Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Keverts 92er Golf mk2 usa , 8v motor op r1 carbs (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=120342)

Kevert 29-10-2013 20:29

Keverts 92er Golf mk2 usa , blehh tussenas lager kapot...
 
Werdt toch maar eens tijd om een nieuw topic aan te maken , heb alweer bijna een jaar een nieuwe mk2.
De vorige mk2 was uiteindelijk te ver doorgerot en verroest en er was te veel werk aan.
Linkje naar me vorige topic : http://www.vwforum.nl/even-voorstel...html?hilit=army gruhn&start=300
Ik heb alle bruikbare spullen eraf gehaald incl motor en is ie uiteindelijk compleet kaal :lol: naar de sloop gegaan.
Toen ben ik op zoek gegaan naar een nieuw golfje , ik had er veel bekeken maar de meeste waren al met te veel roest of te veel werk.
Uiteindelijk heb ik een golf gekocht die bij jelmer te koop stond , een "92 usa golf in de kleur capri groen die +- 3 jaar geleden opnieuw was gespoten en een deukje in de motorkap (ondertussen uit laten deuken)
De auto heeft als opties airco (nog niet werkend) en stuurbekrachtiging.
De buitenzijde en het interieur zag er erg netjes uit verder en de golf reed meteen lekker dus de keus was gauw gemaakt!
Een aantal mensen zullen de auto vast wel al eens hebben gezien.


Als eerste heb ik me westmoreland gti interieur erin gezet en de GL interieur verkocht, de jetta neus eruit gehaald en een golf frontje erin gezet met me eigenbouw xenon koplampen, ietsje verder verlaagd en me eigen velgjes in mettalic kleur van de auto meegespoten en erop gezet.
Er moet uiteraard wel nog wat aan worden gedaan, vooral onderhuids.
Op de bodem is er nog wat roest te verwijderen maar voor 80% ziet het er nog goed uit.
De motor die uit me ex golf kwam (1.8rp 8v) is compleet uit elkaar geweest en helemaal opnieuw opgebouwd. Ik heb een mk3 versnellingsbak gekocht en deze compleet gespoten en andere schakelstangen erop gemaakt (metalen balgewrichten), heb ook nieuwe draagarmen en een subframe gekocht. Alles wil ik onderhuids dus vernieuwen of goed reviceren.

Er zit nu nog een 1.8pf gti motortje in (draait ook prima maar wil meer vermogen)
De specs van de motor die erin komt zijn :
*Opgeboort naar 83.0 met nieuwe gesmede wiseco zuigers (compressie 13.2)
*Crossflow cilinderkop van een passat 3b (inlaat heb ik licht bewerkt zodat er geen stootranden zijn en mooi verloop in zit en heb de poorten op de inlaat gematcht) kop is uiteraard gevlakt.
*yamaha R1 motorcarbs
*279 graden nokkenas
*kleppen/zittingen laten slijpen onder 3 hoeken
*spaghettie spruitstuk
*compleet rvs uitlaat systeem 60mm
*versterkte klepveren
*verlichte 54grams hydrostoters
*alle pakkingen , lagers etc zijn vernieuwd
*zwaardere startmotor ivm de hogere compressie
*pu baksteun en de andere motorsteunen zijn originele nieuwe

De plannen verder zijn :
Bodem compleet of gedeeltelijk kaal maken om bepaalde plekken te lassen en nieuw in de bodembescherming te zetten.
Complete onderstel aan de voorzijde moet nog in elkaar gezet worden, daarna de motor erop zetten zodat wanneer ik alles klaar heb het snel is in te bouwen.
De huidige motor moet er dan natuurlijk eerst uit (compleet met onderstel is het snelste).
Daarna moet de motorruimte ook opgeknapt worden , zoals een nieuwe accubak omdat die rot is...misschien het 1 en ander nog wat strakker maken en dan dan kan alles in kleur gespoten worden van de auto. Daarna ooit nog eens een keer kijken voor knappe remmen.
Ik heb een berg foto's van de motor opbouw en een paar van de auto , deze zal ik vanmiddag uploaden!

EDIT fotos toegevoegd
Nog een x de golf met me kever op de achtergrond en de bus van me zus



Hebbe dingetjes :lol:


Onderblok laten opboren en spullen gehaald




Drijfstangen voorzien van acl lagers


Zuigers voor de drijfstangen


zuigers plaatsen




Tussenas lager vervangen was een rotwerkje, had niet het goede gereedschap om de binnenste lager erin te tikken dus heb zelf van een grote metalen wartel een hulpstuk gemaakt om tegen te tikken.




