Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Advertenties op MP, eBay of andere sites (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=108)
-   -   Super golf1 gti (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=122729)

Erik weber 06-01-2014 22:07

Golf1 gti
 
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...previousPage=lr

Alleen een beetje prijzig!

Johan1982MK1 06-01-2014 22:12

Een 82-er waar ze een oud model dash in gezet hebben?

Erik weber 06-01-2014 22:22

Maar wel 210 pk en een strakke koets!
Nee niet orgineel, maar wat geeft het!
Alleen die prijs....!

Misha 06-01-2014 22:33

Wel kleine achterlichten... beetje vreemd gevalletje. Dat kenteken is ook kut natuurlijk (start discussion in 3.. 2.. 1..)

Johan1982MK1 06-01-2014 22:37

Prijs kan ik ook niet inkomen.
Is gewoon niet mijn smaak zoals deze erbij staat..
Tja en dan wel 210pk.. Zegt mij ook niets.. en het kenteken is ook nog eens belachelijk.

NielsDub 07-01-2014 00:07

Tja, gedeachte bij t eerste plaatje: eindelijk weer s een toffe 1 op MP.
Marsrood op meerdelige velgen met goudkl. harten vind ik echt supergaaf!
Maar helaas.... WTF bezielt je om nu een '82-er zo terug te bouwen naar oud type. Maar dan wel weer striping erop, kunststof bumpers etc. Ik snap dat niet. Gevraagde prijs is daaraan gerelateerd natuurlijk schrikbarend hoog. Ongeacht 210 pk of whatever, of kenteken staat trouwens 118 kW (160 pk) geregistreerd. Als ik al een bedrag in die orde van grootte zou willen uitgeven voor 'n MK1 (of 'n MK2) dan zou ie wat mij betreft in elk geval verder 100% bouwjaarcorrect moeten zijn uitgevoerd.

Kenteken is jammer, maar als n auto echt top is kan ik me daar wel overheen zetten. Aan de andere kant verhuizen (lees: verdwijnen) er ook genoeg auto's op ori NL kenteken naar oa Belgie. Da's dan toch net zo zonde, of niet? Moeten we die auto's dan niet persé in NL zien te houden? Uiteindelijk blijkt t gewoon een kwestie van vraag en aanbod. En ach, op meetings hang je er gewoon een showroomplaat op :D

Misha 07-01-2014 13:38

Is toch persoonlijke voorkeur, ik zou zelf nooit zo'n kenteken hoeven maar als ik een NL'se GTI kan verkopen voor 2000 aan een NL'er of voor 4000 aan een Belg. Tsja, het is mijn auto niet meer dus of 't ding in NL blijft ook naar BE gaat zal mij een worst wezen.

yuli 07-01-2014 17:36

Ik vind de verkoopprijs eigenlijk wel scherp. Als je alleen uit gaat van bonnen en niet uren dan ga je zwaar over dit bedrag heen. Ik verwacht dat deze auto voor minimaal 12 k getaxeerd

Misha 07-01-2014 17:51

Ja taxatiewaarde heeft niks met de verkoopwaarde te maken...
Zo'n ratjetoe-Golf met een g60 is het met 4500 een heel eind klaar.

VWmotion 07-01-2014 18:31

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik vind de verkoopprijs eigenlijk wel scherp. Als je alleen uit gaat van bonnen en niet uren dan ga je zwaar over dit bedrag heen. Ik verwacht dat deze auto voor minimaal 12 k getaxeerd


Ik denk dat het met 4 klaar is. Al stop je nog zoveel geld en tijd in een golf of laat je m door de meest optimistische taxateur met een kratje erbij op een topbedrag taxeren, het wordt geen exoot. Je doet t voor jezelf, je hobby. Denk dat de meesten voor die topbedragen hun eigen golfje naar hun eigen wens bouwen.

Bovendien blijven al die dure golfjes onverkocht staan.

Had je rijk willen worden dan had je 7 jaar geleden een testarossa moeten kopen en nu nog 10 a 15 jaar geduld hebben.

golf fahrer 07-01-2014 19:07

Quote:
Originally Posted by VWmotion

Bovendien blijven al die dure golfjes onverkocht staan.


Inderdaad. Je ziet het op mobile ook wel die ombouwen waar ze zoveel ruggen voor vragen. Blijven warmpjes staan en zal wel nog even blijven.

Theowob 07-01-2014 19:19

Quote:
Originally Posted by VWmotion
Had je rijk willen worden dan had je 7 jaar geleden een testarossa moeten kopen en nu nog 10 a 15 jaar geduld hebben.



Goed idee Martijn. Ik weet toevallig nog iemand met een testarossa. :tongue:

gti-er 07-01-2014 20:58

ik snap niet dat de RDW geen oude vernietigde kentekens hergebruiken voor de zogenaamde oldtimers.
Of de zogenoemde DM nummers gebruiken.
Staat wat netter en dan hebben we ook geen zeikers hier op het forum. :D

Misha 07-01-2014 21:53

Ik geloof wel dat je bij een auto die al ooit in NL geregistreerd is het oude kenteken kunt terug krijgen bij invoer.

tiefflieger 07-01-2014 22:11

Inderdaad ik heb eens een Jetta naar Belgie verkocht en die is 1.5 jaar later weer naar NL gekomen en heeft het oude kenteken terug gekregen.

hajee 07-01-2014 23:54

daarom worden er ook geen oude kentekens hergebruikt..de combinatie chassisnummer-kentekennummer blijft in de archieven staan

NielsDub 08-01-2014 10:23

@MISHA: "Is toch persoonlijke voorkeur, ik zou zelf nooit zo'n kenteken hoeven maar als ik een NL'se GTI kan verkopen voor 2000 aan een NL'er of voor 4000 aan een Belg. Tsja, het is mijn auto niet meer dus of 't ding in NL blijft ook naar BE gaat zal mij een worst wezen."

