![]() |
De GTI`s van Selim
Hierbij maak ik een hernieuwde topic aan voor mijn Golf MK2 1.8 8v GTI uit 1984 aan vanwege zeer veel onduidelijkheden in het vorige topic over het bouwjaar etc.
Sinds een tijdje ben ik de trotse eigenaar van een Golf MK2 GTI uit 1984. Ik was een vriend aan het helpen aan zijn wagen toen hij mij deze auto liet zien die toevallig net naast zijn loods zat en de eigenaar hem weg wou hebben. Er zat behoorlijk wat werk aan en hij had rond de 20 jaar stil gestaan. Zo zag hij eruit bij aanschaf. ![]() ![]() ![]() Het dakraam lekte, de lamp ophangpunten waren kapot, banden waren op, zag er heel slecht uit, dashboard kapot, kortom veel aan te doen geweest. Na hem grondig schoongemaakt te hebben, andere velgen eronder te hebben geplaatst, een andere grill en koplampen te hebben geprobeerd en een aantal probleempjes te hebben opgelost zag hij er zo uit. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hierna een tijdje niet meer bij de auto geweest, toen ik er weer lamgs kwam had ik meteen eens wat verschillende stijlen front geprobeerd en een kleine shoot gehouden :P ![]() ![]() ![]() ![]() Toen had ik gelezen dat een 84er GTI deze opties zou moeten hebben: 1 enkele uitlaatpijp 2 geen stootstrips maar de stickers net als de GTI 1 op de zijkant 3 alleen getint glas als kosteloze optie 4 een tellerunit tot 220 km/h met MFA en schakelindicatie ,,de verstelling van 'lang' naar 'kort' geheugen nog via een stelknop vanuit de unit ..i'p'v de ruitenwisser hendel 5 grille zonder verstralers..met 'Golf 1 GTI embleem' erin en meerdere lamellen 6 Sticker langs de gehele lengte van de auto 7 Geen knipperlichten in de spatborden maar GTI embleempjes Hiervan was nummer 1 aanwezig bij het aanschaffen maar was genoodzaakt deze te vervangen i.v.m. de oude compleet doorgeroest, 2 is niet aanwezig, 3 is aanwezig, 4 is aanwezig, 5 en 6 wordt aan gewerkt en 7 is op dit moment al opgelost. Na een tijdje weer stil te hebben gezeten moest het volgende worden gedaan, 3 laspunten afwerken en uitlaat vervangen met een nieuwe demper en rechte buis i.p.v. de overige 2 dempers. ![]() ![]() En natuurlijk soundtestje zonder, en met de nieuwe uitlaat. http://www.youtube.com/watch?v=rGHZw_kBOac http://www.youtube.com/watch?v=nfrLwKP0Lrs Na nog meer kleine details afwerken en de auto klaar maken, was het eindelijk tijd om de auto eindelijk naar de RDW te laten brengen en in te voeren, helaas kon ik hier zelf niet bij zijn, dus hierbij foto's. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Uiteindelijk na de papieren en kentekens te hebben eindelijk naar huis gereden, dit gevoel was niet te beschrijven! :) ![]() ![]() ![]() Meteen eens naar een kleine wekelijkse meeting geweest, daar meteen met een 1.9 16v Golf 2 geracet, het resultaat was ter verwachten aangezien mijne toch een stuk langzamer is :P (Ja auto was warm en goed ingereden tot dan). http://www.youtube.com/watch?v=_uXogiv3lIE ![]() ![]() Uiteindelijk na het monteren van een schroefset maar eens naar een aantal echte meetings geweest. ![]() ![]() ![]() ![]() Een vriend had nog een revlimiter staan, en ik wou hem graag eens testen op de Golf :P http://www.youtube.com/watch?v=ruShBzrpzsk en natuurlijk moet het noodlot eens toeslaan, mijn zus reed met 80 kilometer per uur over een verhoging in het midden van een rotonde, het resultaat... Velg en hele draagarm krom... ![]() ![]() ![]() ![]() En na dit alles en inmiddels bijna anderhalf jaar in mijn bezit te zijn wil ik toch nog wat sneller de originaliteit terugkrijgen. Het begon met een grill met 7 lamellen kopen, dat bleek niet zo makkelijk en na 2 miskopen sta ik weer op dit punt bij 0. Maar er is ook iets positiefs. Heb inmiddels namelijk : De sticker voor langs de achterruit Originele GTI embleem voor in de grill Volkswagen logo en embleem wat er oorspronkelijk in hoort (Nog kijken hoe ik het ga doen) Golfbal pookknop Daklijsten Originele dynamo Stukje plaatwerk voor de uitlaatsparring ![]() ![]() En nog to do: Sticker i.p.v. deurstrips Sticker langs gehele lengte van de auto Achterraam rubber Interieur (op deurpanelen na) Ik heb inmiddels ook besloten dat ik de hele auto wil laten herspuiten, maar i.v.m. school, werk en WEEKERS zal dit nog wel even duren. Verder nog zeker vrij veel spul wat later nog in me op zal komen. Ik houdt jullie nog, voor zover als het me lukt, up-to-date! |
Leuke wagen!