Tussenas kan er weer in na een hoop gepiel


Krukas weer terug plaatsen


Oliepomp en oliespatplaat tegen schuimen


Carterpan er terug op


Hier was ik bezig met de inlaat pijpjes te matchen met de cilinderkop inlaat


Toen kwam ik er nog achter dat er een oliekanaal naast me onderblok stak en dit dus aangepast moest worden. Ik heb toen ook meteen de kleppen/zittingen laten slijpen erbij en de kop vlakken.


Hier het aangepaste gat te zien




Hier alles op elkaar gepast (doe ik vaken voor ik het vast bout) en gecontroleerd met een distributieriem erop of alles mooi vrij liep en dit was in orde.


Daarna de cilinderkop in een flitsende kleur gespoten




Nokkenas vastzetten met nieuwe sterkere schrick klepveren en verlichte hydrostoters en daarna alles vast gezet op moment.






De carburateurs pijpjes gemaakt zodat deze stevig bevestigd kunnen worden met het originele aansluitrubber, dit bleek de stevigste manier te zijn (carbs zitten stevig zonder een steun 8) )


carbs erop !


Versnellingsbak kaal maken om te spuiten (mk3 che bak)


De bak klaar



Binnenkort meer foto's als ik die van me vorige mobiel kan af krijgen, micro usb poort stuk :evil:

VW Johs 29-10-2013 20:47

Mooi project .. Erg gave golf

Audi1981 29-10-2013 21:44

Gaaf, kleurenthema ook mooi door verwerkt :thumbup:

t3fastbackt4 30-10-2013 03:11

Gaaf man.
Ga ik volgen

DavyK 30-10-2013 20:38

Heel netjes.
Eentje om te volgen weer.
Gaat goed komen. ;-)

Black Devil 30-10-2013 21:17

Lekker bezig! Jou spot ik regelmatig!

vdWal. 31-10-2013 07:11

mooi project :thumbup:

EnVeeZee 31-10-2013 07:25

Nice!

Jeroen64 31-10-2013 08:04

Mooi project!
Je pakt het lekker aan, zeker met de motor :thumbup:
Vraagje (hoef je niet per se te beantwoorden): zijn die zuigers niet ontzettend duur?
Heb al een beetje lopen zoeken en kom prijzen tegen waar je kaak van op de grond valt :eek: :D

En voor die foto's, misschien is het handig om dropbox op je telefoon te installeren, even uploaden en dan kun je er op de pc ook bij :thumbup:

Kevert 31-10-2013 08:53

Ja ben best wel een tijdje bezig geweest met die motor , wilde alles zo goed mogelijk doen. Maar inderdaad die zuigers waren best duur ja ! Ik had eerst een goed setje zuigers van iemand overgenomen en kwam er later achter dat het per ongeluk 1.6eg (golf 1 gti blok) zuigers waren en de drijfstangen paste niet omdat de pistonpen dikte anders was en de kant van de krukas was ook andere diameter.
Onderblok was ondertussen al geboort naar die maat.
Dus om wel me project verder te laten gaan was er nog maar 1 optie en dat waren nieuwe zuigers ervoor kopen met de goede maten. Helaas kostte dat 650 euro maar als ik me dan om dat moet druk maken......een motor bouwen kost nou eenmaal geld en ik doe het dan liever goed.

Maar over dropbox is een goed idee! Zal dat eens proberen binnenkort als ik tijd heb, er staan nog leuke en interessante foto's op.

Jeroen64 31-10-2013 09:09

Nou dan heb ik goed gezocht, kom ze ook in die prijsklasse tegen.
Inderdaad als je het op deze manier (oftewel; grondig) doet dan snap ik dat dat best een paar centen kost.
Ik ga m volgen :thumbup:

Jel Golf 2 GTI 01-11-2013 03:21

Netjes :thumbup:

jetta mk1 '82 01-11-2013 07:16

Dat wordt een heel net blokje zo!!

jorg-maashees 01-11-2013 09:48

Ziet er goed uit, gave auto!

Is je inlaat spruitstuk niet aan de lange kant? Mijn runners zijn 6.5 cm. Als ik bij jouw kijk is dit veel meer?

Blokje ziet er leuk uit, mooie setup ook :thumbup:

Kevert 01-11-2013 11:12

Dat weet ik nog niet maar liever iets te lang dan te kort, kan ze altijd nog wat inkorten.
Zit nu ongeveer aan de 7.5 a 8 cm , lijken langer dan ze zijn ;).