Precies, 't gaat de verkoper uiteindelijk om de knikkers, en terecht natuurlijk. Wat ik dan vreemd vind, en kennelijk heb jij die ervaring (vermoedelijk met je ex 84-er GTI?), is dat veel mensen wel graag een orig NL auto willen, maar daar dan kennelijk niet voor willen betalen.

@MISHA: "Ik geloof wel dat je bij een auto die al ooit in NL geregistreerd is het oude kenteken kunt terug krijgen bij invoer."

Krijg je dan niet zo'n mooi 1-tje erbij op de plaat?

GEENGTI 08-01-2014 10:28

Volgens mij ben ik een van de weinige die een nieuw kenteken op een oude auto wel mooi vind staan...

Overigens vind ik het ook wel een leuk Golfje.

golf16v 08-01-2014 12:03

Quote:
Originally Posted by NielsDub

@MISHA: "Ik geloof wel dat je bij een auto die al ooit in NL geregistreerd is het oude kenteken kunt terug krijgen bij invoer."

Krijg je dan niet zo'n mooi 1-tje erbij op de plaat?



idd, dan komt er duplicaatcode boven te staan

Misha 08-01-2014 12:47

Duplicaatcode krijg je alleen als je een kentekenplaat kwijt raakt toch.. als je bij uitvoer gewoon beide platen hebt ingeleverd dan staat dat (neem ik aan) geregistreerd en zijn er dus zeker niet meerdere in omloop?

@NielsDub: Wij hebben de laatste tijd redelijk wat GTi's verkocht (ik denk een stuk of 6/7) en die zijn allemaal naar België gegaan. Bij mijn Edition One heb ik een paar kijkers gehad uit Limburg en die kwamen heel die auto afzeiken (terwijl het een superstrak ding is), elk negatief puntje benadrukken in de hoop zo de prijs te drukken. Vooraf alle dingetjes die erop zaten uitgebreid verteld zodat ze niet voor niks komen (heb ik zelf ook een hekel aan namelijk, zonde van mijn tijd en hun tijd) en vervolgens gaan ze over de prijs zeuren terwijl je vooraf een minimale prijs hebt aangegeven. Ik heb die boys gewoon a la minuut weggestuurd, zonde van mijn tijd (ook stom van hun zelf overigens want hun moesten 2 uur enkele reis rijden ofzo). Week later is de auto voor praktisch de vraagprijs verkocht aan iemand uit België.

NielsDub 08-01-2014 14:10

Quote:
Originally Posted by Misha
Duplicaatcode krijg je alleen als je een kentekenplaat kwijt raakt toch.. als je bij uitvoer gewoon beide platen hebt ingeleverd dan staat dat (neem ik aan) geregistreerd en zijn er dus zeker niet meerdere in omloop?

@NielsDub: Wij hebben de laatste tijd redelijk wat GTi's verkocht (ik denk een stuk of 6/7) en die zijn allemaal naar België gegaan. Bij mijn Edition One heb ik een paar kijkers gehad uit Limburg en die kwamen heel die auto afzeiken (terwijl het een superstrak ding is), elk negatief puntje benadrukken in de hoop zo de prijs te drukken. Vooraf alle dingetjes die erop zaten uitgebreid verteld zodat ze niet voor niks komen (heb ik zelf ook een hekel aan namelijk, zonde van mijn tijd en hun tijd) en vervolgens gaan ze over de prijs zeuren terwijl je vooraf een minimale prijs hebt aangegeven. Ik heb die boys gewoon a la minuut weggestuurd, zonde van mijn tijd (ook stom van hun zelf overigens want hun moesten 2 uur enkele reis rijden ofzo). Week later is de auto voor praktisch de vraagprijs verkocht aan iemand uit België.


Volgens mij is het nog niet ze heel lang dat je de platen moet inleveren. Ik heb thuis ook nog wat platen liggen van vorige auto's. Dus denk dat t zo is wat golf16V zegt, dat er een duplicaatcode op komt.

Een auto komen bekijken en dan afzeiken ben ik ook gauw klaar mee. Heb dat s meegemaakt met n MK4 GTI TDI die ik ooit had. Kwam iemand kijken en die begon al te roepen en te zeuren voordat ie nog maar naast de auto stond. En idd vreselijk op prijs lopen drukken. 't minste oppervlakkige krasje (en dat heb je toch snel op black-magic perleffekt lak...) was in zijn ogen reden om t hele paneel over te spuiten. Nou dat moet je dan lekker doen. Heb m laten uitrazen en toen te kennen gegeven dat we t niet eens zouden worden. Toen vond meneer dat ik zijn reiskosten maar moest betalen! Vreselijk dat soort figuren...

golf16v 08-01-2014 16:02

mijn golf 1 gti pirelli heb ik in nederland gekocht, hier in belgie ingeschreven en gerestaureerd... rijdt sinds vorig jaar terug rond in NL en heeft nu ook duplicaatcode 1 gekregen

Misha 08-01-2014 16:59

Ja vroeger was het inderdaad niet verplicht om de platen in te leveren, tegenwoordig is dat wel het geval.
Ik denk dus als je nu een auto terug zou halen waar de platen van ingeleverd zijn dat je geen duplicaatcode krijgt.

Barn171 08-01-2014 17:16

Nou, ik heb een ingevoerde golf staan met een duplicatiecode en nog de oude platen erop, zonder blauwe baan. Dan krijg ik dus wel een eentje op terwijl ik twee andere wagens heb staan ook met duplicaat die al een nieuwe plaat hebben met blauwe baan én zonder eentje op de plaat...


All times are GMT +1. The time now is 17:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.