![]() |
lage t2
gespot op het net. ik vind hem wel cool!
![]() ![]() ![]() |
Zekers een gaaf ding!!!! Maar wat dan jammer van die achterkant...Past niet echt bij de stijl van de rest van de bus...:rolleyes:
|
Ben ik het met BMM eens! Voor de rest; HELEMAAL OK!!!!!!
-bien duikt mp op voor pano, haha- |
Gaaf ding! die van mij gaat ook zo snel mogelijk op z'n gat! (of heette dat nou anders :) )
|
Quote:
op zijn K*T :p |
Offehhh op z'n REET, natuurlijk! :)
|
tof!
die vooras is wel erg smal, of valt dat mee? |
Op zijn pens is het bij ons..
|
Hehehh op zoek naar een T2 Hajee?? :p
Mooie bus btw. |
Deze T2 stond een maandje geleden te koop op flat4ever.com, kan de link helaas niet zo snel terugvinden...
|
klopt, ding staat of stond te koop, ik vind zo'n t2a panel echt cool en exclusief
|
|
narrowed beam.
Frieser, let op T2 verlaag je niet zomaar even tot zover als deze ben ik inmiddels achter! Check mijn bus en realiseer je dan dat die al te laag ligt. Wil je echt laag, begin dan met dropped spindels van SlammedPanel, anders rijd je je fusees etc helemaal aan gort! |
Quote:
klopt!téozracingcar inderdaad..heb in frankrijk vw blad gekocht;super vw magazine,stond advertentie in met internetadres. heeft apart spul staan. :D |
|
![]() die wel vet |
Vind de vooras ook iets te smal (is mijn smaak dan, he...) en die stickers achetrop...Maar verder een masterlijke boes!
|
Quote:
hajee toch ... je eerste keer in Frankrijk misschien ?? ;) Super VW magazine bestaat sinds 1991, en ik heb alle jaargangen zo'n beetje kompleet !! :D Tot een jaartje of 5 geleden kocht je in Frankrijk ook een leuk (spijl)busje voor zo'n 2500 á 3000 euro, maar nu gaan de Franse prijzen al aardig richting de Engelse prijzen :( |
Quote:
Ja dat had ik her en der al even gelezen ;) We (ik en een ex-T2 bezitter waarvan zijn T2 zwaar verlaagd was) gaan pas na de zomer hiermee bezig... eerst een vooras strak maken, foxy adjusters erop, andere springplates achter, etc.etc. maar dat duurt nog eventjes... |
Quote:
Das mooi werk!!! Toch wel een super vette bus, ondanks een wel erg smalle vooras!!! |
Ik vind die vooras ook wel heel erg smal... maar wie ben ik, die gast heeft z'n bus al klaar en ik nog laaaaaaang niet :D
|
Quote:
Wat zijn dropped spindels precies? En is Slammed Panel de enige die ze heeft? En springplates? :redface: Sorry hoor maar ik wil mijn bus ook (een beetje) verlagen, maar ik ben er nog niet zo in thuis. Groet, Martin |
Quote:
Springplates zijn ervoor om je achteras te modificeren, dus idd ook om te verlagen. Dropped spindles toepassen is een manier om de voorkant te verlagen. OP de spindels van de vooras zit een astap, waar je schijfremmen/trommels op bevestigd zitten en rond draaien (ik hoop dat je zo snapt ewat ik bedoel, kom nie zo uit m'n woorden), als je die astap nu verder naar boven monteerd op de spindel dan gaat je wiel dus in verhouding tot de rest van je bus naar boven wat betekend dat met de iweltjes op de grond de bus verlaagd is, het voordeel van dropped spindles is dat je de originele wiel geometrie blijft behouden, echter een nadeelte is dat het wel wat meer centjes kost! |
@Martin '73,ga eerst deze topic eens rustig op je gemakkie bekijken en doorlezen.