Kevert 21-07-2014 22:54

Heb eindelijk weer eens wat gedaan :roll: heb nog wat delen gespoten zoals baksteun ,elektrische volvo vacuumpomp, dynamo ook nog binnenkort ff doen.
Heb ook een setje g60 girling 54 klauwen gekocht.
Heb zelf 15 inch velgen dus zal 280mm schijven nog wel passen denk ik.
Nog even wat foto's, met uploaden zijn ze wel 90 graden gedraait .....








Kevert 21-07-2014 22:57

Ik heb alles even van het vwforum hier naartoe gekopiƫrt dus alles staat achter elkaar geplakt.

Sachs koppeling set


Koppeling monteren , helaas wel weer terug naar de dealer,
ik kom 2 boutjes te kort van de drukgroep.
Een mk2 heeft er maar 6 in zitten maar ik was ff vergeten dat ik een mk3
versnellingsbak heb en daar zit ie met 9 vast :ZZZ:
Het oliefilter zal ik ook maar even koper kleur spuiten.
(Suffe uploadsite blijft me fotos verdraaien)


Het nieuwe subframe heb ik ook alvast uit de kast getrokken , heb er ook al nieuwe bouten voor gehaald om de draagarmen te monteren.
De airco installatie komt zoiezo niet meer terug (later misshien nog eens).




Heb dinsdag een nieuw stuurhuis besteld en pu rubbers voor het subframe.
In de avond het oliefilter afgelakt en de remklauwen 1e x kleur rood geschilderd
Vanavond denk ik de bobine + houder, dynamo en de ontsteking schoonmaken en spuiten.


Heb alweer een doos vol verse onderdelen :E



Weer even een update , er zit nu wel weer een beetje tempo in alles.
Ik heb de laatste paar dagen alle bouten die in je subframe , draagarmen, motorsteunen (bijna elke bout in principe) nieuw besteld bij de dealer.
Lekker schoon werken en het ziet er netter uit.
De koppeling en vliegwiel zitten nu op het blok , de carburateurs ook alvast bevestigd en ik hoop voor de laatste keer :lol: , de ontsteking uit elkaar gehad en schoon gemaakt/afgelakt , nieuw stuurhuis is besteld , zgan g60 fusees zijn besteld, 280 mm schijven zijn besteld , nieuwe rubbers/klemmen voor stuurhuis, harmonica rubbers voor de stuurstangen aan stuurhuis, nieuwe rotor+verdelerkap besteld.
Tijd voor weer wat foto's dan maar.











Ja thnx allen , heb er wel vertrouwen in dat ie een goed geluid zal produceren :E
Dat was wel mijn insteek in ieder geval.
De versnellingsbak heb ik vanavond ook eraan gekoppeld , begint nu echt wat te worden 8)
Dan zal ik morgen de dynamo ff opknappen en een verlengde beugel voor maken + nieuwe v-riem erop.




Tjeerd 22-07-2014 08:25

Ziet er allemaal goed uit!

RamonDrenthe. 22-07-2014 16:45

Super mee bezig zo!

Style 22-07-2014 20:26

Netjes hoor !!!,heb je al een keer gepast of de motorkap nog dicht kan met de carbs zo hoog ?

Kevert 23-07-2014 09:58

Om eerlijk te zijn niet Peter , dat vraag ik me ook af maar volgens mij moet het wel lukken , er zit nog wat ruimte en beweging in dus ze kunnen nog iets lager.
Ik verzin dan wel weer wat daar op , heb al gekeken om een airbox te maken etc. die kan ik iets lager laten uitkomen.
Eerst maar gewoon passen denk ik, maar zoals ik het zie moet het echt precies passen zo.

superbeast 23-07-2014 11:20

mooie golf met leuk blokkie :thumbup:

Style 23-07-2014 11:44

Kan gaan hoor die van mij zitten net wat verder naar achter en ik ben ongeveer 10mm vrij van de kap.

Kevert 23-07-2014 11:57

Thnx superbeast :thumbup:
En ja ik zal elke mm nodig hebben denk ik wel :rolleyes: met me carbs monteren kwam ook alles op de mm uit , net zoals me pijlstok want die zit precies een 2 mm vrij van de carbs maar dat ziet er dan wel uit alsof dat de bedoeling was :tongue:
Nu is het wachten op spullen om verder te gaan , ik ga wel met me kever aan de gang ondertussen.
Daar moet ik ook nog even het 1 en ander opnieuw van spuiten.

