![]() |
:D Hij is zo lang dat ik er niks meer aan toe kan voegen...
Maar waar het op neer komt is, techniek aanpakken, maar interieur en exterieur zo origineel als mogelijk. Qua plaatwerk, al een tripje naar Duitsland gemaakt en daar een strakke motorkap zonder gootje, een paar deuren en een paar NOS voorschermen opgehaald. De motorkap die er nu op zit is gedeukt vooraan, denk van het dicht drukken in de loop der jaren, misschien dat daarom het gootje erin gemaakt is in latere bouwjaren..... Ik heb nog een paar originele eerste type deuren die strak gemaakt moeten worden. Al met al ben ik nog wel even zoet. "Houdt je van de straat" moet je maar denken :D |
Dit word een super project. Damn. Alles nieuw.
|
Hmm, ben over het algemeen wel van het origineel houden, maar dit kan zowaar heel goed gaan werken. Iig super goede aanpak. Ik zou alleen de chroom aan het exterier er niet op steken. Dat doet iedereen, ik zou zeggen, houd hem lekker standaard.
|
Thanks!
[IMG] ![]() [/IMG] Dit kon ik ook niet nalaten, originele chromen kever deuropeners en chroom/zwarte raamslingers van een Audi 100 LS, splin-asje is het zelfde. [IMG] ![]() [/IMG] NOS aluminium instaplijsten. [IMG] ![]() [/IMG] Vorig jaar twee NOS cilindertjes en een contact-inzetstuk met twee sleutels op de kop getikt, contactslot en achterklep-cilinder pas gemaakt. Zo heb je dus een originele complete sloten set met het eerste type sleutel. |
Quote:
Ik ga der over nadenken Rik. Echter die veranderingen zijn niet dramatisch, behalve dan de alu lijsten van de deuren, kan je de hele deur zo'n beetje demonteren. |
heel erg mooi project! ga deze zeker volgen, geen half werk :cool:
|
Ik zou het echt niet doen dat chroom. Op wit steekt zwart mooi af en het is veel unieker dan dat chroom wat iedereen doet. Klinken ook, ik zou het laten, maar wat je zegt, het is geen jaar-taak om alles terug te bouwen. Succes ermee, en ik ge hem ook volgen, zeker weten.
PS: ik zou de originele delen zoals de trommels wel bij de auto laten, maar als je die specifieke delen wegdoet, dan laat maar weten, ik heb wel interesse. |
Alles wat van de Golf afkomt gaat in opslag.
Dat wat betreft het chroom wel of niet, heb ik nog alle tijd voor om over na te denken, en dat ga ik dan ook doen :) Het is op zich wel een tof idee, want het is een basis-Golf, zonder poespas, zo heeft die geen middenconsole, platte deurkaarten achter, diagonale smalle handgreep in de deuren, open handschoenvak, heupgordels, geen hemel-grepen, geen b-style grepen etc. 14" of 15" gasten, wie kan daar wat over vertellen? Overigens is van het luchtroostertje aan de passagierszijde het hendeltje, om hem open of dicht te doen, afgebroken. Dit was al zo toen ik hem kocht. [IMG] ![]() Nou is dit hendeltje net even anders dan de latere tittendashboards, heeft iemand toevallig nog zo'n roostertje of hele dash? Dit is de andere zijde. [IMG] ![]() |
super project... :cool:
wel een mooie en originele Nederlander. ;) |
Mooi project :D ik heb zelf een rembekrachtiger van een Golf4 gepakt maar dan ook de cilinder ;) is weer net iets groter dan de 22mm.
Ik heb ook een tijdje met een 22mm HRC gereden met een Golf2 16V bekrachtiger ;) |
Quote:
Ja ik heb er nu één van een mk2 16v, wat was jou ervaring met beide? Of maakte het weinig verschil? |
Nou de Golf4 HRC en bekrachiger hebben nog geen meter gereden :D
Mijn MK1 is nog under construction !!!! De 22mm daar in tegen remde wel aardig maar dat was dan ook nog met de originele klauwen voor en nu heb ik Girling60 klauwen vandaar de keuze op iets groters ;) |
Precies wat je zegt, het is een basis model, en dat moet het blijven! ;)
14" is denk ik wel het leukst, 15 is met deze bbs'en niet zo'n succes ben ik bang... Voor op een golf iets 15" te hebben, is driedelig wel wenselijk. Dat roostertje is wel grappig. Een soort van overgangsmodel. Dat hendeltje dat afgebroken is, is namelijk nog gelijk de hele vroege swallow's, maar die waarmee je het rooster zelf verdraaid is wel weer gelijk met de nieuwere types. Ik heb zo'n roostertje van de aller eerste swallows liggen, die heeft dat laatste hendeltje dus weer anders. Is zegmaar helemaal plat, aan een stuk door met het schotje waaraan het zit. Ik wou hem eigenlijk ook niet weg doen. Dat hendeltje dat bij jou is afgebroken breekt namelijk altijd af, dus ik wou hem op reserve houden. |
Hij is gefabriceerd in februari 1975, eerste toelating is mei 1975 geweest.
