![]() |
Nieuwe verdelerkap - kabel naar bobine
Ik heb een nieuwe verdelerkap en rotor geplaatst en hierbij ook de bougiekabels vervangen. Deze verdelerkap heeft een nieuw type aansluiting voor de nieuwe bougiekabels. Waar ik niet aan gedacht heb is dat de aansluiting op de bobine nu niet op de verdelerkap past.
Is hier een verloopkabel voor (of denk ik nu te simpel?). Of kan ik beter een nieuwe bobine installeren? (betreft een ouderwetse ontsteking met contactpunten) Foto ter verduidelijking: ![]() |
Misschien weer te simpel van mij maar kan je niet beter een passende verdelerkap halen ?
|
Quote:
Dan passen mijn bougiekabels weer niet. :( |
Maar hebben ze je dan niet gewoon een verkeerd setje bougie kabels en verdeler kap verkocht.
|
Quote:
Ja, of ik heb er niet duidelijk om gevraagd.. Kan ik niet een nieuw type bobine plaatsen? Degene die er nu in hangt is ook niet zo fris meer namelijk. Of denk ik nu weer te makkelijk? |
Mijn auto komt van oorsprong natuurlijk uit 1976, misschien dat het verschil daar zit? Maar ik kan nu wel klakkeloos een nieuwe bobine gaan bestellen maar ik lees verhalen over bobines die (te) heet worden omdat er verschil kan zitten in een mechanische en een elektronische ontsteking. Wie weet welke ik dan moet gaan aanschaffen...
Thanks tot zover Peter :thumbup: |
Dat zou ik idd ook niet met zekerheid durven te zeggen.
|
Quote:
Iemand anders misschien wel? :confused: |
om welke motor gaat het?
|
Quote:
1.6EG. |
Mijn 1.5 jb had ook deze aansluitingen.
Met de ombouw naar 16v zat ik met t zelfde. Nieuwe rotor en kabels voor de 16v gehaald maar paste niet. Ik heb gewoon een andere bobine geplaatst. |
Ik ook in de mk2 GTI
|
Dus op zoek naar een passende bobine.
Zal eens wat rond bellen. Bedankt allemaal. |
Dat is nog het oude type dat je daar hebt, als je de mogelijkheid hebt om een andere bobine te plaatsen zou ik dat doen, maar als je die niet hebt is het vaak ook mogelijk om gewoon de stekker van de kabel te trekken en de goede daarin te duwen. Let wel, dit gaat alleen bij kabels met een koperen kern, de koolstof kern heb ik niet zo vertrouwen in...
|
Ik ga een andere bobine plaatsen, ik had e.e.a via Bolku geregeld en deze stuurt mij een passende bobine op. Netjes afgehandeld van Jeroen :thumbup:
|
Quote:
Is het niet verstandiger om meteen een elektrische ontsteking in te bouwen want dan ben je meteen van die kut contactpunten af |
Quote:
Al veel over gehoord, is dat simpel zelf te doen dan? |
Quote:
Jazeker gewoon de ontsteking van een mk2 pakken en bijbehorende kabelboom plus kastje Voor het monteren je motor op tijd zetten en klaar is kees |
heb juist hetzelfde aan de hand op dit moment , bij mij was het gewoon omgekeerd , ik had de nieuwe aansluiting , en ze hadden mij de oude type kabels meegegeven en een nieuw bobine besteld met de oude aansluiting , MAAR bij mij was het zo dat deze bobine met die oude aansluiting een ballastteristor nodig had om juist te functioneren , en de bobine die ik dan zojuist opnieuw heb besteld met de nieuwe aansluiting heeft deze ballastteristor niet nodig . dus pas even ermee op
|
Ik had een dergelijk probleem met mijn '84-er Golf II: mijn verdeelkap heeft dunne pennen (het oude systeem), de bobine een dikke busaansluiting (nieuwer). Nu blijkt Brezan gewoon beide modellen verdeelkap te kunnen leveren, identiek op de aansluitingen na, en de rotor past ook in beide:
* Bussen: Facet 2.7479PHT * Pennen: Facet 2.7494PHT * Rotor: Facet 3.7556RS Kap + rotor samen voor 2 tientjes. |
De oude kap (BERU VK 355 FT):
Is identiek aan Facet 2.7494PHT. |
All times are GMT +1. The time now is 15:25. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.