![]() |
VW Golf 2 1.3 Project
Laat ik mij allereerst maar eens voorstellen. Ik ben Nick, ben 18 jaar, ik werk bij een volkswagen garage en heb mij 2 weken geleden mijn eerste auto gekocht. Een Golf 2! Er moest nog veel aan gebeuren, maar inmiddels is er ook al veel aan gedaan.
Zo zag hij eruit toen ik hem gehaald had. Op het eerste zicht niet slecht, maar hij viel geregeld stil, had van voor een ongeluk gehad & de lak was barslecht. Hier en daar een deukje met was roest, maar daar was de prijs ook naar. Het was een goede basis om mee te beginnen. ![]() Hier is een foto van de schade vooraan. ![]() Een foto van de binnenkant. Vettig boeltje, toen ik het aan het schoonmaken was heb ik nog allerlei schimmels gevonden, een hele grote kotsplek, en gigantisch veel stof. Gelukkig alles zuiver gekregen. ![]() De golf even op de brug gezet om het boeltje te inspecteren. Zag er goed uit, alleen de uitlaat moest wat gun gum hebben en de silent blokken van de achteras moesten vervangen worden. Nu een aantal foto's van de carrosserie schade. De roestplek op de eerste foto baart mij het meeste zorgen. Aangezien het echt een gaatje aan het worden is. Om de kosten te drukken wil ik hem niet laten overspuiten, maar ik ga proberen om kleine stukjes roest weg te schuren en dan een beetje bij te spuiten of met een lakstiftje. Verder ga ik heel de lak wat opkalefateren met Commandant 3. ![]() ![]() ![]() Dit is de motor. Daar is al veel aan gedaan. Heb de brandstofpomp vervangen, de verdeler vervangen, de accu vervangen, de carterontluchting volledig vervangen, daarna het heel boeltje afgesteld met een lamp en hij loopt perfect. Vorige week heb ik een groot onderhoudje eraan gedaan (olie, olie-filter, luchtfilter, bougie's, koelvloeistof vervangen) en nu is hij klaar voor een volgende 15000km! ![]() Hier heb ik het interieur al wat opgepoetst, een isostekkertje gesoldeert op die loshangende kabels, en een radio erin gezet. ![]() Binnenkant heb ik hier opgepoetst, daar lag zelfs nog een oude telefoon onder, het was een vieze auto. ![]() Ik heb een bumpertje op de kop kunnen tikken voor 20euro, de voorkant heb ik wat uitgedeukt, de hele onderkant ga ik in steenslag wit spuiten, dan valt het niet meer zo op. Nu wil ik proberen om zelf met race-gaas een grilletje te maken voor daaronder, tenzij iemand nog zo een heeft liggen? ![]() Hierna kwam ik erachter dat mijn papieren niet klopte. Ik had alleen het chassis nummer van de auto met het inschrijvingsbewijs vergeleken, en niet met het gelijkvormigheids attest. Het gelijkvormigheids attest klopte niet. Na even zoeken kwam ik erachter dat ik het GVA van een golf uit 1988 had terwijl de mijne van 1991 was. Nu kwam mijn job wel van pas. Op het werk heb ik een duplicaat kunnen krijgen waarna alles weer in orde was. Dit weekend begonnen aan de silent blokken te vervangen. Nou nou wat een werk. Als je dat voor de eerste keer doet dan is het een heel gekloot. Hier ben ik de achteras aan het uitbouwen. ![]() & hier ben ik dan de nieuwe blokken erin aan het persen met een zelfgemaakt gereedschapje. ![]() Inmiddels is hij bijna klaar voor de keuring. Ik moet alleen nog remolie erop doen en het systeem even ontluchten, de knipperlichten vervangen & de grille vanvoor vervangen. Als ik dan eenmaal aan het rijden ben dan ga ik eens kijken op de lak wat op te poetsen, de plekjes roest weg te werken & dan kan mijn volgende hobby van slag gaan, tunen. UPDATE (27/10/2012) Vandaag een testritje van 25 km gemaakt, g********* dat rijdt fijn! Ik ben er meteen verliefd op geworden! Heb de remmen ook ontlucht vandaag, achter beide onluchtingsnippels afgebroken, dus heb ik het maar gedaan via de remleiding. De onderkant heb ik zwart gespoten van voor, anders gaan de mannen van de keuring daar op kloppen & ik ben met commandant 4 over de motorkap gedaan, wat een resultaat! ![]() ![]() Net ook even een nieuwe voorkant voor de golf opgehaald, met nog mooie verstralers en koplampen! ![]() |
Ziet er leuk uit! Zou alleen even een andere keienvanger op de kop tikken ergens, die moeten ook niet duur zijn.
