![]() |
Volkswagen GOLF2 GTI G60 EDITION ONE SYNCRO
|
Toch bijzonder dat een Passat G60 Syncro uit 1991 nooit dat geld op zal leveren, of ook maar in de buurt komt van die vraagprijs.. :)
|
Staat al meer dan 6 maand te koop.
Zal nog effe duren ook denk ik |
Dat denk ik ook. En ondertussen kwijlen wij verder...
|
Prachtig mooi, maar Synchro maakt zo'n ding 10k duurder dan zonder.. zou er echt iemand zijn die 't dat verschil waard vindt?
|
In deze prijsklasse ging ik toch liever voor een rs6 4b...
Dit is allemaal leuk enzo maar het blijft een golfje. |
Zou eens moeten oriënteren maar het zou geen Golf 2 worden in ieder geval :tongue:
|
Mooie zeldzame auto. Maar goed voor dat geld koop je ook de uber Golf, een Rallye. Een Audi B5 RS4 is ook voor dat geld te koop maar het onderhoud van die auto kost bijna net zo duur als de aanschaf :D .
|
Quote:
Ik snap dat wel hoor ;) |
super dikke wagen maar inderdaad een beste bek cente!
alles door elkaar geslagen blijft zoiets moeilijk.. zelf prop ik ook best wat geld in een mk2 maar vind ik dan toch al weer anders als enkelt de aanschaf want als ik dan terug zou kijken deed ik het nu ook anders als ik al het geld op rekening had gehad :tongue: |
Feit is wel dat ik liever deze haal dan een nieuwe 7
|
|
En een 5-deurs.
Vind ik net nog wat specialer |
:thumbup:
Quote:
|
Quote:
Ding staat al wel 2,5 jaar te koop, zal vast een reden hebben... :confused: |
Quote:
Misschien ook ooit bij 17.000 euros begonnen. Wie zal het zeggen, je komt er pas achter als je gaat kijken. |
Quote:
Ik denk dat t prijsverschil tussen een 'gewone' en een Synchro nog aardig in verhouding is als je ook de nieuwprijzen naast elkaar zet... Die Synchro was schrikbarend duur, ik meen bijna 80k (toen nog keiharde Florijnen natuurlijk). |
Quote:
dat klopt ja dik 80 rooien toen ..is ook maar 2x geleverd ooit door Pon.. |
Ja goed, dat laat ik even buiten beschouwing. Als er 2 kopieën naast elkaar zouden staan, een gewone voor 7k en een
synchro voor 17k, zou er dan iemand zijn die 10k meer uitgeeft puur alleen omdat het een synchro is? Lijkt me niet.. |
Quote:
Ik denk als je een echte liefhebber bent en je hebt het geld dat je het dan wel doet Mish... Zelf leg ik ook liever wat meer geld neer voor een Quattro, gewoon omdat het super rijdt :thumbup: |
Inderdaad, altijd quattro, synchro of achterwielaandrinving :thumbup:
|
Quote:
is net wat je wilt heee no offence maar ..het is een enorm bedrag voor een Golfje 2 ..maar je moet het mar net willen in 'mijn' wereld lopen jongens gek te worden voor een e30 M3 Sport Evo.. is in principe ook niks meer dan een aangepaste .. the same met een '84er Gti nou ineens.. dat weet jij ook ,dat daar mensen voor warm lopen..kan met deze Syncro net zo zijn .. maar het blijft veel heel veel geld.. |
Jawel, maar voor 't oog zijn het dan identieke auto's (behalve dat de achterwielen iets schuin staan bij een verlaging). Ik snap als geen ander dat die prijzen gevraagd en vaak ook betaald worden, maar dat puur alleen het feit dat de achterwielen ook aandrijven een verschil van 10k op moet brengen kan ik niet begrijpen, je ziet er niks van!
|
Het is de uniekheid die de prijs in zekere zin bepaald, voor een niet kenner is een limited ook maar een golfje. Juist de syncro in combinatie met de G60 uitvoering maakt deze auto een stuk unieker dan een "gewone" G60.
|
I know, maar dan nog vind ik het gestoord hoe groot dat verschil is.. het is logisch dat
het unieker is maar 10k éxtra voor een synchro onderstel waar je feitelijk niks van ziet... Maar goed, ook hier is 't dat de koper de waarde bepaald. Je kan vragen wat je wil zo simpel is het. |
Zo is het maar net, de vraag bepaalt de prijs.
Het is maar net wat de gek geeft, had ik een iets beter banksaldo was de kans best aanwezig dat ik die gek zou zijn :d |
Quote:
Naar mijn idee zit dat verschil in dit geval niet alleen in het onderstel. Vind die syncro er een stuk frisser en origineler uitzien. |
Nou ik heb 't ook zéker niet specifiek over die auto die elders in dit topic staat hoor haha.
Gewoon over het algemeen als je een nette G60 langs ziet komen vragen ze snel rond de 7k. |
9 van de 10 keer zijn er toch mensen die niet voor het rijden gaan, gezien de verlaging en banden.