@vwcrewcab,je vergeet nog een nadeel ... zolang je geen knoertknetterstugge dempers monteerd, blijft bij dropped spindles je standaard veercomfort behouden, waardoor je banden in no time in je wielkuipen zullen slaan. tis maar net wat je wilt ... bruikbaar laag, of extreem laag zonder comfort ;) |
Juist, ik snap het van die spindels :)
Maar je zegt ook: Quote:
...dus dat betekent dat er een goedkopere manier is? Bij SP kosten die spindels €210,- :eek: Groet, Martin |
@ kruk@b, ik had die topic al eens gelezen en er contact over gehad met jou. Maar nu hoor ik weer van dropped spindels en ik was wel benieuwd. En met die Foksy adjuster heb je geen andere dempers nodig?
Quote:
Ik ga voor bruikbaar laag, wat zou dan een goede optie zijn? Ook gezien de kosten. Ik moet nog zoveel leren..... :o Groet, Martin P.s. hoe quote je zodat er ook staat "originally posted by..." ? |
de reply-knop rechts onderin het bericht wat je wilt qouten...
|
Quote:
Ha! Dank je |
Quote:
Tis wel erg narrow hoor ... what's next,ombouwen naar een driewieler ?? :biggrin: ![]() |
Quote:
Idd, waarom liggen er van die dure fuchsen onder als je ze toch niet ziet.. :tongue: |
Quote:
nee, zeker niet eerste keer, maar zou niet weten waar,- en of het blad in nl te koop is.. en wat betreft spijlbusprijzen; geen idee waar je nu nog voor leuk geld een spijlbus kunt kopen, :o |
in Enschede verkoopt er 1 spijlbussen uit Brasil, een "samba" uit 1974!!!!!!???? voor eu 8500 in goeie conditie volgens de verkoper.
Ik betwijfel of hij eraf komt, leuk voor iemand die een niet originele spijlbus wil bezitten. |
Wie en waar in Enschede?
|
Quote:
zijn spijtjes inderdaad in brasil langer gemaakt?? |
martin zakken met die handel, mosh dammit
|
ja, maar wijken wel af van duitse, ik zal die link eens even opsnuffelen
|
Quote:
Haha :) Ik weet het, maar het kost €€€. En dat is nou net iets waar ik altijd te weinig van heb.... :tongue: Maar ooit.... |
Hoi Martin, helaas klopt het verhaal van de spindels niet zoals vwcrewcab het verteld... Er wordt namelijk helemaal niks aan de spindels verlast, maar de fuseekogels worden dan omgedraaid zodat de spindel hoger op de draagarmen wordt gemontereerd. Hiervoor wordt alleen het bevestigingsgat (conisch) in de draagarmen en spindel bewerkt. Hier zie je het resultaat:
|
Even ter verdediging van vwcrewcab, over lassen heeft hij het niet gehad ;)
Maar bedankt voor de uitleg. Dus alleen die 2 punten moeten bewerkt worden? Wat versta je onder "bewerkt"? Is dat zelf te doen? Bij Slammed Panel vragen ze €210 voor dropped spindels. Dat moet goedkoper kunnen lijkt mij. JeeWee, als dat een foto is van jouw wiel: hoe heb jij het gedaan? :confused: Groet, Martin |
Hey guys,
Ik ben 2 jaar geleden door Brazil gereisd en heb daar heel wat meegemaakt, en dan doel ik op bussen. :cool: Van spijltjes met schuifdeuren maar ook bay's met barndoors en hoekramen. Echt een wildgroei van alles en nog wat. (zal eens een paar foto's zoeken.) @Bertjan: Ik zag net je project op thesamba voorbij komen. Super bus man! Heb je detailfoto's van je roofrack! Daar ben ik wel geinteresseerd aangzien ik die nog eentje wil maken. En aangezien het in dit topic ook gaat over verlagen...... kan iemand mij vertellen hoeveel ik max kan zakken met foksy adjusters? |
All times are GMT +1. The time now is 12:00. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.