![]() |
Vw golf mk1 cabrio White edition project!
ik ben wessel, 16 jaar oud en kom uit Noord brabant :thumbup:
na alle leuke 'ideeën' die ik had over hoe ik mijn cabrio wilde hebben, toch maar besloten mijn dx blok te houden, gewoon vanwege het feit dat ik veel ste veel wilde, terwijl dat gewoon nog niet gaat :( . voor mijn gevoel jammer. maar ook ik moet leren wanneer je nog niet eens je rijbewijs hebt, dat je geen vr6/v5 blok etc. in een golf 1 moet bouwen. :D ik houd het dus gewoon simpel voorlopig, 40DCOE webers, 288/292graden nokkenas, en waarschijnlijk powersprint. verder moet het van buiten ook iets moois worden, maar dat zien we wel in de loop van het bouwen. wat betreft het blok zelf, deze heeft bijna 7 jaar stil gestaan, toen ik hem 2mnd. geleden kocht ff olie in gedaan en wat benzine, en hij starte meteen. hij liep toen wel heel onregelmatig, en verzoop elke keer als we gas gaven. motorblok hebben we toen even een keer goed warm laten lopen tot de fan aan sloeg, en toen ging het al een stuk beter, hij moet alleen nog wel afgesteld worden. de carroserie is wonderbaarlijk genoeg helemaal knetterhard, en nog nooit aan gelast. week of drie geleden spatborden, motorkap, achterklep en deuren gekocht van iemand die zijn golf cabrio aan het slopen was, plaatwerk allemaal net een jaar geleden opnieuw gespoten, dus dat was een gelukshebbertje :rolleyes: ook heb ik bij diegene een zwart/bordeaux rood lederen interieur gekocht in zeer nette staat. aangezien ik het rode niet zo mooi vind bij mijn witte cabrio, ga ik het middelste gedeelte van de stoelen denk ik zwart verven. ![]() sorry voor de schuine foto, kreeg hem niet recht gedraaid. de golf is hoogstwaarschijnlijk een zogenaamde 'white edition' uit 1984 of 1985, heb er wel papieren e.d. bij maar geen kenteken, heeft ook nog nooit op kenteken gestaan in Nederland ook heb ik er geventileerde schijven opgebouwd, met de bijbehorende dikkere klauwen. ![]() over het algemeen heeft de golf maar weinig minpunten behalve dat de lak op de rest van de auto niet zo geweldig is, maar aangezien ik zelf bij een poets/ autobedrijf werk, is dit niet zo'n groot probleem. de cabrurateurs voor de golf liggen ook al klaar, het mechanisme enz. moet nog afgemaakt worden (mechanisme op de foto gebruik ik niet.) maar verder zijn ze redelijk klaar. nog maar een paar kleine dingen die er aan moeten gebeuren ![]() over het algemeen ben ik al best een eind, meeste spullen heb ik ook al, maar moeten nog gemonteerd worden, eerst de auto maar eens een keer gaan poetsen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ook heb ik de afgelope tijd al wat dingen gekocht waarvan ik zeker wist dat ze erop moesten komen: spucknapf stuurtje: ![]() toen heb ik een miskoop gedaan voor een setje bbs Rx wielen rondom 7J was achteraf gezien in eerste instantie al een kutmaat, want met et-33 rondom raakte hij voor de veerpoot en stak hij buiten de wielkast, en achter stonden ze dus veel te ver naar binnen. ze hadden stoeprandschade, dit kon ik zelf wel fixen was alleen huiverig of dat ze niet krom waren, kosten waren zo laag dat ik zoiets had van voorruit dan. bleken 3 van de vier ernstig krom te zijn dus daar hadden we ook niks meer aan... ![]() ze stonden er wel mooi onder i.i.g. nu heb ik een brandstofpompje van pierburg gehad dat 95L/U en 0,2 bar levert maar ik meen dat je voor dubbele carbs 0,35-0,40 bar nodig had, weet iemand dit? |
zo het begint al langzaam op gang te komen, gisteren setje bbs rm012 velgen opgehaald,
hebben wel wat werk, maar dat komt allemaal in orde:D ![]() |
vandaag maar eens een begin gemaakt, van de week nylon laten afdraaien voor in mijn schokbrekers (gaat toch weer iets langer mee), en bussen in geperst:
