![]() |
Volkswagen K70 LS project
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en wil me bij deze even voorstellen. Ik ben Jeroen van Essen 18jaar en woon in Vaassen(dicht bij Apeldoorn). Zit nog op school en ik doe een technische opleiding. Een half jaar geleden ben ik bij toeval een Vw k70ls 100pk uit 1973 tegen het lijf gelopen. Ik was toevallig op het internet aan het kijken en kwam deze tegen. Ik heb toen een afspraak gemaakt om hem te komen bekijken. De staat van de auto was zeer slecht, heel veel roestgaten en de motor was helemaal vastge roest. De motor was met geen mogelijkheid rond te draai, maar ik had 1geluk er zat nog een motor blok bij. Maar deze bleek ook helemaal vastgeroest te zijn. Verder zaten er nog verscheiden andere onderdelen bij, zoals caberateur, km tellers, schokbrekers, veren, ruiten enzenz. Foto's volgen nog! |
Klinkt als een erg leuke project/hobby/tijdverdrijf :D :thumbup:
Ennuh... :postpics: |
En ook wel belangrijk: Wat zijn de plannen?
|
Quote:
+1 |
nou, ben benieuwd naar de foto's en wat je ervan gaat maken!
aangezien er niet heel veel meer van zijn. :thumbup: |
Quote:
+2 |
Ik zeg dik modern motorblok erin!!
|
Ik zeg: Ik neem een abbo op je topic!
|
Hier een aantal foto`s van de auto.
Zo stond hij er bij toen ik kwam kijken ![]() auto al bij mij thuis, beter licht val zo zie je ook dat de lak nog best mooi is ![]() Auto als deels gedemonteerd ![]() |
Ik heb deze auto dus gekocht om hem volledig te restaureren, eerst ben ik begonnen met de motor. Eerst de motor die in de auto zat daar heb ik eerst van alles in gegooid om hem draaiende te krijgen maar niks mocht helpen. toen heb ik het motor blok eruit gehaald en hem helemaal uit elkaar gehaald, de zuiger waren helemaal vast geroest aan de cilinder wandt. De krukas was ook niet al te best en de nokken as ook niet.
![]() Toen ben ik begonnen aan het 2e motor blok, deze zat ook helemaal vast. Maar toen ik deze los draaide zag ik wel iets heel vreemds, ik weet ook nog steeds niet wat dat was. Dit blok zag er verder wel beter uit, krukas was goed, kop zag er nog goed uit. Dus ik heb toen besloten om met dit blok verder te gaan. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? ![]() Naar een aantal weken sleutelen! ![]() Mijn buurman heeft mij geholpen met het afstellen van de motor, dat hadt hij erg goed gedaan want ik heb toen alles aangesloten(radiateur enz). Hij liep 10sec op de startmotor en toen liep hij!! Gelijk heel erg goed! ![]() Het is altijd wel een bende bij ons in de werkplaats maar kijk daar maar langs heen;-) |
Zo dat blokje ziet er strak uit zeg! Nette wagen ook trouwens. :thumbup:
|
Hallo,
Ik heb de eerste eigenaar ook weten op te sporen!! :) Hij woont bij ons een dorpje ver de op zo'n 4km. Heb toen een afspraak met hem gemaakt en hij is 17november wezen kijken! En hij had nog een aantal spullen liggen zoals onderhouds boekjes, een aantal andere papieren en een paar supper foto's! De velgen die hier onder de auto zitten zaten niet onder de auto toen ik hem kocht. Nu ben ik een tijdje aan het zoeken geweest en ik hen ze weer gevonden! Zeldzame Ronald Kleeblatt velgen 5x130.. Deze heb ik vorige week opgehaald helemaal boven in Friesland. |
mooi bezig.
|
Gave wagen! Zie je ook niet zoo veel meer
Blokje heb je netjes opgeknapt man!! Grtzz antoinee |
Lekker bezig. Laswerk genoeg nog zo te zien. Succes er mee.
|
Zeer leuk projectje om te volgen.
