'78er Oer GTI
Stond er eergisteren nog op, voor 2500 pietermannen. Ding is vrij origineel, maar bijna zo rot als mijn '77er vrees ik...
|
alsteblieft zeg..
heb jij ooit wel eens een GTI gezien zonder achterruitwisser?...is wederom keirot kijk maar naar de A stijlen.. en dat geeft niks dat zijn ze allemaal van die leeftijd..dat waren ze 20 jaar geleden al..mischien dat wat 'Mischa' foto's dit nog zou helpen... maar dit moet je slopen en laten knijpen |
Ja maar goed, een ruitenwisser zit er zo weer in, zo'n ori '77er interieur heb je op een zondag middag niet gevonden. En inderdaad, hij is knetter rot, dat zei ik al, maar de meeste belangrijke delen zijn er wel. Of hij restauratie waardig is zie je pas als je er bij bent.
|
Zo te zien is hij vroeger zilver metallic geweest en dus voor 1992 al een keer over gespoten geweest. Carrosserie kan dus nog wel meevallen als het mee zit. Aan de andere kant heb ik nog nooit een gti gezien met zo veel km die meevalt. Alles boven de 180000 km is normaal in een slechte toestand. Prijs is zeker 2 k te hoog.
|
Oh, maar hij valt niet mee hoor, de foto's bij de vorige ad waren veel eerlijker. Achterklap is gelast, deuren ook en alweer rot, de dorpels zijn gelast. Front is niet het originele en ga maar door...
|
Quote:
Ik geloof je meteen heb de vorige advertentie niet gezien en de foto's van deze advertentie zijn wel heel algemeen. Zoiets moet je voor weinig kunnen kopen zodat je er een hoop aan kunt verspijkeren. Wel zeldzaam zo'n complete 78er gti. |
Maar dan wel weer een oud type interieur er in die er vanaf het begin erin zat.
Het stukje skai onder de hoofdsteunen bedoel ik hiermee. |
Leuk voor delen, maar daarvoor denk ik iets te duur...
|
jongens..realiseer toch eens dat het geen nut heeft om 25000 te investeren in een auto die dat nooit meer waard word..hooguit de helft..
het is geen Shelby Mustang |
Lekker belangrijk, mijn project kost ook al vele malen meer dan dat de auto bij verkoop opleverd. Ik bouw een auto voor mezelf en niet voor de verkoop.
|
Quote:
Met het restaureren van een (nog te redden) oer gti kun je je geld nog wel terugkrijgen wat je er in investeerd. Denk dat dit met een later model gti (81-83) al heel wat lastiger wordt. En 25 000 is wel heel erg veel geld voor een resto met 15 k kom je al heel ver. |
Mijn '77er is net zo rot al dan niet rotter, laten knijpen? Ik denk denk er nog niet aan. Is een klap werk om het terug de weg op te krijgen, maar stikt mij het, hoeveel originele '76/'77ers zijn er nu nog? En ja, en hobby kost geld.
|
Quote:
nee..geloof me ..nooit, |
Lekker belangrijk wat een ieder aan zijn auto uitgeeft, het is een hobby en die kost geld :rolleyes:
|
Inderdaad, maar weinig mooie projecten zijn met een rekenmachine gebouwd. Het is een hobby die geld kost en verstandig is meestal niet echt van toepassing ;)
|
Quote:
|
Ik zou ook liever een latere Mk1 kopen die minder rot was als deze, maar ieder z'n meuk zullen we maar zeggen.
Deze in de advertentie genoemde is veel te duur i.i.g. |
Meuk of meug? Meuk gaat voor deze wel op, hoewel ook dat een persoonlijke interpretatie is. Als ik sommige project-topics bekijk, zijn er mensen die in staat zijn om van de grootste schroothoop weer iets prachtigs te maken, waarvoor diep respect!
|
die van mij was ook een sloper.. een ander had em wss uitelkaar getrokken. valt altijd tegen na aankoop. maar goed, hier geldt ook hetzelfde verhaal.. mn kw schroefset was duurder dan wat ik voor de auto betaald heb en dat geldt ook voor de complete motor met alle aanbouwdelen, alle digifant1 spullen, rvs spruitstuk en uitlaatlijn en dan heb ik het nog niet over het plaatwerk en het spuitwerk wat er nog aanzat.. en dan heb ik maar een simpele 's' uitvoering waar bij aankoop al een cl interieur en omlijsting omheen zat. laat staan dat je een gti of ander zeldzaam ding ophaalt die niet compleet is.. dat kost echt een vermogen om zo'n ding te bouwen/compleet te maken.
Maar ik heb er een heleboel schik van gehad en een hele hoop van geleerd. erg leuk om te doen. |
Ik denk dat als iedereen die een auto "deftig" herdoet, narekent of hij dat er bij een eventuele verkoop nog kan uithalen, dat niemand er nog aan begint eerlijk gezegd.
|
Quote:
das ook gelijk de reden dat ik zoiets nooit meer doe.. |
Tja, dat blijft, tenzij je een harde, ongelaste, originele en complete '76er GTI vind voor 500 euro, maar ja, die zijn er niet gek veel meer...
|
Quote:
+1 |
Staat nog een 79er op Mobile voor 2200
Zelfde verhaal, misschien minder rot, maar voor de rest ontbreekt ongeveer alles wat een GTI tot GTI maakt... http://suchen.mobile.de/auto-insera...ort=ALSO_EXPORT |
Als je voor zo een project de specifieke stukken moet zoeken...