![]() ![]() daarna de wielen eronder gezet en toen werd ik verbaasd, door het feit dat het er wel zo mooi uit ziet (al zeg ik het zelf). achter moeten waarschijnlijk nog wel spacers op, maar andere randen heb ik eigenlijk niet nodig... ![]() ![]() ![]() ![]() de krik paste er in ieder geval nog maar net onder:D |
is trouwens 10mm aan ruimte tussen de veerpoot voor en de band genoeg? of is het een aanrader toch te kijken of ik hiertussen wat meer ruimte kan creeëren
|
In principe genoeg
Maar als je het wiel wat naar buiten wil hebben moet je spacers gebruiken |
Quote:
klopt, maar mijn banden zijn ook veel te breed na mijn zin, 6,5 inch en 195 in breedte. de band steekt ook verder uit als de velg, dus misschien maar 185 voor erop leggen, zal denk ik misschien al wat schelen.. |
Ik wil van de week even de breedte opmeten die ik nodig heb voor de wielspacers, had eigenlijk een primitief idee om ringen met langerbouten er tussen te maken, maar weet niet zeker of dit gaat lukken
Iemand nog andere ideeën? |
hier nog even een (slechte) foto van een setje chrome bumpers dat ik aangeschaft heb, vorige eigenaar had geen idee of het echte o neppe waren, dus maar uit gegaan van imitatie, en weinig voor betaald, staat er gwn vw teken in, op de kapjes vw nr.s enz. dus een origineel setje voor een imitatie prijs
![]() heb lang moeten zoeken maar heb nu een foto gevonden van hoe dat hij enigzins zou moeten gaan worden, veel dingen wil ik wel anders doen, maar een foto die dichter in de buurt kwam van wat ik wou kon ik niet vinden. ![]() |
Quote:
Als het past, past het. Die afstand veranderd niet tijdens het rijden. |
Quote:
klopt, maar ik wilde er even zeker van zijn, niet dat ik dadelijk ga rijden en heel mn banden aan gort rijd ;) |
iemand tips over het inbouwen van het tapijt?
ik wil binnenkort vloerbedekking in mijn golf gaan leggen, maar hier heeft nooit de originele bij gezeten, ik heb er een doos met nieuwe vloerbedekking bij gekregen, alleen deze ligt in allerlei stukken terwijl de originele vloerbedekking een geheel was? en ik vraag me af wat ik het beste kan gebruiken als dempingsmateriaal, heb er van die oude originele zompige matten bij zitten, helemaal gescheurd van het uitdrogen, dus denk niet dat ik dit nog kan gebruiken... als iemand tips heeft over het inbouwen, welke lijm, temperatuur dat het minimaal moet gebeuren enz. altijd welkom! |
toe straks even geprobeerd de motor fatsoenlijk te laten lopen, dit lukt op zich redelijk hij loopt alleen 1200 toeren stationair
en wanneer ik gas geef, hoge of lage toerentallen maakt niet uit, dan zakt hij terug naar 600 toeren, soms sputtert hij tegen, en pakt hij hem toch weer op, maar loopt dan eerst een korte tijd 1300-1400 toeren, en daarna zakt hij weer terug naar 1200, of hij zakt terug en slaat gewoon af. krijg hem daarna wel gewoon weer aan de praat eerst de verdeler een stuk proberen te verdraaien, dan loopt hij weer netjes 900 toeren, dit gaat een min. of 5 goed en daarna loopt hij weer hoge toerentallen. het afslaan en sputteren blijft hetzelfde, zou ik het injectiesysteem eens een keer moeten reinigen? dit ga ik dan niet doen, omdat er toch carburateurs op komen, maar dan weet ik in ieder geval wel waar het aan ligt.... |
aangezien het vakantie is, eindelijk eens echt tijd gehad om eens flink wat te doen
de deuren waren rot, dus deze vervangen door net gespoten exemplaren, altans mee bezig, morgen ff afmaken ook mn bumpers erop gezet, staat best wel mooi vind ik zo ![]() alle troep even uit de auto gehaald, kunnen we teminste eens ergens bij :thumbup: ![]() en begonnen met het opruimen van alle troep zodat ik hem morgen of overmorgen eens buiten kan zetten voor echt wat goede foto's. ![]() tis echt een gigantische troep.. nu mijn bumpers erop zitten kom ik erachter dat ik een soort klemmentjes op de zijkant van de spatborden heb zitten, waar normaal de zwarte bumpers op zitten. hier schijnen ook een soort van dopjes voor te zijn, zodat je deze klemmetjes eraf kunt halen en de doppen erop? |
update!