Geinig verhaal van het roostertje, zo leer ik elke keer toffe details :thumbup: Daarmee heb ik wel het vermoeden dat het vinden van een dergelijk roostertje behoorlijk klein is. |
samenstellen kan, dus als je er eentje vind met het pinnetje gelijk die bij jou is afgebroken, kun je hem - met veel moeite - erin krijgen.
|
zo jij hebt je huiswerk wel gedaan.
Netjes dat alle spullen al klaar liggen :thumbup: Ik heb volgens mij dezelfde roosterjes in mijn "79 zitten. Zal eens kijken of ik er nog ergens 1 op reserve heb. Ik heb 14" gereden en vind het zelf zeker in combi met een klein bandje net iets te gek. Rijd veel toeren (ik rijd met een 1100 op R6 carbs met 4-bak) en daarom ben ik overgestapt op 15" ATS. Ik blijf deze zeker volgen. Grtz Jel :thumbup: |
Hoi Jelle,
Als je zou willen kijken voor de roostertjes graag. Gr. Rik |
Heel mooi project! Ben zelf ook van het origineel laten van buiten en een mooi motorblok onder de kap :D
|
Waar heb je dat spruitstuk vandaan?
|
Leuk ding. En al genoeg leuk spul op de plank liggen.
En geinige stoeltjes erin. Originele stof? |
ik vind het ook een schoon wagentje,
kun je eens kleur code door geven, ik ga mijn 75er ook in dat kleur doen ;) |
Bedankt voor de reacties.
Spruitstuk komt van ebay.de, Schlüter Motorsport. |
stod is idd de originele. Standaard in de basis modellen '75 > '77. Idd een heel leuk ruitje. Ik '75 en '76 kon je hem ook nog in kleur hebben, twee tinten bruin en groen. die zijn nog leuker. In '76 was trouwens alleen nog de licht bruine en de zwarte leverbaar, in '77 alleen nog de zwarte.
|
Quote:
Hej Rik, ik heb vandaag ff gekeken voor je maar heb er geen meer op resrve, ik dacht van wel maar ik vind alleen golf 2 roosters en daar ben je helemaal nx mee :D . Succes met je project. :thumbup: |
Leuk dat deze weer mooier gaat worden! Wat betreft de wielen, 15 inch! En iets oldschools.
|
|
ow, als je de nederlandse folder wil, ik heb er nog wel eentje over. laat maar weten, hoeft niet zo veel te kosten
|
Leuk project en ook volgens mij best zeldzaam in het wit ! Ik heb toen destijds dat blauwe interieur bij je opgehaald!
|
Klopt gabber, ben je der blij mee?
Is een mooi interieurtje iig. |
Jazeker ben er heel blij mee!
Ik denk niet dat dit interieur voor 2e keer zou vinden, dan van mij was helemaal poreus en de bekleding was gaan scheuren en was hoedenplank ook doorgezakt. Wel uniek dat interieur zo goed bewaard is gebleven. Ik zal mijn project binnenkort ook weleens posten, helaas vanwege ruimte gebrek kan ik er niet mee verder mee bezig. Ik zal deze volgen :thumbup: |
Mooi zo, interieurtje is idd echt netjes.
Ben benieuwd hoe het staat in je Golf, dus ik zou zeggen maak ook een Thread aan :) Gr. Rik |
Leuke auto had hem al eerder gezien hier op het forum.
