Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Ice en andere auto electronica (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   missend snelheidssignaal VR6 DIS>vss cutout.ervaringen/oplossingen? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=108954)

De Pul 30-12-2012 22:16

missend snelheidssignaal VR6 DIS>vss cutout.ervaringen/oplossingen?
 
ik wil in mijn G60 de vr aansluiten op een oud type [ce1] zekeringkast,simpelweg omdat ik daar een hele mooie complete set van heb en het een simpeler/lichter systeem is.
opzich is het aansluiten geen probleem,lees alleen veel berichten op het www,waarin word gesuggereerd dat er door het missende digitale snelheidssignaal een begrenzing op zou treden in versn. 4 en 5[begrenst op 5500 rpm] daar zit ik natuurlijk niet op te wachten,nou zijn er verschillende oplossingen mogelijk;
1] golf 3/corrado klokkenspel inbouwen,en dus de digitale sensor op de bak gebruiken.
2] oud type mfa klok inbouwen,en het signaal van de cruisecontrol/mfa module pakken achterop de teller.
3] er zijn kastjes op de markt die zelf 'een' signaal genereren,waardoor de ecu denkt dat de auto gewoon rijd.

klinkt allemaal leuk,oplossing ligt voor de hand zou je zeggen.ware het niet,dat het voor mij niet losloopt hoe de ecu weet dat je in versnelling 4 of 5 zit,en of dit probleem uberhaupt wel bestaat.
heeft iemand hier ervaring mee,of is er iemand met een 2.9 die eens een paar dagen zonder snelheidsmeter wil rijden om te kijken wat en hoe.
ik wil gewoon mijn 1.3 klokje blijven gebruiken,omdat ik dat wil.geen poespas,het moet zo kunnen.ik heb motoren zat aangesloten met origineel digitale tellers en dan hield ik alleen een foutcode [vss implausible] maar geen voelbaar vermogenverlies/vroegtijdige begrenzing.

tim 16v 30-12-2012 22:44

Maak je het zo niet lastig voor je zelf. Als je een nieuw type zekering kast gebruikt kan je alles zo inpluggen met de kabelboom. Golf 3 vr6 tank met pomp eronder. Teller van de golf vr6 erin en alles werkt. Anders moet je nog een omvormer hebben om je toerenteller werkend te krijgen.

De Pul 30-12-2012 22:53

Quote:
Originally Posted by tim 16v
Maak je het zo niet lastig voor je zelf. Als je een nieuw type zekering kast gebruikt kan je alles zo inpluggen met de kabelboom. Golf 3 vr6 tank met pomp eronder. Teller van de golf vr6 erin en alles werkt. Anders moet je nog een omvormer hebben om je toerenteller werkend te krijgen.

correct,maar.
a] golf 3 vr6 teller in mk2 dash ziet eruit als patty brard tijdens 'sterren springen'.
b] de klok die ik heb heeft geen toerenteller,ook niet nodig,want ik ga een externe teller met shiftlight monteren.

tank is niet aan de orde,komt een mk2 tank onder met motorsportpomp[intern].

ik weet dat bijna iedereen voor de 'makkelijke' optie kiest,en gewoon alles overzet,maar ik weet voor 99,9% zeker dat het of geen probleem is,of simpel op te lossen,dus voor 0,1% ga ik niet alles ombouwen naar ce2.

vento tdi 30-12-2012 23:01

En de pul heeft al aardig wat ervaring met motorswaps......

Ps de TDI loopt nu als een zonnetje Gerven.

tim 16v 30-12-2012 23:04

laat ik nu toch wel zo'n patty brard teller in me golf 2 hebben haha. Iedereen doet het op ze eigen manier natuurlijk. Heb in het verleden ook gereden met een abf met oud type zekering kast. Maar wat je zegt lijkt me ook sterk dat je auto gaat inhouden in ze 4 en 5.

De Pul 30-12-2012 23:09

mooi wesley:thumbup:

reden waarom ik zo eigenwijs ben,
ik heb eens een soortgelijk gevalletje bij de hand gehad,in de 79er MB bus van mijn werkgever moest een cdi komen[edc16 ecu].alles ingebouwd,en toen zeurde ook iedereen over snelheidssignalen,missende canbussignalen,elektronische contactsloten en andere crap.stug doorgezet,kabelboompje gemaakt met alleen de hoogst noodzakelijke dingen,relais vanaf de originele startknop en voila,niets aan de hand.