het resultaat wat je krijgt na een paar dagen hard doorwerken! :D ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ik ben er tot nu toe tevreden mee :drive: |
ik heb nu dus wel een probleem, ik heb twee andere deuren gekocht omdat mijn oude een beetje rot, en verprutst waren
nou past aan de bestuurders kant de deur helemaal perfect, maar aan de bijrijders kant is dat een ander verhaal ik heb alles al proberen te verstellen wat ik kan verstellen, slotvanger, scharnierpunten enz. :( maar kom er maar niet achter wat het probleem is. de deur valt voorraan precies gelijk met de sierlijst, maar aan het einde van de deur zit hij daar een dikke 2 cm onder, ook is voor onder de spleet tussen deur en spatbord groter ![]() ![]() ![]() we hebben ook alles al gecontroleerd, ofdat de auto krom is. dit kan niet want het spatbord e.d. past allemaal wel gewoon goed. ook de deur zelf lijkt niet echt anders, wel lijkt het alsof er iets mis is met de scharnierounten, maar dit lijkt eerder gezichtsbedrog.. de oude deur past wel gewoon perfect ![]() ![]() al is de afstand tussen het einde van de deur en het zijpaneel ook te groot.. i.i.g. ik weet het niet meer.. :screwy: iemand die me kan helpen |
niemand die me kan helpen?
|
Jawel. Die deur is gewoon ene keer opengezwaaid of iets dergelijks. In ieder geval is hij eens te fors opengeslagen. Dan past de originele deur nog wel omdat de deur en de kas zich aan elkaar aanpassen zeg maar. Geeft de een iets in, rekt de ander iets uit, zo moet je het zien. Maar als je dan een ander deur gaat hangen die dat beetje niet is veranderd, of erger nog, op een ander manier wat krom is gegaan, past die natuurlijk niet meer goed. Het enige wat je dan kunt doen is er gewoon aan gaan hangen. Met beleid natuurlijk! Maar je moet hem gewoon opnieuw zetten. Wel eerst alles goed vast zetten, slotpen lossen en het scherm ook afmonteren, mocht die los zijn geweest.
|
Oh ja, het beste is altijd om het originele plaatwerk aan te houden, zolang dat gaat. Waarschijnlijk krijg je deze deur niet 100% perfect sluitend en zodra je hem opnieuw gaat zetten, past de originele deur natuurlijk ook niet meer. Dus even goed overdenken wat je doet.
|
Quote:
of terwijl het probleem zit hem dan eigenlijk in de scharnierpunten op de carrosserie, wanneer ik de nieuwe deur erin heb hangen? maar i.i.g. zowieso bedankt voor de tip, ga ik dat even proberen |
yep, scharnierpunten inderdaad
|
Quote:
aha, is wel mooi kut dat ik die niet kan verstellen. en terug slaan is ook geen optie, want dan heb ik weer de kans dat hij scheurt e.d. :shake: tenzij ik hem verhit, maar heb daar absoluut geen ervaring mee, en das ook niet echt iets waar ik zomaar aan moet beginnen denk ik :rolleyes: |
neenee, gewoon je deur monteren, en aan de deur zelf trekken en duwen totdat hij juist zit, niks anders aan (te) doen.
|
Quote:
ik ga het gewoon proberen zoals jij het zegt, en dan maar hopen dat ik het goed krijg :thumbup: |
is er iemand die gebaseerd op foto's enigsinds kan inschatten wat het zou kosten als ik de vaste delen van de carrosserie wil laten spuiten + 1 deur?
de binnenkant en motorruimte hoeft ook niet. gewoon dezelfde kleur met blanke lak.. ik hoor het graag als iemand een 'ruime' schatting kan maken (het is maar dat ik een idee heb) |
2 achterpanelen dus en 1 deur?
En dan strakmaken en spuiten of ook laswerk? |
Quote:
nee, de vaste delen, dus het voorfront, achterfront, de zijpanelen en dorpels. dua eigenlijk alles wat niet los te halen is.. lassen e.d. hoeft niet, maar strak zetten, schuren enz. wel, tenzij dit heel duur word, anders doe ik dat zelf ;) |
Poging gedaan om de passagiersdeur goed te krijgen, maar krijg hem nog niet eens een millimeter dichter in de buurt, van hoe hij zou moeten zijn.. Helaas.... Toch maar de oude deur gebruiken en goed polijsten om te kijken of ik er nog iets van kan maken..
|
ik heb even een vraag tussendoor, hoop dat er iemand is die mij ermee kan helpen.
ik ga over een paar weken dus mijn golf polijsten, om te kijken in hoeverre de lak nog te redden is (lijkt mee te vallen) maar in ieder geval wij hebben daar cartec en daar ga ik hem dus eerst mee polijsten ( 4600 en daarna 12000) maar ik wil voor thuis straks ook wat dingen hebben om hem te kunnen onderhouden. nou heb ik al gezocht en veel verschillende meningen/merken voorbij zien komen (meguiars, poorboys etc.), maar heb geen flauw idee wat nou echt het beste is... |
Ik heb heel goede ervaringen met meguiars, maar even snel voor het netjes gebruik ik meestal turtle wax. Geen baanbrekend middeltje, maar gewoon goed.
|
kwa prijsverschil maakt het allemaal toch weinig uit volgens mij. meguiars schijnt idd ook goed te zijn, maar ik hoor ook veel goede verhalen over poorboys.. dus er is keuze genoeg moet alleen even beslissen wat ik doe denk ik
|
vandaag iets gevonden, wat ik blijkbaar al een tijdje over het hoofd heb gezien.