Ieder zijn keuze off course maar doe mij de synchro maar ivm rijden. Maar van me heeft mk2 vr6 synchro en rijd geweldig tov een mk2 vr6. |
Jawel maar is dat 10k verschil waard? Als je zo'n auto hebt rij je misschien 4000/5000 km per jaar.
Anyway.. ik geloof niet dat deze verkocht wordt zo. Denk rond de 10k ofzo dat de koek een eind op is. |
Prijzen had ik het niet over Misha, alleen over mijn persoonlijke voorkeur.
Dan vind ik het zelf leuker om met synchro over de ring te gaan. En dus zullen er mensen zijn die er meer geld aan uitgeven. |
Nee dat snap ik.. als je mag kiezen zal iedereen de voorkeur aan synchro geven.
Maar de hele discussie draait om het onwaarschijnlijk grote prijsverschil ;) |
Tis altijd lastig met dit soort auto's.
Afgaande op de foto's lijkt mij die van 7000 aan de dure kant, t ding komt op mij over als een hok. 17000 voor de syncro vind ik veel te veel, op de foto's lijkt het een top auto. Mijn idee wbt de prijzen van de eerdergenoemde auto's afgaande op de foto's: De syncro rond de 10k. De gewone G60 rond de 3k Uitgaande van de eerdere vraag wat het prijsverschil mag zijn bij identieke auto's dan lijkt mij een meerprijs bij een syncro uitvoering van 2000 euro aanvaardbaar. |
Dan liggen wij kwa meningen niet zo gek ver van elkaar :thumbup:
|
Hoe schaarser de wagen hoe hoger de prijzen.. Maar dat kan niet anders want de echt nette wagens zijn al in handen van verzamelaars.
Neem eens een Porsche 993 RS. Nieuwprijs was 100k, nu kosten ze 150 a 200k. Gewoon omdat het een liefhebbersauto is, en er zijn zat liefhebbers met een flinke portemonnee ;) |
Precies Vains. Ik betaal liever 15k voor een synchro dan 5k voor een voorwiel aandrijver met dezelfde motor. Betreft klassieke auto's wordt het verschil tussen beide alleen maar groter. Exclusiviteit speelt hierbij zeker een rol.
|
Een nette mk4 R32 kost ook 3x zo veel als een normale mk4 V6 of GTI.
Dit is bijna de zelfde vergelijking, maar van een paar generaties daar voor. De meeste R32 zijn al afgetrapt en een nette is moeilijk te vinden en wat als je dit dan nog eens 15 jaar verder bekijkt door het tijdverschil. Het is veel Geld, maar ik zou niet weten waarom hij het niet waard is. Het blijft een kwestie van vraag en aanbod en het verschil tussen wat meer uitgeven voor een nette en bijzonder exemplaar dan 1 te restaureren waarbij je ook voor 10K niet klaar bent als je dit goed wilt doen zou ik zeker voor het nette en originele exemplaar gaan. Er zijn ook mensen die 16.500 Euro voor alleen een versnellingsbak betalen :) Wat voor de 1 veel is kan voor de ander een koopje zijn. Het is alleen wel zo dat de meer vermogende mensen en verzamelaars op zoek zijn naar merken zoals Porsche en Mercedes en dit bij VW veel minder het geval is. Een vergelijking met een Porsche is niet echt van toepassing. Dit is een hele andere wereld met andere spelregels. |
Denk dat bij vw ook veel meer verprutste "petjes" auto's zitten waardoor de waarde van de nette ook stijgt.
Als ik naar mijzelf kijk, koop ik liever een nette dan eentje waar zo een rommelschroefsetje heeft ondergehangen. |
Quote:
Dat vind ik dus juist niet.. een R32 ziet er zoieso compleet anders uit, heel ander interieur met andere afwerking, ander dash, andere motor, etc. Bij een gewone G60 of een G60 synchro is het alleen dat de achterwielen mee aandrijven, zelfs de enthousiaste VW liefhebber zal het verschil moeilijk kunnen waarnemen. Exclusiviteit is dan de grootste factor voor het prijsverschil inderdaad. Maar voor zulke verschillen in prijs mag er ook wel wat meer verschil zijn op de auto zelf wat mij betreft (zoals dat bv bij een gewone g60 en een Rallye wel het geval is (stoelen, carrosserie, front, bumpers). |
g60 koop je met je hart, niet om er eentje te hebben.
net zoals R32, koop je toch niet voor stoplicht sprintjes of wat dan ook, want met een geprepte 1.8T blaas je een R zo naar huis net zoals een vr6 enz enz meeste mensen die zo een bedragen uitgeven hebben die auto veel langer als de meeste mensen die vandag de dag effe met verlaagde auto's rond rijden en 2 jaar later karten, 4 jaar later mountainbiken. enz ik geef van mezelf toe dat ik zo iemand ben. er is geen enkele auto die nu bestaat, waarvoor ik een g60 zou ruilen.syncro of gewoon. het zit hem tussen de oren en ja ik ben :screwy: G60 is in my DNA |
All times are GMT +1. The time now is 06:57. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.