Weet je zeker dat de deurstrips niet origineel zijn? |
Ik ga kijken of ze vastgeplakt of vastgeschroefd zijn, als ze vastgeplakt zijn kunnen ze origineel zijn, en anders zijn ze er laterna op gezet.
Ik vindt ook de stickers meer originaliteit uitstralen bij een Golf van zo een leeftijd. |
Strips is niet origineel... Mij mij hebben ze ze er ook later opgeplakt, over de originele stickers, het zijn namelijk plak strips ;)
Enne dat grill logo zoek ik ook nog ! Waar heb je die vandaan als ik vragen mag ? Oja: in je startpost staat dat de mfa verstelling op de tellerbak zit, dat is niet perse zo, bij mij zit hij gewoon op de hendel namelijk |
Van de MFA is een knopje met 1 en 2 op de tellerbak, dat is de geheugen. Voor de rest is ook gewoon met de hendel.
Ik heb dat embleem vvia Ebay gevonden. Er staan wel vaker op, alleen dan in nog mindere staat dan mijne. Er staat er nu ook een op, schrijf op ebay Golf MK2 grill emblem, waarschijnlijk komt die dan. |
Uiteindelijk na een tijdje weer eens een update, eindelijk wat meer originaliteit! :)
![]() Nu rustig aan weer verder gaan aan de Golf en hopelijk binnenkort nog wat meer originaliteit terughalen! |
Quote:
veel beter zo! nu nog de rode bies uit de bumpers halen en de voorkant is al ok :tongue: maar waar heb je de 7latjes gril gevonden met rode bies ? |
Hallo Selim,
Het is wel een mooie Golf die hebt gekocht en zonde van de velgen die met de goudkleur die vind ik erg mooi maar gelukkig dat je zus niks heeft. Ik heb er zelf ook 1 gehad ook een witte uit 1986 alleen had die wel wat meer roest :D Alleen het stuur komt daar nog een originele in die met de 4 rondjes?? Veel plezier met je Golf :) |
Quote:
Cadeau gekregen van een vriend :) De bumpers ga ik waarschijnlijk nieuwe halen, want zwarte spuitbus zal moeilijk hechten op de rode stukjes denk ik... |
Quote:
Ik ga voor nu toch dit stuurtje houden, het is toch wel een bijzonder stuurtje die niet makkelijk te vinden is, en als je hem vindt is die erg duur... Kleine dingen, ik wil nog de zwarte sticker rondom, de sticker i.p.v. stootstrips en de sticker rondom het achterruit doen, maar eerst nog even de achterkant een beetje spuiten en afwerken. |
Nou... Heb al lang niks meer gepost hier, dus hierbij een update.