De binnenschermen moesten toch ook nog vervangen worden wat ik me kon herinneren? Was toen het verhaal dat ie nog wel wat restauratie nodig was. Ben juist wel benieuwd wat je met die dingen gaat doen :) Had ook nog gekeken naar zo'n roostertje maar ook ik heb helaas niets meer liggen. Ook alleen nog maar voor eigen gebruik, en die wat ik heb zijn van het nog oudere model. Sorry kan je niet helpen, maar wel succes met je auto. Vind het prachtige auto's die swallowtailtjes. |
De bodem is hard, kokerbalken voor en achter zijn hard, voorschermen vrijwel nieuw origineel maar niet bouwjaar getrouw,
gedaan door Chris van het forum volgens mij?, schutbord is hard, draagarm brug hard, waar het op neer komt dat het meerendeel hard is. Maar inderdaad op de binnenschermen boven zit hoeklijn gelast wat al aangeeft dat daar narigheid onder zit, onderste uiteinden van het achterscherm zijn slecht, accuplaat is niet zo denderend, onderzijde bestuurdersdeur is slecht, onderaan de A-stylen is al eens gewerkt wat niet zo fraai is, en zo zijn er nog wel wat punten. Hij is sowieso niet in concours staat, maar dat hoeft ook niet voor een auto van 38 jaar oud. Maar de basis is zeker niet slecht, er is ook zeker al aan gewerkt in het verleden. Ook wat vliegroest aan de buitenzijde achter de achterlichten in de dakgootjes, heb het vermoeden dat dat redelijk recent ontstaan is, dat die door één van de vorige eigenaren of tijdelijk buiten gestald is of in een vochtige ruimte? Dit ben ik nu aan het bijwerken her en der, eigenlijk meer als tijdelijke oplossing. Plaatje bij het praatje. [IMG] [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] Verder heb ik twee originele bouwjaar getrouwe deuren met wat laswerk aan de onderzijde, sowieso beter dan de huidige. Een originele motorkap, strak maar wel roest aan de onderzijde. Twee nos voorschermen, eentje nog met audi-nsu sticker en één recentere. Een nos achterklep maar hier zit wel flink werk aan, hier zitten kleine gaatjes ingeboord en er zit een buts in, de duitse verkoper kon ook niet verklaren waarom. Waarschijnlijk kan ik dus beter de huidige achterklep gebruiken. Plaatje bij het praatje [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] Het enige verschil tussen beide schermen is de gezette rand waarmee je hem bevestigd op het binnenscherm. Bizarre achterklep, wel met stempel. [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] En dan nog een paar nieuwe deuren met oud type scharnier maar nieuw type slot, hier kan ik nergens een vw-audi stempel in vinden. Ik denk dat dit vroege repro's zijn? [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] [IMG] ![]() [/IMG] Ook met een paar gaatjes in beide deuren, vraag me echt af wat hier de bedoeling van geweest is :confused: [IMG] ![]() [/IMG] En nog een paar plaatjes omdat het kan Garage kunst: [IMG] ![]() [/IMG] Wat nou gasveer? [IMG] ![]() [/IMG] Interieur zit verdomme lekkerder dan m'n lounge in de woonkamer. [IMG] ![]() [/IMG] Ik heb me ook laten vertellen dat vw in de jaren 70 minder goed Italiaans plaatwerk gebruikte voor hun modellen om dat er een erts schaarste was. Kan iemand dit bevestigen? Het gebruikte staal destijds is sowieso niet de kwaliteit die we nu bij Hoogovens/Tata Steel maken. Overigens maken we nu ook staal voor vw :cool: Maar Branko, ik leer al een hoop van jou huidige project, echt mooi om te zien hoe je het aanpakt. Ik heb sowieso de mindset om het goed te doen. Maar voordat ik aan de koets ga beginnen zijn we wel weer even verder, ik wil m'n huidige huis verkopen en daar komt ook het nodige bij kijken aan kosten en tijd. |
Ik heb mij al een aantal keer laten vertellen dat de kleine-achterlicht-golf's met DDR staal zijn gebouwd. Wegens een schuld die de DDR nog bij Duitsland had, ik heb er een hard hoofd in...
|
Zal ik binnenkort doen! :)
zoals ik heb gehoord gingen Golfjes uit bouwjaren 1974 1975 1976 gemiddeld jaar of 5 a 7/8 jaar meegingen dan waren ze ook helmaal verrot , er werd nergens bijna ML gebruikt , lakkwaliteit was slecht en heel scraal , geen steenslagcoating aan buitenzijde , ik heb zelf een 1976 er kan echt zien hoe weinig ML er is gebruikt in die tijd. De meesten hebben het overleefd door middel van wel ML behandeling na de aflevering. Ik denk dat VW hierop in die tijd flink bespaard heeft op de kwaliteit want ze hadden immers een enorme schuld. Maar dit is was met andere merken niet veel anders. |
Dat zijn dan broodje aap verhalen denk, van het gebruikte staal.
Ga eens kijken of ik dat kan navragen als ik naar Wolfsburg ga. Dat ze in het begin slechter behandeld werden dan de daarop volgende jaren is inderdaad wel duidelijk. Misschien was dit wel een opzettelijke kostenbesparing om eerst eens te kijken of het model uberhaupt wel zou aanslaan bij het grote publiek? |
Dat ze in het begin nagenoeg geen antiroestbehandeling hebben gehad is alleen maar goed.
Want anders waren ze nu niet zo zeldzaam ;) Als je accu bevestiging slecht is heb ik nog een origineel 74er exemplaar die ik uit mijn huidige project heb geboord. Bij interesse pm me maar even. |
Dat is zeker waar.
Heeft iemand een grove schatting hoeveel er in Nederland nog rondrijden? |
iets van 40-50 geloof ik?
|
All times are GMT +1. The time now is 15:17. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.