Style 23-07-2014 16:45

Bij mij gaat de pijlstok met wat buigwerk precies tussen de carb 2 en 3 door ;)

Kevert 30-07-2014 14:13

Haha ja dat kan ook natuurlijk ;)

Heb weer nieuwe spullen in huis :mrgreen: je voelt je net 'n kind die met sinterklaas kadootjes krijgt :LOL:
Stuurhuis, g60 fusees icl nieuwe lagers/abs ringen, 280 geventileerde schijven.






Vult wel lekker zo achter de velg met die schijven :E



Ben nu op het moment even alvast de uitlaat eronder aan het hangen , de originele uitlaat werdt ik een beetje zat elke keer weer een pakking stuk, pijp lek etc...
Nu meteen een spaghetti er op met compleet rvs met goede verbindingen zodat ik geen lekke uitlaat heb, moet voor apk binnenkort dus vandaar.
Ben al 2 dagen bezig geweest de uitlaatspruitstuk en inlaat los te halen, wat fijn hebben ze dat vroeger bedacht zeg.....nergens kun je normaal bij met je handen :?
Je moet bijna in je motorruimte kruipen voor je iets kan en ziet , het smeer zat tot ongeveer aan me oksels aan toe joh :lol:




Johan1982MK1 30-07-2014 14:31

Daarom heb ik een deelbaar spaghettiespruitstuk gekocht, maar die zijn voor een 8v niet te krijgen volgensmij :D
Maar het begint er goed uit te zien hier :thumbup: :thumbup:

Style 30-07-2014 18:38

Dat is ook over als de ABA er in hangt ik heb een zee aan ruimte aan de achterkant ;)

Johan1982MK1 30-07-2014 18:47

Quote:
Originally Posted by Style
Dat is ook over als de ABA er in hangt ik heb een zee aan ruimte aan de achterkant ;)


Idd. Dat scheelt vast een stuk. Is altyd een geknoei met de in en uitlaat aan 1 zijde.
Ik heb ook wel aardig ruimte erachter, maar het is wel ideaal werken met het 2delige spruitstuk. :D :thumbup:

DeGolf1 30-07-2014 22:17

Mooi project .
Alles netjes afgewerkt hoor.
Ben zelf ook het type dat zegt; onder de kap de zelfde glans er erop!!!

Kevert 31-07-2014 10:32

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Idd. Dat scheelt vast een stuk. Is altyd een geknoei met de in en uitlaat aan 1 zijde.
Ik heb ook wel aardig ruimte erachter, maar het is wel ideaal werken met het 2delige spruitstuk. :D :thumbup:


Het is zeker een geknoei :redface: om moe van te worden, nu al vanaf maandag elke avond bezig geweest en nog is het niet klaar.
De uitlaat hangt er nu wel onder en alles vast , ik moest ook nog een deel van de injectierail losmaken uiteindelijk want die zat ook in de weg.
Echt alles zit in de weg, ik had bijna net zo goed de hele motor eruit kunnen halen want dat was nog sneller denk ik :screwy:
Gister stond ik op het punt om hem af te maken maar nu komen de flenzen van de in en uitlaat tegen elkaar aan en krijg ik de bouten van de inlaat er niet in.
Dat wordt dus de uitlaat spruitstuk weer wat los maken denk ik , dat maakt het er niet makkelijker op want dan zit dat complete inlaat traject weer in de weg als ik de spaghetti weer moet vast draaien als alles uiteindelijk zit :shake: maar we gaan gewoon vrolijk door , het MOET passen want het heeft ook op me vorige golf gezeten.

Black Devil 31-07-2014 10:33

Klinkt bekend, dingen losmaken en vastmaken en weer opnieuw en opnieuw :)

Geduld en gewoon doorzetten.

superbeast 06-08-2014 22:15

Even een vraagje over die crossflow kop, welke motorcode staat erop vermeld.
Mischien een leuke upgrade voor men g60 blok :rolleyes: :D

Kevert 12-08-2014 15:08

Cilinderkop is een AHL van een passat 3b 1.6 8v bijv , je moet er enkel een olie kanaal voor aanpassen voor het gaat passen ;).
Er is ook een AKL dacht ik en die past volgens mij zonder aanpassingen , ik kon deze alleen voor een mooie prijs en in werkelijk nieuwstaat kopen dus was me keuze op dit type gevallen.
Kop kwam van freddy cane vandaan (tuner in friesland) dus voor me gevoel kocht ik ook iets wat goed was.

