een ander forum vraagt iemand zich af of er al een bak bestaat waar een hele VW-bus in past.... ;) |
Dat wordt een mooie. Goeie wieltjes ook!
Dat elektrolytisch ontroesten ga ik ook maar eens een keer proberen. |
Mooie aanpak :thumbup:
|
-over het elektrolytisch ontroesten nog even dit vergeten te vermelden inderdaad: zorg dat je de bak inderdaad niet zomaar effe in het berghok zet. je krijgt ontvlambare stoffen ,dus ook opletten bij het afkoppelen van de stroom. Ik trek altijd de stekker uit en dan pas haal ik de polen van de stukken ijzer.
misschien te voorzichtig maar toch... erik baas: en ik dacht ooit iemand gezien te hebben die een volledig chassis gedaan had, met succes. Er bestaat zeker een bak die groot genoeg is om een bus in te leggen, dat doe je gewoon zo ![]() wie heeft een buurman met een poeltje :D |
Quote:
dit is de volledige set-up -nieuwe wossner zuigers naar eerste overmaat -schrick nokkenas speciaal voor G60 -andere injectoren, zou even moeten kijken voor exacte cc maar groot genoeg -chip van J D (dient nog aangekocht te worden) -en voor de km'ers dat ik er mee rij, ook een getande riemset verwachtigen heb ik er niet bij, maar een gezonde 200pk lijkt me zeker mogelijk |
Quote:
Die getande riemset is niet echt nodig hoor voor die pk's, kost veel zonder echt invloed te hebben. |
Quote:
doe ik ook niet voor de pk's :thumbup: ik weet dat het meestal afgeraden wordt, maar ik doe maar een paar 100 tot 1000km met dat ding dus getande riem lijkt me niet direct een probleem |
+1 voor het vertinnen, mooi werk tot nu toe!
|
Quote:
Ik ben indertijd nog eens komen kijken naar deze golf, maar heb hem dan toch niet gekocht. Sterk van je Klaas dat je nog steeds bezig bent met dit project! Dit wordt een echte bom :eek: Is de gti reeds oldtimer gekeurd? Denk dat ze anders wel eens moeilijk zouden kunnen doen op de keuring. |
Quote:
tja, moest al lang af zijn maar ja, een mens moet wonen ook he :D wordt normaal geen oldtimer maar legaal op papier gezet :thumbup: zal er nog niet te veel over zeggen maar zou 90% zeker moeten lukken |
Ziet er goed uit hoor !! Je pakt het knap aan !!
Ik blijf hem volgen.. |
Legaal als op roze kaart 160pk? Of gwn dagelijks keuren met g60 blok?
|
legaal op papier met G60 is de bedoeling :thumbup:
|
Quote:
Veel succes :) Ik weet dat het mogelijk is maar je moet wat mensen kennen en een aardig bedrag neertellen. Dat was het mij niet waard. |
hou mij eens op de hoogte als dat lukt?
ik zit met rond de 400pk uit een g60 (turbo ombouw) en ik verwacht ook gezeik.. daarmee dat ik mn keuring effe uitstel, kheb nog bijna niks kunnen rijden en kheb geen zin om afgekeurd te worden en de bullen moeten ombouwen nr origineel blok.. die open lucht filter raad ik je wel echt af, heeft mij 3 laders gekost |
Jelle: ik heb er al zo eentje rijden met "proces verbaal van goedkeuring als enig voertuig", die connecties heb ik dus.
Ik wil gewoon op m'n gemak willen rijden, niet achter iedere hoek moeten kijken of ome agent daar staat... Ik ga hier die discutie niet voeren maar wil ook niet weten wat er gebeurt als je een kind van het zebrapad maait met zo'n ding dat illegaal is opgebouwd. Wat hebben die Nederlanders toch geluk. the green: hou je zeker op de hooge. Open luchtfilter is inderdaad niet al te best op G60 (en veel andere) maar vond nog niet het geschikte alternatief. Misschien wordt het een carbon (gelamineerd waarsch) originele box ofzo, we zien wel, eerst rijdend krijgen :thumbup: |
terug enkele weken stil gelegen, wat slorpt een huis toch tijd op :(
toch kunnen beginnen aan de remleidingen, zijn volledig nieuw, alsook de hoofdremcilinder en ook nieuwe remkrachtverdelers 3/15 ![]() hopelijk binnenkort remmetjes in elkaar, dan gaan we over naar het kloppend hart, eindelijk :screwy: |
Lekker bezig hier! Maar wat een lompe remdrukbegrenzers?!
|
Vet projectje wi moat!
|
Quote:
Lijken idd wat groot Wel lekker bezig hier :thumbup: |
Je kan ze ook onder de auto hangen, maar zo zijn ze net zo effectief ;)
|
de rembekrachtigers zijn inderdaad 'nogal' groot.
Moet wel zeggen dat deze nog niet volledig ingedraaid waren en nu een goede cm lager staan. ik vind het ok eigenlijk. De keuze was ofwel de originele van vw scirocco te nemen, maar deze vond ik eigenlijk nogal prijzig, zitten rond de 200€... Dit alternatief uit Frankrijk was bijna de helf zo goedkoop. Enig nadeel is dat er adaptors moeten voor gezet worden daar dit M12 is en de originele leidingen M10. Zo wordt alles natuurlijk wat groter... alvast bedankt voor de reacties :thumbup: |
Prima oplossing toch? :thumbup:
Vind sowieso dat je het grondig aanpakt, niet te veel haast ook :thumbup: |
Quote:
haast is er inderdaad niet. moet telkens keuze maken tussen recaro's en vloerverwarming, nieuwe benzinepomp of dakisolatie en de laatste jaren is er helaas meer tijd gegaan naar het huis :) |
Quote:
Nieuwe laklaak of de stucadoor, nieuwe motor of keuken, lederen interieur of badkamer :tongue: Herkenbaar :rolleyes: |
Quote:
inderdaad :) maar goed, de remmen zitten bijna samen, ergens in de loop van januari af en dan beginnen we eindelijk aan de motor :D |
komt stilaan voor mekaar! :)
zetels zijn ook wel leuk, niet de 1000e zelfde stoel als een ander, met het gti motief komt dat wel leuk denk ik |
Netjes hoor :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 01:25. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.