Das een heel werk. |
Een heel werk maar dat vind ik persoonlijk 1 van de leukste dingen aan een project.
|
Quote:
Die gozer zoekt alle omgekatte rotte ketels bijeen, niks kopen daar, klopt geen hole van. |
Nou zeg dan maar eens wat die 2-77' GTI van mij dan ongeveer waard is?? Hij staat te koop dus. Ik wist namelijk ook niet wat ik kon vragen, dus heb ik er maar een leuk bedrag bij gezet. :D :D
|
Dat is lastig ja, maar ik denk dat de 4500 die je vraagt wat ruim is...
|
Nou doe een bod zou ik zeggen. :D :D :D
|
Ja, die 2/77 is ook nogal een heftig projectje om aan te beginnen.
Zou het zelf niet durven starten. Gaan nog een hoop euros om die af te krijgen vrees ik :( |
Quote:
Ik ga geen bod doen hoor Rene, maar kun je iets meer vertellen over de slechte plekken aan je Gti? Is het nog mogelijk om de motor gangbaar te krijgen? Heb je een oude oliekoeler erop of zit de nieuwe er al op. Zit de originele vloerbekleding van 76/77 erbij met de zachte veloursstof? Lijkt me een leuke auto om te restaureren. |
Iemand van hier is wezen kijken en die vind het mee vallen, alleen wat ik tegen hem ook zei en hij dus ook zegt, je weet niet wat er onder het plamuur zit. Maar zoals ik ook in mijn advertentie heb gezet, ik heb hem zo gekocht.
Over de motor heb ik geen idee en volgens Barn171 (Rik) komt het uit kleed uit een 83'er. |
Inderdaad denk ik dat het vloerkleed van een '83er is, ben er vrij zeker van, ook omdat de deurkaarten van een '83er komen. De plastieken vlakken onder de pedalen zijn glad, zonder de "geweven" structuur, de uitsparingen voor de stoelrails aan de tunnel zijn lang en er zit een extra bobbel voor bij de nieuwe type handrem.
Wat betreft de motor, gangbaar krijgen gaat altijd, maar je gaat hem daarvoor moeten demonteren. Die ga je niet zomaar los krijgen. Ik weet natuurlijk niet of je mijn scirocco thread hebt gelezen, maar die motor zat ook vast en hoewel dat een uiterst geval was, ga je met een mogelijkheid de cilinder los krijgen zonder het helemaal uiteen te draaien. Wat overigens wel een leuk project is. |
Als je de motor weer los kon krijgen en het originele interieur inclusief vloerbekleding erbij was erbij geweest had je auto wel rond je vraagprijs waard geweest hoor. Ik weet niet of jullie die golf gti uit 1977 van Golf 1 IG kennen van een zekere Jochem. Hij zoekt al een paar jaar naar vloerbekleding om zijn gti af te maken en heeft nog steeds niks gevonden. Ik ben voor hem ook een beetje aan het zoeken hier in NL. Maarja vloerbekleding van 76/77 is echt nergens meer te vinden.
|
Die vloerbedekking is een absolute ramp ja. Ik heb hem er wel ion zitten, maar er zitten wat laspitten in. Als ik er ooit nog een tegenkom neem ik hem ook mee.
|
Quote:
Als je een gti serieus restaureerd dan reviseer je ook je motor en dan moet je toch de boel uit elkaar halen. Dus eigenlijk is het vastzitten geen probleem. Of zeg ik nou wat geks? |
Nee, eigenlijk niet, tenzij er serieuze roestvorming is. Wonder boven wonder was het bij mijn rocco niet echt ingevreten, dan is er dus niks aan de hand, helemaal omdat hij nog maar juist een ton heeft gedraaid. Als het echt heel erg is ingevreten ga je nieuwe cilinderwanden moeten zetten, nieuwe zuigers, nieuwe alles.
|
Even verder over modeljaar 78. Ik zit misschien op een spoor voor een echte '78. Kas is ook een ramp maar zou echt compleet zijn.
Ik weet zelf al wel wat, maar er zitten hier mensen die elke vijs en bout die verschillend zijn kennen. Wat zijn zo de "speciale" en specifieke zaken van een echte '78? |
Een echte '78er is een mix tussen de '77er en de '79er. Als je van de detail uitgaat van een '77er zijn dit zo'n beetje de verschillen:
- Plastic deurgrepen - Nieuw type stuurhendels, schakelaar van achterruitwisser gaat vanonder het dash naar de hendels - Nieuw type veerschotels - Grotere diameter remservo - Terugslag potje vacuüm leiding kleppendeksel-luchtfilterbak verdwijnt - Nieuw type kleppendeksel met meer vormen in - Er zitten wat extra gaten in het schutbord voor eventuele leidingen - Diagnose stekker verdwijnt - Radiovoorbereiding wordt standaard - Nieuwer type grill zonder de drie dichte lamellen boven de oliekoeler, wel zonder de gaatje voor een eventueel dieselembleem - Nieuw kleurenschema; wit, zwart en vipergrün (zo gaat de legende) komt erbij. - En gegarandeerd nog wat details die ik me nu even niet uit m'n kop kan herinneren, dit zijn de belangrijkste in ieder geval. |
All times are GMT +1. The time now is 11:11. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.