![]() ![]() het blijkt dus op de sticker dat het nummer 1598 is, teminste dat lijkt me logisch, alleen dan denk ik dat die laatste vier cijfers (9579) het totale bouwaantal is geweest, weet echte niet of dat van een dag is, een week, of van allemaal maar aangezien het een white edition is.. denk ik dat er niet zo heel veel van gemaakt zullen zijn.. heb alleen een paar dingen gevonden waar ik niet echt achter kon komen waar het voor was en dat is 133 9 33 rood omcirkelt 224, ik weet dat type 155 een cabrio betekent maar waar die 224 voor staat? en de laatste paar cijfers, geel omcirkelt iemand die toevallig weet waar een van deze dingen voor staan? |
wessel97]ik heb even een vraag tussendoor, hoop dat er iemand is die mij ermee kan helpen.
ik ga over een paar weken dus mijn golf polijsten, om te kijken in hoeverre de lak nog te redden is (lijkt mee te vallen) maar in ieder geval wij hebben daar cartec en daar ga ik hem dus eerst mee polijsten ( 4600 en daarna 12000) maar ik wil voor thuis straks ook wat dingen hebben om hem te kunnen onderhouden. nou heb ik al gezocht en veel verschillende meningen/merken voorbij zien komen (meguiars, poorboys etc.), maar heb geen flauw idee wat nou echt het beste is...[/QUOTE] Vind zelf de gyeon bathe en de dodo juice born to be mild 2 hele fijne onderhouds shampoos. Als droogdoek de monello senza acqua. En was handschoen dodo juice wookie fist en de de gyeon q2m mitt. Maar meguiars poorboys is zeker ook gewoon goed is natuurlijk ook wat je zelf het fijnst vind werken. Ga je trouwens met een rotary of DA polijsten? Succes verder met je project wessel :thumbup: |
ik denk dat ik gewoon met rotary ga polijsten
thanks! :thumbup: |
zo volgende week woensdag, vrijdag en zaterdag zo goed als vrij gepland (heeft een proefwerk week toch nog zo zijn pluspunten :D )
dan maar eens even op het werk de auto wassen polijsten etc. om te kijken wat ik nu heb en of dat het nog te redden is. nou heb ik eigenlijk twee dingen wat ik nog even moet weten. ik heb de spankabel van m'n cabrio dak gemold, en nou staat er op internet dat die kabel er op een of andere manier met een stomp voorwerp tussen gehouden moet worden en dan aandraaien? en dat je hem elke week ofzo een klein stukje verder moet draaien dus niet in een keer vast? iemand die me hier meer tips over kan geven, zou wel handig zijn want echt duidelijk staat het er niet bij... :screwy: en wat ik eerst wil gaan doen na het wassen is kleien kan dit ook gewoon met water? heb dat speciale spul niet.. |
it's aliiveee :D
toch wel apart, auto die 7 jaar stil heeft gestaan, meteen de eerste keer start en zonder het injectiesysteem te reinigen etc. naar 4 keer goed warm laten lopen tot de fan begint te blazen, gewoon netjes 950 toeren loopt, goed optrekt enz.. morgen maar eens op naar het werk om hem eens te gaan poetsen en polijsten :thumbup: gr |
Netjes hoor.
Auto goed los rijden en dan een groot beurtje eraan doen. |
Quote:
Kijk eens naar het merk auto, en het bouwjaar.. Dat verklaart alles :thumbup: |
Quote:
Dat was idd ook de bedoeling ;) maar grote beurt enz. Doe ik op het laatst. Maak eerst het cosmetische af, en dan ga ik aan het mechanische gedeelte beginnen. Ik ga de distributieriem, v-riem etc. Ook Allemaal gewoon vervangen ondanks dat het misschien nog wel 'oke' is.. Heb geen zin in gezeik straks :D Eerst nog maar eens ff verder polijsten |
Quote:
Das waar :D |
Juist gewoon alle riemen en vloeistoffen vervangen, bougies vv, filters allemaal vv.
Ook eventueel je versnellingsbakolie verversen, want dat is ook al jaren niet meer gedaan vermoed ik zo |
All times are GMT +1. The time now is 11:16. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.