Heb inmiddels mijn rijbewijs 2 weken in the pocket, en ben inmiddels al bijna 1.000 km verder met de golf wat ik eigenlijk wel jammer vindt, maar wat is ie toch leuk om te rijden :) Heb niet zo veel tijd en geld gehad om er veel aan te doen maar ben ook weer niet stil blijven zitten, de dingen die ik heb gedaan: - Inmiddels begonnen met het veranderen van het achterste paneel van het nieuwe, naar het oude type. - Wat roestpuntjes weggewerkt. - APK tot April 2016 gehaald. - Andere velgjes onder gestoken. - Raammechanisme vernield, en een nieuwe besteld al. - Stickers voor bij de stootstrips besteld. - Dynamo vervangen. Voor de rest nog te doen: - Achterste paneel afwerken en spuiten. - Rubber rond het dakraam spuiten. - Raammechanisme vervangen. - De Blaupunkt boxen op de deurpanelen (wat volgens sommigen een optie was, kenners?) goed zetten. - Stickers in plaats van de stootstrips plakken. - De auto polijsten. Plaatjes volgen eind deze week of volgende week. |
Gefeliciteerd met je rijbewijs we zien de foto s wel :thumbup:
|
ben benieuwd naar de foto's :)
|
Om de een of andere reden wil mijn telefoon niet met mijn pc verbonden worden, of vice versa...
Nou, hierbij dan een foto van 2 weekjes terug op de 10e Internationale VAG meeting in Asten. Zodra ik mijn telefoon kan verbinden aan mijn pc volgen die foto's. ![]() |
Mooi hoor :thumbup:
|
Weer eens een kleine update. Ben wezen ''shoppen'' namelijk. :P
Nou 3 van de dingen die ik kocht (bougiekabels, ontsteking en deurklinken) waren noodzakelijk, maar het 4e is hetgeen wat mij het meest blij maakte. Een 84er interieur, in dezelfde kleur als mijn oude! Nou het interieur is niet in perfecte staat, maar het is wel beter dan hetgeen wat er nu in zit, en origineler natuurlijk :) Morgen zal ik hopelijk de beloofde foto's van eerst en wat nieuwe foto's kunnen uploaden, dus stay tuned :P |
Quote:
ben benieuwd :thumbup: pics pleas :D |
Nou hierbij dan de foto's:
Het wegwerken van het embleem, en afwerken van de rest van het achterste paneel ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En na het afwerken en schoonmaken was dit het resultaat :) ![]() ![]() ![]() En hier wat foto's van mijn auto en een grote voorbeeld auto voor de toekomst, waarvan ik helaas de eigenaar niet heb kunnen spreken :( ![]() ![]() ![]() Verder zijn de stootstrips er al af, en ga ik binnenkort eerst al het plaksel goed wegwerken waarna ik de stickers op de zijkanten wil plakken :) ![]() Foto's van het interieur volgen nog binnenkort, ze hebben wat verfrissing nodig en mijn pc een update :P |
Nieuwe update?
|
Er zou over 3 dagen een grote update komen met onder anderen dit:
Het interieur (wat morgen erin zou komen) ![]() Het zwarte VW logo voor in de grill op de kop getikt ![]() Verder was mijn plan om overmorgen de sticker i.p.v. de deurstrips te plakken, en alvast een foto gemaakt als voorproefje nadat de auto was gepolijst. ![]() En toen sloeg het noodlot toe... ![]() ![]() ![]() ![]() Met 140 kmh voelde ik opeens geen vermogen meer toen ik een auto ging inhalen, meteen motor uitgezet en naar rechts gegaan, enorme hoeveelheid rook vanuit de motor, dus ik ging ervan uit dat de koelvloeistof was gaan lekken (is 2 maal eerder voorgekomen), dus wij wachten tot het beetje opgekoeld was, toen liep een vriend naar achter de auto en zei: Ja hoor, bel maar vast iemand... Op dat moment wist ik dat het foute boel was, rook uit de uitlaat, olie op de achterkant en nul vermogen... Koppakking weg... Nu eerst maar dit oplossen daarna zullen er nieuwe updates komen. |
Kleine update
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() To be contineud |
Het plan was vandaag beginnen met opbouwen, maar de cilinderkop is een beetje scheef, 0,7 mm aan de onderkant en 0,3 mm bove, revisie is dus nodig wat dus betekent dat de hele cilinderkop wordt gereviseerd.
