![]() |
MK1 GTI Helios Blue
Mooie auto
Mooie prijs http://www.autoscout24.nl/Details.a...8841&asrc=fa|sr 16V antenne is jammer. Stuur met leer, was dat destijds optie, of alleen voorbehouden aan W64 en W65 modellen? Kan hier natuurlijk ook achteraf zijn gemonteerd bedenk ik me nu... |
is dit geen pirelli ? heeft de pirelli velgen en het pirelli interieur ?
|
En pirelli kleur!
|
Type bekleding zit in elke 83 er, in grijs of rood.
Helios is idd een Pirelli kleur, maar dan voor W65 type en die zijn nooit in NL geleverd. W65 heeft dan ook de spatbordverbreders en bumpers in kleur gespoten. Weet niet of t dan een W64 (de NL Pirelli variant) kan zijn, die hadden geen meegespoten bumpers en verbreders. W64 kon je wel in alle VW kleuren krijgen, dus t is niet onmogelijk dat te een W64 type is. Maar niet heel aannemelijk want er staat verder bij dat de originele velgen 13" zijn, de 14" Pirelli velgen zijn er schijnbaar achteraf opgekomen. Maar al zou t een Pirelli zijn, W64 of W65, dan vind ik t nogal een prijs zeg maar... |
Vind het wel een mooi ding :thumbup: :thumbup:
|
Quote:
Wat is er met dat stuur dan? Heb ook nog zon vreemd leren stuur liggen. Arno |
Zo speciaal is die niet om zo een prijs te vragen.
Tegenwoordig is alles "pirelli" om de prijs op te drijven. |
Deze is een stuk zeldzamer dan een pirelli.
|
Alles is relatief natuurlijk :tongue:
Moest het nu een "chassis E" zijn, zou ik nog zeggen. Maar ik ken er wel enkele helios eerlijk gezegd. ;) |
Gordels achterin is toch ook niet echt origineel Nederlands voor dit bouwjaar. Wel handig natuurlijk...
|
Maar wel optioneel mogelijk. Ik denk persoonlijk dat het hier om een plus-golf gaat. daar moet ik de sticker voor zien, maar alle details wijzen naar een plus.
|
gezien de kleur moet het wel een plus GTI zijn..
die waren naar wens leverbaar in de Porsche kleuren ..de spatbordverbreders zullen bij de deze naderhand in de kleur gespoten zijn want geen 1 enkele GTI geleverd voor holland had deze.. de term w65/64 gaat ook nooit op voor een hollander..dit is de officiele 'Pirelli' benaming Pirelli velgen zijn ook nooit standaard geleverd op een hollandse GTI,want Pon deed zaken met Conti en niet Pirelli..(een Pirelli stond standaard op Pirelli P6 185/60-14) ik denk persoonlijk dat iemand in de loop der jaren er gewoon wat spullen van een duitser heeft op geschroeft d.w.z ,de wielen ,het stuur,de gordels, om het ding net meer wat uitstraling te geven van een 'echte'..zijn ze wel de grille vergeten met de mistlampen ..maar ok... enne een Golf 1 GTI met een 'E' in het chassisnummer heb ik nog nooit gezien..dat is modeljaar '84...ze zijn er wel maar dan zijn het de zogenaamde "Campaign' modellen uit engeland...de 'engelse' Pirelli ..die bijna hetzelfde is als de Plus GTI ,maar ook weer niet helemaal... |
Die met E in het nummer bestaan weldegelijk, heb er hier twee staan. ;)
Een plus golf heeft ook gewoon W64 staan in de sticker, bij de opties wordt dan specifieker het type aangeduid. De originele velgen voor op een plus zijn de 14"/6J quarttet velgen zoals we die allemaal kennen van de cabrio's. Dan met zwart "binnenwerk" en afgedraaide spaakjes. |
Chassis E bestaat wel degelijk.
Ben er net 2 mislopen de laatste 2 weken :mad: Hoop nu goed nieuws te krijgen van een andere :cool: |
Shit ..alle 83ers die ik gehad heb hadden een 'D' in het chassisnummer ,zelfs een witte Pirelli..ach ja kunt niet alles hebben..
die Pirelli was trouwens wel 171G34 ..wat is dat dan ook alweer?..(heb ik ooit geweten) |
ik heb ook een originele nederlandse golf gti van januari '84 met een E in het chassisnummer .
kenteken begint met KR gekocht van de eerste eigenaar in 1992 groeten Erik |
Mijn Golf 1 GTI uit 1984 heeft ook een E in het chassisnummer.
|
171G34 is een pirelly/trophy/plus golf zonder de meegespoten delen dus.
Ik heb trouwens ook nog een '84er GL TD staan kenteken KT-33-BN, maar die heeft een jaar in de showrooms rondgezworven: productie was feb '83 :tongue: |
mooie prijs?!