|
Quote:
Wat bedoel je met keienvanger? :D |
Hehe dat is die witte plaat waar je die onderlip tegen aan zet. Je hebt hem nu zwart geverfd zie ik, weet niet of dat een tijdelijke oplossing is?
|
Quote:
Nou ik had het eigenlijk al een beetje uitgedeukt, en het is de bedoeling dat er nog wit overheen komt. Maar ik denk als ik een nieuwe koop dat dat toch niet past omdat mijn vleugel ook wat scheef is. Dus ik ga het zo laten denk ik. Morgen ga ik naar de keuring dus wens me succes! :D |
YES! Hij is goedgekeurd, 4 opmerkingen maar :D
Heb smiddags nog even rap de nieuwe grill en nieuwe koplampen erin gezet: ![]() |
Gaaf om te zien hoe je als 18 jarige voor een mk2 kiest :thumbup:
Geweldig betrouwbare torretjes die :thumbup: |
Quote:
Geweldige auto'tjes vind ik het, lekker retro toeren :D j |
Zeker, zou wel voor die paar tientjes ff een paar nieuwe wielremcilinders steken, ontluchten bij de slang :shake:
|
Quote:
Tja, was even een nood oplossing, anders kon ik niet naar de keuring :D Ik zat er eigenlijk aan te denken om een achteras met schijfremmen te kopen, dat ik van achter ook schijfjes heb ;) |
Dat is leuk voor de looks, met die motor erin heb je geen baat bij schijven achter ;)
Als je voor schijven achter gaat, zou ik gelijk voor mk4 remklauwen gaan, beter verkrijgbaar en betere handrem :thumbup: |
Afgelopen 3 dagen is er veel gebeurt! De golf is verzekerd en heb al een dikke 150km gereden! Vandaag ben ik aan de carrosserie begonnen.
Deukje: ![]() Deukje bijna weg: ![]() Grill gespoten: ![]() Verroeste krassen die ik al eerder heb laten zien ![]() Verroeste krassen die ik al eerder heb laten zien weg :D ![]() Quote:
Was ook eerder bedoelt voor de looks. Die mk4 remklauwen, passen die zonder al te veel te moeten vermaken? |
Even een totaal plaatje:
![]() Wat ik nog moet doen: - Thermostaat repareren (blijft open staan dus motor wordt niet echt warm) - Verwarming eens losschroeven (rammelt langs alle kanten als ik hem aanzet) Wat ik nog wil doen: - stevig muziek installatie erin - verbreed staal velgen - Dakrekje erop |
Quote:
Ow jeej daar gaan we al :D Alpine / ground zero Goeie combi :thumbup: |
Quote:
Heb hier nog een sub liggen van Lanzar, een OA 12S als ik me niet vergis, een redelijk oud beestje dus. Ga die eerst eens inbouwen, en als ik dan wat meer centen heb komt er een beter in, want dat is niet veel soeps meer. :D |
Zet even het grill-latje van je oude grill over.
|
Quote:
Die is helemaal verbogen :( |
Zonde. Dan even een busje wit halen voor deze.
