![]() |
mk3 2.8 24v v6
hallo allemaal, ik ben kevin ben 21 jaar en heb een golf mk3 met een 2.8 24v v6 Cupra motor.
2 jaar geleden kocht ik mijn vr6 met de originele 2.8 12v motor. tijdje mee gereden totdat deze motor erg begon te roken en olie ging gebruiken, om marktplaats stond een 'gereviseerde' 2.9 met cat cams 272 graden nokken, spaghettie spruitstuk en een gechipte ECU. direct gebeld en 2 weken later de motor opgehaald en ingebouwd. deze motor liep een stuk mooier en was een redelijk stuk sneller. half jaartje mee gereden ondertussen kwam er een schroefset en 17 inch s3 wielen met getrokken banden (185.35) [IMG] ![]() [/IMG] toevallig had Pewi Vwteam net een v6 24v cupra motor staan, mijn eigen motor verkocht en de Cupra motor voor een mooi prijsje kunnen overnemen origineel 204 pk :) direct met kameraad een volledig 2.5 inch RVS uitlaat gemaakt: 200 cells sportcat, simons middendemper en eisenmann einddemper. ![]() motor samen met kameraad ingebouwt, daarbij veel hulp gehad van Pewi Vwteam :thumbup: hier nog druk in aanbouw :D [IMG] ![]() [/IMG] maarrrr sinds de 2.9 zweeft er al het woordje turbo in mijn achterhoofd, zat zelf te denken aan 2 k03 turbo's maar heb eigenlijk geen idee of dit kan.zou graag jullie mening daar over horen. ik wil gewoon rustig aan onderdelen verzamelen en als ik alles beetje bij elkaar heb in 1x opbouwen. |
Mooi ding man :thumbup:
Heb het idee dat je golfjes 3 in het zilver niet veel meer ziet :thumbup: |
mooi werk kevin! en nu beetje bij proberen te houden he! kwa update s
|
bedankt :) idd het er ook nog niet veel gezien.
ja zal me best doen pewi ;) |
mooi project,ziet er top uit.
|
Mooie wagen en plannen klinken goed, maar dat wordt dan wel erg veel vermogen op de voorwielen? ;)
|
heerlijk dikke wagen! zeker zo in het zilver :cool:
benieuwd wat de motorische update's gaan brengen |
Jij hier ook pleh :P haha
|
Vind die wielen ook goed staan onder een mk3 !
|
Leuke bak gozer. Turbo met 2xk03 is 3 keer niks. Zou me eerst verdiepen in de Turbo's voor je er 1 koopt.
|
Bedankt voor de reacties!
Ben van plan om eerst met 0,5 bar te gaan rijden, eerst maar zien dat alles heel blijft. @karakan waarom is dat niks? Zijn de turbo's te klein of? Het is niet zo dat ik 500 pk wil hebben.. Is er hier iemand die met zoiets ervaring heeft en die kennis wil delen? |
ja,karakan.ik zou zelf iig geen 2 achter hangen,1 of niks.
|
Gaaf ding, ziet er goed uit. We zijn benieuwd :thumbup:
|
Mooie auto!!
Ik heb evt nog een mooie, gloednieuwe, Precision turbo voor je liggen!! |
Precision turbo :D dat is mooi spul!! welk type?? als ik vragen mag.
|
mooi project :thumbup:
|
@wilco jazeker moest er x van komen he ;) haha pleh
ik heb al een tijdje rondgezocht naar iemand die dezelfde motor heeft en er ongeveer dezelfde plannen mee heeft maar kan eigenlijk niemand vinden.. en waarom geen 2 turbo's? is dit te veel werk terwijl je met 1 hetzelfde vermogen kunt halen of werkt het gewoon niet fijn? er zijn genoeg r32 motoren met bi-turbo te vinden als je op de site van vr6 specialist kijkt. tijdje terug nog een mooi golf 4 stuur en polo r6 pook pasgemaakt. ![]() |
Precision SC5031E turbo(geloof ik, uit mn hoofd... zit nu op mn werk, zal het morgen ff checken), extra geflowd voor snellere spoolup...
Goed voor 360-400pk |
zoo collega, ook eindelijk op het volksforum:P zij het je nog bij gerben kom je nooit op de brug kon er toen ook niet op komen:D haha
|
Hoe weet ik of die turbo geschikt is voor mijn motor? Ja als je wilt?
als ik het goede type weet kan ik zelf ook ff nazoeken :) |
Quote:
Die turbos zijn veelste klein joh. Je hebt een 2.8 6 cilinder kom op. Moet gewoon een big turbo op :thumbup: Afhankelijk van je doel natuurlijk. Maar als ik zelf nu bijvoorbeeld zou moeten kiezen zou ik denk ik voor een GTX3076R gaan bijvoorbeeld. Iets in die richting. |
GTX zijn mooie turbo's, alleen een beetje duur(en het voordeel van het iets sneller opspoelen kun je ook met andere, goedkopere, turbo's halen..)
|
Je hebt genoeg keus natuurlijk. Maar neem ajb geen k03 of wat dan ook. Zo een voorbeeld is er al een keer geweest. Vermogenstoename was 0,0 :D
|
Daarom bood ik hem ook mijn Precision turbo aan, goed voor 400-450pk... ruim zat voor een vr6-je...
|
ik heb is even rond zitten lezen, en ben er achter dat de precision 5031E die bleupower aanbiedt meer voor 4 cilinder motoren wordt gebruikt.
toch bedankt voor het aanbod :thumbup: ik denk dat ik voor de Precision 6262 ga. wordt op vr6 forum ook zeer positief over gesproken, te vergelijken met een Garret gt35 alleen net wat efficienter. ik snap alleen niet wat A/R 63. inhoud? zoals het hieronder staat Specs are as follows: T3 .63 or .82 A/R V-Band (4-bolt or 5-bolt available, please specify upon ordering) OR T4 .58 .68 .81 or A/R rear housing V-Band |
Dacht dat je met lagere druk wilde rijden?? een 6262 is een hele leuke turbo, maar pas vanaf 1 bar gaat het echt leuk worden...daaronder doet ie niet echt superveel... Turbo is ook veel groter, waardoor je meer lag krijgt.
|
eerst wel, tijdje rijden kijken of alles heel blijft en dan koppakking spacer plaatsen en druk omhoog naar bijv. 1.2 bar.
denk dat je met 0.6 bar met zoon turbo al een mooie duw in de rug erbij krijgt.. |
update:
gespot @Mitwintermeeting in Deurningen: U.S. lights smoke ![]() ![]() vorig weekend de accu achterin gemaakt om meer ruimte onder de motorkap te krijgen, foto's daarvan komen eraan. |
Ben benieuwd hoe jij het gedaan hebt ik heb het ook pas gelede gemaakt
heb er ook nog een noodschakelaar tussen gezet ( meteen een startonderbreker erbij :D ) |
All times are GMT +1. The time now is 12:45. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.