En wat ook leuk is...is dat je de 1e eigenaar ook hebt gevonden. |
Zeer leuk project!, een K70 is een unieke auto en zeldzame auto geworden (ondanks ze ook slecht zijn verkocht), en vooral omdat dit nooit echt een gewaardeerde auto was zijn ze zonder pardon meesaal op de sloop beland hetzelfde als de Passat1 gelukkig worden deze auto's nu wat meer gewaardeerd :thumbup:
maar onderdelen voor deze auto's vinden is dat nog wat makkelijk? leuk dat je eerste eigenaar heb op kunnen sporen en ook nog dit allemaal had, bij mijn Golf1 is helaas de 1e eigenaar overleden helaas heb ik daarom geen foto's van hoe de auto was , voordat ik hem kocht. |
deze ga ik zeker volgen!
en wat car-pool hierboven zegt klopt wel. ik ben mijn passat 1 ook aan het herstellen van jaren van ellende (no offense naar de vorige eigenaars) |
Gaaf! Ook erg tof die foto's van 'vroeger' :)
Succes! |
Gaaf! en ik zou van dat andere blok niks weg gooien, onvindbaar dat spul :thumbup:
|
Het model is door NSU ontwikkeld en later na de overname door Volkswagen
als Volkswagen K70 op de markt gebracht. Is inderdaad een ondergewaardeerde auto, waarvan er maar weinig zijn overgebleven. Staan er nog merktekens van NSU op de motordelen? De motor lijkt me niet van VW afkomstig. hier meer info over de K70: http://www.k70.nl/ |
Motor is 100% NSU ontwikkeld, de klepdeksels verraden z'n NSU / motorfiets roots :D
|
respect kerel, motorblok ziet er ook super uit zeg!
ook ik blijft dit volgen tot het bittere einde! :thumbup: |
Gaaf man dit project, en idd heel erg gaaf dat je de eerste eigenaar hebt gevonden.
Mijn 74er golf weet ik ook de eerste eigenaar van en woonde (want hij is ook helaas overleden) in Enschede. Ik heb al eens gedacht zou ik eens alle mensen na gaan bellen die in Enschede wonen met de zelfde achternaam. Maar ik durf het eigenlijk nog niet zo goed aan omdat mensen het misschien wel raar vinden. Ik wou dat ik zoals jij een paar foto's van mijn auto vroeger had. Maak er wat moois van zou ik zeggen ik vind het wel een grappige auto ;) |
Quote:
De motor is gemaakt door VW alleen heeft een NSU uiterlijk |
De onderkant
Hallo, iedereen een goed en gezond 2013 toegewenst!!
Nadat ik de motor aan het lopen heb gekregen ben ik begonnen met de onderkant van de auto. Door dit wat makkelijker te maken heb ik de hem op de zijkant gelegd, om de auto niet te beschadigen heb ik er een aantal oude auto banden neergelegd. Ook doet mn vader ook nog heel wat aan mijn auto. zoals dit randje hierzo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
nog meer foto`s
![]() ![]() ![]() Toen in de epoxy primer gezet ![]() ![]() Daarna er met terotex overheel gegaan ![]() ![]() ![]() ![]() Nu staat de auto weer recht op. wil hem zo snel mogelijk weer op de andere kant leggen om dat te gaan doen Dit wordt nog een lastig plekje... |
Erg vet zo'n K70!
Zit je toevallig bij Raymond in de klas? Hij verteld wel eens over een K70 en na wat hij verteld heeft kan het bijna niet anders dan dat jij dat bent :D |
Quote:
Van dijk? Dat klopt ja!! |
Aaah ja van dijk.
Hij zei dat hij nog een keer wilde komen kijken, en ik misschien ook wel mee kon kijken :D |
Goed bezig. Dat gaat helemaal goedkomen met deze auto.:thumbup:
|
Deze is wel krokant, moooi dat iemand er nog zo veel tijd
en moeite in wil steken om hem netjes te maken Grtzz antoinee |
Orginel radio ook binnen..
![]() Ook heb ik een kleur stikkertje gevonden allen die is niet helemaal meer heel, ik dacht zelf dat er marinogelb staat. ![]() |
Netjes laswerk! Die A stijl zou inderdaad nog weleens lastig kunnen worden , je kunt hier ook geen nieuwe inlasdelen voor krijgen , of donordeel.
Dit moet wel mariogelb zijn |
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr
Misschien van deze? Alleen wel zonde dat die in onderdelen weggaat hij heeft nog tijd op Marktplaats gestaan |
Quote:
Ik heb er naar toe gebeld, het was wel mogelijk om die onderdelen er aftehalen. Dus binnen kort ff een afspraak maken.. |
goed bezig!
|
Respect dat je deze auto red :thumbup:
|
Vorige week heb ik de auto weer op z`n andere zij gelegd.
Hier zitten ook een paar gaten in.. De veerpoot De onderkant Eerste stukje is er al weer in gelast ook heb ik wat verlichting in mn schuurjte gemaakt. Dit is wel een stuk fijne als 2 bouwlampen. |
Goed bezig :thumbup: :thumbup: :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 13:03. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.