De Pul 30-12-2012 23:12

Quote:
Originally Posted by tim 16v
laat ik nu toch wel zo'n patty brard teller in me golf 2 hebben haha. Iedereen doet het op ze eigen manier natuurlijk. Heb in het verleden ook gereden met een abf met oud type zekering kast. Maar wat je zegt lijkt me ook sterk dat je auto gaat inhouden in ze 4 en 5.

idd,maar ik heb door ervaring ondervonden dat wat moeilijk lijkt meestal makkelijker is.
daarom heb ik nu ook het liefst iemand met een 2.9 die even de stekker erafrukt en een blok om gaat,dan weet ik het zeker,en kan ik het laten rusten;)

Sven-GTI 31-12-2012 00:10

Volgens mij weet de auto niet of hij in z'n 4 of 5 zit.

Bij de vr6 swap bij m'n broer hebben we ook een week zonder tellerunit gereden. Dus die witte stekker die achterin een mk3 teller gaat hing gewoon los.

Heb niks gemerkt dat de auto daardoor anders liep ofzo. Ik kan het anders morgen of van de week wel even testen voor je. Laat maar weten wat ik precies moet doen dan :thumbup:

De Pul 31-12-2012 00:14

super sven,ik pm je even.

Mtdi 31-12-2012 00:59

Op bepaalde Ford mondeo's de eersten zit een losse halgever,die kunje zo tussen bak en km teler kabel schroeven.
Zelf gebruikt voor een Clarion navigatie.
Als je geen hebt wil ik wel 1 op de bus gooien.

De Pul 31-12-2012 01:02

Quote:
Originally Posted by Mtdi
Op bepaalde Ford mondeo's de eersten zit een losse halgever,die kunje zo tussen bak en km teler kabel schroeven.
Zelf gebruikt voor een Clarion navigatie.
Als je geen hebt wil ik wel 1 op de bus gooien.

thanks jan,ik hou het even achter de hand.sven gaat morgen met exact dezelfde vr6 rijden zonder bakstekker,met vagcom eraan,even zien wat het oplevert,ik ben heel benieuwd.

Mtdi 31-12-2012 01:05

Een hand geschakelde bak geeft niet aan in welke versnelling die staat.

Succes.
Pm maar als je het nodig bent.

De Pul 31-12-2012 01:07

nee,dat leek mij ook al stug idd,zit niks op om standen door te geven oid.
Quote:
Originally Posted by Mtdi
Pm maar als je het nodig bent.

:thumbup:

rondekker1983 31-12-2012 07:44

Zou ook wel een beetje raar zijn. Is bijv. je opnemer op de bak stuk doet je auto het niet meer goed.

Dokter D 31-12-2012 17:33

Ik heb bij mijn tdi project het signaal van de van de teller (golf2) doorgelust naar de ecu.

De Pul 01-01-2013 18:36

Quote:
Originally Posted by rondekker1983
Zou ook wel een beetje raar zijn. Is bijv. je opnemer op de bak stuk doet je auto het niet meer goed.

zo raar is dat niet hoor,het zou mogelijk kunnen zijn.

@douwe,vanaf de cruise/mfa aansluiting dus?

De Pul 06-01-2013 14:52

jan[mtdi] heeft me vanmorgen dit gebracht;


hiermee heb je dus een snelheidssignaal,terwijl je de mechanische klok gebruikt.
als ik de kabelboom ga maken post ik hier nog even hoe het aangesloten dient te worden,dat moet ik nog even uitzoeken.
definitieve uitslag heb ik nog niet van sven.

jan,hartstikke bedankt,vind het altijd mooi om even bij te babbelen[al was men eten idd koud:D]

Pewi Vwteam 06-01-2013 22:11

mooi werk!!

Mtdi 06-01-2013 22:18

Ik eet s'avonds warm. :giggle:

De Pul 06-01-2013 22:20

Quote:
Originally Posted by Mtdi
Ik eet s'avonds warm. :giggle:

ik vandaag helemaal niet:tongue:

zeker stefan,morgen eerst even passen,ben eens benieuwd....

ewcaddymk1 06-01-2013 23:02

Quote:
Originally Posted by rondekker1983
Zou ook wel een beetje raar zijn. Is bijv. je opnemer op de bak stuk doet je auto het niet meer goed.

kan kloppen vrijdag even met crafter van het werk even uitgeprobeert in de vrij en dan pedaal op de bodem ,wat denk je 2500rpm niet meer ;)

Black Devil 07-01-2013 13:09

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
kan kloppen vrijdag even met crafter van het werk even uitgeprobeert in de vrij en dan pedaal op de bodem ,wat denk je 2500rpm niet meer ;)


Dat hebben een heleboel (in ieder geval VAG) auto's dat je hem in zijn vrij niet in de 'toerenbegrenzer' kan trappen.

rondekker1983 07-01-2013 14:04

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
kan kloppen vrijdag even met crafter van het werk even uitgeprobeert in de vrij en dan pedaal op de bodem ,wat denk je 2500rpm niet meer ;)


Ja mijn crafter van het werk heeft dat ook

De Pul 07-01-2013 19:46

maar weer even terug naar het snelheidssignaal,vandaag gepast,het past of god het zo bedoelt heeft.


er hoeft niets te worden aangepast,op de stekker na,maar dat is van later zorg en zal ik hier ook posten tzt.