|
Hm, kweenie... denk juist dat ik de mijne ook zwart maak (Golf II, Polar Silber)! Niet origineel, maar 't "smoelt" beter (vind ik)! ;)
|
Quote:
Ik vind het ook wel goed zo :thumbup: Ik heb inmiddels al meer als 500km gereden met de golf. Enigste problemen die ik heb dat ik mijn verwarming niet durf aan te zetten ( zoveel gerammel en gepiep ), heb hem al eens los gehad en gesmeerd maar het wil niet baten. Dus ik ga maar eens op zoek naar een nieuwe, want mijn voorschakelweerstand is ook kapot (alleen stand 3 van de verwarming werkt). Heeft er iemand toevallig nog eentje liggen? Mijn thermostaat moet ook vervangen worden want de motor wordt niet warm, de temperatuurmeter blijft in het witte gedeelte staan. De golf is dus nog niet helemaal af, maar wel al prima rijdbaar! Ik heb gelukkig geen olie-verbruik en mijn koelvloeistof peil blijft mooi staan. :D |
Inmiddels heb ik mijn thermostaat ook vervangen (er zat er niet eens een in :confused: ). Hij wordt lekker warm nu, de aanjager heb ik vervangen vandaag, nu werkt mijn verwarming weer tip top :D
Ik heb van een collega op het werk een dakrek gekregen, ik moet alleen nog de klemmen hebben voor het vast te maken, heeft iemand deze toevallig liggen? ![]() Ook nieuwe koplampjes gehaald vandaag (voor 20euro kon ik ze niet laten liggen :tongue: ) ![]() Een van deze dagen wil ik ook mijn subwoofer van lanzar inbouwen :D ![]() Normaal gezien hoef ik nu geen stukken meer te kopen. Mijn projectje heeft in totaal ongeveer 1000euro gekost, om hem rijklaar te maken, iets teveel naar mijn zin, maar er komt nu hopenlijk eventjes niets meer aan :D |
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Ik ben er gister achter gekomen dat mijn distributie 1 - 3 tandjes verkeerd staat.. Daarom kan ik mijn ontsteking dus niet fatsoenlijk afstellen. Met mijn carburateur is ook iets niet pluis, als ik aan de luchtschroef draai komt er geen verschil. & mijn choke klep blijft volgens mij open staan, als ik koud start loopt hij al snel op naar +/- 2000 toeren, vind ik toch wat veel. Dus zaterdag maar de hele distributie loshalen en dan zien we wel. |
Weet je zeker dat de distributie niet goed staat? kleppen gaan dan vaak tikkertje spelen met de zuigers, met alle gevolgen van dien (kromme kleppen, ratel, zuigerbeschadiging) dus als je geen geratel hoort, moet die riem goed liggen. Want bij 1tand krijg je bij dit type blokken al dit effect (kleppen hebben zelfs een ruimte uitgeslepen in de zuiger omdat ze anders al zouden aantikken bij juiste driem-timing.)
Je hebt zo te zien een MH blokje (1,3?) die kunnen een 2E3 carb hebben van pierburg. En dat is een bekend carbje in negatieve zin. Probleemkindje o.a. vanwege de automatische choke. Vervangen voor een ander type carb is meestal de beste oplossing. Daarbij kan het ook komen door valse lucht. Dakrekje: je hebt zo te zien alleen een rekje. Je zult hierbij nog dakdragers moeten kopen en die eventueel op maat moten maken (skidragers kun je omlassen tot houders voor dit rekje) Ontbrekende thermostaat: vaak als noodoplossing gebruikt vanwege een warmloper. word vaak vergeten dat die in de winter veelal dicht zit en dus word de boel niet goed warm. Op zich in elk geval geen vreemd verschijnsel. Let wel even op of je koelvloeistof wel volledig koelvloeistof is. Want bij een warmloper gooien ze vaak water erin om toch snel door te kunnen en geen koelvloeistof. En je weet wat water doet als het te koud wordt ;) |
Quote:
Na goed na de merkpunten gekeken te hebben bleek het dat de distributie inderdaad correct stond. Blijkbaar moest ik het vacuumslangetje van de klep die de vooronsteking regelt eraf trekken, en dan kon ik het goed afstellen. Blok loopt nu redelijk goed. Ik heb inderdaad een 1.3, mijn motorcode is dacht ik 2g. Welke carburateur kan ik er dan het beste inplaatsen? Ben op zoek naar die beugeltjes, dan maak ik er wel iets van :tongue: Heeft iemand ze toevallig nog liggen? Ik heb de thermostaat vervangen, koelvloeistof had ik al vervangen voor ik na de keuring ging. Ook het systeem een keer goed doorgespoeld :thumbup: |
Quote:
MH is meer voor de hand liggend dan 2G (meen dat ik ooit gelezen heb dat die blokken hetzelfde zijn) Welke carb je er beter op kan zetten kan ik je helaas niet zeggen. Solex en Weber schijnen het goed te doen, maar welk type? Zoek maar eens op 2dehands websites, daar vind je wel vaker dakdragers. Als je een beetje kunt lassen kun je alles laten passen (moet dan natuurlijk wel op de bevestigingspunten van de auto passen) ontsteking moet je idd afstellen met de vervroeger niet werkend (helemaal vergeten ook) daarna wel weer aansluiten natuurlijk ;) Mooi dat dat in elk geval is opgelost! Choke werkt nu wel goed ook? (zo ja, gewoon carb blijven gebruiken, zolang het geen problemen geeft) |
Quote:
Choke werkt wel, maar ik vind het beetje wazig, als ik start dan loopt hij heel onregelmatig op 800toeren (nog geen gas gegeven). Als ik dan een keer gas geef dan blijft hij hangen op 1500 toeren, als ik dan 200m heb gereden dan staat hij op 2000toeren en als die dan warm is loopt hij rond de 1000toeren. Hoort dat zo? Want 2000toeren lijkt me toch wat veel.. |
nergens valse lucht?