Binnenkort nieuwe update. |
Makkelijk toch als je het zelf allemaal kan anders is het niet te doen je golf loopt straks weer als een nieuwe :thumbup:
|
Quote:
Ik doe niet veel zelf :P een vriend heeft een garage en helpt me mee waar ik hem zeer dankbaar voor ben. De kop is overigens bij VMR voor een volledige revisie voor een zeer schappelijke prijs :thumbup: |
Kijk dat is mooi toch dat je vriend helpt :thumbup: :thumbup:
|
De hobby wordt misschien vroegtijdig beëindigd helaas... Geïnteresseerden kunnen zich via PM melden...
|
Quote:
Oei das wel jammer......... |
Na lang doorzetten is de auto dan toch in elkaar gezet, maar pech moet altijd mij weer hebben.
Nou ben ik letterlijk één onderdeel verwijderd van voltooiing van de Golf, en dat is een aansluitpijpje tussen de 3e en 4e injector, eveneens de kabel ervan weet ik zo even niet waar het heen loopt en welke het is... Nou wil ik even vragen of iemand dit onderdeel heeft liggen (code: 049103499G) en of er iemand wat goede foto's kan maken onder de motorruimte van een GTI met EV blok. Mvg, Selim |
De auto is uiteindelijk toch af! Binnenkort een mooie update met vele foto's.
|
ben benieuwd :)
|
Nou de update met onder anderen deze foto's:
![]() ![]() ![]() ![]() Maar dan moet het noodlot uiteraard weer toeslaan, zoals wel vaker... Reed lekker op mijn dooie gemak langs een vluchtheuvel bij de carwash in Venlo-Zuid, opeens breekt de achterkant uit... Bij 50-60kmh... Waar gemakkelijk 80-90 gereden kan worden... Nou ik tegensturen, maar wat wil je nog doen, als de achterkant wil uitbreken en je zit tussen 2 stoepjes en er komen tegenliggers... Gelukkig heb ik nog geluk gehad dat ik op de stoep en een scheiding tussen fietsenpad en weg verder niks heb geraakt. De schade: 2 velgen afgeschreven, 3 banden afgeschreven, achteras krom en draagarm rechtsvoor... En hopelijk blijft het daar ook bij... |
Holy smoke! Dat is minder.
|
moet nogal een klap geweest zijn !
|
Was inderdaad een fikse klap, ik wil niet denken over wat er gebeurd zou zijn als ik er harder doorheen ging...
|
Na bijna 3 maanden wordt de Golf binnenkort helemaal gerepareerd.
Aangezien de oldtimerregeling in Nederland bepaald dat ik niet in December, Januari en Februari de weg op mocht heb ik besloten dat de auto gestald werd tot het einde van die periode, en het is bijna zover! Helaas ben ik erachter gekomen dat mijn grill, die ik toch al wou vervangen, mij afhandig is gemaakt... Nieuwe velgjes komen er binnenkort onder, die hard oldskool originele steelies :P Ik heb wel wat plannen om de auto op korte termijn grondig aan te pakken! |
Eindelijk eens wat beter nieuws, binnenkort een update.
p.s. de auto staat te koop maar ik blijf eraan werken :) sneak peak ![]() |
Inmiddels de daklijsten vervangen, rotor en verdelerkap vervangen, remmen een origineel kleurtje gegeven, spoiler en rubber van het achterraam vervangen evenals de GTI sticker eromheen, subframe en stuurhuis gehaald om te vervangen, sticker rond de hele lijn van de auto besteld en binnenkort nog wat meer dingen.
Alle foto's binnenkort in een grote update... |
Goed dat je na dat schrikmoment de draad weer hebt opgepikt, maar enig idee waarom hij opeens zo uitbrak?!
|
Staat je auto op die bokken met balk er op ipv de achterwielen?
Ik hoop van niet. |
Waarschijnlijk is de achterband geploft, zat een enorm dikke scheur in, maar ik heb werkelijk geen idee of dat zomaar kan...
Hij stond op de bokken aangezien hij niet op de wielen kan staan terwijl de achteras wordt vervangen... Er stonden nog meer bokken bij als je dat wil weten... |
All times are GMT +1. The time now is 11:27. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.