Dokter D 07-01-2013 21:40

Quote:
Originally Posted by De Pul

@douwe,vanaf de cruise/mfa aansluiting dus?


Beter laat dan nooit :d

Ik heb m achter van de kilometerteller gepakt.
Hier is bij de gti's een extra aansluiting in gebruik, dit blokje heb ik op mijn gtd teller gezet en het signaal doorgelust naar de ecu.

De Pul 07-01-2013 21:44

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Beter laat dan nooit :d

Ik heb m achter van de kilometerteller gepakt.
Hier is bij de gti's een extra aansluiting in gebruik, dit blokje heb ik op mijn gtd teller gezet en het signaal doorgelust naar de ecu.

ja dus :D :thumbup: dat was idd ook een oplossing geweest.

De Pul 13-09-2013 12:08

Quote:
Originally Posted by De Pul
jan[mtdi] heeft me vanmorgen dit gebracht;


hiermee heb je dus een snelheidssignaal,terwijl je de mechanische klok gebruikt.
als ik de kabelboom ga maken post ik hier nog even hoe het aangesloten dient te worden,dat moet ik nog even uitzoeken.
definitieve uitslag heb ik nog niet van sven.

jan,hartstikke bedankt,vind het altijd mooi om even bij te babbelen[al was men eten idd koud:D]

voor de liefhebbers;

bruin>massa
bruin-wit of geel-bruin>signaaldraad
zwart of zwart-oranje>contactslot plus

Dokter D 13-09-2013 17:06

Vind ik naisse!

Is dit een zelfbouwdeel of oem??

Edit, lezen doet ook wonderen :d

Johan1982MK1 13-09-2013 18:32

Interessant, komt dit dan van een ford galaxy oid? Omdat t zo mooi past.

De Pul 13-09-2013 19:26

ford escort en mondeo vanaf 1993 tot 1998 met cruisecontrol of met benzine motor.

Johan1982MK1 13-09-2013 19:51

Ok. Dacht omdat die galaxy ook met vr is uitgebracht. Dit is een hele mooie oplossing.

oakgreen20vt 14-09-2013 20:07

Kadett gebruikt diezelfde dingen als de ford ook, enige nadeel daarvan is dat ze minder pulsen afgeven als de elektronische vw gevers. Zelf zo,n ding een keer gebruikte in een tdi van 78. Op vagcom werd de snelheid gehalveerd. Ben benieuwd of deze sensor dat ook heeft ?

oakgreen20vt 14-09-2013 20:12

Ohja, wat ik ook nog zou melden is dat de snelheidsgever uit een mfa klok gewoon in een normale klok past. Ff klein stukje plastic verwijderen sensor met de 2 schroeven vast zetten folie erin en klaar. Heb ik zelf ook bij mijn golf 2 tdi met cc en super kale C klok.
Zelfde werkt ook bij type 1, misschien ook nog een optie voor je, hoef je maar 1 draad ipv 3 aan te sluiten

De Pul 14-09-2013 23:17

Quote:
Originally Posted by oakgreen20vt
Kadett gebruikt diezelfde dingen als de ford ook, enige nadeel daarvan is dat ze minder pulsen afgeven als de elektronische vw gevers. Zelf zo,n ding een keer gebruikte in een tdi van 78. Op vagcom werd de snelheid gehalveerd. Ben benieuwd of deze sensor dat ook heeft ?

klopt bas.deze geeft ook minder pulsen,gelukkig schijnt dat niet uit te maken om de ecu tevreden te houden.
Quote:
Originally Posted by oakgreen20vt
Ohja, wat ik ook nog zou melden is dat de snelheidsgever uit een mfa klok gewoon in een normale klok past. Ff klein stukje plastic verwijderen sensor met de 2 schroeven vast zetten folie erin en klaar. Heb ik zelf ook bij mijn golf 2 tdi met cc en super kale C klok.
Zelfde werkt ook bij type 1, misschien ook nog een optie voor je, hoef je maar 1 draad ipv 3 aan te sluiten

ook correct,alleen is het verschil dat deze sensor overal voor een appel en een ei te snaaien valt,vind eens een kapotte mfa klok[neem aan dat niemand een hele klok gaat slopen,gezien de prijzen van zo'n ding tegenwooordig]

giuliettaevo 24-10-2013 19:50

Met een snelheidssignaal en toerental kan de computer zelf beredeneren in welke versnelling de bak staat... Een begrenzing inbouwen is dan dus ook mogelijk.

O.a. Saab doet dit bij de oudere turbo modellen in de lagere versnellingen. Op die manier kunnen ze het koppel begrenzen om de bak te sparen.


All times are GMT +1. The time now is 17:29.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.