|
Quote:
Van wat ik altijd heb begrepen en gelezen, is een NL Plus GTI altijd een W64 type. Was in alle kleuren leverbaar, dus ook Helios, één van de standaardkleuren van de W65 Pirelli. Wat Conti / Pirelli betreft heb je gelijk. En in 30 jaar kunnen er idd heel wat dingetjes zijn om en aangebouwd, getuige ook de 16V antenne :( . |
Die 16v antennes zijn echt een doorn in het oog :(
Begrijp niet wat men daar mooi aan vind. Een golf 1 met antenne --> linkervoorvleugel aub Als je die helios aan die prijs koopt en dan moet je nog beginnen die antenne weg te werken,... herspuiten.... etc.... :shake: |
Quote:
Vandaar: "mooie prijs...", idd :shake: |
ik heb ook een 84'er Golf 1 Gti gehad met een E Chasisnummer was ook een plus GTI uit zweden met de JJ Motor
|
Quote:
Hier staat 't: http://www.vwtyp17.de/index1.htm 17 = Golf 1 1 = 2-drs stuur links G = Pirelli / Trophy / GTI Plus 3 = 110 / 112 pk 4 = 5 bak Optiecode 707 duidt ook op Pirelli: Sonderaktion "Golf GTI" ab 17-D-448319 Die Nummern S707 und S712 lassen auf den Pirelli-Golf schließen. Sie werden aber nur bei Exportmodellen, die dem Pirelli ähnlich sind angegeben. (Trophy, GTI Plus) |
Zij mjin vorige post. Het volgende: De G in de type aanduiding verwijst dus naar Plus GTI, een NL Pirelli dus. Ook optiecode 707 schijnt verband te houden met Pirelli uitvoering of Plus GTI in geval van een in NL geleverde auto.
Maar hoe zit t dan met de beroemde W64 code. Wat voegt die dan nog toe aan t geheel? En staat die W64 code dan ook altijd op het type plaatje / sticker, of zijn er ook NL Plus GTI's ZONDER W64 code? |
Als de heldere koplampen maar passen toch... 😜
|
Mooie prijs? Vindt ik een beetje overdreven voor een auto met meer dan 200.000km op de klok...
|
Quote:
w64/65 zal enkel dan te maken hebben met het kunstof in de kleur dan? en hoe zit het dan met de Rabbit's..je weet wel die dingen die nog kaler waren dan een gewone GTI?..die zijn nog zeldzamer... het was toendertijd niet zo heel moeilijk om een Plus GTI te vervalsen in een bestaande normale GTI kleur..je had maar enkele onderdelen nodig.. een duitse Pirelli met alles in de kleur was iets meer werk en zou mogelijk iets meer gekost hebben.. feitelijk heeft het nu niet zoveel meerwaarde ,,,beter een goede harde basis ,dan een keirotte met een 'sticker' in de koffer...toch? |
Quote:
Dat laatste is zeker waar! En het is hier door diverse mensen al vaker opgemerkt de laatste tijd, maar t is bizar hoeveel ogenschijnlijk harde en originele auto's er tevoorschijn getoverd worden, terwijl die een jaar of 10 terug gewoon niet te vinden waren. En wat de waarde betreft weet ik t ook niet meer hoor. Momenteel is de vraag / populariteit meer van invloed dan de zeldzaamheid. Voor een hele nette MK2 Edition Blue wordt € 6400 gevraagd en een gewone G60 in vergelijkbare staat komt daar aardig in de buurt. Prijzen voor Limited, Rallye of G60 Syncro zijn daarentegen weer absurd hoog, maar die auto's zijn (bijna) altijd al gewild geweest. Maar ff terug naar mijn vraag over W64 of W65, dat heeft idd met wel of geen kunststofdelen in kleur te maken. Heb t gevonden op vwtyp17.de: "Bei der Ausführung 171 G34 (Pirelli) steht zusätzlich ein W65 für lackierte Kunststoffteile oder ein W64 für unlackierte Kunststoffteile." En verder t antwoord over de exportmodellen zoals GTI Plus of Trophy: "Für den Export gab es Modelle (z.B. Trophy, GTI Plus), die dem Pirelli sehr ähnlich sind. Auch sie tragen die Modellkennung 171 G34 (Beim Trophy steht statt der 3 ein K an der 5. Stelle). Allerdings fehlt der Zusatz W65 bzw. W64 (s. Abb.6 und 7). Statt der W-Nummern gibt es zusätzliche Ausstattungscodes. Die 707 ist gleichzusetzen mit W64 und die 712 mit W65." Een Nederlandse GTI Plus heeft dus als modelaanduiding 171G34 en bij de optiecodes 707. Voor zover ik weet zijn er in NL nooit geleverd met gespoten kunststofdelen. |
Precies, W64 is niet gespoten plastic delen, W65 wel. Maar dan moet je ook weer opletten dat de code voor Pirelli, Plus of Trophy ook in de optielijst staat. Raar maar waar, er zijn golfjes die per toeval de w-code in het chassis nummer hebben, dat zijn dan geen Pirelli's (meestal zelfs niet eens GTI's).
De Rabbits hebben W06 in het chassisnummer en ipv G34, staat er dan H34 in de typecode. In de optielijst staat er ook nog een code die het "zeker maakt" om het zo maar te zeggen. Hier de sticker uit mijn orig. NL Rabbit (note modeljaar '84=E :D ): ![]() En dit is de sticker uit de origineel Hollandse Plus GTI van een kennis: ![]() Ik moet ook nog ergens een sticker hebben liggen van een W64 Duitse Pirelli, kan hem alleen zo gauw niet vinden. |
755 is de optiecode voor de Rabbit, dit i.c.m. de H in de modelcode
707 voor de NL Plus GTI, dit i.c.m. de G in de modelcode (was dit een Duitse geweest, dan zou er de W64 code hebben gestaan ipv 707.) Je zal dus geen Hollandse Plus GTI tegenkomen met W64 code, laat staat W65. (Tenzij omgekat :D ) |
All times are GMT +1. The time now is 21:43. |