sciroccoGTII 12-08-2014 20:07

Zat net je fotos even te bekijken ziet er goed uit! Wat ik me wel afvroeg, ga je de bak er nog achter weghalen en de koppeling om de afdichtplaat tussen blok en bak te monteren? En het kapje achter de distributieriem tussen de tussenas en kop? Kop is ook bewerkt door freddy ? Die weet welnwat die doet kom er wel eens te testen.

yuli 13-08-2014 08:43

Je pakt het heel goed aan :thumbup:

Wat betreft het vast en loszetten van het spaghetti uitlaatspruitstuk heel herkenbaar :) .
De onderste 4 boutjes zijn nog enigzins (goed) toegangkelijk. Van de bovenste 4 kun je de twee buitenste met steek sleutel 12 vanuit de motorruimte en dan om de achtste slag omwisselen (zorg voor een portie engelen geduld). De middelste twee met een lange dop 12 en dubbele verlenging met ratel.

Dat is mijn tip mocht het lekken en je geen zin hebt om zaken te demonteren om de boel aan te draaien.

EnVeeZee 13-08-2014 09:12

Ziet er goed uit!

Kevert 23-08-2014 20:15

Dankje :thumbup: inderdaad zit dat beschermplaatje tussen de bak en motor er niet meer, deze zit ook enorm in de weg als ik de bak er nog eens uit zou moeten halen terwijl ik de motor er in laat hangen.
De aandrijfas flens steekt er dan niet langs , ik maak hiervoor nog een plaatje die ik zo eraf kan schroeven maar dat komt wel als de motor erin hangt.
We hebben sinds gister een 2 koloms brug dus dat doe ik lekker op de brug.
Het kapje tussen de distributieriem ben ik inderdaad vergeten :redface: die ligt mooi gespoten nog in een doosje :rolleyes: goed gezien dus dat moet ik nog maar even doen.




Trouwens heeft het stuurhuis een aansluiting van 18 tanden , ik heb een vermoeden dat dit op late 92er mk2s moest zitten , golf 3 en ibiza.
Ik laat de stuurbekrachtiging eruit dus moet de kruiskoppeling van de stuurinrichting zoiezo vervangen worden omdat die iets langer is.
Maar ik heb nu geen idee of het echt zo is dat dit ook op een mk3 is te vinden en dan weet ik niet of dit te koppelen is in me mk2 vanwege de lengte van de stangen en vertanding?

De rvs uitlaat hangt er nu ook eindelijk gasdicht onder sinds een week, was even een gedoe vanwege 2 verkeerd om geplaatste uitlaatspruitstuk pakkingen.
Stom van mij hoor :D maar was nog snel gefixt want ik weet ondertussen wel alles te vinden nadat het al 3 x los is geweest.
We zijn begin deze maand naar vagfest geweest ik had eindelijk een vakantie voor 3 weken.
https://www.youtube.com/watch?v=tmA...hVD40S_LyJbawHw
Martijn vroeg daar hem eens in de begrenzer te halen , dit heb ik nog nooit gedaan sinds ik de golf heb....maar het klinkt niet verkeerd zo :D
Golf mk2 1.8rv rev limit: http://youtu.be/NT5m4tfvtBs

Verder ben ik in me huis wezen klussen de hele week dus weinig gedaan in de garage.





De kever heeft wel de 1e week van me vakantie nog een kleine opknapbeurt gehad.
aan de voorzijde was de kraag waar het rubber in klemt helemaal weg gerot en het voorpaneel zat helemaal vol roest dus dit heb ik ontroest , nieuwe rand opgelast en weer terug in kleur gespoten van de auto.
Ook meteen de hele kever gekleid , gepolijst , lakverzegeling en beschermende wax aangebracht.




























LRR 23-08-2014 20:53

Keurig gedaan !

Kevert 12-09-2014 08:04

Yeahhh heb eindelijk na lang zoeken zwart rode us achterlichten gevonden voor me mk2 , ziet er stukken beter uit zo.
Ook met de kever voor de apk geweest , ik had alleen een wiellager rechts voor en remtrommel afstellen links achter.
Ik heb meteen maar beide kanten voor de wiellagers vervangen en de remmen afgesteld achter. Nu nog even terug gaan om af te melden en dan mag ie weer 2 jaar :D .



All times are GMT +1. The time now is 14:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.