![]() |
Mk4 R32 blok in Mk4 2.8 V6 4Motion
Zoals de tittel het al zegt.
Ik ben Joel, woonachtig in Belgie. Heb een Mk4 2.8 V6 en wil hier een R32 blok in. Iemand ervaring met dezelfde engine swap. Uitleg wat ik noet veranderen. Heb al gehoord dat er weinig tot niets moet verandert worden, omdat de blokken sterk op elkaar lijken. Versnellingsbak zou hetzelfde zijn. Graag dus info. Thx guys!! |
even in het mk4 gedeelte zoeken naar gerardmk2vr6 die heeft een 1.6 naar r32 swap gedaan
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88368 deze |
Letterlijk: motor vervangen met motorkabelboom en ECU, de rest is idd precies hetzelfde...
|
Quote:
Dus dit komt gewoon neer op plug and play? Ik zoek dus een R32 blok met kabelboom en ECU, thats it? Zijn de motorsteunen ook hetzelfde? Ik ben niet zo een kenner van dat soort zaken :D , vandaar dat ze me naar Volksforum gestuurd hebben. Ben een Cleaned member en ben gestuurd door een Cleaned member. |
Quote:
Ok, maar je kan een 1.6 blok niet vergelijken met mijn 2.8 blok. 1.6 verschilt enorm veel he met een R32. 2.8 blok is dan naar het schijnt bijna hetzelfde als het R32 blok. Maar toch bedankt voor de info. |
als je een mk4 r32 motor pakt kun je zelfs je draadboom laten zitten ff motor wisselen, en de ecu van de mk4 er in pluggen en klaar ben je, pak je een mk5 motor zit er iets meer werk in, aangezien je je gaspendaal dan ook moet veranderen en een paar draadjes om moet pluggen van de ecu.
|
ligt er trouwens wel aan wat voor een 2.8 je hebt kwa bekabeling bedoel ik dan, als je nog het type hebt met dis bobine moet je wel de bedrading vervangen.
|
Quote:
Dat is nog beter. Dan heb ik kabelboom en ECU van de mk4 r32 niet nodig? Ik kan dus mijn kabelboom en ECU gebruiken? En het spruitstuk en uitlaat, zijn deze hetzelfde? Zijn de motorsteunen ook hetzelfde? Thx |
Quote:
mijn 2.8 is van 2000. Hoelang duurt zo een swap? |
Ik denk dat je zo'n 2 volle dagen bezig bent, als er niks tegen zit. Ik denk wel dat je de brandstof pomp van een r32 zou moeten kopen en de ecu.
|
@ kevinverst aan denken hebben we niks 2 dagen is erg krap, denk niet dat je al eens een complete motor uit een r32 hebt gehad :D, [heb je posts ff bekeken weet eigelijk wel zeker] en je moet alles hebben liggen en zekers niks tegen zitten. je kunt je kabelboom ook niet weer gebruiken als je dat bedoelt. of je moet nieuw type hebben je bent een complete motor nodig van een r32. met aanbouwen delen. en niet een bij elkaar geraapt zooitje, dan word het niks.
|
:goodpost:
|
Quote:
:D sorry maar de newbee,s die denken en lezen teveel op internet. op een enkeling na. |
Quote:
Leg eens uit waarom je denkt dat een brandstofpomp van een R32 zou verschillen van die van een 2.8? :confused: |
Quote:
:thumbup: |
Zijn maar een paar mensen dat ik weet dat er echt wel iets van kennen blijkbaar.
Het is moeilijk een degelijk en volledig R32 blok te vinden. Maar heb tijd. |
Mk4 R32 BFH motoren zijn eigenlijk al helemaal moeilijk te vinden want zijn veel minder van gemaakt dan de Mk5 BUB van de BFH zijn maar iets van 5000 wereldwijd gemaakt ;)
|
ik weet nog wel 2 bfh motoren te liggen alleen zijn deze niet compleet, dus puur en alleen het blok.
|
Quote:
Ja ok. Eentje weet ik ook staan op marktplaats. 1950€ alleen het blok. Maar dan nog eens tellen dat je de rest moet kopen. En plaatsing. Komt het dan niet duur uit. |
Quote:
Wat had je verwacht? 500 euro en een glaasje ranja voor diegene die het blok erin zet? Sorry hoor, maar een motorombouw zoals deze is zelden een koopje...;) |
Quote:
Maar man toch. Ik weet ook dat het geld kost. Maar ga geen 5000 euro neertellen voor een mk 4 r32 blok hoor. Als je al 2000 moet geven voor een blok zonder dan Ecu en kabelboom en dan nog is Ecu en kabelboom kopen en nog is plaatsing. Sorry maar dan zit je snel aan 5000-6000 euro. En dat voor eigenlijk 37pk meer. Dan steek ik wel iets anders op mijn 2.8 blok. Dan kan ik beter mijn mk4 verkopen en dat bedrag bijleggen en heb een r32 mk4. Wel wat absurd he om dan een r32 blok in mijn mk4 te gooien. Vergeet niet bij jullie in Nederland, is alles makkelijker op gebied van ombouw, dan in Belgie. Op dat gebied is Belgie een kutland. Wij mogen niets op tuning gebied. |
Is het dan niet beter idd om een R32 te kopen?
|
Quote:
Ik heb de 2.8 juist, en is binnen voor air, velgen + banden, en nog updates. Dus ga ik nu geen r32 kopen. Ga alleen maar verlies maken. Was paar weken geleden te laat, stond een r32 blok met 90000km te koop , compleet met Ecu, kabelboom, en 6-bak. En deze is weggegaan voor 1650€. Maar als ik geen redelijk bij prijs blok vind, dan maken we van de mijne een 2.8T. |
de inschrijving van een r32 is ook erg duur in belgie toch??? zoals ik dat mag geloven van mijn belgiese vrienden post ff foto van de motor zonder afdekkap, ivm bekabeling.
|
Quote:
Voila, jij bent helemaal mee. Ik betaal al veel op de 2.8, laat staan op een 3.2 Mijn Mk4 staat bij Rob van Dub Supplies. Zal hem vragen of hij foto kan maken en hier posten. |
Quote:
Hier in Nederland is het ook duur en nietmakkelijk hoor om een auto na 1998 om te keuren ;) Want na 1998 mag je niet meer ombouwen of naar Lelystad testcentrum kosten +/- 800 bovenop je ombouw ;) |
Zit er eigenlijk wel verschil in de kabelboom e.d. tussen de R32 en de 2.8? Kan me best voorstellen dat je zo de gehele kabelboom en toebehoren van de 2.8 op en R32 motor kunt schroeven en hem vervolgens bij een goede chiptuner op maat kunt laten chippen... Dan zou je met een kaal blok toch een heel eind klaar kunnen zijn.
Let wel, ik weet niet hoe dit bij VW zit maar bij Alfa Romeo werkt het wel zo. Daar kun je de complete injectie van een 2,5 zo op een 3,2 GTA zetten en hem afstellen, enkel moeten wel de injectoren en LMM van de 3,2 gebruikt worden. Verder zijn alle sensoren en kabels identiek. Best makkelijk dan.. |
Quote:
Als je even een stukje terug leest, dan legt Pewi het precies uit ;) |
je hebt helemaal gelijk... :redface:
|
All times are GMT +1. The time now is 10:19. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.