Choke is trouwens 1x gaspedaal intrappen voor je start met de auto op contact. |
Quote:
Hij trekt geen valse lucht nee. En oh dan klopt dat toch, maar 2000toeren met choke is toch wat veel of niet? |
Nou eigenlijk werkt ie vrij redelijk als ik je zo hoor ;)
|
Sierstukje op de uitlaat gezet. Zondag ga ik een verlagingset en heldere achterlichten halen.
![]() Ik heb nog een raar probleem. Als mijn motor koud is, start hij zonder problemen. Als de motor warm is en ik wil starten, blijft mijn koelvloeistof waarschuwingslampje knipperen. Na 10-15km gaat het uit, en niet meer aan. Er is dan ook niks aan de hand. En als ik mijn ruitenwisser achter een keer wil aanzetten, blijft hij constant wissen en kan ik hem niet uitzetten of ik moet het contact af en op zetten.. |
Vandaag heldere achterlichten gehaald & een verlaging set.
![]() Het zijn monroe schokdempers & ik vermoed apex veren. Hoe laag hij precies komt te liggen weet ik niet precies, maar dat zie ik wel :D setje kostte 20 euro, maar schokdempers zijn voor weg te gooien. Veren ga ik zandstralen en laten poedercoaten :D ![]() |
Zou je de verlaging niet eerst monteren om te kijken of de hoogte goed is , voordat je de zaak gaat coaten en dergelijke. :thumbup:
|
Quote:
Nou zandstralen kan ik zelf & poedercoaten doet een maat van me gratis dus ga ik dat toch eerst even laten doen :D als de veren dan niet goed zijn kan ik ze altijd nog verkopen ;) |
Ik heb nog een complete goed werkende carberateur liggen van een 1.3.
Interesse? |
Quote:
Ligt aan je vraagprijs :D |
Quote:
Koelvloeistoflampje is ook verklikkerlampje voor te weinig koelvloeistof, controleer het niveau dus eens? Verdere mogelijkheid: Temperatuursensor geeft een te hoge waarde(maar dit moet je ook op de meter kunnen zien als je die hebt) of de tellerbak heeft problemen met de spanningsregelaar(benzinemeter doet dan ook niet zo goed wat die moet doen) Ruitenwisser achter, moest ik eerst ook aan wennen: om aan te zetten moet je de hendel 1x aantikken, uitzetten tik je m nog een keer aan. Als je m aanduwd gaat ie sproeien. Soms blijft ie dan aan, soms gaat ie wel uit erna. Als je dat niet weet lijkt t alsof ie niet uit gaat. Verlaging zal rond de 40mm of minder liggen, want anders liggen ze los bij originele schokdempers. |
Quote:
Koelvloeistofniveau is goed, senser ook al nagekeken, ook in orde. Ik ga deze week eens in de archieven op het werk duiken om wat bedradingsschema's in te zien en de boel eens na te meten. 40mm is precies wat ik wou, maar hoe bedoel je dat ze anders los liggen? |
Quote:
60mm veren (om maar even een voorbeeld te noemen) zijn te kort voor de lange originele dempers. De veren komen dan dus los te liggen waardoor dit dus met volledig uitveren gevaarlijk kan zijn. Die veren monteer je dus op verkorte schokdempers. BTW: heb je wel alle attesten voor deze veren? Dat je niet in de problemen komt met keuring? |
Quote:
Oh dan hoop ik dat het past op mijn orginele vering.. & neen geen attest, wordt er weer uit gehaald als ik naar de keuring ga ;) |
Ik ga denk ik ook mijn zijspiegels stickerbomben, ziet er wel leuk uit moet ik zeggen! :D Moet alleen nog een nieuwe rechter spiegel hebben, deze is wat kapot :(
|
All times are GMT +1. The time now is 19:15. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.