![]() |
chassisnummers vervangen
ik wil mijn 1800 gti motor 8v in een kas van een 1300 steken maar hoe moet ik de chassisnummers verwisselen is dit mogelijk?? ik dacht gewoon de plaat eruit slijpen waar het chassisnummer op staat en in de andere lassen??? is dit een goede oplossing en gaan ze dit merken op de keuring??? de kas van de gti is wat rot daarmee...
|
lijkt me wel de makkelijkste oplossing! ken iemand die dat ook gedaan heeft!
|
chassisnummer verwisselen
en merken ze iets op de keuring???
|
drogeren die hap... komt helemaal goed
|
die gozer die ik ken had een carroserie van een 1300, daar is een 16v in gekomen, en niet om laten keuren, nooit gezeik gehad... weet niet hoe het gaat als je een ongeluk veroorzaakt als je te hard hebt gereden....
|
bij een TNO onderzoek(zo heet het meen ik?) ben je de lul dan... Dit komt weinig voor, maar als je er mee zit...
is dit een serieus topic dan? je kunt nog beter doen wat sabine nu verteld, als nummers omlassen... wel handig ook om te weten of je belg of nederlander bent? ik gokte namelijk in eerste instantie belg... |
okee ik nederlander... :D omlassen, niet keuren en hopen dat je geen ongeluk veroorzaakt! :) Alleen kan je met verkopen wel gekloot krijgen, veel mensen houden niet van auto's die omgekat zijn.. Weet dat veel kopers van die vriend van mij dachten dat het een auto was die ooit eens gestolen was geweest.........
|
VOlgens mij is de nieuwe wet zo dat het niet uitmaakt wat erin ligt zolang het maar 4 cilinders blijven
zeker weten doe ik niet maar las zoiets ergens |
Zolang cilinders en brandstofsoort gelijk blijven is herkeuren (RDW) niet nodig. Echter krijg je meer dan 40% vermogenstoename (bijv. van 1.3 naar 1.8 16V is zo'n 133%), dan moet je officieel laten herkeuren. Veroorzaak je een serieus ongeluk dan ben je flink de sjaak als je auto niet herkeurd is en als getuned bekend bij de verzekering.
Ik heb het idee dat veel mensen dit vergeten die naar een 1.8T bijvoorbeeld overgaan, en dan vaak dat blok ook nog eens gaan tunen. En in het ergste geval hun 1.8T met 250pk op kenteken en bij de verzekering bekend laten staan als 1.3'tje. Het is maar een voorbeeld. |
Quote:
Waarom zou je uberhaupt de chassisnummers wisselen? Voor zover ik weet is dat gewoon omkatten en dat mag gewoon niet. Ff vanuit Nederlands oogpunt gezien dan, want ik denk dat jij uit België komt? Die plaat zit trouwens gepuntlast en gekit, dus puntlassen uitboren en kit los steken. ;) |
Euh, chassisnummer vervangen, wat is het nut hiervan?
Koop dan toch gewoon een 1800 gti, dan heb je nooit problemen. Denk toch eens na voordat je aan zoiets wil beginnen. Ik weet niet hoe het juist zit in Nederland, maar als je van België bent, dan ben je heel goed bezig :mad: Het zit zich niet alleen in de motor, maar je moet ook je remmen ed aanpassen. |
Een 1800 GTI op kenteken is niet aantrekkelijk ivm verzekeren en wegenbelasting(gewicht dus) Nu valt dat laatste wel mee..
Maar ben het ergens wel met je eens... |
Het besparen van verzekerings kosten is voor sommige aantrekkelijk... Sommige verzekeringsmaatschappijen verzekeren ook geen gti's voor jongeren en dat kan ook een reden zijn dat sommige een 1300 pakken en een andere motor erin gooien...
Ach iedereen moet zelf weten wat hij/zij met zijn/haar auto doet! |
true... ben zelf ook nog steeds kijkend en denkende over een "big-block"
denk dan ook niet dat ik het ga melden... :redface: |
ja, maar om dan gelijk te gaan omkatten...niet verstandig
En heeft n ander blok ook uiteindelijk helemaal geen effect op je premie? |
Hoe bedoel je?? Als je eerst een 1300 hebt en dan een 1800 gti of wat dan ook en je laat hem omkeuren dan zal je meer premie moeten betalen, geef je niks door betaal je gewoon voor een 1300... :D
@tommy, groot gelijk! als mijn 1800 carb. blok van de golf ooit overlijdt dan hang ik er ook een gti in zonder het door te geven... Alleen maar gezeik, en papier werk! |
Mja, toen ik dit las vroeg ik me meteen af of dit mocht. Kort door de bocht; dit is omkatten :p
Maargoed, jou feestje ;) |
ach, moet kunnen vind ik... Zal het zelf niet doen maar als iemand het wel wil doen moet ie dat geheel zelf weten, kan me er niet druk om maken.. Inbreken en banken beroven mag ook niet, toch wordt dat ook gedaan... Als je er zelf beter van wordt, waarom niet? :D
|
Het mag niet, het is omkatten... Maar doe het vooral netjes en ik zeg niks ;)
|
[QUOTE=Sabine_Bug]Hoe bedoel je?? Als je eerst een 1300 hebt en dan een 1800 gti of wat dan ook en je laat hem omkeuren dan zal je meer premie moeten betalen, geef je niks door betaal je gewoon voor een 1300... :D
ja dat bedoelde ik, als je t "netjes" doet betaal je ook gewoon meer.... |
Quote:
Okee, ja ieder zijn keuze... Vind dat als je van een 1300 naar een 20v turbo gaat dat je wel ff moet omkeuren maar van een 1300 naar gti ofzo, ach..... :tongue: En als je inderdaad ff netjes omkat, geen probleem lijkt me... :) |
hahaha, jij bent wel heel makkelijk hoor. Ik vind dat men snel moeilijk doet over kleine dingen, dit ligt wel echt in n grijs gebied.
In dat opzicht is "netjes omkatten" dus ook n contradictio in terminis. Maar t klinkt leuk! :tongue: |
Eiegenlijk mag je toch helemaal niks aan je auto veranderen...
|
Quote:
ik zeg nog minder |
Quote:
Wees blij dat je niet in België of Duitsland woont, wat dat betreft is het in NL nog goed te doen. |
Quote:
Waar hadden we het eigenlijk over? :biggrin: |
hehehe stelletje illegalen! :D :D
|
oh ja ff offtopic snel; serge, bob en ik hebben je gisteren in je blauwe polo gespot, je was ook snel trouwens met omdraaien! De rotonde helemaal genomen en plank gas gegeven ofzo?? :eek:
|
Quote:
ik ben dus belg en ik heb een kas staan van een 1300 maar ook een 1800 8v rotte kas maar ik wil de gti motor in de kas van de 1300 steken en om geen gekloot te hebben op de keuring zou ik mijn chassisnummer van de 1800 in de 1300 willen lassen. het valt anders toch op als je dit niet doet en op je papieren staat 1300. hoe zouden jullie dit doen??? |
haha bij ons kan dat gewoon! hoef je niet om te keuren, met de apk heb je er geen problemen mee.... :D Wat is nederland toch een fijn land! :p
maaruh, ik zou zeggen, gewoon ff netjes omkatten!! groeten sabine_bug, vergeten dat bob nog ingelogd stond... :redface: |
Quote:
Regel 1 voor internet fora: Als je er geen ruk vanaf weet, moet je vooral je bek houden.. |
Quote:
gewoon het stuk eruitslijpen en netjes in de andere lassen???? en wat als ze het merken op de keuring??? of heeft er iemand een andere oplossing??? de remmen zijn hetzelfde denk ik ofniet??? |
dan ben je de lul en staat de polizei bij jouw op de stoep, tis gewoon heel link om te doen.
maatje van mij pas een vr6 gekocht werd aangehouden bij algemene controle. kon de auto laten staan. 92er kenteken met alles 96er onderdelen , die agent was een kenner.bleek ook ooit door iemand omgekat te zijn. |
op de keuring zin het verschil zelfs niet tussen en 4en 5 cyl, laat staan een 1300 en 1800
heb zelf ooit (in 87) een audi 100 omgebouwd van 2 liter 4 cyl carburator automaat naar een 2.3 liter 5 cyl injektie manueel , en dat hebben ze zelfs nooit gezien ik had wel de verzekering opde hoogte gebracht van de vermogen toename dus waarom zouden ze het hier wel zien, let op ombouwen naar een gti komt veeeeeeel meer bij kijken dan het blok alleen erwin |
een goeie lasser kan dat wel, zijn genoeg mensen die rond rijden in een omgekatte auto... :rolleyes: gr. bien
pst; weet alleen niet hoe streng ze in belgie zijn!! |
in dit apenland (ben ook belg) mag niets meer, en als je iets doet zijn ze soms te dom om het te zien, in duitsland kan alles als het maar tuv gekeurd is
erwin |
Quote:
rotonde in 3e versnelling tegen uitbreken aan (zal een 60 a 70km geweest zijn )daarna trap in dat ghas .loopt wel aardig zo'n 1300tje :D kende die jetta ergens van ,vandaar dat ik ff keerde .klopt dus . |
ik zou gewoon van schutbord wisselen .scheelt je een hoop gedonder
|
Quote:
en hoe krijg ik dat er ooit uit??? dazit geplakt en zo |
als jij puntlassen plakken noemt..................
|
All times are GMT +1. The time now is 14:44. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.